Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Update van miki op verzoek;

Het gaat goed. Hij ligt wel op Neonatale afdeling. 1e nacht onder blauwe lamp in nakie met brillie en luier. Krijgt bijvoeding voor het snel uitpoepen van de teveel slechte stoffen. Maar lijkt goed te gaan, dus gister en vannacht daar zonder lamp. Mis hem naast me en nu is het bikkelen of borstvoeding nog aanslaan gaat. Wel lukt het kolven om hem zo de colostrum te geven. Maar wel extra druk, al dat gependel tussen voedingen daar en kolven, al die extra bloedchecks (2 pd) en artsen tussen kraambezoek door. Gelukkig man 1e nacht bij me. Vannacht alleen en even 1 flesvoeding aan zuster over gelaten, moest echt ff bijtanken. Misschien komt ie vandaag op mijn kamer (yay!) en er is een kans, morgen naar huis!

Henne, ik denk aan je. Afnemende klachten was bij mij juist positief. Kunnen jullie mijn update posten op forum? Ik heb zo slecht internet hier. Tnxxx, -M

Geplaatst

Hee testr, fijn dat Binkie goed gaat! Hoop dat jullie binnenkort compleet zijn! Hoe lang moet hij daar blijven liggen? Lig jij ook nog in t zh? Rustig aan meid en hoop je snel te zien! XxAanvulling: ik lees dat ie vandaag mss op je kamer mag komen en mss morgen al naar huis, wat fijn!Hoop dat alles goed gaat vandaag en morgen en dat je naar Huis mag! Succes met de bv. Als wij ooit zwanger worden en n kindje mogen krijgen, dan zouik ook graag bv willen geven.

Geplaatst

Och lieve san. wat een teleurstelling meis. je mAg boos zijn hoor en verdrietig. dikke knuffel voor jou en p. en tool je bent lief.

Geplaatst

Jullie zijn allemaal lief!!!

Testr wat fijn dat het vooruit gaat met Binkie en hem vandaag misschien op je kamer!!! en morgen misschien naar huis!!! Heerlijk, geniet ervan.

Geplaatst

Miki fijn dat het elke dag wist beter gaat met jou en je mannetje. ik hoop voor je dat de bv gaat lukken!

Geplaatst

He san, wat naar. Ik blijf nog heel eventjes dat kleine beetje hoop houden dat het te vroeg testen was. Ik heb het nog nooit gelezen op dit forum, dat iemand negatief teste en later toch positief, maar ERGENS moet dat verhaal toch vandaan komen????

Enne...je bent echt geen doos, of we zijn het allemaal.

Geplaatst

San, wat een domper, sterkte en dikke knuffel xxxx. Erg begrijpelijk zoals je t opschrijft.... herkenbaar, nu bijkomen en troost bijelkaar vinden, en wachten op bloedtest x

Geplaatst

Ik wil Miki een kaartje sturen, maar heb alleen haar email. Mag ik van iemand haar adres??? Of mochten we dat niet hebben???

Geplaatst

Oooh Sandra, lieverd, wat een ongelooflijke domper... :-(( je had er zoveel vertrouwen in. Maar meis echt, je bent géén doos en je hebt je niet 'voor de gek' laten houden. Achteraf is het altijd zo makkelijk praten. Ik denk: je lichaam heeft gereageerd en jij hebt die signalen opgepakt. En waar iemand die spontaan zwanger wordt het niet opvalt dat ze op haar buik slaapt oid, valt dat jou nu wel op. En dat gaf je hoop en vertrouwen. Helaas is het niet doorgezet, maar als je heel eerlijk en open nu naar jezelf kijkt: denk je dat je meer/minder/anders teleurgesteld en verdrietig was geweest als je de afgelopen week tegen jezelf was blijven zeggen dat het vast niet was gelukt? Dan had je alleen deze mooie week van hoop en verwachting en dat even ruiken aan dat 'stel je voor gevoel' gemist. En dat is ook heel wat waard geweest. Het is misschien wel een soort afscheid geweest van deze wens om een volle week je nog voor te kunnen stellen hoe het geweest had kunnen zijn. Je moet jezelf nu niet afstraffen voor fijne en prettige gevoelens die je hebt gehad. Ik weet zelf maar al te goed hoe gelukkig je je kunt voelen door die kleine momentjes van hoop, dat stiekeme gevoel dat het misschien wel gelukt kan zijn, je even voorstellen dat je goed nieuws kunt brengen. Jij hebt het lef gehad om dat gevoel open te uiten en of je er dan nu wel of niet 'naast' zat, dat maakt jou niks meer of minder 'dom. Het maakt je eerlijk en open en kwetsbaar. En daar past alleen maar bewondering. Hele dikke knuffel schat!

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling

Guusje: vrijdag 25 mei 1e echo - Dinsdag 29 mei 2e echo (cryo's)

Wachtweken

Witje: 16-5 tp van 1 8-cellig embryootje. Bloedtest 29-5. (stiekum samen al thuistesten op 26-5) Thuistest overduidelijk negatief.....:(

Henne: icsi7 met prednisolon, 19 mei tp twee 8-celligen, testen rond 30 mei

Wen72: icsi 5 met intrallipid, heparine, prednisolon. 21 mei tp 3 goede embryootjes . Bloedtest op 4-6, maar ga starten met vroegtesten rond 31 mei.

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Hè shit San, wat er zware domper :-( sterkte en dikke knuffel

Mik, hoop dat jullie snel naar huis mogen

Geplaatst

Ohhhh San, verdorie !! Ik ben het met iedereen eens, je bent geen doos, ook geen doosje, je bent flink in de maling genomen en ohhh wat herkennen we het hier allemaal zeg!!ben nu maar boos of wat dan ook, het is niet niks!

Henne erg mooi gesproken, moest even slikken zo lief! Jij heel veel succes met de o zo slopende laatste week!

Testr, wat heerlijk om te lezen dat het goed gaat met jullie binky!! Echt even bijtanken want wat staat alles ineens op zijn kop hè en wAt wordt je geleefd....ik hoop dat jullie snel naar huis mogen maar het voornaamste is dat alles okay is natuurlijk!!

Geplaatst

Henne je hebt gelijk, had het positieve gevoel idd niet willen missen. Heeft deze week idd wat dragelijker gemaakt.

Pff nu nog door het diepe dal van het afscheid heen. Het voelt zo oncompleet nu, terwijl ik niet mag zeuren (mag het zo niet noemen, maar weet er geen ander woordt voor) want mijn grote kleine trots ligt hier boven met een vol buikje te slapen... Het had zo mooi kunnen zijn.

Het definitief weten dat het boek nu vol is en we aan een nieuwe beginnen met zijn 3tjes geeft toch ook weer op een bepaalde manier rust. Niet dat dat het verdriet wegneemt, maar die onzekerheid zullen wij niet missen.

Geplaatst

Babath het is hier idd slopend. Gisteren erg onzeker omdat ik weinig voelde. Aan de andere kant vind ik dat ergens ook een hel erg goed teken. Na veel gedoe in mijn lijf dinsdag is het behoorlijk tot rust gekomen. Je kunt dit ook zien als: er is een innesteling geweest met wat 'strijd' en mijn lichaam heeft het nu geaccepteerd. Terwijl de strijd eerdere keren doorging en ik van alles bleef voelen.

Daarnaast vannacht een nieuw iets, echt nooit eerder gehad: hele pijnlijke borsten. Niet gewoon gespannen of zwaar (wat ik van de menopur en pregnyl had), maar hele gemene trekkende steken vanaf de zijkant. Maakte niet uit hoe ik lag, het bleef trekken, zo raar. Inmiddels is het helemaal weg, voelen ze ook niet zwaar of opgezet. Lekker vaag dus weer. Maar stiekem geeft het me toch een beetje hoop. Ja San, ik ga nu ook gewoon lekker 'dozerig' doen en me 'voor de gek laten houden'. Kijk, als ik nu niet met ivf bezig was geweest dan had ik misschien gedacht: wat doen mn borsten raar zeer, ach ja ik moet bijna ongesteld worden. Punt. Nu denk ik 'zou het wat betekenen???!! waaahhhh??!!'. Maakt dat me dozerig of hoopvol? Het is toch onmogelijk om dit soort dingen te negeren of nonchalant naast je neer te leggen als je wéét dat er misschien iets gaande is in je lijf? Tuurlijk, als ik woensdag negatief test kan ik mezelf ook wel voor mn kop slaan dat ik hier hoop uit heb gehaald. Maar kom op, dan is normaal en menselijk!

Ik ga proberen J uit bed te krijgen. Even wat dingen doen nu het nog lekker fris en koel is.

Geplaatst

Heerlijk dat je lijf eindelijk tot rust is gekomen. Ja die achtbaan he. Nee we zijn niet dozerig, maar ja voelde me wel even stom vanmorgen dat ik me weer voor de gek heb laten houden, maar ja dat is nu voorbij. Nu ben ik verdrietig en zolang ik nog niet bongi ben houdt ik toch stiekum nog wat hoop.......... It aint over till its over!!!!!

Maar eh pijnlijke steken in de borsten???? Klinkt bekent........ had ik bij R ook..

Geplaatst

Hee lieve Sandra, wat ontzettend jammer..... Ging meteen kijken hoe je test was gegaan en was zo aan het hopen op positief nieuws! Dikke knuffel meid! De meiden voor me hebben het al gezegd: je bent geen doos! Je had mooie hoop voor de toekomst!

Henne: Ow Ow Ow, wat spannend! Ik duim volop. Ik ben weet in Dublin, de laatste keer dat ik dar was kreeg ik jouw positieve berichtje. Ik hoop zo ontzettend dat je nu weer zwanger bent!

Miki: pittige eerste dagen en nachten! Hoop dat bonkige snel lekker bij je is en dat je zelf kunt gaan voeden. Dat lekkere kleine warme lijfje bij je!

Wen: geniet van je vakantie!

Fren: zou je mij ook dat pb met adres willen sturen?

Geniet van de zon allemaal!!

Xxx

Geplaatst

Henne, ik wil je ook niet gek maken, maar ik had ook mn aan de zijkant pijnlijke steken. heb een keer 's avonds in bed zo'n (.)(.)-attack gehad, pfff...

wij gaan ons langzaam klaarmaken voor PP.

Het weer gaat in elk geval geen roet in het eten gooien. vandaag ook al goed begonnen (met een bangaatje, hihihi).

De ovutest was trouwens blanco, wel een streep, maar itt gisteren en eergisteren nu geen tweede (licht) streepje. zitten ook pas op dag 10.

fijn weekend allemaal!!

dikke knuffel voor san nog eens!

en ik zal mmorgenochtend wel effe checken.

oja, het zou ook kunnen zijn dat ik henne of syl een sms stuur, als ik even emo word, hihihi. zal aan jullie denken en draag jullie mee in mijn hart!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden