Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Syl, ik sluit me aan bij de woorden van Fren, hoop dat Julle ook kunnen komen, en Es' jij g natuurlijk ook!

Syl, dat kom maar weer eens doen zodra het lukt! Ik vind het zo rot jullie situatie, was er nu maar iets wat we zouden kunnen doen......

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, goed nieuws! Ben benieuwd naar je hcg. Zouden het er één of toch twee zijn?

Ruby, altijd zo rot om afscheid te moeten nemen. Sterkte meis.

Syl, hoe is het nu bij jullie. Kan/wil je er iets over vertellen?

San, succes morgen. Hoop dat het weer zo vlot gaat. Nu alleen hopelijk wel een tp.

Geplaatst

Eef, fijne vakantie. Je haar zit in ieder geval al goed ;-)

Fren, hoop dat je pols gaat opknappen van die injectie. Zou jammer zijn als er toch een operatie moet volgen.

Geplaatst

Meiden ik weet het nog niet van de bbq... Hebben weer een paar moeilijke dagen/avonden, ging eigenlijk een tijd goed, maar vandaag heeft Kaat heel veel gehuild, gekrijst af en toe. Als ze zo zijn heb ik geen rust als ik richting Utrecht ga, of ik ze nou meeneem of thuis laat... Maar goed, het is nog niet zo ver. Bereid jullie alleen vast voor omdat Kaartje het over zo compleet mogelijk heeft...

Geplaatst

Caro, wellicht heeft Kaatje nu haar sprongetje, is rond deze tijd, erg huilerig, hangerig en bijna alleen te troosten door mama......hoop dat het snel beter gaat.

Geplaatst

Het veranderd hier per dag, eigenlijk zouden we vandaag faillisement aanvragen maar er zijn weer nieuwe ontwikkelingen.

Volop in gesprek met advocaten en adviseurs om een faillisement te voorkomen maar hoe nui verder blijft onzeker.

Bank zou meewerken maar in de tussentijd hebben we geen "leefgeld" en alles wordt gestorneerd, zelfs bedragen van water van 16,- watervoorxiening prive.

Conform de opzeggingsbrief zeggen ze dan, maar ja, ik moet ook boodschappen doen......

Zijn n u nog aan het werk, producties loopt allemaal door en doen we zelf weer.

Blijft een rare sitatie.

Geplaatst

Och Caro bekijkt het een dag van te voren met wel of niet de tweeling meenemen.

Het is niet anders maar als jij kan komen is het al leuk genoeg :-)

Geplaatst

Hè Syl, wat klote toch allemaal. Maar dus wel een heel klein lichtje aan t eind vd tunnel?

Mocht je vanwege de financiën af willen zien vd bbq, niet doen, denk dat iedereen graag letterlijk een duit voor jullie in t zakje wil doen, dus dat zit wel goed!!

Geplaatst

Dat is lief Syl! Ik wist niet dat jullie nog aan het werk waren? Moet inderdaad raar zijn!

Ja is het weer tijd voor een sprongetje Babeth? Pfff het was echt erg, ze krijste af en toe echt als een krolse kat, doet ze gelukkig niet vaak, maar op een gegeven moment toch besloten niet meer naar binnen te gaan. Doet pijn, moeders zijn watjes, vaders zijn veel harder... bij ons tenminste... Maar nu slapen ze allebei, gelukkig.

Geplaatst

en weer wakker! san, heel veel succes vandaag! ruby, wat erg van jullie poes! heel veel sterkte! syl, is er dan mss toch een klein beetjd licht aan t einde van de tunnel? hoop dat jullie erbij kunnen zijn en ja denk ookwel datwe graag een duit in t zakje willen doen voor de bbq wat fren zegt. sterkte en ik duim voor jullie! testr, spannend! over enkele weken jullie bink in jullie armen! hou die datym maar lekker voor jullie, tis al spannend genoeg!

Geplaatst

caro, wat vervelend dat k. een onrustige dag heeft gehad! hoop dat t vannacht allemaal goed is gegaan? henne, wow 25 follikels! toi toi toi! zag t btw al helemaal voor me jij in de auto op hete kolen voor de uitgangsecho en meneer de ageng stoïcijns koel, hihihi. jammer van de prent echter! babeth, geloof dat i. een energiedagje had gisteren, hihi. fren, goed van f. en fijn dat je pols ietsje beter aanvoelt! eef, nice kapsel en heel veel plezier op vakantie!

Geplaatst

sen, ben flabbergasted dat dit zomaar kan. het kan toch niet dat jij voor de problemen van je manager moet opdraaien terwijl je op therapeutische basis werkt en zelfs nog meer dan maar eigenlijk mag! heeft me diep geraakt en heb t zelfs in mijn droom verwerkt. was pissig zeg! vandaag bellen voor hcg. eng eng eng! voel n klein beetje mn borsten, ben erg moe, lag er om 9 uur al in. en vlg mij begin ik licht misselijk te worden. maar die pijn in mn onderrug maakt me toch onzeker. laten de echo trouwens bij onze eigen gyn in heerlen doen. die me toen ook geopereerd heeft en door de mk heeft geleid. en vandaag op bezoek bij oudcollegaatje en hun dochtertje van novermber vorigjaar. nu ben ik er klaar voor, denk ik. fijne dag meiden en tot later! xx

Geplaatst

Sen ik was er gisteravond net als Tool nog eens over aan het denken, maar de situatie zoals ie nu is mag gewoon echt helemaal niet. Jij werkt arbeidstherapeutisch. Dat betekent dat je in principe elk moment kunt zeggen 'het gaat niet' en naar huis gaan. Maar ondertussen ben je op een thuiswerkdag toch op kantoor en heb je allerlei verplichtingen en verantwoordelijkheden. Dat is dus feitelijk niet volgens het advies van de arbo. Nog los van die verlofdagen. Het is aardig dat je manager inziet dat jij de dupe wordt van de situatie, maar als ze er vervolgens niks mee doet heb jij er geen bal aan. En niet alleen jij bent nu de dupe, ook je kindje! Jezelf wegcijferen is wellicht een beetje gewoonte geworden en moeilijk te stoppen, maar kies nu gewoon echt voor je zoontje meid. Zeg dat ook zo tegen je manager: je weet dat ik altijd mijn verantwoordelijkheid neem, maar nu geldt die verantwoordelijkheid eerst mijn kind en dan pas mijn werk. Moeilijk, maar wel nodig zo te horen!

Caro van sprongetjes heb ik geen verstand, maar wel moeilijk dat K weer een huildag had. Hoop dat jullie beetje geslapen hebben en het vandaag beter gaat.

Tool die onderrug hoort erbij. Vond het een hele nare zeurderige 'pijn'. Maar het maakt je idd onzeker. En als je niks zou voelen was je ook onzeker ;-) Veel plezier bij je collegaatje straks!

Syl de situatie is dus nog niet definitief, ik hoop echt dat er een doorstart inzit meid. En wat betreft de bbq sluit ik me helemaal aan bij de anderen, maar dat weet je :-)

Die menopur begint nu trouwens minder te bevallen. Vannacht enorm warm, liggen zweten, misselijk wakker, darmen weer van slag. Was even vergeten hoeveel last ik van bijwerkingen heb. Nu zielsgelukkig dat ik niet hoef te werken. En beetje boos op mezelf dat ik deze poging geen 'gedoe' wilde van acupunctuur, want juist tegen de bijwerkingen werkte dat zo goed. Straks maar even bellen. Of is G op vakantie, weet jij dat Kaartje?

Zo ook bloedprikken, daarna misschien nog even terug naar bed. Vanavond in principe uit eten met ex-collega's. Moet er nu niet aan denken, maar wie weet later op de dag....

Fren zet het positieve effect van de spuit door?

Ruby hebben jullie wat kunnen slapen na gisteren?

Geplaatst

hcg was/is 95. is dat goed?volgens de assistente van de ha was het normaal tussen 0-10. pffff, wat n onzekerheid. ga maar bellen voor n echo

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool je klachten klinken goed, succes met bellen vandaag en veel plezier met het bezoek!

Caro, ik heb expres het boek er even bij gepakt en het klopt precies, ik moet zeggen dat het ons niet lukte om Imke huilend weg te leggen maar kan me voorstellen dat je met 2 soms wel moet. Als het goed is gaat het met een aantal dagen weer beter.

Syl, wat fijn dat er weer een sprankje hoop is maar wat zullen jullie op je tandvlees lopen zeg, bikkels!worden jullie wat bijgestaan door Fam./vrienden zodat je wel boodschappen kunt doen en kan tanken?

Ruby gaat het een beetje met jullie?

San succes vandaag?

Henne zo te horen pakt de m wel aan, gek hè dat de een daar zo op reageert en de ander nagenoeg niet.genoten van je boterhammetje met kaas en beker melk?

Sen het is inderdaad wat Henne zegt, je moet weg kunnen als het niet gaat, niet zeggen dat jullie manager het waardeloos geregeld heeft , zelfs al zou jij geen verlof op willen nemen.ik weet niet of erbij julie een plan van aanpak is opgesteld inzake jouw gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid, maar zowel werkgever als werknemer dient zich daar aan te houden en niet alleen de werknemer.....

Geplaatst

Tool ik weet dat de waarde bij mij met de jongens 110 was, het gaat er met name om dat er een mooi verdubbeling is, per 48 à 72 uur. Er is een topic over hcg en daar in ook een link naar de labgegevens van Brussel. Met Imke is er geen hcg gemeten overigens.

110 was op dat moment niet hoog maar goed en de stijging was belangrijk.

Geplaatst

Even wat in me opkomt wat mijn hoofd zit overvol momenteel.

Ruby wat ontzettend verdrietig van Nala. Heel veel sterkte.....

Caro die sprongetjes zijn erg moeilijk, maar ze komen er wel doorheen. Zo vervelend dat je op die momenten niet veel aan je vriend hebt. Het lijkt niet zo maar het gaat helemaal goed komen... En wbt bbq dat duurt nog even en anders zijn er heel veel lieve tantes hoor die graag willen knuffelen...........

Henne zag ook helemaal het verhaal voor me van je rit gister. Met een glimlach om mijn mond. Je gaat dus voor een snelle cyclus? Zou een bak zijn als we beiden op dezelfde dag een tp hebben.

Wen hoe ver sta jij er nu in??

Tool datum voor de echo staat nu??? Lekke moe zijn hoor.

Es hopelijk kan je nog ruilen voor de bbq. Wij willen je zwanger ook graag zien stalen!!!

Syl ik hoop zo dat jullie je mooie bedrijf kunnen behouden. Laat iedereen nou eens een keertje mee werken potdorie!!!!! Ook ik wil bijdragen aan jullie kosten voor de bbq hoor, daarvoor moeten jullie niet thuisblijven!!! Afleiding is goed voor jullie!!

Sen geen woorden voor je werksituatie. Je werkgever maakt misbruik van je, hopelijk komt er snel een oplossing. Jij en de kleine gaan voor, het bedrijf draaid ook wel door zonder jou hoewel ze doen geloven dat het niet zo is. Als jij nu per direct uit zou vallen gaat het bedrijf ook niet ten onder toch??

R is maandag weer goedgekeurd. Ruim 8 kilo en 68,6 cm groot!! Het blijft een klein manneke, zo grappig om dat te zien staan en kruipen!!

Het is nu erg druk op werk, ze hebben een vraag die ik gesteld had per mail (weer die mail) nogal hoog opgenomen. Ik had gewoon een vraag gesteld zodat die in de teambespreking in de groep gegooid kon worden om erover te discuseren. Nee nu wordt het helemaal geanalyseerd en is er over gesproken dat het nu de vraag is wat mijn gevoel daar bij is e.d. Jeetje stelde een simpele vraag...

Staks dus de echo, stikzenuwachtig. Maar goed, nu gaat onze trein afremmen en is het station in zicht pffffff Hopelijk bereiken we het station pas over 9 maanden, samen met een paar andere lieve dames die nu weer bezig zijn.........

Geplaatst

dinsdag 22 mei om 8.45 uur de echo en woensdag 23 mei de afspraak met de gyn. helaas niet mijn eigen, omdat zij helemaal volgeboekt zat. maar goed, deze vrouwelijke arts is ook heel aardig zei ze, hihihi. de gyn die me destijds geopereerd heeft werkt er helaas niet meer.

mijn hart klopt in mijn hart. ben ik aan het overdrijven als ik volgende week nog een keer mijn hcg wil laten testen???

Geplaatst

Tool waarom overmorgen niet nog een x hgc laten prikken? Dan kun je goed zien of het stijgt. ik heb ook de 23e volgende echo!!!

Geplaatst

Nee Tool je overdrijft niet als je nog eens wil laten prikken. Gewoon aan je ha vragen.

Spannend hoor de eerste echo datum is een feit!!!!!!

Geplaatst

Es ook op de 23e!! Mooie dag zal dat zijn...

Oh Miki ik vergat jou helemaal... Heel veel sterkte, nog even doorbijten en dan heb je je mooie kindje in je armen. Veel succes en vooral veel genieten, het is heel bijzonder.

Geplaatst

Henne balen van die bijwerkingen! Stom hoe je geheugen selectief werkt soms he?

Tool, als je wilt nog een keer HCG testen. Achteraf vind ik het jammer dat dit bij mij nooit gebeurd is, had wel willen weten hoe hoog het was met twee...

Tool en Es allebei de echo's een dag na elkaar, wat spannend!!

Hier een goeie nacht gehad hoor, Bram werd om kwart over 7 wakker, Kaat om kwart voor 8 en nu liggen ze allebei braaf te slapen, dus ik denk dat ik er nog maar even in duik. De ochtendslaap is, na de nacht, eigenlijk altijd de beste, gister sliepen ze tot half 1 's middags! Ik vind dat eigenlijk gek, je zou zeggen: we hebben de hele nacht geslapen, nu willen we actie! Maar ja, wat weet ik nou van babies :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden