Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou meiden, we zijn dr hoor! Was van plan niet veel te internetten, maar met een slapende vent (want niet geslapen vannacht) en hoosbuien buiten is het een goed tijdverdrijf.

Allereerst: essie: joehoe!! Maar inderdaad niet meer testen nu! Henne, heb je nog gebeld?

Dan ons avontuur: keurig op tijd op Schiphol, helaas geen aparte stoel voor fiene, maar verder alles prima. Stondrn nog bij de verkeerde gate (vin z'n zusje was aan het werk en in haaf systeem stond verkeerde gate). Dus in een kwartier heel Schiphol over. Bij de gate nog snel fiene verlost van een dikke poepluier, maar toen konden we! En ik kan zeggen: die dochter van mij heeft vliegen in haar bloed! Geen kik heeft de gegeven! Zodra de motoren aangingen viel ze in slaap.

De captain had de daling ingezet en trok vervolgens de kist weer stijl omhoog voor Eem doorstart. Veel te slecht weer op lesbos en dis uitgeweken naar vaste land 30 min verder vliegen. Daar ruim een uur aan de grond gestaan en getankt en toen konden we gelukkig alsnog terug. Auto opgehaald, deed de TomTom het niet, dus we hebben nu de siteseeing tour al gedaan. Ondertussen begon het weer te hozen en dag doet t nu nog. Voorspelling is wel dat t morgenochtend weer mooi is. Aangezien we allemaal kapot zijn, beschouwen we deze dag maar als een slechte generale rn hopen op mooi weer de rest van de week.

Hotel is overigens prima, iedereen ix nu al idolaat van Fiene, die echt fantastisch was! Door ons verdwalen heeft ze ruim 6 uur op eten moeten wachten en ze vond t prima!

Ga nu aan de drank. Hebben we wel verdiend!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Even een korte ego update (heb nog niet bijgelezen).

Vanmorgen de punctie gehad. Er zijn 19 eicellen gevonden. Ben helemaal verbaasd. Nu onderweg naar huis. Kom later weer terug.

Geplaatst

Ohh wen wat een opbrengst, daar moeten we wat mooie emmies uit voortkomen!! Nu lekker bijkomen.

Fren wat en toestanden maar uiteindelijk goede vooruitzichten, wat een toppertje die F!!een fijne vakantie toegewenst.

Henne wat ellendig toch, je zo beroerd voelen, ben benieuwd wat het zkh zegt, verdorie je zou juist uit moeten kunnen kijken naar de tp....

Geplaatst

Zo...weer thuis na een dagje werken...

Henne hoe is het nu? Wat een irritante bedoening dat je je zo gammel voelt! Kan dat oude bloed nog niet van de punctie zijn? Ik weet nog van 1 van de zes behandelingen dat ik ook een keer een paar dgn na de punctie flink wat bloed ben verloren.

Wen super super super zeg! Ook al zo'n goeie score! Hoe voel je je?

Tool hoe is het met jou meis. Moet vaak aan je denken.

Fren slecht begin van de vakantie dus...maar een toppertje die fiene van jullie! Schattig hoor dat ze het zo goed doet! Ik hoop echt dat het weer wat op gaat knappen bij jullie daar! Geniet van je wijntje!

Hier dus alles goed. Echo gaf aan 8 weken en 2 dagen, hartje gehoord. Ik mag nooooooiiiit meer zelf hcg aankruisen (nee, vertel mij wat, dat weet ik zelf ook wel!) en ik heb dus ook beloofd dat nooooooooiiiiit meer te doen :)!!! Overigens vertelde ze dat ze een evt groeiachterstand pas rond de 20 weken echo kunnen zien. In het eerste tremester is de groei gewoon normaal, vanaf het tweede tremester ga je verschil zien (als het niet goed zou zijn).

Ik voel me weer een beetje relaxed!

Geplaatst

wen, jij ook al zo'n mooie opbrengst. ben jaloers (zei ze met een smile op haar gezicht). op naar een mooi aantal bevruchtingen en evt. cryo's! heb je eerder deze opbrengst gehad???

Fren, fijn dat jullie er eindelijk zijn!!!! als ik het goed heb gezien zou het weer idd alleen maar beter worden!!! heel veeel plezier!!!

Henne, weet je al meer? heb je het zh al gebeld??

Geplaatst

Wen, wat een mooi aantal! Nu snel naar huis, en bijkomen. Wanneer hoor je meer?

Henne, wat balen dat je je zo rot voelt. Misschien toch even zkh bellen voor die buikpijn? Beter voor niets bellen dan dat ze zeggen had erder gebeld.

Esther, goed te horen dat je je wat geruster voelt. En de kleine ruim 8 weken :) heerlijk!

Fren, wat een belevenis ...... maar jullie zijn er. Geniet van de vakantie.

Geplaatst

Wen wauw ook al zo'n mooi aantal!

Henne hopelijk voel je je snel beter!

Fren dat wordt een topvakantie, ik weet het zeker! Oh wat ben ik jaloers, zelfs met regen zou ik best op Lesbos willen zitten... morgen vast mooi weer, geniet!

Geplaatst

Wen ook al een super aantal eicellen, fijn zeg!

Wanneer horen jullie meer?

Henne hoe gaat het nu met jou, zkh nog gebeld?

Fren lange leve internet :-)

Net het nieuws gehoord dat mijn jongste neefje (30) voor het eerst pappa is geworden van een dochter, hakt er toch in zeg.

Verder is mijn (ex) vriendin, degene die vertelde dat ze nooit kinderen wilde en vervolgens belt dat ze zw is weer vrijgezel. Haar vriend heeft blijkbaar al geruime een liefje en de gevoelens voor haar zijn weg. Blijkbaar is het al langer bekend bij haar, vandaag zetten ze hun huis te koop. Zit je dan!!!

Heb net een mega pan curry gemaakt voor een weeshuis dus wie wil komen eten......je bent van harte welkom......;-)

Geplaatst

Even een korte ego update (heb nog niet bijgelezen).

Vanmorgen de punctie gehad. Er zijn 19 eicellen gevonden. Ben helemaal verbaasd. Nu onderweg naar huis. Kom later weer terug.

Geplaatst
Syl ben in de buurt. de vraag van A is of je het kan komen brengen. hij wil wel proeven.
Haha, jammer het is op, net gegeten en J had honger.Jammer!
Geplaatst

Henne, al gebeld met het ziekenhuis? Gezien je hoeveelheid eicellen en je klachten is het mischien wel handig om het ziekenhuis anders eens te contacten. Beter een keer teveel als te weinig. Jezelf goed in de gaten houden, hoor! Sterkte!

Es, Gefeliciteerd! Een mooi knipperlichtje!! Wow, wat bijzonder! Fijn, dat je iets meer gerust ben.

Syl, voor jou even een extra knuffel. Altijd een lief woord voor alle meiden terwijl jullie zelf op dit moment in een slechtere tijd zitten.

Tool, hoe is het nu met jou?

Ego: ik zag dat ik mn eerder berichtje 2 keer geplaatst had. Oeps, mischien toch teveel verdoving....ha,ha.

Vandaga dus een opbrengt van 19 eicellen. Ik heb nog nooit eerder zo'n resultaat gehaald. Mijn eerdere topscore was 11 eicellen, maar dat was alweer in 2007. Daarna nooit meer als 8 eitjes gehad. Tot vandaag dus.

Ook hier verder nog wel erg voorzichtig want de eitjes moeten eerst nog maar bevrucht zien te worden. (wij zijn ook op icsi aangewezen vanwege zaadproblematiek). Ook ben ik benieuwd hoeveel rijpe eitjes er zijn (die willen nl nog wel eens traag groeien).

Morgen tussen 12 en 13.00 uur worden wij gebeld met de hoeveelheid bevruchtingen. Ook horen wij dan of het een dag 3 of dag 5 terugplaatsing gaat worden. In gent is nl het beield dat bij meer als 9 bevruchtingen je automatisch een dag 5 tp hebt.

Zelf zou ik al een gat in de lucht springen als de helft bevrucht is. Wachten het maar even af.

De punctie zelf is (achteraf) erg meegevallen. Ik had een ontzettend lieve arts, die mij er echt doorheen gesleept heeft. Kon die man achteraf wel zoenen.

Na de punctie nog een extra infuus gekregen vanwege het risico op overstimulatie. Nu lekker weer thuis en met een dekentje op de bank. Op naar het telefoontje van morgen.

Geplaatst

Tool, graag gedaan, wat sterk van je dat je het lesgeven weer oppakt!

Henne gaat het nu weer wat beter?

Ceeke hier ook een knuffel voor jou en je man!!

Syl lekker gekookt zo te lezen, ik ga morgen een curry maken, ben benieuwd.....

Ik kan me voorstellen dat het nieuws van je neef er flink inhakt, misschien het gevoel ingehaald te worden? En dan nog het bericht van die oude vriendin, triest,..vooral voor de kleine smurf.

Es, hoe gaat het eigenlijk met je opa?

Simba hoe gaat het bij jullie?

Geplaatst

Fijn dat het zo Goed gegaan is wen! Verdoven ze in Gent niet! In Brussel wel.

wat is de gedachte achter het beleid bij 9 of meer voor een 5daagse tp?

Een goed herstel gewenst en op naar een mooi bericht morgen!

Geplaatst

ik ben misschien kippig hoor maar wat is een curry???? ellendig zulke berichten syl!

Wen wat een mooie opbrengst meid! En nu lekker op de bank, je laten verwennen. Wat spannend dat er weer drie van ons in de race zijn!!!

Babeth mijn opa zit in een verpleeghuis en eigenlijk gaat het best goed met hem! Hij zit in een revalidatietraject met als doel toch nog weer bij mijn oma thuis te kunnen komen. We wachten het af!

Meiden het gaat dit weekend mooi weer worden! Fijn! Ik hoop dat het dit pinksterweekend ook mooi is...

Geplaatst

Wen wat super zeg, zou het dan toch aan de prednisolon liggen? Wat voor een infuus heb je nog gekregen? Gewoon vocht?

Ik heb zelf het ziekenhuis niet meer gebeld. Wel even goed uitgehuild bij J. Ben zo moe van alles en zo bang dat er weer ergens iets mis zal gaan. Gelukkig lijkt mijn buik wat minder pijnlijk, hou me aan het devies veel drinken, paracetamol en rust. Temp en gewicht geven (nog) geen reden tot zorgen, maar op het wel goed in de gaten.

Dank in ied geval voor jullie lieve reacties. Ik voel me ergens ook zo ondankbaar... 11 embryo's en ik lig te zeiken ....

Geplaatst

tuurlijk is het een mooi resultaat maar hier gaat het uiteindelijk niet om hé meis! Het gaat erom wordt je zwanger of niet...dat is de grote vraag. En dat is je doel! Dus je bent niet ondankbaar maar je zou zo graag richting die eindstreep gaan, niet dan?

Bah ik vind het gewoon zo rot voor jullie allemaal, al die onzekerheid waar jullie nu midden in zitten, Tool met zoveel verdriet, alle spanningen etc. Ik gun jullie het zo anders...

Wilde dat ik jullie meer geluk kon geven maar dat kan ik niet.

Geplaatst

Henne, Je bent niet aan het zeiken, hoor! Al die emoties worden gewoon even te veel en dat is absoluut geen zeiken!

Hopelijk heeft het uithuilen wat opgelucht! Het is ook niet niks wat er allemaal zo gebeurd. Achtbaan van emoties en onzekerheden. Daarnaast je lichaam die ook niet altijd wilt meewerken. Vind je het gek, dat het jou ook wel eens te veel wordt? Niet dus! Laat je nog maar even flink verwennen door J en blijf jezelf goed in de gaten houden, hoor!

Babeth, de punctie in gent is iook onder verdoving, hoor. Een infuus en baarmoederverdoving. Ik zag alleen ontzettend tegen de punctie op en moest het voor het eerst "alleen" doen. Wij hadden nl ons zoontje mee en die mag uiteraard niet bij de punctie aanwezig zijn. Mijn man en zoontje zijn hierdoor buiten gebleven terwijl ik en mijn angst de punctie onderging. Ik had aan de arts aangegeven hoe ik er tegen aan keek en die lieve man heeft mij er werkelijk doorheen gesleept met bemoedigende woordjes en grapjes. Om het op z'n Belgisch te houden: een plezante punctie.

Geplaatst

Oja en de gedachte achter het beleid van dag 3 en dag 5 tp heeft te maken met het kunnen maken van een betere selectie.

Uit hun onderzoek is gebleken dat er op dag 5 een betere selectie gemaakt kan worden. Ook zouden dag 5 embryo's een iets grotere kans op innesteling hebben. Alleen vallen er vaak wel heel veel embryo's af zodra zij deze laten doorgroeien tot dag 5 emmy's. . De sterksten blijven nl over. Als er niet zo heel veel embryo's zijn ,dan heb je dus de kans dat er op dag 5 geen embryo's meer zijn. Vandaar dat ze dan toch liever een tp doen op dag 3.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden