Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve henne

YES YES YES

na alle spanningen deze laatste week nu

een kloppend hartje

geweldig meid!!!

ben helemaal blij voor jullie

dit is echt een super topic,jullie d en d meiden!!!

liefs steph

Geplaatst

Hoera, toch een kloppend hartje. Meid wat ben ik blij voor jullie zeg...

probeer toch een heel klein beetje te genieten. Onbezorgd wordt het zeker niet deze zwangerschap.

Gefeliciteerd hoor.

Hier is het kut. maar daar later meer over. Straks vergadering en denk dat daar de bom gaat barsten. Iemand nog een baantje????

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Yesssss ik wist het!!!! Wat een opluchting hè. Ik weet het, je leeft nu voorlopig nog van echo naar echo. Pure zelfbescherming. Gefeliciteerd Henne en J.

Knuffel voor de meiden die het er moeilijk mee hebben

Geplaatst

Henne, gefeliciteerd, wat een geweldig goed nieuws.

Ik begrijp je onzekerheid maar al te goed. Ik heb het ook, en nog steeds.

Maar probeer vertrouwen te houden, niet teveel aandacht te schenken aan kwaaltjes.

Hier begon het ook met 4-5 weken, ineens waren ze weg. Om met 7-8 weken net zo hard weer terug te komen. Met 9-10 waren ze weer weg, en met 12 weken erger dan ooit te voren. Kortom; ze komen en gaan.

(Hier trouwens ook verlies gehad tot week 9). Succes en hopelijk komt langzaam het vertrouwen zodat je er van kunt gaan genieten.

Geplaatst

Hier is het kut. maar daar later meer over. Straks vergadering en denk dat daar de bom gaat barsten. Iemand nog een baantje????

Ruby, klinkt niet goed. Sterkte!

Geplaatst

Een ticker gaat me nog te ver, maar dit durf ik wel....voorzichtig... Heb even overwogen een kopje '12 weken bankje' toe te voegen, maar zwanger is zwanger tenslotte.

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Ceeke: juni 2012 = start 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Wachtweken

Guusje:

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Henne: uitgerekend begin februari 2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoed.

Spaatje:

Geplaatst

Lieve Henne, wat een goed nieuws! Ik ben oprecht blij voor jullie.

En tuurlijk zijn mijn gevoelens nu erg dubbel, vreugde en verdriet, ligt zoooo dicht bij elkaar.

X

Geplaatst
Hoi lieverds, kom zo uitgebreid terug maar even snel: we hebben een kloppend hartje gezien!

Gaan wij dit ook ooit meemaken?? Lijkt me zoooo bijzonder en mooi om mee te maken....

Geplaatst

even snel vanaf de wc haha, henne en j gefeliciteerd!!!!!! zo blij voor jullie ;-)

ruby sterkte meis x

Geplaatst

pff, henne, wat fijn. En wat heerlijk dat jullie - ondanks alle onzekerheid en ervaringen uit het verleden - allebei je gevoel voor humor houden. En wat dapper (en goed!!) dat je jezelf een rijtje omlaag geplaatst hebt! Ik hoop met heel mijn hart dat je over 8 maanden nog een rijtje omlaag gaat!

En genieten, wat is genieten? Ik denk dat je voorlopig nog wel even op de stand overleven zult staan, fijn dat Voorburg dat ook inziet en jullie daar ook alle medewerking in geeft. Iedere week is er een nu. En een hartje is echt een zeer goede stap, hoewel jullie natuurlijk eerder in deze fase hebben gezeten, mag je deze stap wel vieren. Het zit op de juiste plek, het klopt en is op termijn. Meer kun je niet wensen en willen op dit moment!

Knuffel voor alle andere meiden voor wie dit nieuws even slikken is. We denken aan jullie allemaal!

Ruby, hoop dat het goed met je gaat...

Geplaatst

Hier vermoeiende week achter de rug, kom er steeds meer achter dat ik mezelf flink in de weg heb gezeten de laatste tijd. Veel drive om vooral veel op te willen pakken, te willen invullen, denken aan de toekomst en over zinvolheid, en ondertussen zo over mezelf heen stappen. Bij het schilderen (vanavond weer gedaan) wordt ik daar direct weer mee geconfronteerd, ; -) dus mezelf nu de opdracht gegeven, te luisteren naar het gevoel, en het rustig aan te doen en niet teveel moeten of willen. Heb mijn eindopdracht cursus werk met een voldoende afgerond, (6,5) maar dat was dus duidelijk een teken dat het me allemaal moeite kost en op dit moment uit mijn tenen moet komen. Ben echt een strebertje en perfectionist. Kan me niet heugen voor t laatst onder de uhh 8 te hebben gescoord (ja nooit zoveel embryo's natuurlijk ; -))))

Heb ook geen zin meer in dat perfectionistische, lekker relaxt en op gevoel. Eens kijken of ik die koers kan gaan varen ; -) Liefs iedereen xxx

Lieve Eef, wat weet je toch altijd je gevoelens goed te verwoorden!!! Er gebeurd momenteel zo enorm veel en je wordt met zoveel emoties geconfronteerd dat ik het al een hele prestatie vind dat het je lukt om een dursus te doen en de eindopdracht af te ronden, en ja een 8 klinkt mooier als een 6,5 maar het gaat uiteindelijk om het eindresultaat, dat het afgerond is en niet met welk cijfer... maar ja als dat een beetje in je syteem zit ;-)Wat je zegt, eruit met dat perfectionisme, lekker op je gevoel en ik weet zeke rdat dat helemaal bij je past en je creatieve geest nog verder verruimen zal!

Caro hoe ging het met de ¨prikjes? ga je daar alleen naartoe toch niet he? zeiden ze op het cb nog iets over het hoofdje / nek van Bram?

Ik weet nog dat ik toen ook dacht,pffff voorlopig de laatste keer...zojuist de afspraak voor de 11 maanden prikken verzet, stond net op de dag van de dagscreening.

pfff wat een weer, het is dat Henne met zo´n mooi bericht kwam dat brengt wat licht in huis maar wat een bewolking en regen hier!!!

gisterochtend is mij nichtje met mij mijn moeder in de auto aangereden, ik ben er direct naartoe gegaan, gelukkig geen lichamelijk letsel maar de auto is waarschijnlijk totall los, zo lullig!! ze werkt voor zichzelf, heeft de auto zo hard nodig, en ja met de uitkering van de dagwaarde komt ze echt niet ver terwijl de auto in topconditie is (was).

Vent zag haar niet en stak zo blind de voorrangsweg over, ja , ze zat in mijn dode hoek, ik huh? sorry maar hoe overzichtelijk kan het zijn, hij was waarschijnlijk totaal ergens anders met zijn gedachten.

Geplaatst

lieve Henne

wat een geweldig nieuws, zo zie je maar dat het wegvallen van bepaalde kwaaltjes niets zegt, dat weet je natuurlijk wel maar er is zoveel bij jullie gepasseerd dat het vertrouwen in een flinke deuk heeft opgelopen.Logisch, erg fijn dat Voorburg ook jullie gevoelens en onzekerheid begrijpt. Lekker iedere 2 weken een echo, ik kon destijds ook bellen als er maar iets van vermoeden was en moet zeggen dat dat me zelfs al wat geruststelde.

Ohh meid toch, hoe gaat het met J?

Geplaatst

Even inbreken: Henne en J wauw, een kloppend hartje en op de goed plek. Gefeliciteerd!!!! Dit is een heel goed begin!!!! Op naar de volgende echo.

Breek weer uit

Geplaatst

Henne, je laat de tranen alweer vloeien hier. Vorige week en nu, wat een berg en dal baan. Dal en berg baan! Gefelciteerd. Beetje minder bang zijn klinkt goed.

Rubster, oei, dat klinkt pittig, hoop dat je de dag een beetje doorkomt!

Syl, hoe gaat het nu met

oh, geen tijd, ik hoor dat storm alles uit het keukenkastje heeft gegooid...

Geplaatst

HENNE!!!!

Eindelijk iets meer geruststelling!!

Nu proberen om iets meer vertrouwen te krijgen in je lichaam.

Maar ik snap je angst..... nu eerst maar eens voorbij het punt van je eerdere zwangerschap komen..

Ik hoop met je mee......

Geplaatst

[quote=rubster;558808

Sorry Ruby, ik had e berichtje nog niet gezien....klinkt niet best, sterkte !!

Geplaatst

Ik weiger nog even mezelf onderaan te plaatsen.

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Ceeke: juni 2012 = start 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Wachtweken

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Henne: uitgerekend begin februari 2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoed.

Spaatje:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden