Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jaaa, Tool wat super! En nu begint de volgende zenuwslopende periode. Met een negatieve test is het van het ene op het ander moment over, een positieve test brengt je telkens nieuwe stress haha. Eerst tot je nod, dan de officiele testdag, de eerste echo, de tweede echo, de twaalf weken etc. Dat heeft Esther dan wel slim aangepakt om die wachtweken, de testdag en de eerste echo gewoon in één dag te stoppen ;-)

Wanneer moet je weer bloed laten checken voor de prednisolon? Je kunt overwegen er hcg bij te laten prikken voor geruststelling/referentie...

Caro, die docu zijn idd IVF vader en zijn partner. Volgens mij is hij nadat de draagmoeder zwanger was niet meer op het forum geweest. Kan ik me ook wel voorstellen, de binding was toen wel minder. Zelf was hij natuurlijk niet zwanger :-) Ik weet nog wel goed dat de dag dat ze hier aan het filmen waren met Anita, ze in de agenda's zaten te kijken wanneer de geboorte van de tweeling wel of niet goed uit zou komen haha. Heb zelf nog niet gekeken, wil ik rustig doen en niet vlak voor ik ga slapen. Het blijft toch een vreemd idee dat wij dan nu ook op tv hadden kunnen zijn. En Esther en G. Is de blog van Sven trouwens weer openbaar? Er heeft een tijd een wachtwoord op gezeten.

Meisies, ik ga er vandoor. Naar IKEA in A'foort of all places. De enige vestiging waar ze op dit moment de dozen hebben die ik wil hebben. Gelukkig niet in Groningen. Ga nu met mn zus, die woont daar vlakbij dus sowieso wel gezellig.

Wie gaat er zwanger zijn als ik vanavond inlog?

Geplaatst

Tool, duidelijk een kruis. Gefeliciteerd meis.

Sorry dat ik niet zo veel schrijf, het doet me toch meer dan ik had verwacht. Heb zelfs aan A gevraagd of we het niet gewoon een keer zullen proberen om op de normalen manier zwanger te worden. Ben er toch nog niet klaar mee. Heb ook een stukje gezien van draagmoeder gezocht. Wat mij opviel is dat die moeder die een draagmoeder is voor haar dochter, beide aan de prednison gaan. Maar heb wel mijn bedenkingen erover.

Henne, veel plezier in A'foort. Misschien ook nog even de stad in. Vindt het daar erg gezellig.

Welke dozen ben je naar op zoek dan? Vanmiddag verder met de badkamer. Gleuven maken voor de afvoeren. Echt een K werk, maar ja je moet er wat voor over hebben om een mooie badkamer te krijgen. Morgen ook nog in de badkamer bezig zijn. En verder is het weekend zonder afspraken. We gaan in ieder geval uitslapen.

Voor iedereen een dikke knuffel. Ik lees mee, maar duik even onder...

Geplaatst

Miki en Tool even weer zen worden.

Ruby logisch dat het toch steekt, denk wel bij meerdere dames, wil niet zeggen dat je er niet blij voor bent, maar toch....

Neem even lekker je tijd, jullie hebben ook in korte tijd een hoop op je bordje gehad. Reageer je lekker af op de badkamer en neem samen je rust van het weekend.

Geplaatst

Ruby ik heb dat gevoel ook, ik heb nog kansen maar benut ze niet omdat ik alleen maar met andere dingen bezig ben en jij ziet dat soms het onwaarschijnlijke toch realiteit kan worden. Dan sta je in dubio en je bent natuurlijk ook zw geweest. Had je die klote endo er maar niet bij of zou dat niets uitmaken?

Geplaatst

"Is de blog van Sven trouwens weer openbaar? Er heeft een tijd een wachtwoord op gezeten."

Henne de blog stopt na de geboorte, in maart 2011. Die kids zijn dus al ruim 1 jaar oud nu! Gek hoor. En kan me voorstellen dat het voor jullie ook een bijsmaak heeft, Esther is nu 'net op tijd' zelf zwanger dus voor haar is het misschien weer anders?

Ruby en Syl, ik had dat ook: als ik las over een spontaan wonder wilde ik het eigenlijk ook op de gewone manier proberen en dat gaf weer onrust want die kans was minimaal. Moeilijk voor jullie...

HE Tool ik dacht dat je zou uitloggen? Wat is het toch gaaf zeg!! Weer 2 zwangerschappen in ons clubje, wauw...

Geplaatst

*Breek in*

Superrrrrrrrrrrr gefeliciteerd Esther! ik kreeg een big smile bij het lezen dat jullie zwanger zijn :)

Geniet ervan!

*Breek uit*

Geplaatst

Syl, het zou een klein beetje verschil maken.

De gyn dacht dat ik niet meer bongi zou worden vanwege de overgang en de laatse icsi waar geen eicellen meer inzaten.

Maar ruim een week bongi geweest. Nu wachten op de volgende en aan de pil. Moet toch pillen slikken voor de cholestrol.

Woensdag heb ik een algehele medische check up. Vanuit het werk geregeld. Ben benieuwd. Zal ongeveer 3 uur bezig zijn. Krijg voor de meeste dingen direct de uitslag.

Dikke knuffel voor jou syl.

Geplaatst

goede morgen meiden

lieve Ruby, je eerlijke berichtje zegt zoveel, ik vind het moeilijk voor je, weet niet goed wat te zeggen. je wordt vast heen en weer geslingerd, sterkte!!!

Geplaatst

@Tool en EDR, GEFELICITEERD MET DIT SUPER NIEUWS!!!

Ben ik een weekje weg (geen internet) en gelijk 2 dames zwanger... Maar zo gegund!

Geplaatst

he Ruby, dikke knuffel meid!! vind het rot dat het jouw dit gevoel geeft. zou willen dat ik iets voor je kon doen!! hoop dat het voor jullie toch ooit mag uitkomen, voor iedereen hier trouwens, als ik een toverstafje had, tja, dan wisten jullie wel wat ik zou doen.

sterkte meid!!!

Geplaatst

Lieve Tool, wat heerlijk om je mooie bericht te lezen en de even geweldige foto te zien, ik baalde dat ik gisteren dat etentje had, maar onderweg naar huis even Ceeke gesproken en die heeft me toen snel bijgepraat ;-)

ohh meis toch, ga je nu inderdaad nog verder met de prednisolon ? kan me voorstellen dat dit helemaal niet vooraf besproken is, heb je dr. Pf al gesproken , gemaild? die arts is echt goed, en dan ook nog helderziend!!! ;-)

Ik zal dadelijk ook eens mijn foto plaatsen, iig zijn je testen mooi en dinkerder worden ze vanzelf.

Dat kramperige gevoel is inderdaad de groei, ik had er ook veel last van.

Henne veel plezier bij Ikea, ik kom er voorloig echt niet meer!

Ivfsh, wat balen dat A straks op en neer moet gaan vliegen, en een baas die vraagt of de huwelijksreis uitgesteld kan worden, moet niet gekker worden!heb je trouwens al iets gehoord over China, je had toch met het consulaat contact opgenomen?

Wen hoe gaat het met jou? na alle hectiek op het werk reeds in een rustigere modus?

San zag een nat plaatje op fb, jeetje dat ziet er erg waterig en serieus uit!!!

Henne wat lief trouwens dat je de meds kon en bent gaan ruilen met Syl.

Syl lukt het allemaal nog een beetje?

ik ga vandaag denk ik de uitzending van de KRO bekijken, zal ook wel met een bijsmaakje zijn, vind het nog ontzettend jammer dat jullie verhalen er uiteindelijk niet in zitten, je moeder als draagmoeder en het verhaal van "onze" ivf vader is erg bijzonder en mooi maar ik denk juist omdat er zoveel stellen aangewezen zijn op Icsi /en of IVF er heel veel baat bij hebben om dergelijke verhalen te volgen, de herkenning etc.

Henne als jij gaat kijken, even een knuffel, zal voor jou extra heftig en confronterend zijn.

Es hoe gaat het met jou en G?

even kijken wie gaan er straks nog meer gelijk op, Henne en Wen en Guusje en San en dan Ceeke met misschien wel Simba?

Geplaatst
@Tool en EDR, GEFELICITEERD MET DIT SUPER NIEUWS!!!

Ben ik een weekje weg (geen internet) en gelijk 2 dames zwanger... Maar zo gegund!

vaker een weekje weg Dublin! ;-)

Geplaatst

Ja Babeth wij hebben een zwembad in de tuin en daar is nog geen eind aan. Een tractor heeft gistermiddag een waterleiding naar de knoppe gereden en heb net gezien dat het er best wel snel uit komt lopen........ Ze zijn het nu aan het oplossen. Ben benieuwd hoe lang het duurt voor ze het opgelost hebben. Ze moeten eerst een "dam" maken om het werkgebied heen. De man van de Delta die ik sprak zei wel dat wij niet zonder water kwamen te zitten, we zitten aan de goede kant van het lek.

Wat een mazzel hihi.

Geplaatst

Tool je bent ZWANGER! Van harte gefeliciteerd met deze eerste grote stap op weg naar jullie grote wens. Ik blijf voor je duimen en hopen dat het allemaal goed gaat verlopen. Heeeeele moeilijke zware weken komen er aan, zet 'm op en hou vol!!! Liefs Toverstafje

Geplaatst

Tool, helemaal super! Wat een positieve flow hier. Wie volgt?

Ruby, herkenbaar ook jouw gevoel voor velen denk ik. Ik hoop zelf ook nog steeds op een spontaan wondertje (maar dan graag op de goede plek deze keer ;-) We wachten het gewoon af. Gelukkig word ik zelf van deze nieuwtjes nooit verdrietig. Als ik het iemand gun zijn het 'mijn' D&Dmeisjes wel.

Ik zit nu in de auto op weg naar Dwingeloo met drie vriendinnetjes. Paard staat in de trailer. Zin in.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden