Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wow meiden! Wat een mooie berichten allemaal!

Henne, goed broeden, hou de bij je! En zet J maar lekker aan t werk ;-)

Wen, ook al super nieuws! Wat fijn dat je van Gent beide opties open mag houden. In ieder geval maandag weer spannend dus. Voel jd je goed ofnog last vd punctie?

San, in deze fase hoor ik graag over misselijkheid! Wanneer mag/ga je testen?

En jaja, tromgeroffel: de zon schijnt! Vanmiddag ff lekker getoerd over t eiland eb nu aan t zwembad. Heerlijk wat knapt een mens op van zonnestralen!

Dikke kus voor iedereen!

Oja tool, nog restauranttips?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Ja...heel erg blij mee!!! Ik merk ook dat ik nu wat meer gedachten toe durf te laten. het komt wat meer binnen nu geloof ik.
En terecht meid!!!!
Geplaatst

"Heel veel succes tijdens de wachtweken. En veel wandelen he, net als Caroline destijds. Draag krijg je mooie tweelingen van heb ik geleerd!"

Yep... als je heel veel geluk hebt... :-)

Geplaatst

Hihi, zal braaf gaan wandelen. Vandaag even niet. Met zita op in slaap gevallen, raar gedroomd en werd wakker met de gedachte 'ik heb zin in slagroomtaatr' nou vraaaag ik je.....hormonen, hihi.

Wen veel drinken hè, zeker nu het toch wat warmer wordt. Heb je nou vrij van de week?

San, misselijkheid, gerommel, je maakt het wel spannend. Oh wat zou het super zijn als het geluk is!

Fren lekker in de zon aan het zwembad, geniet ervan!

Ik ga even een soepje eten, lijkt me beter dan slagroomtaart

Geplaatst

Hee wen, jij ook al zo'n mooie score: super nieuws om te lezen!!

Fren: geniet lekker van je vakantie!

Henne: haha, slagroomtaart. Braaf hoor, dat je n soepje eet :-)

Wat eten jullie allemaal vanavond? Wij gaan in de pub rugby kijken, dus zal een lekkere kroeghap worden.

Geplaatst

Fren, Majoran aan het begin van de winkelstraat, ligt aan de rechterkant, trapje omhoog om bij het restaurant te komen. Molly's bar (halverwege de heuvel richting de have), en daar tegenover zit een italiaan, maar die is best prijzig en helemaal aan het einde van de haven The Captain's table. let wel, je moet m helemaal omlaag, en ook weer omhoog, de berg/heuvel richting de haven.

Je hebt ook lekkere restaurantjes als je meteen aan het begin de winkelstraat rechtsomhoog gaat (best wel stijl, dus weet niet of dat wel een goed idee is met de kinderwagen) en vlak voordat je de berg naar beneden gaat kun je rechts een hele stijle straat omhoog gaan: dan kom je bij een pleintje en ligt het restaurant Tropicana. Als jullie daar gaan eten, moet je eigenaresse Taxia de groetjes doen van ons (A. en N.)

Maar aan het begin van de winkelstraat, heb je ook nog restaurantjes links aan de zee liggen. Wij zijn daar eigenlijk nog niet geweest al die jaren, hihihi. altijd door naar de haven.

Verder is het restaurant 1 of twee naast The Captain's table ook goed, geloof dat zij blauwe stoelen hebben, maar dat weet ik even niet meer zeker!!.

Heel leuk om in de haven te zitten en naar de uitvarende en terugkomende vissersboten te kijken. sowieso heb je een heel mooi uitzicht op de haven als je op de heuvel staat voordat je richting de haven loopt.

smakelijk alvast!!!

oja, auto kun je parkeren aan de rechterkant vlak voordat je molyvos in rijdt

Geplaatst

Wen en Henne wat een mooie berichten!!! Henne voel je je nu wat beter nu je ze bij je hebt? Ik hoop het, ik moest lachen om je slagroomtaart, klinkt goed ;)

San wat spannend en verwarrend alles wat je voelt, pfffff, nog een weekje.

Syl hoe gat het bij jullie met Kayla?

Ceeke, een knuffel van mij!

Geplaatst

Voel me mentaal wel beter babeth, vooral dat ik weet dat het zaad goed was. Fysiek gaat het redelijk, buik doet gelukkig stukken minder pijn dat scheelt een hoop. Maar net een half uurtje buiten met de buren staan praten en toen was ik toch weer misselijk. Kan echt nog niet veel doen.

Eten: pasta met garnalen in ui/knoflook/tomaat

Geplaatst

Fren, heerlijk dat jullie nu ook echt vakantiewerk hebben, geniet er lekker van!

Hihi dit is wel weer een geweldige vertyping: vakantiewerk.... Ik hoop het toch niet Fren LOL!
Geplaatst

Haha nee, geen vakantiewerk haha

Fijn dat je je in ieder geval mentaal al beter voelt, het lichamelijke zal meer tijd vergen, wat een geruststelling dat het zaad goed was zeg.nu gebruik jij enkel de utrogestan en de prednisolon toch?

Geplaatst

Ja prednisolon en utrogestan en een hele reeks aan supplementen, waaronder vitD en een hoge dosis omega3 als alternatief voor intralipid en calcium, zink en magnesium als natuurlijke antihistamines. Oh en op het moment nog een regelmatige dosis paractamol. Dus ja enkel....een heleboel haha. En volgende week heb ik nog een hypno sessie en een EFT sessie. Alles om deze twee gekkies vast te houden!

Geplaatst

Wen, ook al zo'n superscore gefeliciteerd!

Henne, zo jij hebt je emmies bij je en nu lekker broeden en waarom heb je die slagroomtaart niet genomen eigenlijk? niksk mis mee ;-)

Fren, gelukkig is het vandaag beter weer daar en kunnen jullie lekker genieten. Zag vandaag op het nieuws dat de hotels in Griekenland grotendeels leeg zijn. Merk je daar iets van?

Hier net lekker gegeten: kalkoen met aubergines alla parmigiana mjam mjam mjam.. zie foto op FB

Geplaatst

wat fijn henne dat de tp goed is gegaan!!! Je hebt ze weer aan boord! Bijzondere gedachte dat de kans weer echt reel is dat je zwanger gaat worden vind ik!

Fren wat klinkt jullie vakantie heerlijk! Geniet ervan samen zeg!

Tool hoe is het met jou meis? Kun je het allemaal een beetje aan mentaal? Geniet van je chineesje!

Dit weekend weer eens vrij, ik heb net drie weekenden gewerkt. We zijn heerlijk samen bezig geweest in en rondom huis...productief dagje: ramen gelapt, gezogen, wassen weggewerkt, bed verschoont, bloemen gehaald en gepoot in de bakken buiten, boodschappen gedaan. En nu op de bank samen!

Wat genieten dat de zon schijnt hé?

Ik heb trouwens vandaag wel wat geks...

Afgelopen half jaar een leerling begeleid (wat gewoon een onderdeel van mijn werk is, ik ben officieel werkbegeleider) en deze leerling doet de deeltijd hbo verpleegkunde. Ze is twee weken geleden aangenomen bij ons op de afdeling. Gewoon een leuke meid waar ik in mijn beleving weinig werk aan gehad heb, als werkbegeleider ook weinig voor heb kunnen betekenen aangezien het een hele zelfstandige meid is.

Nou vertelde ze me afgelopen week dat ze een cadeautje opgestuurd had als dank voor mijn begeleiding. Ik moest het niet verkeerd opvatten...ze wilde me niet beinvloeden in mijn beoordeling aangezien ze geen officieel beoordelingsgesprek hoeft van school om diverse redenen. Nou ja, helemaal prima. Ik zei lief van je maar had niet gehoeven.

Nu kwam er een pakketje, aangetekend, en daar zaten hele leuke oorbellen in met een lief kaartje als dank voor de begeleiding en omdat ze het zo bijzonder vond dat we zwanger zijn. Gunst, lief zeg...dacht ik. Totdat ik me realiseerde dat we het afgelopen winter een keer over haar oorbellen gehad hebben, zij had ze met een ander bedeltje eraan. Ik zei toen dat ik ze leuk vond en ze legde uit dat je er verschillende bedels aan kon kopen en noemde de prijs. Ik vond ze te duur om mezelf zo cadeau te doen, dat kon ik me nog herinneren. Ineens zag ik dat het net zulke oorbellen waren alleen een ander bedeltje eraan, rose. Ze zaten in een doosje van de juwelier en toen schrok ik. Ik ben even gaan googelen op deze oorbellen en nu zie ik dat de ringetjes 50 euro zijn en de bedeltjes die eraan hangen ook 50 euro! Dus ik heb oorbellen gehad van 100 euro! Nou dat is toch buiten proportie? Wat moet ik hier nou mee? ik vind het heel lief maar dit kan ik toch niet aannemen? Ik zou voor mezelf echt niet snel oorbellen van 100 euro kopen, laat staan ze krijgen als dank voor het begeleiden van een stage!?!?

Ik zit er mee in mijn maag, ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet...jullie ideetjes?

Geplaatst

esther dat noemen ze nu blijk van waardering

is mss idd wel wat duur ,maar ik zou zeggen

dragen die mooie oorbellen!!

in de kraamzorg mogen wij ook niks aannemen

heb ik ook ooit 1x 100 euro gehad

voelde me heel erg opgelaten,had het teruggeven

maar toen ik thuiskwam hadden ze het alsnog in mijn

tas gedaan met een heel lief kaartje erbij

Geplaatst

Tjee Esther dat is idd wel meer dan een bosje bloemen of een boekenbon. Erg lastig wan je wilt haar natuurlijk niet voor het hoofd stoten, maar persoonlijk zou ik het echt teveel vinden. Temeer omdat het nu ook een gewone collega van je is, dat lijkt me dan toch scheef voelen. Maar ja, wat nu te doen. Misschien toch gewoon teruggeven met een goed gesprek dat je een klein bedankje had verwacht en prima had gevonden, maar dat dit echt teveel is en ook helemaal niet nodig. Je weet natuurlijk ook niet waar het vandaan komt, misschien heeft ze veel meegemaakt en wil ze voor meer bedanken dan jij weet van hebt..... Misschien kun je als je de oorbellen teruggeeft voorstellen dat ze je een keer mee neemt voor een drankje oid om haar nieuwe baan te vieren. Dan kan zij toch haar dank uiten en dat is binnen proportie.

Geplaatst

Yes ik zou het van een patient/klant of zelfs m'n baas denk ik ook wel aannemen, maar een stagiair die nu collega is.... Is dat niet een beetje scheef?

Geplaatst

Henne, twee toppers aan boord. Hopelijk knapt je lijf snel op nu je weer 'compleet' bent ;-). Hopelijk zitten er ook nog mooie cryo's tussen voor een later moment. Hebben deze twee al een werknaam? Ik kan me even niet meer herinneren hoe we ze hier vorige keer ook al weer noemden. haha.

Wen, jij ook al zo'n super opbrengst. Spannend hoe het nu verder gaat en wanneer de tp gaat zijn.

Es, wat een mooi kado. Bijzonder dat ze heeft onthouden dat je die oorbellen mooi vond. En dat roze, zou ze een voorgevoel hebben??? Het is inderdaad een duur kado, maar wie weet heeft zij ze in een mooie aanbieding kunnen kopen of zo? Lastig altijd dit soort dingen.

San, jij al weer langzaam zicht op testen. Ben zo benieuwd. Wanneer ga je testen?

Fren, fijn dat jullie nu goed weer hebben. Lekker genieten daar.

Geplaatst

Kaartje nog geen goeie werknaam. Vorige keer weet ik niet eens meer, daarvoor was Jansen en Jansen. Misschien de gekkies: 11e tp, 11 embryo's.... J stelt voor ukkie en tukkie.

Geplaatst

denk dat het lulliger is als je de oorbellen teruggeeft

maar zou er wel een gesprekje over hebben met je

stagiare/collega

Geplaatst

Ja is ook zo....moeilijke situatie. Een kadootje is natuurlijk ook vaak iets wat je jezelf niet zou geven/gunnen....

Esther ik las in het andere topic je vraag over zuivel. Ik was bij mijn eerste zwangerschap nog lactosevrij en volgens de diëtiste in het ziekenhuis was dit geen proleem. Ook in het boek van Beatrijs Smulders wordt aangegeven dat het niet erg is. Je kunt calcium uit andere dingen halen en als het jezelf gerust stelt een supplement nemen. Dan moet je wel calciumcitraat nemen, dat wordt beter door je lijf opgenomen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden