Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat ben jij ook Henne een lieverd!!

Ik heb het glazen hartje (kraaltje) nog altijd hier in de huiskamer om ons stuk kunst heen hangen ;) Wit beeldje van omhelzende man en vrouw. Moet nog altijd denken aan jou als ik het zie....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby, geen probleem!!!! ik stuur je de cd op!!! via mp3 wordt geloof ik een beetje veel, hihihi.

San, deze cd was ook niet in eerste instantie specifiek voor mij gemaakt. Ze had er wel ene gemaakt, maar dat was niet deze cd, hihihi.Heb er dus uiteindelijk twee. ook wel effe schrikken dat P. zich zo voelt.

Henne, fijn dat je zulke lieverds om je heen hebt die je willen helpen met het infuus!! weet je, ik heb er een goed gevoel bij!!!

ook bij jou San, en bij Wen ook!!! heb echt het gevoel dat het lijstje zwangeren langer gaat worden.

Eef, hele fijne vakantie!!! schiet al aardig op als jullie al in oostenrijk waren vanochtend.

Ruby, wij hebben onze kater ook laten cremeren en toen in een mooie urn mee naar huis genomen. toen hij eindelijk thuis was, waren we weer compleet ;-).

Sterkte meissie, en als iemand het vreemd of raar vindt, niets van aantrekken, zij weten waarschijnlijk niet beter!!! en ook goed dat er even rust wordt in gebouwd. Er is veel op jullie pad gekomen de laatste tijd, effe rustig aan is niet verkeerd.

dames, ik ga op bezoek bij mijn collegaatje!!! acu was prima. lekker kunnen relaxen en ze had me naaldjes gezet voor de baarmoeder goed te houden zeg maar.

oeps, weecee roept, hahaha, moet snel gaan.

tot later meiden!!!!

Geplaatst

Henne alles is ontvangen bedankt!!

Hier is het nu een feit! Vanavond gaat de laatste spuit erin, emo gevoeletje, doe het deze keer zelf om het helemaal af te sluiten. Dit is een kant en klare pen dus heel makkelijk, net als de gonal. Woensdag 16 mei is het doemsday voor ons. Het is erop of eronder. Pff heftige gevoelens razen er nu door mijn lijf.

P belde net op, dat hij waarschijnlijk eerder naar huis komt. Er komt niks uit zijn handen. Hmm zal maar zorgen dat het bed opgemaakt is als ie thuis komt, kan hij er gelijk inkruipen. Heerlijk slapen altijd in een versgewassen bedje!!

Geplaatst

Henne heb het volgende:

3 infuus naalden

desinfectans

2fixatie pleisters

steriele gaasjes

2flush spuiten

opzetstukje voor het infuus naaldje

2zakjes nacl 0,9 % 100 ml

2 matjes om eronder te leggen tijdens het prikken

Heb je dan alles?

Geplaatst

Denk dat jij dat beter weet dan ik Esther ;-) Maar echt superfijn, dank je wel! Ga nu J even achter de broek zitten dat hij die vriend belt.

Geplaatst

Fren ik heb geen pb gehad van je hoor!

Henne ik heb alles klaar staan in een doosje...als het handiger is dan neem ik morgen ook nog even de infuussystemen mee, dan heb je alles in 1 keer. Maar als Karin het al op heeft gestuurd dan is het ook prima! Wanneer zal ik het je opsturen?

Geplaatst

San, spannend zeg!!! de laatste spuit erin. Hoop toch zo dat het allemaal goed gaat!! ga voor je duimen voor woensdag de 16e en een grote kaars aansteken!!!

Henne, geloof dat je nu wel zo'n beetje helemaal alles geregeld hebt, hoop dat J.'s vriend je het infuus wil zetten!!! dan is dat al een hele zorg minder!

jullie gaan gelijk op, jij en san, spannend zeg!!!

Wen hoe gaat het bij jou???

Roestvlek, zie dat je online bent, hoop dat alles goed gaat en we missen je toch wel!!!

vriend is wakker, vandaag gewoon hele hollandse kost: krieltjes, vlees en groenten. ow, McCleods daughters begint. sneel opzetten

laters!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ja Henne en ik gaan mooi gelijk op ;) Wij willen allebei een stokje overnemen. Henne en ik nemen er 1 en Wen en Guusje en ..... de ander. Moet het lijstje er maar bij gaan zoeken was volgens mij nog iemand bezig?

Henne heb je al antwoord van dr P terug gehad over het infuus wel of niet advieseren??

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Guusje: Bijkomen, 17 april afspraak ferti arts voor aller laatste cryo's.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Witje: 10-5 Ovitrelle (voor altijd de laatste...), 16 mei laatste cryo tp

Henne: icsi7 met prednisolon (en intralipid?), 8 mei uitgangsecho, 13 mei 1e fm

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Tool: uitger. datum 12-1-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Huh? Gek Esther! Ga t zo nog een keer proberen ;-)

Vanmiddag me fiene naar het cb geweest. Wer prikjes, arm kind... Ze heeft net 1,5 liggen krijsen in de draagdoek. Kreeg haar niet stil. En van het ene op t andere moment was ze weer vrolijk en ligt ze al bijna een uur in haar wipstoel. Wel doorverwijzing naar HA, de arts zag een streepje in haar oog dat er niet hoort te zijn. Benieuwd wat dat is...

Henne, nog even volhouden meis, eind vd hormonen is in zicht!

Geplaatst

Heb hem hoor Fran! Dank je!!!

Zielig zo'n verdrietig muppie, misschien een zetpil paracetamol? Ik kan me herinneren dat mijn zussen daar na inentingen niet zo moeilijk in waren.

Wat kan dat zijn dat streepje? Heb je ook het idee dat ze wat bijzonders heeft aan haar oog?

Hier vandaag flink overgegeven. Eigenlijk continu misselijk. Maf hoor dit ook eens mee te gaan maken!

Geplaatst

Heb haar direc een zetpil gegeven. Ze krijgt n de fles van vin en dan lekker naar bed.

Maak me geen zorgen over da streepje hoor, volgens mij ziet ze alles prima!

Wbt de misselijkheid: iets eten voor je opstaat (melbatoast, stukje ontbijtkoek) en door de dag heen zorgen dat je maag niet leegraakt. Dus ieder uur even een hapje. Dan blijf je de misselijkheid voor!

Geplaatst

fren, zielig hoor!!! hoop dat F zich wat beter gaat voelen door de zetpil!

Es, dat is minder, flink overgegeven. hier heeft het nog niet echt doorgezet, maar het kan ook zomaar gebeuren dat dat niet gebeurt. ik weet dat mijn moeder eigenlijk nooit echt misselijk was bij al haar zwangerschappen. mijn zus overigens ook niet. hoop dat je je snel beter voelt!!! en idd, ieder uur wat kleine beetjes eten zal ook helpen tegen de misselijkheid!!

meiden, ga afsluiten!

tot morgenochtend...

liefs,

Tool

Geplaatst

Fren beterschap voor F? Zo sneu als ze ziek zijn van prikjes. Maar idd: paracetamol, slapen en dan gaat het vaak weer beter. Wel erg fijn dat je pols verbeterd lijkt!!

Es, lekker misselijk haha!! Sorry, mag wel beetje lachen he ;-) Tips zijn al gegeven: elk uur een hapje, al is het maar een halve cracker. Niet druk maken over te veel of te weinig eten of verkeerde dingen eten: gewoon eten wat goed valt. Alles wat 'niet goed' zou zijn, trek je later wel weer recht. Mijn eerste aankoop bij zwangerschap was een klein trommeltje waarin ik crackers naast mn bed kon zetten (zonder ze dus te ruiken). Elke ochtend lag ik nog half in slaap te knagen, maar het hielp wel. Bouillon valt bij sommige vrouwen ook goed, of idd ijsjes of een dropje oid. Maar vooral geen lege maag krijgen.

San hoe laat ga je prikken? De allerlaatste prik....jeetje zeg. Ik duim me helemaal suf voor jullie dat deze laatste prik het zo gewenste broertjes of zusje voor R gaat brengen.

Ik heb net eindelijk Pf gemaild. Ook gevraagd of er evt een alternatief is. Ik wil namelijk niet te veel logistieke rompslomp aanhalen, hoeveel moeite iedereen nu ook voor me doet en hoe erg ik dat ook waardeer. De hormonen hakken er deze ronde weer flink in en ik wil dus vooral rustig aan doen en niet het halve land door gaan crossen voor een strohalm... zo voelt het een beetje. Al vind je met googlen wel heel erg positieve verhalen over Intralipid hoor! Ik ga het zondag in het ziekenhuis vragen, anders misschien die vriend van J en zo niet dan houdt het voor deze ronde op. Maar: ik las dat het effect feitelijk hetzelfde is als Omega3, alleen dan veel sterker. Dus ik heb Pf ook gevraagd of het dan zin heeft om Omega3 gewoon flink omhoog te schroeven. En veel eitjes eten hihi.

Nu wachten tot mijn prikman thuis is en dan vroeg naar bed. Heb een buik waar je u tegen zegt en borsten alsof ik minimaal drie maanden zwanger ben, de menopur doet duidelijk zn best.

Geplaatst

Ik vertrek nu vanaf praktijk. Heb voor zekerheid twee infuussystemen meegenomen. Of heb jij ze er toch bij gedaan Es? Henne, laat maar weten of ik ze morgenochtend op de post moet doen.

Geplaatst

Kaartje ik heb ze nog niet dus stuur jij ze maar op!

Henne ik wilde dat ik wat dichter bij woonde dan kwam ik je prikken. het is zo'n kleine moeite. maandag moet je het dan krijgen toch?

Je mag rustig lol hebben om mijn misselijkheid hoor! mijn mams en zussen verkneuteren zich ook steeds! Want, zo is hun redenatie, teken dat het goed zit :)

Geplaatst

Wie had dat gedacht he: Es misselijk omdat ze zwanger is! Tool ik ben bij de eerste niet en bij deze 2 weken misselijk geweest that's it dus misschien zwijn je er doorheen...

Gek dat streepje Fren, zei ze nog waar ze aan dacht, had ze het ooit eerder gezien?

Wij mogen morgen weer naar het cb voor de prikjes... ben benieuwd hoe de reactie zal zijn.

Geplaatst

Zwijn je er door heen...ha ha! Die houden we erin caro!

Sterkte morgen! Niks aan. manlief thuis om je te helpen als ze niet fit zijn?

Geplaatst

Nee, ze dacht eerst dat t een haartje op haar oog was, maar dat was t niet vat t wel was wist ze niet. Zal wel loslopen, het werd minder naar mate ze langer keek!

Geplaatst

Manlief gaat mee! Hij gaat altijd mee, kan het niet alleen want ze willen dat je je baby alvast uitkleedt en in een doek doet zodat als je aan de beurt bent meteen gemeten en gewogen kan worden. Ik kan niet met 2 blote babies gaan zitten... Hij heeft de eerste 4 afspraken die al vastliggen vrijgenomen. Gelukkig is het volgende maand nog en dan pas weer met 9 maanden, maar in het begin moet je elke maand he. Maar dat weet je vast al wel als ervaren tante!

Geplaatst

Oh fijn! Beetje minder stress!

Dacht dat ik al veel wist maar kom tot de ontdekking dat ik heel veel niet weet. merk dat mijn zussen toch ergens ook veel niet vertelden...ws om me te ontzien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden