Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond girls,

Henne, het uwv hoeft toch niet te weten dat je een behandeling doet? wat niet weet, wat niet deert en als je zwanger wordt, gaat hen geen hol aan hoe je zwanger bent geworden. Wel uitkijken met dingen op FB e.d. plaatsen want blijkbaar worden profielensites gescreend door werkgevers, uwv etc.

Guusje, hoe was je verjaardagsparty???

Wen, ben benieuwd wat dr. Pf. zegt van het pipelle/prednisolon verhaal.

Ursela, wat naar dat de operatie bij je moeder niet het gewenste resultaat heeft gebracht. Dus nu weer overnieuw???

Ceeke, een hele fijne vakantie je hebt het verdiend.

Es, heel erg logisch al die angsten. Niet teveel googlen hè. Ik weet het, ik doe het ook maar soms word je er echt alleen maar angstiger van. Jullie kindje is een vechtertje, dat heeft het al bewezen dus dit gaat helemaal goedkomen!

Babeth, snap je dilemma met de hond. Ik ben precies zo. Zit altijd aan de katten te denken als ik op vakantie ga of ben. En dan zijn katten nog wel onwijs solitair en gaan ze hun eigen gang wel. Maar toch....

San, weer aan het werk. MIsschien wel effe goed voor de afleiding? succes met de echo vandeweek.

ohhh ben het verder alweer kwijt meiden... kan het niet meer bijbenen.

vandaag wilde ik weer in gesprek gaan met mn manager ivm de overbelasting die ik ervaar en om te vragen of ik nou verlof kan nemen in de pinksterweek, daar heb ik nl. nog steeds geen antwoord op gehad en afgelopen week was ze zelf met verlof... maar ze was er niet vandaag :-( morgen herkansing....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh Kaartje heb nog een paar vraagjes voor jou: mijn kat krijgt morgen een gebitsreiniging ivm tandplak en ontstoken tandvlees. Hij moet hiervoor onder narcose maar hij is 12 jaar, kan dat geen kwaad? Kosten zijn zo'n 80,- euro excl. antibiotica (is dat een normale prijs?) ik moest trouwens vorige week voor de cocktailprik 58,50 betalen en kreeg van diverse mensen te horen dat dat onwijs duur is??? ik zit bij een dierenarts die ik zelf heel prettig vind maar krijg van anderen vaak te horen dat hij absurd hoge prijzen vraagt. Ik ben nooit ergens anders geweest dus heb geen idee....

Geplaatst

Lekker slim: (bijna) vergeten te prikken en er dan een ijskoude deca in jassen. Het brandt, prikt en jeukt aaaarrhhhh, irritant!

Sen, ik zet niks over de IVF op Facebook. Er zijn best mensen die weten dat we bezig zijn, maar niet iedereen hoeft dat te weten. Zou ook leuk zijn om, als het lukt, nog een beetje samen een geheimpje te hebben.

Geplaatst

Sen je vroeg het niet aan mij maar toch even mijn ervaring: onze kat is nu 16 en moest een jaar of 3 geleden een kies laten trekken en daarvoor ook onder narcose, was geen probleem! Wij hebben ook een hele dure dierenarts... tenminste ik vind de prijzen belachelijk maar ja, je doet het toch he. Sterkte ermee.

Geplaatst

Thx caro, misschien is het wel gewoon een lichte narcose (soort roesje?) tja en die kosten vind ik op zich niet erg. Heb gekozen voor huisdieren dus dan hoort het erbij. Maar als blijkt dat mijn dierenarts meer dan gemiddelde prijzen berekend is het misschien wel de moeite waard om te overwegen naar een andere goede voordeligere dierenarts over te stappen

Geplaatst

Tooltje, stoer zeg! Het lijstje zwanger. Wow!

Sen, welke dierenarst hebben jullie? Ook die praktijk die op meerdere plaatsen in het westland zit? Onze kat heeft suikerziekte en het valt ons op dat de prijzen voor de insuline varieren. Afhankelijk van de arts die er dan staat.

Henne, aaaahhhhh koude deca! Brrrrr........auwwwww.

Fren, nog heel even en dan lekker naar de zon. Heerlijk!

Inmiddels een reactie terug van dr. Pf. Zal deze morgen wel ff plaatsen. Zit nu op een hotelkamer vanwege een cursus in het oosten des lands. Moet nu alles via mn mobiel doen en dat is niet zo handig.

Voor iedereen alvast welterusten.

Geplaatst

hoi meiden

Henne wat klote dat je je weer helemaal gammel en rot voelt, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om je ziek te melden, want dat ben je toch ook echt!? heel veel succes met deze poging, groot gelijk dat je het niet aan de grote klok hangt, heel veel succes en veel plezier morgen bij Kaartje!

San hoe is het werken gegaan zo na de roerige vakantie?

Ceeke, ook hier nog even een hele fijne vakantie toegewenst!!

Fren, merk je al iets van verlichting nu je die spuit hebt gekregen? ik hoop voor je dat het gaat werken en dat de operatie echt niet nodig is. Gaaf zeg, F haar eigen paspoort, hoe stoer is dat.

Es, volgens mij leef jij nog in een roes, maar wel een hele mooie positieve haha, kan me voorstellen dat de berichten je angstig maken maar wat je zegt maar gelukkig zijn de meds opgevoerd. Blijf je onder controle bij de Gyn? ik neem aan dat je een medische indicatie hebt?

Guusje hoe was je verjaardag gisteren? ik zag een schattige foto op FB.

Wen hoe gaat het met jou? weet je het al wat de prednisolon betreft?

Sen, succes morgen op het werk, ik hoop dat je wat geregeld kan krijgen, zou wel erg fijn zijn.

Tool misschien inderdaad een idee om de hond een nachtje te laten logeren, we zullen het eens bekijken, ohhh wat ben ik toch een mutsefluts....met de katten heb ik dat niet zo, juist omdat die samen zijn en toch hub eigen plan trekken zeg maar.

Kom jij de dagen nog een beetje door? wat geniet jij dubbel zeg, zwanger en vakantie!!!!heb je al een datum voor de eerste echo? jeettje wat spannend, zeker ook omdat ze misschien wel allebei genesteld zijn.

Hier geen bijzonderheden, vandaag gewerkt, I. naar het dagverblijf daar ging het weer erg goed gelukkig.Momenteel heeft ze een aparte manier van vooruitkomen, als ze niet kan lopen langs een tafel of op de bank tegen de rugleuning dan zit ze op haar billen met een been in de kleermakerszit zo houd ze evenwicht) en het andere beentje naar achteren gebogen om af te kunnen zetten.

Gast Guusje
Geplaatst

Hier een kers verse 40-er hahaha feest was gister helemaal geweldig! Het weer was goed, en bijna iedereen was er. Veel bonnen van Rituals gekregen waar ik wel wat mee kan ;) Een dag/avond om met een grote glimlag naar terug te kijken.

Babet, die foto op FB zijn mijn 2 nichtjes, kinderen van mijn broer, een 2-ling. heerlijke meiden die altijd graag bij me ijn, alleen jammer dat ze niet zo dicht bij wonen.

Es en Tool ik vind het enorm stoer dat jullie jezelf op het lijstje zwanger hebben gezet! Heen mooi om te zien :)

Henne, jij bent weer vol op aan het spuiten, wanneer mag je voor de 1e echo? Spannende tijden weer. toi toi toi.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier en daar wat vluchtig lees, dus sorry dat ik niet op iedereen kan reageren.

knuffel voor iedereen

Geplaatst

Wen, jij bedoelt waarschijnlijk die in de herenstraat? Ik ga altijd naar L****r in sgravenzande. Ken je die? Maar wat jij zegt, verschillende prijzen afh van de arts die er staat is wel heel er raar?!?

Geplaatst

Sen, 80 euro voor een gebitsreiniging is echt heel schappelijk. Kosten zullen afhangen van gebruikte narcose, tijd die nodig is, of er wat getrokken moet worden, maar ook aanwezige apparatuur etc. Prijs voor enting vind ik ook normaal. Vergelijkbaar met mijn prijs voor enting. Mijn advies is kiezen voor een dierenarts waar je vertrouwen in hebt. Prijzen zullen overal verschillen. Bij de één is een consult duurder, bij de ander iets anders. Prijs van consult bv zal ook afhangen van aantal minuten per consult (bij mij 15).

Narcose zal bij een gezonde kat geen probleem zijn. Bij twijfel eventueel eerst bloedonderzoek laten doen (seniorencheck). Dan kan de narcose indien nodig aangepast worden. Ik ga er vanuit dat je dierenarts je kat zo kort mogelijk onder narcose zal doen.

Geplaatst

"Caro wat heb je een schattige profielfoto, ik mis alleen smurfin? "

Haha je hebt gelijk Babeth! Deze vond ik bij Tweelingwinkel.nl, een site die ik gister ontdekt heb, verkopen ze dus de tweelingsmurfen, wist niet eens dat die bestonden. Heb ze niet besteld maar wel profielfoto van gemaakt. Ik had al zo lang Mega Mindy... die was van mijn dochter, nu is de tweeling aan de beurt!

Geplaatst

Babeth, voorlopig doet m'n pols alleen maar meer pijn, maar dat zal de reactie op de spuit wel zijn. Hoop dat t snel beter wordt, na de operatie mag je de arm 2-3 weken helemaal niet gebruiken. Klinkt stom, maar dat kan dus pas als ik weer aan t werk ben, want dan hoef ik maar 1 dag echt alleen voor fiene te zorgen. Nou ja, dat zien we dan wel weer.

Oeh Henne, koude deca, brrr

Wen, mag je de komende week die 67 overuren. Wel compenseren? Beetje rust voor de poging is nooit weg...

Es en tool, gewoon rustig aan t idee wennen. T lijstje ziet er in ieder geval super uit!

Geplaatst

Kaartje Thx voor het advies. M'n kat heeft verder geen gezondheids problemen, hij is er best aan die ouwe schooier. Hij is nu weer onverwachts de hort op. Als'tie maar wel voor morgenochtend terug is. Altijd Als'tie naar de dierenarts moet komt'tie net na het spreekuur thuis. Maar de prijzen zijn dus normaal. Tja sommige mensen vinden elke euro teveel en dan stellen ze het naar de dierenarts gaan maar uit en durven ze nog te zeggen'ja weet je wat dat kost?'. 2 katten van de buren lopen continue met kale plekken (rug, achter oren) en dan zegt de buurvrouw dat het een genetische afwijking is?!? Kan dat?

Geplaatst

Sen, alles kan, maar ik zou er persoonlijk naar laten kijken. Als je vertrouwen hebt in je dierenarts lekker daarheen gaan. Er zijn uiteraard prijsverschillen, maar daar zijn vaak redenen voor. Denk dat veel dierenartsen zelfs eerder te weinig rekenen. Ik realiseer me dat het vaak om flinke bedragen gaat, maar in vergelijking met de humane sector is het echt heel goedkoop.

Geplaatst

Volgens mij heeft ze zelf een genetische afwijking :-/ ze gaat alleen in het uiterste geval naar de dierenarts want ze zit in de bijstand. Maar neem dan niet 7 katten en 2 honden

Geplaatst

Herkenbaar Sen. Ik heb ook een aantal klanten die eigenlijk basale zorg van hun huisdier niet kunnen betalen, maar dan wel een enorme lijst huisdieren. Dieren worden ook niet geholpen vanwege geldgebrek, dus komen er ook steeds weer nestjes bij. Echt niet slim en ook sneu voor die dieren.

Geplaatst

Goh half negen en ik ben de eerste, uniek!!

Kaartje weer werken vandaag, succes. Hopelijk ben je zo lekker opgeladen dat je er weer helemaal tegenaan kan, of speelt je lijf door het paardrijden je nog parten??

Es druk weekend gehad en nog moeten werken ook. Petje af hoor. Die onzekerheden he? Zwaar irritant, maar het hoort er allemaal bij. Is nog niks vergeleken bij het voortraject, nee dat zeg ik verkeerd, het is zo anders dan het voortraject. Nu is onderweg waar je zo lang voor gevochten en gestreden hebt!! Lekker bijkomen hoor en vooral genieten!! Is G al een beetje geland??

Tool ben je al niet meer zo vroeg wakker?? Is volgens mij een heel bekent kwaaltje. Zwangeren zijn vaak vroeg wakker. Heb je al een datum voor een echo staan??

Henne ziekgemeld dus bij UWV. Niet leuk maar wel noodzakelijk. Hopelijk vind je nu de rust die je nodig hebt om alle energie op te bouwen voor deze poging en natuurlijk de zw die erop volgt!!

fren dus een spuit in de pols. Hopelijk is een operatie niet nodig. F nu haar eigen reisdocument dus. Die van R hebben we donderdag middag aangevraagt (ID kaart) en gisterochtend al telefoon dat ie klaar lag. Idd hele spookverhalen gaan de ronde dat het op dit moment wel eens lang kan duren i.v.m. drukte. Welke drukte vraag ik me nu af.

Werken hier ging goed hoor, ook voor P. Wel moe maar dat heb je toch altijd na een vakantie. Moet er altijd weer inkomen. Nu mijn eten ook maar weer in de gaten houden. Teveel stress gevreten de afgelopen 2 weken en ja voor ons cryootje moet ik natuurlijk wel gezond eten en alleen een vit tabletje is natuurlijk niet goed. Dus geen snoep en frisdrank meer door de week, meer bewegen wat niet zo moeilijk is nu er weer gewerkt moet worden en ik alleen een fiets tot mijn beschikking heb ;)

Verder stikzenuwachting voor morgen. Is de follikel weer zo mooi groot en mag de dag erop gelijk de Otrivelle erin of moet ik nog eens terugkomen voor meting. Dat het nu echt de laatste kans is hakt er zo in. De drang dat het moet lukken is zo ontzettend groot aanwezig. Had zelfs al weer uitgesproken of we er toch niet een verse poging tegenaan kunnen gooien..... NEE nu is het genoeg geweest schreeuwd er dan een stem in mijn hoofd. Eens moet de streep getrokken worden. We willen er geen opsessie van maken, maar dat gevoel steekt echt de kop wel eens op nu het eind echt in zicht is. Pfff moeilijk hoor, maar eerst deze tp maar eens voldragen.....

Geplaatst

San, hihihi, nee, was al om 4 uur vannacht wakker, ivm een kokhalsende poes op de bedhelft van mijn vriend, gelukkig op tijd eraf kunnen duwen en toen natuurlijk opruimen, daarna toch in slaap gevallen, maar in een hele rare droom terecht gekomen, met carnaval en mijn zus die aan het vieren was en dat ik aan mijn moeder vertelde dat mijn broer niets van zich heeft laten horen op mijn verjaardag, maar wel in de franse hoofdstad zat met zijn vriendin en de exbaas van mijn vriend kwam nog erin voor en een vriendin van me en ik was opeens in een andere kroeg en toen weer in een of ander buurthuis en toen ik mijn vriend wilde bellen waar hij was, kon ik zijn nummer niet meer herinneren en hij stond ook niet meer in mijn mobiel en toen werd ik zwetend wakker om half 7, pfff...toen ben ik maar gaan lezen.

maar wat spatten er bij jou de spanning van het scherm. ik voel ze tot hier. maar ik vind het niet vreemd.

bij ons was het ook de laatste kans, maar op de een of andere manier heb ik dat besef nooit echt kunnen hebben/voelen. vind het een hele rare poging geweest van ons.

ik wil je anders wel een cd sturen met rustgevende muziek (een samengestelde cd van mijn hapto). ik werd er echt heel rustig van. maar wellicht dat dit niet jouw spanningen wegneemt.

mss dat je kunt proberen om tegen jezelf te zeggen dat je vertrouwen hebt in je lichaam, in je cryo's, in de ontdooiing, de tp en een goeie afloop. weet je wat, ik stuur je die cd gewoon op vandaag! laat je me even weten of ie aangekomen is???

fren, wat rot dat je alleen maar meer pijn voelt ondanks de spuit. hoop toch echt dat je snel verbetering zult voelen!!!

ik stuur je de routes vandaag op!!! ben echt jaloers op jullie, hihihi. heel veel plezier en ik wil foto's zien, hihihi.

Als je wilt, kun je een keer bij de minisupermarket bij Panselinos gaan en Stratos de beheerder van het winkeltje de groetjes doen van Arnoldinjo en Mnicole ;-). is geloof ik vanaf 9.30 uur open. en tussen de middag gesloten. zucht....krijg nu al heimwee...

Geplaatst

Als je dat soort dingen zegt zie ik mezelf ook al lopen op Kreta, Corfu of waar dan ook! En dan hoor ik de regen tikken op het raam en denk ik: ik wil ook naar Griekenland!

Maar moet eerst eens zien dat we naar mijn zus in Frankrijk kunnen van de zomer, is alweer lastig plannen met haar vakantie die ze nog niet heeft geboekt en vriend die zijn dagen al heeft moeten doorgeven... zucht, we kunnen nooit een keer zeggen: dan en dan komen we want er is altijd wat.

Geplaatst

oja, datum heb ik nog niet staan, hebben gisteren afgesproken dat we eerst wachten op de uitslag van het hcg. blijf het eng vinden...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden