Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ach ja Eef, lachen is gezond hè ;-) Overigens, lang leve Google....ik lees meer verhalen van vrouwen die zich grieperig/ziek voelen in het begin vd zwangerschap, het koud hebben of juist heel warm. En, lach niet ;-), lees ook van vrouwen die enorme dorst hebben al vanaf het begin. We kunnen het dus allemaal weer positief uitleggen als we willen, maar dat schaar ik dan zelf wel een beetje in de categorie 'mezelf gek maken'. Of mezelf gerust stellen, dat klinkt positiever.

Vraagje: moet het gewicht over de loop vd dag stabiel zijn of gewoon elke ochtend? Na de punctie een week gemeten doen daalde het, logisch doordat ik vocht kwijtraakte. Vanochtend leek ik zwaarder maar ik eet sinds een paar dagen ook weer normaler doordat ik minder misselijk ben/was. temp. Schommelt tussen 37.3 en 37.6, afhankelijk van of ik het koud of warm heb.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

gelukkig is er google ; -)

zat nog een beetje te denken aan je kans op overstimulatie ook, en dan je beroerd voelen en een stijgend hcg, maar volgens mij gaat je gewicht dan echt stijgen en dat merk je dan goed.

Stel dat je suikers te hoog zijn, en je drinkt veel en plast heel veel, dan kan na verloop van tijd je gewicht gaan dalen maar dat is niet van de 1 op de andere dag.

Normaal schommelt je gewicht in de loop van de dag, gemakkelijk met 2 kg, handigste is om 1 gewicht in de ochtend aan te houden, tenminste dat is wat er in zijn algemeenheid geadviseerd wordt.

Die lichte verhoging die herken ik trouwens wel :( het voelt erg onprettig, zeker als je je gaat inspannen, maar het schijnt wel een redelijk normale reactie te zijn als je iets achter de rug hebt (als punctie ) maar de een heeft van nature een wat hogere temp als de ander. Stel dat de prednison iets aan het onderdrukken is, en je maakt een infectie door, dan zou bij echte problematiek ook je rustpols omhoog gaan. Het blijft uiteindelijk de kunst jezelf aan de ene kant niet gek te maken, en aan de andere kant zorgen dat je de basis gegevens in de gaten houdt, lastig he! Zeer herkenbaar, rare lijven ook! Nog een knuffel voor jou x

Geplaatst

Henne ik ben 5 keer zwanger geweest en alle vijf de keren enorme dorst, vooral 's nachts.

Nog voor ik een positieve test had en ik ben echt een notoire vroegtester. Ha!

Geplaatst

Eef je bent een lieverd! Overstimulatie dacht ik vanochtend even aan toen mijn gewicht weer hoger was dan een paar dagen geleden. Maar toen bedacht ik dat ik juist weer normaler aan het eten was. En ik schommel op het moment toch nog een beetje.

Het hele punt is eigenlijk dat ik dit alles wil 'plaatsen'. Het is niet dat ik me nog nooit zo gevoeld heb ;-) het is meer dat ik wil weten of het komt door warmte, vermoeidheid, zwangerschap, prednisolon of weer wat anders. En het zal wel een combinatie zijn, plus de toch wel enorme angst niet zwanger te zijn/blijven.

Geplaatst
Henne ik ben 5 keer zwanger geweest en alle vijf de keren enorme dorst, vooral 's nachts.Nog voor ik een positieve test had en ik ben echt een notoire vroegtester. Ha!
:-) nou dan leggen we dit fijn uit als positief Noor! Nog iemand die biedt voor het rillerige/koud? Dan kan ik me lekker helemaal gek gaan maken hihi.
Geplaatst

Ja Henne, ik had het stervenskoud. Nou was het wel winter maar toch. Was ook heel moeilijk op te warmen was een soort van inwendige kou, weet niet zo goed hoe uit te leggen.

Geplaatst

Oh Henne (ja, daar ben ik ook weer eens ff), de spanning en onzekerheid spat weer van het scherm....Altijd als ik jouw berichtjes lees voel ik me weer helemaal teruggaan in de tijd, ik voelde me altijd precies zo! Ik heb ook regelmatig op/in bed gelegen in die wachtweken, ik voelde me zo onzeker en shit altijd. Elke steekje, elk dingetje, alles kon ik positief of negatief uitleggen, om he-le-maal stapelgek van te worden. Om je vragen te beantwoorden; dorst pas later in de zwangerschap en niet rillerig en koud. Maar ja, zoveel zwangerschappen zoveel 'klachten'....

Syl, ik had op fb al iets voorbij zien komen over Kayla, wat een enorm verlies! Je bent een heel dierbaar wezen uit je leven verloren, helemaal niet gek dat je daar heel, heel verdrietig van bent. Sterkte!

Geplaatst

Alsof er ijswater door je aderen stroomt ipv warm bloed? Ik ken dat wel van ingesteld worden, dus in die zin....

Voel me inmiddels gelukkig wat beter, gelijk ook weer rustiger. Na het eten samen een eindje gelopen en straks hoop ik lekker slapen.

Sandra hoe is het met jou?

Fren leuke dag gehad? Met F alles goed gegaan bij je moeder?

Tool genoten en nog aan het genieten?

Syl, ik vind het heel logisch dat je nog in een dip zit. Je bent je kleine meid kwijt, dat is niet iets waar je in een dag even overheen bent! Wel een beetje genoten van het weer?

Ivfsh hoe staat het met alle voorbereidingen voor de verhuizing? Ben je daarvoor ook naar Dublin of voor iets leuks?

Hoor op het nieuws dat het vrijdag 12 graden wordt?? Nou ik zal vast kruik en dekentje klaar leggen....

Geplaatst

Henne, ik heb enorme dorst gehad en een enorm droge mond... Kon echt niet zonder fles water naast m'n bed! We duimen verder hoor!

Ik heb een leuke, maar lange dag gehad! Net pas thuis. Fiene heeft het super gedaan bij m'n moeder, die vond hè ook heerlijk, lekker tutten met ons grietje. Gelukkig vandaag ook maar 1 diarree luier, dus hoop dat dat een oed teken is enndat ze aan de beterende hand is. Ors wilde ze vandaag echt niet, maa wel voldoende plasluiers, dus denk dat het wel goed gaat.

Golven was ook erg leuk, wel warm en we zijn beiden helemaal uitgeput van de hitte en het buiten zijn. Daarna nog zitten borrelen en vervolgens F opgehaald en door naar vin z'n moeder voor het eten, aangezien het de sterfdag is van zijn vader. Met z'n allen nog naar hè graf en dus ne pas thuis. Fiene zo overgeheveld van maxicosi naar haar bedje.

Sowieso een rare dag, met een verjaardag, een sterfdag én de officieuze verjaardag van ons meiske. Een jaa geleden had ik vandaag de punctie en is fiene dus ontstaan!

Geplaatst

Hoi meiden,

Even snel, ben doodmoe van de familie Bbq, we hebben genoten, Imke stal de show, tot we naar huis gingen 20,30 wakker gebleven, ongelofelijk.

Henne hoe kon ik dat vergeten ook ik had in mijn tweede ww verhoging, 38,6, heel apezat gebruld, dacht dt alles voor nop was, flink aan de paracetamol gegaan en dr. S gemaild, toen of 1 dag later ook getest.ohhh wat kneep ik 'm toen !hou vol meid, en fijn dat J. Er is!!

Ik duik even lekker de douche in

Geplaatst

Fren, fijn dat het met F beter gaat, er us nig een goede manier om haar vochtgehalte te testen, als je bij het borstbeen op de huid duwt wordt het wit, als het bij het loslaten niet snel terugkleurt moet je zeer zeker aan de bel trekken.

Testr, wat heerlijk dat jullie thuis zijn met Binky!

Geplaatst

Henne meis toch, wat een spanning heb je zeg en al die klachten he? Je wilt alles in het hokje wel of niet zwanger kunnen plaatsen. Nog even volhouden, wie weet heb je hier de komende 8 maanden nog wel last van......

Caro fijn dat de tweeling niet zo veel last heeft van de warmte, R hier gelukkig ook niet.

Fren fijn dat F het zo goed gedaan heeft!!!! Rare aparte dag met al die verschillende emoties. Ga je dinsdag weer aan het werk?

Tool jullie hebben echt prachtig weer zeg!!! Heb je weer zo'n leuke dag gehad???

Tja hoe is het hier, nog steeds niet ongi, buik voelt raar, soms pijn soms trekkerig gevoel. Als ik morgen ochtend niet ongi wakker wordt dan doen we nog een test, zou toch een bak zijn zeg! Heb hem toch liggen en verder toch niet meer nodig...... Ben ook zo rustig en het voelt nog steeds " goed". dus ja wat kan ik er verder nog van zeggen??

Wel lekker gewerkt, was erg warm maar alles op het gemakje.

Welterusten lady's!!!!!!

Geplaatst

Blijf nog even hopen op goed nieuws San!! En voor Henne ook natuurlijk, kon je dat gepieker maar even uitschakelen, volgens mij ontzettend vermoeiend!

Ga zo maar eens een poging doen tot slapen, erg moe maar warm in de kamer, pfff... Nou las ik dat het vrijdag 15 graden wordt en regen... bah, zaterdag vieren we het kinderfeestje van de oudste in de speeltuin... We moesten het steeds uitstellen (ze was half maart al jarig) en zeiden als troost: 2 juni is het in ieder geval mooi weer! Nou ja, als het maar droog is, zo heet als dit weekend is in een open speeltuin ook niks.

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Babeth fijn dat het zo geslaagd was de bbq, na de ervaringen van voorgaande jaren. En I zich voorbeeldig gedragen, natuurlijk!!!!

Caro als het maar droog is dan vrijdag, zou wel balen zijn, heb je al een alternatief voor slecht weer?

Fren de eerste dag is misschien wat onwennig met werken, maar voor je het weet is het net of je niet weg geweest bent ;)

Nou dat kleine beetje hoop is ook weg hoor, weer een maagdelijk witte test, ook nu niet eens een twijfelachtig plusje????? Waarom ben ik dan al 3 dagen overtijd als ik het met voorgaande cyclussen vergelijk???? Moet het nou juist deze laatste keer zo raar gaan??? Ik wilde dat ik flink bongi wordt dan weet ik tenminste dat het over is, dit is ook niks :((

Geplaatst

Hihi Noor, ik durf zelf nog niet eens blij te zijn. Dit stadium hebben we vaker gehad, ben zoooo bang dat er toch weer iets mis gaat. Het voelt een beetje zo:

H - licht positieve test

0 - positieve test op testdag

E - vruchtje op goede plek

R - hartje klopt

A - 12 weken

Maar zonder gekheid, zonder begin is er niks dus natuurlijk zijn we blij. Alleen wel heel voorzichtig. Ga zo direct Pf mailen, we zouden vrijdag naar DD kunnen. Wil het snel laten checken ivm evt verhoging van de prednisolon. Ben toch wel beetje huiverig voor afstoting nu ik me zo gammel en grieperig voel. Dus als jullie nu allemaal heeeeeeel erg blij zijn en vertrouwen hebben, dan houden wij nog een beetje een slag om de arm ;-)

Trouwens erg grappig: J die normaal niet uit bed te krijgen is, wilde vanochtend om kwart voor zeven gaan skaten. Er moest er eentje even z'n adrenaline kwijt hihi. We zullen vanmiddag wel samen instorten, dutje op de bank... Pfff, meiden ik geloof dat het door begint te dringen, zit hier opeens te janken :-))))

Geplaatst

Lieve San, vind het voor jou zo ontzettend balen :-((( Het is echt weer zo'n dag waarop goed en slecht nieuws naast elkaar over het forum rollen.... Ook zo klote dat het dan niet gewoon doorzet he, als het out zit, laat het dan ook duidelijk zijn. Ik denk zelf dat er waarschijnlijk dan toch iets gebeurd is en dat je lijf wat meer tijd nodig heeft om 'om te schakelen'. Je wordt ongesteld op het moment dat je progesteron onder een bepaald niveau zit. Als dat toch iets was toegenomen dan duurt die daling misschien wat langer... Hoop voor je dat het nu snel doorzet zodat je verder kunt ook met het een plekje geven.

Geplaatst

Vette streep henne, wat heerlijk! Gefeliciteerd voorzichtig :-)

San voor jou klote dat het zo gaat!

Hoe zou ie met wen gaan?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden