Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja lastig hé! Ik voel me gewoon bezwaard en vraag me af wat heeft gemaakt dat ze me dit cadeautje wil geven. Gerard zei; misschien is haar vader juwelier en kon ze er voor een prikkie aankomen :)

Ik ga dit in elk geval bespreekbaar maken met haar. Gewoon heel open en eerlijk vragen wat maakt dat ze me dit wil geven en dat het in mijn ogen een erg groot cadeau is (ik ben gewend om een doosje merci te krijgen als dank!). Tegelijkertijd wil ik ook echt aangeven dat ik haar niet wil kwetsen...

Ik weet dat ze er zelf vrij luchtig over deed toen ze vertelde hoe duur die bedeltjes waren, ze kocht er regelmatig 1. Nou zou ik dat persoonlijk zelf niet zo gauw doen, mezelf regelmatig oorbellen cadeau doen van 50 euro (voor het hangertje dan). Wie weet heeft ze geld teveel :)

Ik snap de intentie van haar gewoon niet zo goed...maar daar kom ik alleen maar achter door het haar op de man af te vragen toch?

Oke...niet zo'n probleem dus geen melk. Ik zal eens kijken of ik nog een calciumsupplement in huis heb. Ik slikte toen ik zwanger werd veel supplementen (zink, selenium, omega 369 en nog een stuk of vier pillen, weet het niet eens meer uit mijn hoofd). Toen ik zwanger werd smaakte me het eten helemaal niet meer wat ik toen at (die groene smoothies enzo). Ik ben toen ook gaan kijken naar die supplementen en een aantal mocht je niet gebruiken als je zwanger was...dus maar meteen mee gestopt!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es', ik kan ook niet goed tegen melkproducten, maar toen gaf de Dietiste aan dat ook in soja yoghurt calcium zit. Geprobeerd en vin en ik vinden het zelfs lekkerder dan gewone. Voldoende calcium is wel erg belangrijk...

Geplaatst

Op sommige supplementen staat het ook standaard omdat ze het gewoon niet weten of het kwaad kan. Maar calcium kan zeker wel. Veel calcium zit ook in paprika, sesam en zeevruchten. Maar dat zijn ook weer vrij uitgesproken smaken. Voogens mij ook in groene groenten... In Veilig Zwanger stond er een heel stuk over zwanger zonder melk/zuivel, heeft mij erg gerustgesteld, misschien heeft een van je zussen dat boek?

Geplaatst

Esther, zo'n kado teruggeven maakt het denk ik alleen maar ongemakkelijker. Dan voelt ook zij zich ongemakkelijk denk ik. Misschien wel even aangeven dat het eigenlijk een veel te groot kado is voor je begeleiding en dan gewoon afwachten wat zij zegt?

Henne, zo te horen ga jij met ukkie en tukkie de wachtweken gewoon slapend doorbrengen haha.

Geplaatst

paprika eten we veel! Bijna dagelijks! De enige groente die ik momenteel veel eet is paprika, prei, ui, champignons, courgette, aubergine. De groenten die wij vaak door de pasta doen (we eten weinig pasta met veeeeeeel groente, meer dan 3 ons pp). Andere groente vind ik gewoon niet lekker, ik word er misselijk van, serieus!

Mijn zussen hebben misschien nog wel wat boeken maar ik vermoed dat die erg verouderd zijn! Die zijn ondertussen zo vaak zwanger geweest, lezen geen boeken meer!

Geplaatst

De voornaamste mineralen in paprika zijn calcium, ijzer en sodium. Calcium is goed voor de botten, maar helpt ook tegen spierpijn. IJzer is belangrijk voor het vervoer van zuurstof door het lichaam. Sodium is goed voor de vochtbalans in het lichaam.

Daarnaast heeft de zoete puntpaprika een exceptioneel hoog foliumzuurgehalte, namelijk 90 microgram per 100 gram. Foliumzuur is belangrijk voor vrouwen die zwanger zijn of dit willen worden.

Energetische waarde 100 kJ

Koolhydraten 5 gram

Eiwit 1 gram

Vitamine C 100 mg

Vitamine A 0,70 mg

Vitamine B1 0,03 mg

Vitamine B2 0,07 mg

Calcium 25 mg

IJzer 0,4 mg

Je ziet, ook zonder zuivel kun je prima aan je calcium (en meer) komen!

Geplaatst

"Fren, heerlijk dat jullie nu ook echt vakantiewerk hebben"

Was een leuke Babeth, helaas was iemand anders me voor... Ik zag Fren voor me in de afwaskeuken van een Griekse taverne haha!

Henne lekker weer 2 aan boord, ukkie en tukkie is leuk toch?

Geplaatst
Calcium zit trouwens ook in gedroogde abrikozen. Werkt ook erg goed als hapje tussendoor als je je weeïg voelt!
Stikt ook van het ijzer, erg goede snack voor zwangere vrouwen.
Geplaatst

Leuk lijstje! ga ik eens bestuderen en mijn boodschappenlijstje aanpassen!

Vis at ik ook veel, m.n. makreel en zalm maar ook dat vind ik nu smerig!

Zit de finale van de champions leage te kijken naast manlief...geen fluit aan!

Gerard springt bij het minste of geringste van de bank en ik krijg een hartverzakking. Als het nou nog ergens om ging maar er gebeurd amper wat dan! Robben schiet tien meter over doel!

Geplaatst

Esther, kun je aan de verpakking ook zien van welke juwelier het komt en of dat in de buurt van je stagiair is? Ik vraag me af waarom het opgestuurd werd. Ze had het je toch ook gewoon kunnen geven? Misschien is haar vader wel juwelier haha.

Geplaatst
"Fren, heerlijk dat jullie nu ook echt vakantiewerk hebben"Was een leuke Babeth, helaas was iemand anders me voor... Ik zag Fren voor me in de afwaskeuken van een Griekse taverne haha! Henne lekker weer 2 aan boord, ukkie en tukkie is leuk toch?
Ben toevallig hartstikke druk met vakantie vieren lijkt wel werk ;-)
Geplaatst

Caro tijdens mijn eerste zwangerschap hadden we het over ukkie. En ukkie werd 'rukkie' toen het mis ging ;-) Dus ik zoek liever een werktitel zonder ukkies. Hoewel tukkie wel erg goed bij mij past op het moment.

Geplaatst

Het doosje is idd van de juwelier Kaartje, een juwelier bij haar uit de buurt! Ze heeft het aangetekend verzonden, het was goed ingepakt. Ik ga het haar maar gewoon vragen!

Fren lees dat jullie heerlijk weer hebben en dat jullie meisje het zo goed doet! Genieten zeg!

Geplaatst

Hier ook voetbal, intereseert me geen moer dus ga zo maar slapen.

Esther het is sowieso ook zo dat je kleintje de nodige voedingsstoffen echt wel aan jouw lijf onttrekt. Vrouwen net extreme misselijkheid krijgen ook gewoon gezonde kinderen. Het gaat alleen wat meer ten kosten van je eigen energie. Maar het beste wat je kunt doen is gewoon eten en drinken wat goed valt en waar je zin in hebt.

Geplaatst

Doe ik ook hoor Henne! Per slot van rekening hebben al mijn zussen ook gewoon geleefd, zijn misselijk geweest (bij enkele zwangerschappen), hebben het enorm druk gehad met al die kinderen die er al waren en al mijn neefjes en nichtjes zijn kern gezond! Dussss....ik probeer er een beetje op te letten maar verder eet ik gewoon wat ik lekker vind! Gisteravond had ik zo'n zin in een beker softijs...al jaren niet gehad maar dat was toch lekker joh!!!

Lekker slapen jij! Dat is wel belangrijk hoor, je rust nemen! Nog belangrijker dan je eten denk ik!

Geplaatst

Fren carolien vroeg ook al om een fotootje van Fiene in badpakje......lijkt me leuk!!!

Kaartje hoe is het met jou?

Geplaatst
We spreken je over een week of we nog wel ;-p
Pff, nou... Nog een week, dZn begint het echte leven weer. Lijkt nog zo ver weg! Dubbel gevoel ook, zin om weer m'n hersenen te gebruiken, maar geen zin kn de stress en t gedoe. Belangrijkste afnemer ix vorige week failliet gegaan, dus ben benieuwd naar de sfeer op t werk...Is er open inschrijving voor werktitels voor uk en puk?
Geplaatst

Haha, fiene is nog niet in haar zwembroekje geweest. Vind t daar toch mov te fris voor en de zon is wel fel. Ben zelf met factor 30 nog licht aangebakken en ik kan erg goed tegen de zon...

Ze heeft zich vanmiddag wel voor t eerst omgedraaid!!

Geplaatst

Ik las het ja! Superleuk zeg!

Kan me voorstellen dat het een beetje dubbel is wat werk betreft...! Zal wel weer wennen zijn hé! Misschien op den duur ook wel lekker joh! Tenminste, dat is toch wel vaak wat je hoort van andere moeders.

Als het bij ons allemaal zover gaat komen dan lijkt het mij wel lekker om na mijn verlof nog 1 of 2 maand onbetaald verlof te nemen!

Maar eerst heb je nog vakantie hoor!!! Nu niet denken aan je werk!

Geplaatst

Zo mijn avonddienst zit er weer op en weer bijgelezen, jullie hebben het druk gehad.

Henne weer 2 prachtdemmy's aan boord!! Lekker laten verwennen en we houden elkaar goed vast hoor. Dat estafettestokje moet van mij naar jou en dan naar Wen ok?

Wen wat een mooi aantal zeg. Op naar de tp!!

Es je durft nu wat meer te dromen??? Heerlijk he, geniet ervan. Wat een prachtig kado, idd wel duur voor begeleiding. Verstandig dat je het met haar gaat overleggen. Zulke dingen zijn altijd moeilijk.

Verschillende vroegen naar mijn testdatum. Officieel is het bloedprikken op 28e, maar dat is pinksteren dus is het 29e geworden. P en ik hebben besloten dat we volgende week zaterdag er een thuistestje tegenaan gooien 26e. Dat is ook de lengte van mijn cyclus plus 1 dag dus dat moet kunnen.

Die misselijkheid is sinds vanmiddag weer weg, maar ik me daar weer ongerust over, zucht..... hihi. Van te otrivelle kan het niet meer zijn die is er al uit. Het voelt zo goed nu dat ik dan tegelijkertijd ook weer heel bang ben dat ik in zo'n enorm gat zal vallen als mijn lijf me zo in de maling heeft genomen. Rustig afwachten......... Op naar mijn vroege dienst morgen...

Meiden slaap lekker allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden