Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wen, heb ik het andere topc gereageerd.Hier een rare dag, veel wisselende emoties je wilt het zo goed doen, een optimale poging creëren, maar uiteindelijk heb je er zelf nauwelijks controlle over. Maar als het fout gaat, zoek je het wel weer bij jezelf, voel je je schuldig en blijven die 'wat als ik wel/niet' gedachten komen....zo moeilijk. In ieder geval ben ik aangemeld en zit de eerste deca erin. Proberen te slapen en het morgen allemaal wat van afstand te bekijken. Truste meiden xx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

Kaartje wat heerlijk jullie vriendinnen en paardenweekendje! erg intensief maar geeft vast ook veel nieuwe energie, de foto´s waren een genot om naar te kijken.

Fren wat balen dat het met die ene pols maar niet verbeterd, houd je rekening met een operatie? succes morgen in ieder geval, Is de rust bij Vin thuis weer terug? pfff kan me voorstellen dat je er sjaggie van wordt, eigenlijk erg dat het door hem gesust moet worden, wel erg lief van V natuurlijk!.Ik moest wel een beetje lachen om je klus°actie, dat je V zijn hulp moest inschakelen lag niet aan jou hoor maar aan Luxaflex!

San, kan me indenken dat je de afgelopen weken snel wil vergeten, veel emoties, vanwege P maar ook de tp die geen doorgang vond. Nu extra spannend, de dooiing, na de tp de grote vraag pffff succes meid!!

Wen wat gaat het rommelig he, moelijk om de juiste afweging te maken, ik heb met beide geen ervaring, ben benieuwd wat andere ervaringsdeskundigen zullen adviseren, heel erg veel succes iig!!!!

Eef we willen inderdaad in september naar Italie gaan, vermoedelijk weer Toscane in de buurt van Luca maar weten het nog niet zeker, 3 weken vakantie en zouden dan toch wel 2 weken daar willen zijn. Ik zit alleen met de hond, zeer grote kans dat deze bij mijn schoonouders mag logeren, zij zijn er gek mee en andersom ook, maar nu hoorde ik hoe ze doet als ze een dagje daar is dan vraag ik me af hoe moet dat als ze ons 2 weken moet missen. Hond dot het prima maar wordt aan het eind van de dag helemaal hyper bij iedere auto die langzaam voorbij komt of stopt. Ik ben dan echt een watje....in ieder geval heel veel plezier jullie!!!!

Tool wat was dat weer een mooie foto!! ik kan me je gevoel erg goed voorstellen, had er ook een wat dubbel gevoel bij maar wat al eerder is gezegd, het wordt je zo ontzettend gegund en jij mag ook volop genieten!succes met het maken van de eerste echo etc.

Gisteren een drukke dag gehad en ´s avonds een verjaardag, rond 22.00 daar Imke de fles gegeven en toen ze bij me in slaap viel lekker in haar campingbedje gelegd, het ging goed, ze sliep in een kamer op de bgg grond maar sliep overal doorheen. onderweg naar huis klaarwakker en eenmaak thuis duurde het even voordat ze weer ging slapen maar uiteindelijk lekker in slaap gevallen. Fijn dat ze gewoon lekker mee kan en het ook overal even leuk vind.

Weer even wennen, deze week een normale werkweek zonder vrije dagen, moet zeggen een 2daagse werkweek is ook wel erg fijn haha.

Geplaatst
Wen, heb ik het andere topc gereageerd.

Hier een rare dag, veel wisselende emoties je wilt het zo goed doen, een optimale poging creëren, maar uiteindelijk heb je er zelf nauwelijks controlle over. Maar als het fout gaat, zoek je het wel weer ni ezels, voel je je schuldig en blijven die 'wat als ik wel/niet' gedachten komen....zo moeilijk. In ieder geval ben ik aangemeld en zit de eerste deca erin. Proberen te slapen en het morgen allemaal wat van afstand te bekijken.

Truste meiden xx

ohh Henne wat moeilijk allemaal! wat je zegt, je hebt er nauwelijks controle over maar bij een foute wending kijk je het eerst naar jezelf en probeer je na te gaan of je iets anders had moeten aanpakken.....de eerste spuit is weer een feit, onwijs veel succes!!!!!

Geplaatst

Henne, wat kan jij gevoelens goed omschrijven! Zo herkenbaar. Precies hoe ik het ook ervaar, maar wist er niet de juiste woorden voor te vinden.

Geplaatst

Hi meiden, düsseldorf airport... Bijna op weg naar een weekje zon, zee, zandkastelen. Neefje uit NO komt ook naar Egypte;) Gezellig dus. Schoonpa redelijk stabiel dus met enigszins gerust hart op reis.

@henne, heel veel succes met prikken! Denk aan je!

@san, herkenbaar... Je gevoel over geen tp. Moeilijk hé? Dacht eerst dat het meeviel maar heeft er ook hier stiekem ingehakt. Op naar jullie nieuwe (helaas laatste) kans!! Ik duim voor een prachtig resultaat!

@syl, gewoon even een knuffel voor jou.

@babeth, toch op pad! Hectische week afgesloten met nog hectischer weekend met veel km door het land. Fijn dat Imke het zo goed doet!! Spreek je snel.

@es en tool, al gewend aan het idee??! Ik neem graag een vb aan jullie beiden;) denk dat hier mei niets wordt aangezien ik al tekenen zie van menstruatie, lastig beginnen als je dan op het strand ligt;) wordt vermoedelijk dus juni starten!! En dan zijn jullie al een heel eind op weg...

@wen, leuke uitspraak! Helaas geen raad, wel heel veel succes!

@all, richting gate nu. Wens jullie een fijne week toe, sterkte en succes met alles waar jullie mee bezig zijn! Tot over een week!

Liefs,

Ceeke

Geplaatst

Ceeke heel veel plezier in de zon!!!!!

Henne je eerste spuit zit er weer in. Ja een optimale poging. Het lijkt van te voren altijd goed te gaan die planning, maar bijna begonnen lijkt er altijd wel iets dat roet in het eten gooit. Succes!!! Het moet nu toch eens goedkomen daar in huize Henne en J.

Babeth fijn dat I het zo goed gedaan heeft!! toppie hoor.

Dillema met de hond, lijkt me moeilijk om hem dan achter te laten als je dit weet.

Geplaatst

Henne, de eerste spuit er weer in. Hoe gaat het met je? Deze keer moet het geluk aan jullie zijde zijn!

Zelfs ik voel dat de drempel om het circus weer in te gaan een hele berg is geworden. Daar ben je nu over heen geklommen. Ik hoop dat de zwangere vibes van tool en es jou heel lett aansteken.

Ceeke, fijne vakantie.

Kaartje, nu snapte ik iets meer van de aantallen.

Aarg, ik ben zo vergeetachtig door alle doorbroken nachten van het afgelopen jaar. Ik belde mijn moeder om haar succes te wensen, ze had (de derde al dit jaar) een hartoperatie. Tja, was die gisteren...Eerlijk gezegd voor mij makkelijker, is hij al voorbij en hoef ik niet die spanning te hebben of ze wel uit de narcose komt. De operatie had helaas niet het gewenste resultaat, zal later in het jaar vast nog een keer geopereerd worden.

Geplaatst

pff Ursela. Wat rot dat de operatie bij je moeder niet geholpen heeft. Vervelend dat ze weer een keer moet later dit jaar.

Tja gebroken nachten gaan niet in de koude kleren zitten. Het voordeel hiervan is dat je nu idd niet in spanning hebt hoeven zitten...

Zo naar het CB met R. Ben benieuwd hoe zwaar en hoe lang hij nu is. Vandaag weer eerste werkdag. 3 late diensten. Vandaag en woensdag tot 21 uur en morgen tot 23 uur. Rustige opstart na 2 weekjes vrij.

Geplaatst

Hi meiden, hier koud moe en misselijk. Knoop doorgehakt en me toch ziek gemeld bij UWV. Hoop gedoe natuurlijk weer maar moet echt eerst beter worden voor ik weer aan de slag kan, of dat nu voor mezelf is of niet. Alleen nu maar hopen dat een IVF behandeling tijdens ziekte geen reden is om uitkering te korten oid, je weet het nooit bij die instanties. Zo wel proberen naar fysio te gaan en daarna op de bank.

Geplaatst

Hè henne, wat balen meis! Maar wel verstandig denk ik.

Hier al een verwarmingskereltje aan de slag voor controle van de ketel. Hoor een hoop gerammel en geboink boven, kan ik nooit zo goed tegen... Altijd bang dat er meer stuk gaat dan de bedoeling is. Maar zal wel loslopen denk ik.

Gister een leuke borrel gehad bij een vriendinnetje. Was wel grappig, een van haar vriendinnen die ik een paar jaar geleden ook wel eens gezien had, heeft een zoontje dat twee weken ouder is dan fiene. Dat wist ik wel. Wat ik niet wist is dat zij ook via icsi zwanger is geworden, en zelfs een tijd hier op het forum actief is geweest! Hoe klein is de wereld soms... Fiene heeft zich voorbeeldig gedragen, heeft of bij ons (of vriendinnetjes) op de arm rond zitten kijken of ze lag in de box, maar ze heeft geen kik gegeven, ondanks dat er hordes kleine kinderen om haar heen renden en gilden.

Geplaatst

Oh, ceeke, heel fijne vakantie!

Guus, hoe was je feest / bbq? Hebben jullie het droog gehouden?

San, we aan het werk, wel een beetje uitgerust ondanks da de vakantie niet was wat je hoopte en verwachte?

Ursela, oeps ;-) maar wel fijn dat je niet in spanning hebt hoeven zitten. Ik ben even kwijt wat je moeder ook al weer heeft dat ze telkens zware operaties moet ondergaan.

Eef, lekker vakantie! Gaan jullie deze week naar Italië? Heerlijke periode om daar te zijn, mooi weer, maar niet verzengend heet en alles staat in bloei!

Geplaatst

Tool, durf je het aan om een rijtje op te schuiven?!?!

Wen, jij gat denk ik ook een rijtje naar beneden?

Ceeke jammer dat jullie nog een maand uit moeten stellen, maar vakantie is ook heel wat waard!

Guus, hoe staat het er bij jou voor?

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Guusje: Bijkomen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Tool: 24-4 tp van 2 toppertjes (12- en 8-cellig), 7 of 8 mei testen. licht positief op wd 10

Witje: 1-5 ongi. 1e echo voor laatste cryo tp 9-5.

Henne: icsi7 met prednisolon (en intralipid?), 8 mei uitgangsecho, 13 mei 1e fm

Zwanger:Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind decemberGeboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje

Geplaatst

hé hoi! Ben ik weer even.

Henne wat balen dat je je nu weer echt niet fit voelt! Moeilijke keuze om je ziek te moeten melden? Wat dubbel ook omdat je nu start met een behandeling...

Ceeke en Eef hele fijne vakantie meiden! Geniet ervan!

Tool hoe is het met jou? Al een beetje bekomen?

Sandra weer aan het werk na een vakantie die niet was zoals je hoopte...ik hoop dat het goed ging vandaag!

Hier een heel druk weekend achter de rug, drie vroege diensten gehad en elke avond mensen over de vloer die ons kwamen feliciteren. Ik leef in een roes en kan het allemaal niet bevatten wat er gebeurd! Soms denk ik...word ik niet gek? Het is zoveel, zo immens, zo groots. Ik kan er niet bij! Ik voel me eigenlijk best heel goed, gisteren wat kokhalsneigingen en daardoor overgegeven maar verder geen klachten (behalve een beetje gevoelige borsten) wat me ook weer onzeker maakt! Zit het wel goed? Is het niet mis?

Ik heb dit weekend wat meer info opgezocht over de consequenties van een te trage schildklier voor het kindje en het verloop van de zwangerschap en dat maakt me bang. Dat is best veel! Het kindje is tot de elfde week afhankelijk van het schildklierhormoon van de moeder, daarna stapt het over op de eigen. Dit hormoon zorgt o.a. voor de aanleg van het zenuwstelsel, hersentjes etc. Een te trage schildklier kan leiden tot groeiachterstand, een laag iq, miskramen. Ik word er gewoon een beetje bang van.

Aan de andere kant is het een wonder dat ik zwanger ben geraakt met deze schildklierwaarden en mag ik er ook op vertrouwen dat God voor dit kindje gaat zorgen. Maar soms is dat vertrouwen een beetje zoek :)

Vanavond nog een late dienst en dan twee dagen vrij. Even bijkomen van alles hoop ik.

Geplaatst

Es ik neem aan dat je binnenkort bij een verloskundige of gynaecoloog terecht kan? Er zijn vast medicijnen voor om het kindje te helpen, je zal niet de eerste zijn die zwanger is hiermee toch?

Wat is je volgende stap eigenlijk nu je de eerste echo hebt gehad?

Geplaatst

Henne, de eerste spuit zit er weer in!! spannend, maar wel rot dat je je niet lekker erbij voelt. Je beschrijft je gevoelens heel herkenbaar, je wilt en doet er alles aan om een zo optimaal mogelijke conditie te creëeren voor een nieuwe poging, verse of cryo. en zoals we zelf (denk ik) het beste weten, is planning met deze behandelingen bijna niet te doen. ik hoop dat het deze keer bij jullie gaat lukken!!! met de prednisolon en de intralipid ben je wel weer een stuk op de goeie weg!!!!

Guusje, nog een fijne dag gehad gisteren???

Wen, jullie ook alweer begonnen, toch??? heb je dr. Pf. nog gemaild? hoop dat hij je een advies kan geven over pipelle/prednisolon. succes meid!!!!

Ursela, jammer dat de operatie bij je moeder niet het gewenste resultaat heeft opgeleverd. Nu dus nog een keer een operatie. sterkte!!!! en wat goed van jullie kanjers dat ze het gewoon hebben uitgehouden met die kou, hihihi. ik heb het nu momenteel erg warm, terwijl ik het normaal koud heb, dus wat dat betreft is de zw. schap in dat opzicht al goed voor me, hahahahaha.

Ceeke, fijne vakantie!!! geniet ervan!!! en jammer dat jullie 'pas' in juni kunnen opstarten, maar nu nog extra rust is ook goed!!!

Es, bij jullie zit het gewoon goed!!! snap dat je heel onzeker wordt van alles wat je op internet leest, maar jullie kanjer is sterk!!!! heb vertrouwen!! Moet je nu trouwens nog andere medicatie slikken voor je schildklier??? of dezelfde?

Babeth, goed van I. dat ze heeft doorgeslapen, net als F. trouwens, Fren!!! mss kun je eens proberen om jullie hond een dagje langer uit logeren te laten???

San, weer aan het werk vandaag, late dienst??? en overmorgen de echo, spannend!!! benieuwd of je follikel idd nu ook al zo hard gegroeid is ;-).

Tja, durf ik me een rijtje naar beneden te plaatsen??? had vanochtend bij de ha nog even de schrik gekregen toen ik daar ook een zw.schapstest ging laten doen. zij gebruiken een test van clear view en blijbkaar komt daar pas het tweede streepje veel later door. dus de assistente was mij al met een bedrukt gezicht aan het bekijken dat ze geen tweede streepje zag, maar een of twee minuutjes later kwam er toch een licht streepje door, gelukkig...hahahaha. had natuurlijk wel vanochtend nog een keer met een digitale cb test gedaan, dus ik had die ook al laten zien, maar dan gaat je hart toch wel effe kloppen..pfff...

hcg laten testen en op toxoplasmose en daarna door naar DD voor de bloedtest voor dr. Pf. nu ben ik voorlopig dus wel genoeg geprikt!

ach, ik zet mijn naam ook gewoon in het rijtje zwanger ;-)

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Guusje: Bijkomen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Witje: 1-5 ongi. 1e echo voor laatste cryo tp 9-5.

Henne: icsi7 met prednisolon (en intralipid?), 8 mei uitgangsecho, 13 mei 1e fm

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Tool: uitger. datum 12-1-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje

Geplaatst

Stoer Tool!

Esther kan me goed voorstellen dat je bang bent, schrijf hier ook echt lekker van je af als het nodig is. Gelukkig sta je gelijk onder controlle, wanneer moet je naar de endocrinoloog of was je daar al geweest?

Ursela wat rot voor je moeder de ze nu opnieuw geopereerd moet worden. En voor jou ook uiteraard, opnieuw spanning e.d. Niet leuk.

Jullie vragen of het moeilijk is om me ziek te melden....nou eigenlijk niet, het is eerder een opluchting. Vind het gedoe met het UWV dan wel heel vervelend, maar verder is het gewoon echt nodig om even helemaal niets te hoeven, moeten, of zelfs willen. Na 1,5 jaar tegenslag, druk en ellende is het op. En ik kan dat nu eindelijk toegegeven. Heb alle vetrouwen in mezelf en mijn lijf dat het helemaal goed gaat komen, maar dan moet ik nu wel een helemaal terug naar af, binnen de zeer beperkte grenzen blijven en geen druk op (laten) leggen. Hoop vooral dat het UWV dat ook gaat begrijpen ;-)

Geplaatst

Na een leuk weekend nu even bijkomen op de bank. Later dus uitgebreidere reactie.

Henne, gaat onze lunch morgen nog door? Wat wil/kun je eten?

Geplaatst

Kaartje ja hoop ik wel! Ik ben er denk ik rond half twaalf/twaalf uur en neem eigen brood mee, aangezien ik nog steeds tarwevrij ben :-) Lekker bijkomen en tot morgen!

Geplaatst

Nou, weer thuis na een middag overal wachten... Fiene haar paspoort is klaar (gelukkig, kreeg t een beetje benauwd van alle verhalen over vertragingen). Daarna door naar de orthopeed. Bijna een uur zitten wachten en uiteindelijk een spuit in de pees vd pols gekregen. Dit zou binnen een week de pijn moeten wegnemen. Zo niet dan dus inderdaad operatie... Duimen dus maar dat t helpt!

Geplaatst

Fren ik duim voor je dat een operatie niet nodig is!!! fijn dat F´s paspoort klaar is!!!

ik stuur je overigens nog een paar routes door die je met de auto kunt rijden!!! landkaart heb ik niet, maar die kun je waarschijnlijk daar ook wel krijgen.

als je naar Molyvos rijdt, dan moet je Mythimna aanhouden, dat is de griekse naam namelijk voor Molyvos.

wanneer vertrekken jullie?

Geplaatst

Henne, gezellig! Voorkeur voor bepaald soort beleg? Anders haal ik gewoon wat verschillende dingen. Of eet je tegenwoordig alleen nog kaas en hagelslag? :-P

Geplaatst

Tool, volgende week vrijdag heul vroeg... Leuk, routes! Waarschijnlijk heeft vin wel kaarten voor de TomTom van lesbos dus dat komt wel goed!

Kaartje en Henne, veel plezier morgen! Gaan jullie ook al aan de bbq planning? Misschien een lijstje van dingen die nodig zijn maken, zodat iedereen iets kan kiezen om te verzorgen?

Geplaatst
Kaartje en Henne, veel plezier morgen! Gaan jullie ook al aan de bbq planning? Misschien een lijstje van dingen die nodig zijn maken, zodat iedereen iets kan kiezen om te verzorgen?
Dat was wel het plan Fren :-) Kaartje ik eet (nog) geen zoet beleg, wel kaas ja haha.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden