Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goedzo Henne

Hier net aardappels gekookt en gepureerd met kruiden, prei gekookt, gehakt gebakken en een ovenschotel van gemaakt met geraspte pecorino eroverheen. Staat nu in de oven..

de zon is hier nu opeens doorgekomen, ik ga even lekker achter in de tuin zitten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he dames,

pfff, eindelijk vakantie. morgenochtend alleen nog een factuurtje afhandelen en wat mailtjes doorsturen en dan vind ik het prima. dan mogen ze het vier weken zonder mij oplossen!

Net ook even op de sportschool geweest, kaartjes gehaald voor volkstoneel 12 mei, in ons dialect. Heb er zin in en vond het ook leuk om iedereen weer eens te zien. Ze vroegen allemaal, wanneer kom je weer. we missen je! denk dat k over een weekje of 4 (de week van 21 mei) weer ga beginnen.

Hier echter ook de schijt van het bloedprikkerij via de ha. Het ene moment is het goed dat de uitslag meteen wordt doorgestuurd, het andere moment kan het weer niet, dat de uitslag snel binnen is.

Heb net al dr. Pf. gemaild en hij geeft aan dat ik de uitslag kan doorsturen wanneer ik hem binnen heb. earlier is better, but there is no 'at the latest'. dus dat is al weer iets geruststellender, hahaha.

Ben op van de nerven. Wil naar bed toe, wil het infuus achter de rug hebben en de punctie ook. Mijn hrmonen gieren doormijn lichaam en ik mag niet uitbarsten van mijn vriend. die vindt me dan weer onredelijk, maar ik barst dan toch uit, hahahaha. heb ik schijt aan.

goed, dat was even mijn egodingetje.

San, oh, wat jammer van de taart, maar de optie van Henne lijkt me wel een goeie oplossing als dat mogelijk is!

Veel plezier!!!

Caro, in elk geval al eentje die het doorslapen een beetje onder de knie heeft,hihihi. Hoe gaat het met hun twee in de box? negeren ze elkaar nog steeds???

Henne, leuke en informatieve middag dus eigenlijk achter de rug!! mooi!!!! wel balen dat je toch weer een week moet wachten op de uitslag. denk je dat er iets uitkomt?en jippie, een smiley!!!! dus jij en Wen samen op. wij (San en ik) geven met liefde het stokje door!!!

heb idd ook gezien dat Roestvlek laatst iets heeft geschreven op het wegbrengen en ophaleen topic. Weet eigenlijk niet of ze gestopt is of zwanger, hoop natuurlijk het laatste.

en ja, ik had die cryptische omschrijving ook gelezen bij Zara. ook niets meer van gehoord, helaas.

om23.30 uur precies de pregnyl spuiten. Hoop dat ik ddan wakker genoeg ben.

ga weer even afsluiten.

totlater

Geplaatst

Ik kon gister niet slapen en heb het gedaan, maar ik vind 6 tellen uit best lastig... Haal er eigenlijk net 5... met moeite. Is het nog neus in, mond uit of maakt dat niet uit?

Tool succes!!

Geplaatst

Ik haal die zes tellen soms ook niet hoor, maar wacht dan wel even met opnieuw inademen. Hoe dieper je inademt, hoe langzamer je uit kunt ademen. geloof dat neus in mond uit altijd hè beste is hè, maar ik adem meestal alleen door m'n neus :-)

Geplaatst

Hoi meiden,

San gefeliciteerd met P! Wat het slapen van Imke betreft, hoort blijkbaar echt bij de leeftijd, vannacht was het half 5, bij ons gelegd en met een hoop gebrabbel werden we gewekt om 6,15, ik moest er om lachen maar was blij at ze even doorliep daarna. Maar eens kijken hoe het annacht gaat.

Met schilderen veel opgeschoten gelukkig, morgen nog een paar uurtjes en dan is dat klaar, zaterdag wordt de vloer gelegd, misschien toch volgend weekend overhuizen?

Henne goed dat je een à.d gesproken hebt en nog beter dat je er een goed gevoel aan overgehouden hebt.en de smiley, yeahhhh! En meteen spannend weer!

Caro wat lekker dat je 6 maanden "verlof" hebt dat je vriend weer werkt komt nu extra goed uit uiteraard, weet je al hoe je het straks gaat doen?

Kaartje wat heerlijk de vakantie in juli, nu eerst nog weer helemaal herstellen, hoe ging het paardrijden laatst?

Simba hoe gaat het met jou?

Syl, ik weet niet hoe het bij jullie gaat maar ik moet regelmatig aan je denken..

Geplaatst

Reactie van Pf, hij adviseert 10 mg prednisolon vanwege de flinke allergische reactie vorige keer. Moet zelf even aan dat idee wennen, was aan het overwegen net zonder te doen en dannadbiseer hij dubbele dosis...hmm... Nachtje over slapen. Truste!

Geplaatst

Henne lastig zeg, omdat je zelf al aan het twijfelen was of je nu wel of niet de prednisolon weer zou gaan gebruiken. hoe staat J er tegenover? Uiteindelijk moet jij het weliswaar innemen, maar wellicht dat jullie samen tot een juiste keuze kunnen komen, juist voor jullie gevoel dan!

ng 10 minuutjes en dan de pregnyl erin. oh, mijn alarm gaat, hihihi

Geplaatst

yep hij zit erin. jeetje, wat een gemeen spul, was ik effe vergeten.

morgen een spuitvrije dag, behalve dan het bloedprikken en het infuus, hahahah.

ik duik erin dames, ben blij als ik mijn oogjes kan dichtdoen.

vakantie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Goede morgen,

Joehoeee Tool, een (zelf) prikvrije dag, succes vandaag met het infuus en onwijs veel succes gewenst voor morgen!

henne een beetje kunnen slapen? Wat weerhoud je er eventueel van om geen prednisolon te nemen?

Ursela wat een geweldige foto's en wat is Storm al groot! En dan Merel in de zandbak, ik moest even zoeken in de sneeuw ;-)

Geplaatst

dames, even snel. Vanochtend wezen bloedprikken bij de ha en blijkbaar is de uitslag vanmiddag al binnen...das mooi!!!

moet nu vertrekken naar DD voor het infuus. heb de hele doos intralipid maar mee, hahaha

Storm, wat een schattig kereltje is Storm!!! en merel zit zo leuk in haar halve sneeuwhuis, hihihi.

ben er vandoor, tot later meiden!!!

Geplaatst

Ursula, leuke foto's van Storm en Merel.

Tool, succes met je infuus. En hou je relaxed. Ook al is dat heel moeilijk

San, was de taart nog wel lekker? Neem aan van wel. Nog gefeliciteerd met P natuurlijk

Sen, hoe is het met jou?

Simba, hoe is het?

Henne, nog geen reacties van de melkproducten?

Hoe is het hier? Nou slik nu tramadol voor de pijn van de bongi. En ben nu al in ruim 2 uur 6x wezen plassen. Kl.t. endometriose.

Ben zo duf als een konijn door de tramadol. En heb er hoofdpijn van. Maar ja, we gaan gewoon door. Nog even werken vandaag dan is het weekend.

Morgen even vriendinnetje helpen met het huis en dan zwembad. Zondag doen we niets, misschien spieren voor spieren run kijken. Niets moet alles mag.

Syl, hoe is het meis, denk aan je.

Dikke knuffel van ons.

Geplaatst

Rubster wat een verschrikkelijke ellende die endo en an de bijwerkingen van de meds, moet zeggen datje nog een drukke agenda hebt ondanks de pijn en rottigheid, knap!

Ik ga vandaag weer bij mams verder, morgen nog wat doen en zondag niets! Opladen voor de drukke werkweek die voor de deur staat.

Geplaatst

he meiden,

Tool, das lekker snel die uitslag. En wat een gedoe allemaal hè snuiven, spuiten, infuus, prednisolon, op en neer van hier naar daar. De spanning spettert van het scherm als ik je berichten lees. Maar alles voor het goede doel zullen we maar zeggen. Ik hoop zo verschrikkelijk dat het deze keer gaat lukken.

Ursula, leuke foto's! en wat is Storm al groot!!!

Rubster, die klote endo ook! doe je wel een beetje rustig aan?!

Babeth, succes met schilderen (mag van mn vriend niet verven zeggen, dat doen kinderen met hun vingers hahaha). Schiet het al op? wij zijn nu het kleine slaapkamertje aan het leeghalen. Wordt babykamer en is nu katten/rommelkamer. Wat een klerezooi komt daar uit! heb heel veel weggegeven: logeerbed, bureau etc. en straks even verhuisdozen halen zodat we op zolder kunnen opslaan wat we willen bewaren. Dan de vloerbedekking eruit, er gaat laminaat in met een kleed en mn vriend gaat eerst nog schilderen: gebroken wit met babyblauw. Het wordt nu allemaal zo echt meiden, ik hoop dat jullie allemaal snel mogen aansluiten en dit ook mogen doen.. dat hoop ik echt met heel mijn hart

Geplaatst

verder gaat het goed alleen zit ik met een klein dilemma wat werk beteft. Zoals jullie weten is de hele afdeling aan het reorganiseren en zijn er nogal wat fte's weggevallen. Veel van die werkzaamheden zijn bij mij en mn direct collega komen te liggen. Wij hebben vanaf het begin al gezegd dat dit niet haalbaar is voor ons maar we hadden geen keus i.v.m. crisis. Toen werd ik ziek en is de achterstand nog meer opgelopen en nu gaat mn direct collega per 1 mei ook nog eens met sabattical. Er komt wel iemand anders voor in de plaats van een andere afdeling, maar die is helemaal blanco en moet natuurlijk eerst ingewerkt worden. Nou dat wordt lastig als alleen ik er maar 3 a 4 uurtjes per dag ben. Ik heb maar een afspraak ingepland met mn manager en proberen duidelijk te maken dat dit zo niet gaat werken. Daarbij komt nog dat ik eigenlijk ook nog graag voor de bevalling een keer samen met mn vriend een weekje op vakantie zou willen maar dat durf ik nu dus nieteens aan te kaarten. Terwijl ik nog ontzettend veel verlofuren heb: ongeveer de helft aan vakantieuren van de afgelopen 4 jaar en dan nog mn uren voor dit jaar. Het is niet zo dat ik die uren nooit op wilde maken maar het kwam gewoon nooit uit om vakantie te nemen en ik was altijd de lul en voelde me verantwoordelijk en nam zelden vakantie. De anderen "moesten" wel want die hebben immers kinderen en ja dan kan je niet om vakantie heen?! ik kon altijd nog op vakantie, zo werd er geredeneerd. Maar goed, nu zit ik dus met een berg uren die straks misschien vervallen. Ik ga maar eens uitzoeken hoe dat zit want er is per 1 januari een nieuwe regel voor. Iemand advies?

Geplaatst

Sen, je hebt recht op vakantie, dus zou die gewoon boeken en meedelen dat je gaat. Je werkgever moet je in de gelegenheid stellen om je vakantiedagen op te nemen namelijk. En als je er nog zo veel hebt, plak ze ook vooral aan je verlof vast! Mijn ervaring daarmee is dat je dat het beste al in een vroeg stadium moet aangeven, dan is er geen onduidelijkheid over wanneer je terugkomt.

Daarnaast begrijp ik je verantwoordelijkheidsgevoel heel erg goed, maar eigenlijk is dit het probleem van je manager en hoef jij dit niet voor haar op te lossen en/of aan te kaarten. Een goede manager moet dit inzien en anticiperen. Het ins voor jou helemaal niet goed om je hier ongerust over te maken, je hebt belangrijker zaken aan je hoofd! Prioriteiten stellen meid!

Geplaatst

Sen, je hebt officieel verlof tot medio november denk ik? Zou aankondigen dat je je vakantiedagen en overuren daarna opneemt. Hoef je misschien pas per 1 Jan eer aan het werk en kun je heerlijk 4,5 maand bij je mannetje zijn! Voor je werkgever ook duidelijk, want dan kunnen ze je voor die hele periode vervangen.

Geplaatst

Ja dat was ik ook van plan want 10 weken zijn zo om natuurlijk en die dagen wil ik natuurlijk wel opmaken. Ik snap wat je bedoelt met dat het niet mijn verantwoordelijkheid is om aan te kaarten dat het spaak gaat lopen qua werk maar ik heb zo het idee dat ze er te laconiek over denkt en een gewaarschuwd mens telt voor twee nietwaar?! Zelf heeft ze het zo ontzettend druk met allerlei besprekingen en ze is er nog te kort om voldoende inzicht te hebben in wie wat doet en hoeveel man/tijd daarvoor nodig is. Dus wat dat betreft moet het signaal wel van ons komen. Oh en je zegt gewoon vakantie boeken en mededelen, dat mag bij ons dus echt niet. Daar zijn afgelopen december al de nodige woorden over gevallen toen mn directe collega zonder enkel overleg een wintersportvakantie had geboekt. Ik had namelijk al vrij gevraagd voor die periode en dan zou ik dus niet mogen. Toen was voor mij de maat vol en heb ik gezegd dat ik het niet langer pikte want ik had pas 2 weken vrij gehad dat jaar terwijl mn collega al 6 weken vrij had gehad. Wij moeten het absoluut in overleg doen.

Geplaatst

Hm, das ook wel waar. Maar je hebt recht op vakantie hoor, ziek of niet!

Maar ik raad je wel echt aan nu al aan te kaarten dat je langer verlof neemt, want ik heb daar best wel gezeik over gehad en dat ging maar m twee weken extra...

Geplaatst

thx voor de tip, ga ik gelijk aankaarten. Ik kan alleen nog niet zeggen hoe lang precies want ik probeer al een tijdje achter het exacte saldo van mn verlofuren te komen maar diegene die dat bijhield die is weg en het niet bekend wie het nu bijhoudt... niet echt handig

Geplaatst

Nou ja, als je nog niks opgenomen hebt dit jaar, dan heb je in iedere geval je jaarlijkse dagen nog, dan zou ik van dat minimum uitgaan. Is 5 weken geloof ik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden