Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he Caro, ik denk niet dat we dat dit jaar gaan redden, financieel: de ivf, de trouwerij en ook nog een vakantie, dat wordt waarschijnlijk te veel van het goeie of we moeten al een lening nemen, maar dat zie ik niet echt zitten...zou heel graag willen en A. ook, maar ik denk gewoon niet dat we dat redden...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik denk ook dat dat gaat gebeuren :-). gelukkig hebben we goed contact met de mensen daar, dus dat zal wel goedkomen :-)

Geplaatst

Tool bedankt voor je tips. Was al begonnen met visualiseren, maar moet zeggen dat het best moeilijk is. Zal je zeker laten weten of de cd aangekomen is en of ik daar wat mee kan. Wie weet ga ik er wel heel erg van stuiteren.

Waar ik nu heel slecht tegen kan is het gemauw van mijn kat. Doet ze wel vaker hoor en heeft er ook hormoontabletjes voor, maar kan haar zeurende miauw zo slecht verdragen op het moment. Aandacht geven werkt niet en waarschijnlijk voelt ze heel goed aan dat ik er nu moeite mee heb. Alsof ze me iets probeert te vertellen of zo, maar ja ik heb geen kattentaal gestudeerd. Die cursus was vol ;)) hihi

Waarschijnlijk wil ze me duidelijk maken dat ik meer op mijn kont moet ontspannen tussen het normale ren en vliegwerk door??

Jammer geen vakantie dit jaar voor jullie. Zit er wel een huwelijksreis in voor jullie?? Hebben wij niet gedaan en toch wel jammer dat het niet kon. Ok wij hebben er een verlaat huwelijksweekend van gemaakt tijdens de lunch in Schiedam, maar dat is toch weer anders.

Caro hoop dat het lukt om naar je zus te gaan van de zomer. Ik moet ook al half december doorgeven wanneer ik mijn zomervakantie wil hebben. Zo vroeg en dan zijn wij daar helemaal nog niet mee bezit. Ik moest half maart mijn vakantie van oktober al doorgegeven hebben, te absurt voor woorden. Ze zeggen dat het te maken heeft met het kunnen inplannen als er tekorten in personeel ontstaan op de afdeling, nou die tekorten worden een dag van tevoren opgevult dus ik snap die logica niet helemaal. Maar goed als ik dat zou snappen zou ik meer verdienen dan nu en hoger op de ladder staan!!

Oh Henne heb jij je uitgangsecho vandaag??? Spannend!!

Geplaatst

Meiden,

Vakantie, dat wil ook wel naar griekenland. Lekker rustig plekje, maar ja wat babeth ook zegt de dieren.

1 van de katten gaat het echt niet goed mee. Wil niet meer eten en drinken. Is binnen een week graatmager geworden. Ligt apathisch overal en nergens. Breng haar 2x per dag naar de kraan en de waterbak, maar ze wil echt niet. Heb vanmiddag een afspraak. Gisteravond met z'n 2-en al de nodige tranen laten vloeien hierover. We vinden het zo erg. Als ik het nu op schrijf staan de tranen alweer in mijn ogen. Ze is pas 8 jaar oud.

We gaan horen wat de dierenarts zegt, maar ik vind dit niet goed voor het beestje.

DAt houd me nu dus erg bezig. Ben wel op het werk. Maar ja...

Wij gaan met hemelvaart kamperen. Dus er wel even lekker uit.

Dikke knuffel voor iedereen en sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Geplaatst

San het stomme is dat hij nog steeds flexer is... Hij krijgt nog steeds geen contract, zo is ie goedkoper natuurlijk, maar intussen draait ie volledig mee en werkt fulltime... Hij lost zelfs vaak dingen op die de leiding niet eens durft aan te pakken, maar dat is weer een ander verhaal... Punt is dat er in juli 2 vaste mensen geopereerd moeten worden en vakantie hebben, dus hij heeft nu de laatste paar dagen van juli en de eerste week van augustus doorgegeven. Mail ik dat aan mijn zus, schrijft ze terug: kunnen jullie de week van 21 juli komen? Nee dus! Pfff... Nou ja, eerst maar afwachten wat ze gaat boeken, maar het is altijd zo'n gedoe... Ik zei al: als het niet lukt gaan we wel een week in een stacaravan hoor!

Geplaatst

Ruby had je op FB al sterkte gewenst, hier nogmaals, hoop dat het nog goed komt. Wel lekker dat jullie gaan kamperen! Geloof dat het volgende week beter weer wordt?

Geplaatst

San, in het cd-hoesje zit een kaartje, vond de voorkant mooi om als voorkant voor het hoesje te gebruiken. geniet lekker van de muziek. ik stuur het straks op, als ik naar de kapper ben geweest, samen met het pakketje voor Henne.

dus denk dat je het morgen of anders overmorgen binnen zult hebben.

Geplaatst

Ruby, wat erg zeg, van jullie kat! heel veel sterkte!!! nooit leuk als dit een van je huisdieren overkomt. Je weet dat je ooit afscheid van ze moet nemen, maar niet al zo vroeg. knuffel meid.

We lekker dat jullie met hemelvaart gaat kamperen. Effe lekker eruit.

hou jee het verder nog vol of is het dag per dag? knuffel meid!!!

Geplaatst

Ruby sterkte met je beestje. Oh wat verdrietig zeg.

Caro is idd niet eerlijk van zijn werkgever. Hopelijk krijgt hij wel een vaste aanstelling, dat verdient hij wel zo te horen.

Zou jammer zijn als je niet bij je zus terecht kan, maar een sta caravan is ook niet verkeerd!!

Ik zou eigenlijk mijn functioneringsgesprek moeten voorbereiden. Gaat via competentieprofiel. Heb er zo geen zin in, het is morgen om 13 uur, net na mijn echo en er moet een copie van te voren ingeleverd worden bij leidinggevende. Denk dat ik het toch maar even ga doen. Komt niet goed over om onvoorbereid te komen morgen. Zit wel in enorm dillema nu. Wil het eigenlijk niet zeggen dat we aan de laatste cryo behandeling begonnen zijn, maar aangezien er nu misschien wel een dagje vrij geregeld moet worden op heel korte termijn i.v.m. tp is het wel zo netjes. Pff moeilijk moeilijk. Ik kan toch mijn mond niet houden en weet anders ook niet waar ik het over moet hebben tijdens het gesprek. Ik heb geen zin in opleidingen en zit er ook over te denken om ouderschapsverlof op te nemen. Maar ja dat wil ik pas gaan regelen als ik weet hoe deze cryo tp uitpakt.

Geplaatst

Ruby, succes met je kat. Op basis van het verhaal zou ik bloedonderzoek willen doen. Acht is nog helemaal niet oud. Hoop dat ze iets vinden dat behandelbaar is.

Geplaatst

Kaartje, ik heb het idee dat haar ogen heel slecht zijn. kan gewoon mijn hand tegen haar snuitje aan houden. Geen reactie.

Doof is ze zeker niet. Die oren gaan heen en weer als ze wat hoort. Binnen een week zo graatmager worden is niet goed. Maar ze geeft ook geen enkele sjoege meer. Vindt het erg voor het beestje. Schreeuwde en rende altijd. ging haar eigen gang. We wachten af. Ze heeft nu al 3 dagen niets gegeten en veel te weinig vocht binnen gekregen.

Geplaatst

Ruby, ben heel benieuwd. Op basis van je verhaal ben ik ook benieuwd naar haar bloeddruk (bij hoge bloeddruk kunnen ze ook opeens blind worden) en schildklier. Laat je het weten als je geweest bent?

Net lekker bijgekletst met Henne. Was weer gezellig. Uiteraard hebben we ook druk vergaderd over de bbq ;-)

Geplaatst

Gezellig Kaartje! En leuk de plannen maken voor de bbq. Ik ben helaas nog niet vrij, heb al twee keer een oproep gedaan om te ruilen maar tnt geen respons. Zou ik wel heel erg van balen moet ik zeggen hoor!

Heerlijk trouwens dat je zo'n fijn weekend hebt gehad! Klinkt gezellig!

Wat irritant dat jullie vakantieplannen nog zo onduidelijk zijn caro! Je wilt vooral nu met drie van die kleintjes toch een beetje op tijd weten waar je aan toe bent of niet?

Lastig san om te beslissen of je het wel of niet gaat vertellen dat jullie weer bezig zijn. Wat houdt je precies tegen?

Geplaatst

Ach Es we zijn eigenlijk meestal van de last minute dus dat zal niet veranderen nu... wat me vooral irriteert is dat wij ons altijd moeten aanpassen aan zuslief en nooit andersom...

Geplaatst

Nee dat durf ik echt nog niet. Op de een of andere manier is dat nog zo beladen en eng en maakt het alles zo echt. Ik durf nog niet na te denken over het feit dat er een mini ons in mij groeit, ik ben zo bang om me te gaan hechten! Ik geniet van het feit dat mensen zo blij zijn, de kaartjes en de cadeautjes etc. Maar ik vind het allemaal zo eng! Ik krijg wel een lesje vertrouwen in deze periode hoor!

Misschien als ik de volgende echo gehad heb over twee weken?

Fren, babeth en Henne enorm bedankt voor jullie lieve kaartjes! Ze staan in de kast!

Geplaatst

Hoi meiden,

Even korte update.

Mijn eigen gyn heeft net bevestigt dat de kans erg groot is dat het beter is om de kleine eerder te halen. Direct datum geprikt, om mezelf tegen teveel vragen en drukte te beschermen hou ik die graag nog even voor me. Maar dat het mei wordt is duidelijk. :)

Gaan proberen natuurlijke route op te wekken en als dat niet lukt: keizersnee. We krijgen eerst nog weer een echo en belangrijke bloeduitslag. Als dat bloed in ene briljant goed is, dan gaat we heel misschien toch afwachten.

Echo was wel weer prima vandaag, dus kleine is nu nog in goede conditie. En dat houden we zo! Mocht ik minder leven voelen komende dagen, willen ze dat ik direct kom.

Wordt nu wel echt spannend dus! Laat alle duimen maar overuren draaien.

Tool, Essie, toi toi toi. Henne, Wen jullie ook! En de rest uiteraard.

Dikke dikke kus, -M

Geplaatst

Mik, het wordt nu dus spannend voor jou. Nog even en dan is jullie kanjer er. Heel veel succes bij de laatste loodjes.

Es, snap ik helemaal hoor. Het is ook zo'n grote overgang. Aangezien de eerste echo zo mooi was dacht ik dat je misschien al zou durven :-).

Caro, wat vervelend die onzekerheid over jullie vakantie. Mocht je zus nou weg zijn als jullie vakantie hebben, kunnen jullie dan geen gebruik maken van haar huis?

Geplaatst

tjee Mik, ben je geschrokken? hoop dat het allemaal niet nodig is en dat het volgende bloedonderzoek gewoon helemaal goed is.

Ruby, wat vreselijk van je kat. Ben erg benieuwd wat'tie mankeert en ik hoop dat het iets is wat behandelbaar is.

Mijn kat heeft vanmorgen een gebitsreiniging gehad onder narcose. Hij is behoorlijk wakker maar waggelt nog wel een beetje. Maar meneer wil naar buiten en dat mag niet. Vriend heeft hem opgehaald en zei dat de dierenarts heeft gezegd dat hij morgen pas mag eten. En hij is al vanaf gisteravond 19.00 uur nuchter. Beestje barst van de honger. Kan ik hem echt niets geven Kaartje?

Verder heb ik een gesprek gehad met mn manager over de onderbezetting en overbelasting voor mij. Conclusie: ze heeft geen oplossing. Wel heeft ze gevraagd of diegene die ingewerkt wordt nog een extra dag wil komen. Dat betekent dus dat die ene dag thuis werken ook niet doorgaat want ik moet dan alsnog komen. Verder nog gevraagd hoe het zit met mn verlofaanvraag in de pinksterweek. Nou liever niet want het kan eigenlijk niet, als ik er niet ben ligt het stil want collega is met sabattical. Of ik moet vooruit werken maarja hoe doe je dat als je maar 20 uur/week arbeidstherapeutisch werkt, in die tijd taken moet vervullen die normaal gesproken door 2 man in 56 uur/week werden gedaan + achterstand inhalen + iemand inwerken. Ik baal hier enorm van want ik ben hierdoor wel weer degene die aan het kortste eind trekt en wederom heeft iedereen om me heen verlof (gehad) behalve ik....

Geplaatst

Sen, officieel mag je een dier na narcose (volgens de bijsluiter van de narcosemiddelen) pas na 12 uur weer eten geven (of zoiets). Wat ik zelf altijd adviseer is om een klein beetje te geven als je kat aangeeft dat hij honger heeft. Dan even een uurtje afwachten. Als het binnen blijft kun je weer een beetje geven. Kan zijn dat hij nog wat misselijk is van de narcose. Ik weet dat mijn eigen katje na sterilisatie juist na wat eten meteen weer zichzelf werd. Ik zou dus rustig wat geven, maar een kleine portie.

Als ik jou was zou ik contact opnemen met de bedrijfsarts. Wat ze op je werk nu van je vragen mag volgens mij helemaal niet. Aangezien iedereen weg is moet jij het maar oplossen? Dit is echt hun probleem. Jij hebt recht op vakantie. Dan moeten ze nog maar iemand aannemen. Ik zou hier niet mee akkoord gaan. Dan gaan ze hun grenzen steeds verder verleggen.

Geplaatst

Testr, heel veel succes de laatste loodjes!! Spannend, en begrijpelijk dat je het voor je houdt, knuffel voor jou en je man, digitaal weliswaar, maar wel een vette, nog heel eventjes en dan hebben jullie je mooie zo gewenste zoon in jullie armen, wens jullie voorspoed gezond en veel liefs xxx

San, klinkt als redelijk bizar...denk vooral om jezelf....zal moeilijk zijn maar volgens mij is er niet veel keuze. hou vol!

Meiden, vanmorgen heerlijk bijgekomen bij de kapper, het dooie staartje eraf, en weer n fris kleurtje...kan er weer tegen, morgen lekker met zijn twee op pad, zo aan toe! Iedereen good luck en dikke knuffel, benieuwd naar het lijstje als ik terug ben ; -)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden