Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, ik ben toen ik 9 wk zwanger was naar zuid Frankrijk gevlogen. Heb er toen eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan. Zou idd geen intercontinentale vlucht doen, maar een uurtje naar Engeland kan volgens mij geen kwaad.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eindelijk de tijd om twee fantastische meiden te kunnen feliciteren!!!!

Es, ontzettend gefeliciteerd! Wat een wonder! Wat zullen jullie verbaasd en blij zijn geweest. Een wonder voor een wondermooi mens.

Tooltje, je bent gewoon zwanger, hoor! Daar kan je nu haast niet meer omheen met een steeds dikker wordend streepje. Ooooh, meis. Wat ben ik ook blij voor jullie.

Lieve meiden nogmaals gefeliciteerd met dit geweldige nieuws!

Sorry dat ik zo'n late reactie heb, maar na ruim 67 overuren (naast mn normale werkweek) de afgelopen week was er echt even geen tijd om ook te reageren. Ik heb wel stuiterend via mn telefoon het fantastische nieuws van es en tool gevolgd.

Op naar een gezonde zwangerschap en over 8 maandjes lekker knuffelen met jullie beebs!

Geplaatst

wen, zijn jullie ook al begonnen? heel veel succes meid! hoop dat je t nu wat rustiger krijgt!

san, hoe is t met p?

Geplaatst

hi Wen, jeetje mina wat een overuren! maar wat een goed werk wat jullie hebben verricht!!! hoop dat het nu wat rustiger wordt.

Geplaatst

Sen, dank je wel! Dit was ook wel uitzonderlijk voor ons team, maar het was het zeker waard!

Hier inmiddels na een erg rommelige opstart begonnen met icsipoging 5 voor een tweede kindje.

Door alle drukte en vele werken moest de uitgangsecho (plaatselijk) ergens even tussendoor worden gedaan. De uitgangsecho was een beetje een domper. Het baarmoederslijmvlies erg dun, weinig duidelijke follikels en een cyste.......

De arst vertelde dat het baarmoederslijmvlies en de weinig duidelijke follikels te maken kon hebben met het pilgebruik en zij vertelde dat het niets te betekenen had. Dat werd ondersteund door de arts in Gent.

De cyste baarde wel wat zorgen, dus ik moets gisterenochtend nog heel snel ergens mijn bloed laten controleren en de de uitslag moest voor 1 uur in Gent zijn. Weer veel regelen en heel vroeg naar het ziekenhuis om te prikken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik gisteren ook een punt had bereikt (ook door de moeheid) dat ik de handdoek in de ring wilde gooien en zoiets had van: het loopt zo moeizaam, laat ik deze maand anders maar niet starten , want het lijtk wel of het niet is voorbestemd.

Manlief wist mij gelukkig op te vrolijken met onze lijfspreuk: Alleen uit chaos kan iets moois ontstaan. (dat heeft te maken met het ontstaan van onze relatie).

Hierdoor toch weer iets vrolijker en besloten het nieuws vanuit Gent af te wachten. Telefoontje kwam en de hormoonwaarden in mn bloed bleken goed te zijn.(lot bepaalde dus toch dat het goed is om te starten...ha,ha). Gisteren dus de eerste decaspuit er in. De start van onze icsipoging is een feit.......pffff....

Geplaatst

Wen, hoop je spoedig te volgen met de deca, maar zal niet vandaag zijn zoals verwacht. Hier namelijk nog geen druppel bloed te zien....misschien een testje doen? LOL ;-)

Hou je op hoogte ivm infuus!

Geplaatst

uhm Henne misschien toch een testje, ook de kwaaltjes die je schreef zouden kunnen duiden op!?

het zou toch fantastisch zijn maar wellicht sta je helemaal niet op mijn berichtje te wachten :)

Geplaatst

ja dat zou helemaal n goeie zijn!

wen, begonnen dus!! goeie spreuk van je man en helemaal waar! succes meid!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Wen, jeetje wat een werk heb jij verzet! De poging is nu echt van start gegaan, onwijs veel succes!

Hihi Henne, details zijn niet eens nodig ....Lol

Tool heerlijk weer een mooie test, superrrrrrrr

Hier druk geweest, hele dag op pad, cadeautjes gekoch, langs mijn moeder geweest, nu Imke even laten slapen en straks naar een verjaardag. We nemen het campingbedje mee, ben benieuwd.

Geplaatst
Ok dan... jammer. We lieten ons een beetje meeslepen...
Hihi, dat mag hoor, het was wel leuk geweest natuurlijk :-) Babeth veel plezier vanavond!
Geplaatst

Babeth, bedankt voor jullie lieve kaart!!!! en veel plezier vanavond!!! eerste keer in het campingbedje??? zal wel goedkomen!

Henne, lol, maar het zou wel mooi zijn geweest, hihihi

we gaan chinees eten hier, vriend is het nu halen!

Allemaal een fijne avond en tot later of tot morgen!!! benieuwd hoe laat ik morgen wakker ben, vandaag was het weer 5 uur. wel al gisteren op de bank in slaap gevallen. Denk dat dat vandaag ook zal gebeuren. Ogen vielen daar straks al dicht, hihihi

Geplaatst

Alleen het denken aan een testje was al genoeg *grijns* wel weer irritant dat het dan net na zes uur op gang komt. Morgen is dan pas dag 1. Moest gelijk terugdenken aan de keer dat ik me ook zo gammel voelde en de hele dag op die verrekte bongi zat te wachten, om kwart over zes dacht 'vandaag dus niet' en toen prompt gierend ongesteld was. Maar in principe morgen dus aanmelden meiden... En dan kon ik zomaar eens 16 mei de punctie hebben, de dag dat ze vorig jaar de bbz verwijderd hebben. Beetje raar gevoel maar oké, eerst maar eens kijken hoe het gaat groeien en bloeien ;-)

Tool die moeheid is een goed teken haha, wen er maar aan. Esther erg fijn dat je (voorlopig) geen nachtdiensten hoeft te draaien. Pas je ook op met tillen enzo?

Sen ben je weer een beetje bijgekomen van gisteren?

Sandra is dat meer achter jullie huis al wat weggetrokken?

Kaartje de foto's op Facebook zien er geweldig uit, erg ontspannen.

Wen heb je dan nu wel wat meer rust voor de poging? Wat een overuren joh!

Syl, komen jullie een beetje door de papierwinkel heen? En ook een beetje aan slapen toe?

Ivfsh veel plezier dit weekend!

Fren hoe is het met je polsen? Leuke bril!

Ruby ik las van jou een triest bericht op Facebook?

Eef en Miki, ondanks wat meer afstand toch zo aan het meeleven. Miki wannee krijg je meer duidelijkheid over de te nemen stappen?

Geplaatst

Wen, rustig aan.. die buikband komt wel. Eerst maar eens even tot rust komen jij! goede lijfspreuk van je man. Eerste deca zit erin, toi toi toi!!!

Tool, hier ook vanmorgen om 5 uur klaarwakker. Even wat gegeten en teruggegaan. Heb toch nog wat geslapen daarna. Ik weet niet of ik het gemist heb maar heb je nou vandaag nog een test gedaan?

Babeth, veel plezier op de verjaardag. Hoopt dat Imke lekker slaapt in dr campingbedje

Hier staat zelfgemaakte lasagna in de oven... trek in. Het is bijna klaar

daarna lekker bankhangen en filmpie kijken ofzo...

meiden, fijne avond

Geplaatst

sen. yep vanochtend nog ns twee testjes ertegen aan gegooid. en weer duidelijker en duidelijker ;-). henne morgen aanmelden! spannend! jij volgt dus ook t korte protocol? over 11 dagen mss al de punctie. dubbele dag en gevoel. komt goed schatje! gaat j bij jou de spuiten zetten? toi toi toi! de katten komen om de beurt op me liggen. hahaha. ga weer afsluiten. mn ogen vallen dicht.

Geplaatst

Hi, leef inderdaad mee, en geniet vooral van de enorme positiviteit en vibes hier, wat een geluk, succes en wonderlijke ontwikkelingen, en dan weer een aantal in de race, wen, Henne, Witje, Guusje, (vergeet ik nu iemand? ceeke? wow, ben je braaf wat afstand aan het nemen... ; -)

Ik merk dat ik echt super kan genieten van het prachtige nieuws, en mezelf tegelijkertijd probeer te focussen op het mogen ervaren van gevoel van eigen verdriet en teleurstelling tegelijkertijd met de grijns van plezier met de gedachte van TOol op de bank met haar verdriet, en E en G die al hun familie aan het langs gaan zijn ; -)

Hier toevallig de eerste verwerking van het verslag van pleegzorg binnen, dat was wel een bijzonder moment, we voegen nog iets aan onze beleving toe, maar verder is het vrij compleet en een mooi document om te zien, er is echt veel aandacht en tijd aan besteed.

Ben nog druk bezig met eindopdracht cursus werk, en hoop woensdag lekker op vakantie te gaan met manlief, op de bonnefooi naar italia met manlief ; -)

Werk valt me niet echt gemakkelijk in deze periode, en het is fijn met de boeken van cursus wat meer afstand te kunnen nemen, en te zien dat het normaal is voor zo'n organisatie om zo te functioneren, en dat ik daar verder weinig invloed op kan uitoefenen, behalve dan richten op wat wel kan. Jawel! Eind vorig jaar met begin cursus had k nog idee dat k persoonlijk de wereld kon veranderen, inmiddels is dat weer in perspectief hihihi ; -) misschien dat ik in de toekomst wel nog eens ga kijken naar n opleiding in die richting, dat is wel weer fijn om te merken, langzaam weer zin en interesse in dingen! Verder gaan de schilderspulletjes en wat leesboeken mee, en de fiets, en wordt het lekker relaxen!

Wen, wat een fantastisch werk hebben jullie verricht, veel aan je gedacht de laatste weken, wat een topprestatie! Hoop dat je nu afstand mag nemen en je richten op een andere bijzondere uitdaging! heel veel succes!

Zit dus al op de bank in pyama ( en bedenk me dat dat paardrijden wel super leuk moet zijn, met die prachtige foto's van Kaartje!! misschien ga k toch eens een cursusje doen ; -)

Veel liefs weer, vakantie was hoognodig, want was bereid tot oorlog met iedereen!! nu dus even niets, en afkomen van bijnaam die k van manlief kreeg, "bommetje, van 0 naar 10 in 1 seconde!" xxx

Geplaatst

Eef alvast een superfijne vakantie gewenst! Hoop op mooi weer en veel ontspanning voor jullie beiden.

Mooi om te lezen dat het verslag van de pleegzorg jullie een goed gevoel geeft. En vooral ook om te lezen dat zin en interesses in dingen terug komen. Blij voor je xx

Geplaatst

sorry even niet veel gereageerd.

P lijkt wat beter te gaan, maandag weer gaan werken. Vakantie voorbij en heb hier geen goed gevoel bij.

P ziek en R ook in begin van vakantie. Geen tp, datme nog steeds erg dwars zit. Ik had nu ook met een posie test in handen kunnen staan....... Best even moeilijk mee en wil het los kunnen laten, maar lukt nog niet echt geloof ik. Dan de mooie berichten hier en ja dompergevoel compleet, zonder het jullie te misgunnen hoor EDR en Tool. Ik weet dat jullie het begrijpen.

Hopelijk gaat het hier de komende week weer wat beter. Woensdag heb ik eerste echo en rond de 16e de tp. Zie overal zo tegenop, alles is nu echt voor de laatste keer. Angst is een slechte raadgever ik weet het, maar het heeft me nog goed in de greep. Hopelijk geeft mijn werk me weer wat meer afleiding en rust en orde in mijn hoofd.

Tool geef je lekker over aan je moeheid, dat betekend dat je lijf aan het werk is.

EDR is iedereen nu op de hoogte??? Lekker dat je nu al geen nachten meer hoeft te draaien. Wakker liggen is heel normaal hoor er komt zo veel op je af en in jullie geval zo onverwacht dat je weer helemaal moet landen eerst.

Eef weer veel aan je hoofd. Geniet lekker van je vakantie met je mannetje en fijn dat het raport van de adoptie zo goed voelt!! Veel plezier!!!

Wen veel uurtjes gedraaid, nu is het Wen-tijd. Succes met de stimulatie!!!!

Henne de eerste spuit weer morgen, dan ben je weer echt in de race!!!!!!! Jij ook veel succes.

Guusje fijne verjaardag morgen, dat de zon maar mooi mag schijnen.

Kaartje wat een heerlijk weekend heb je uitgekozen om te rijden, zo jaloers. Het is al weer jaren geleden dat ik bijna dagelijks op het paard zat. Heimwee als ik je plaatjes op FB zie....

Babeth heeft I nog lekker kunnen slapen daar tijdens jullie verjaardags visite???

Ben het verder even kwijt dus ala ik iemand vergeet.... Dikke knuffel

p.s. het is hier nog steeds erg nat achter de achtertuin, maar het lek is gister middag nog gedicht. Het waterpeil zal nu langzaam moeten zakken, zal wel even duren met de verzadigde grond van de regen van afgelopen tijd. Ik heb nu eenden en meeuwen in de achtertuin zwemmen, is weer eens wat anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden