Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, Veel plezier in Engeland!

Henne, heb gisteren de hele dag plaatsvervangd rondgelopen met een dikke smile op mn gezicht. Een kloppend hartje! Ben echt heel blij voor jullie!!. Nu dus voorlopig van echo naar echo. Logisch dat het genieten er nog niet is. Dat je buikje maar idd snel mag groeien. Ik blijf gewoon voorlopig hard door duimen voor een prachtig wondertje over een maand of 8!

Guusje, voor jou even een extra dikke knuffel!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hé meiden...

Babeth wat een moeilijke keuzes moet jij maken! Er is al veel over gezegd...sterkte met het nemen van een beslissing hierin!

Tool geniet van je weekendje engeland! Have fun!

Guusje...het zou leuk en fijn zijn als je er bent zaterdag maar zo niet...dan bij deze een hele dikke digitale knuffel voor jou!

Wen hoe gaat het met jou?

Ik heb de afgelopen dagen meegelezen en meegeleefd maar ben totaal compleet inspiratieloos wat betreft reageren. Ik ben zo blij met Henne! Op naar de volgende echo...en trouwens, als ze zo lief aanbieden dat je eerder mag bellen...gewoon doen als de spanning teveel oploopt hoor!

Ik werk me een hoedje op het moment. Geeft niks maar ik ben erg moe. Hoort erbij denk ik.

Afgelopen week op mp een bedje gekocht...helemaal wat ik in mijn hoofd had!

http://kind-baby.marktplaats.nl/babywiegjes-en-ledikanten/568492087-mooiste-ledikantje-van-room-seven-extra-lang.html

Na de vakantie gaan we hem ophalen. Wel een eindje weg, bergen aan zee. Ik denk dat we er een nachtje bij aan plakken ofzo.

Geplaatst

lieve meiden,

Ook ik meld me af voor de bbq, hoewel ik er wel dubbel in ben ; -) zie jullie graag en de ukkies ook. Ik heb vreemd genoeg deze 2 maanden veel afspraken staan, en ik merk dat het me snel allemaal teveel is, dus rustig aan doen is mijn devies dan maar :(

Guusje, veel plezier vandaag, herkenbaar dat het zo wisselend gaat. go with the flow dan maar, hoop dat je een gezellige dag hebt!

Henne, hoop zo dat je langzaam kleine momenten kan pakken waarop je stil kan staan en kan genieten van het kleine wonder in je buik,

Hier ook in de omgeving weer allemaal nare berichten, geen zelfmoord of zo maar van kanker etcetera, je realiseert je zo dat elke dag er 1 is om iets van te maken, er bestaat niet zoiets als rouwconcurrentie/ het ene is erger dan het andere. Maar soms ben ik wel eens teleurgesteld in mezelf dat ik zo verdrietig kan zijn om wat niet is, terwijl er zoveel is waar ik me handen voor mag dichtknijpen. Als er dan weer nare berichten komen uit de directe omgeving dan komt het altijd binnen met kippevel en verbijstering, en dan ook altijd weer, het gevoel van elke dag is er 1 om wat van te maken..Het voelt zo tegenstrijdig omdat je je tegelijkertijd ook weer beseft dat je zelf ook ergens in zit wat je aan het verwerken bent, zo'n proces is niet te versnellen en op zij te schuiven. Toch zie ik wel in mijn omgeving dat mensen hier zo verschillend mee om kunnen gaan, wat een levenskunst is dat toch.

Lieve meiden, zal het niet te zwaar maken op de vroege ochtend, straks lekker de bloemen water geven en eens kijken hoe dit een mooie dag kan worden..enne dat vaderdag kadootje nog ; -) liefs van Eef

Geplaatst

Hoi Es, Wat een leuk bedje!

De eerste spulletjes gaan scoren! Wow. Goed om te lezen!

Wen hoe gaat het met jou?

Hier gaat het wisselend.

De ene keer heb ik mijn kracht, positiviteit en vertrouwen weer hervonden en ben ik dus nog hoopvol voor de toekomst. Om in voetbaltermen te blijven: als je maar vaak genoeg op het doel schiet, zal er toch wel eens eentje ingaan. (geldt dan helaas weer niet voor het Nederlandse eftal...)

Op andere momenten ben ik juist aan het piekeren en vraag mij af wat verstandig is. Eventueel een nieuwe poging (na de cryo's) of toch niet. En zo ja, waar dan? (gezien de financieen)

Volgende week vrijdag hebben wij een evaluatiegesprek staan.

Ik heb zelf ook wat gegoogled over dag 5 embryo's. Ik begreep dat als ze tot dag 5 embryo's kunnen uitgroeien en dan kwalitatief nog goed genoeg zijn voor invriezen dat mijn eicellen in ieder geval nog niet van hele slechte kwaliteit kan zijn. Dat geeft weer hoop. Maar dan vraag ik mij toch weer af hoe het kan dat ik iedere keer goede kwaliteit emmy's krijg teruggeplaatst terwijl er geen een wil blijven zitten. Wat zie ik dan over het hoofd? Zit al aan de prednisolon etc.

Afijn, eerst maar even het gesprek afwachten en daarna de cryo's.

Ondertussen erg druk met mijn werk en helaas weer veel moeten overwerken....bah.

Nu weer even genoeg ego.

Geplaatst

Oh jammer eef! Had me er op verheugd om je weer eens te spreken!!!

Goed dat je voor jezelf bewuste keuzes maakt wb agenda hoor!

Heftig om zulke dingen om je heen te horen hé! Herkenbaar zoals je het omschrijft...maar het een sluit het ander niet uit denk ik. Je mag genieten van alles wat er wél is in je leven (en dat is dan misschien enorm veel) maar daarnaast mag je toch ook echt rouwen om de dingen die er niet zijn, de dromen die niet uit gaan komen. En om daar een balans in te vinden is idd een levenskunst...chapeau voor de manier waarop jij met je verdriet en al het mooie wat er wél is in je leven om weet te gaan!

Wen geen ego hoor! Ik vroeg ernaar...je bent wat stilletjes de afgelopen dagen of heb ik dat mis?

Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor de manier waarop jullie je helemaal gestort hebben in de materie opzich, net als Henne en Tool en zovelen hier op het forum. Jullie zijn zoveel meer te weten gekomen dan de gemiddelde persoon die bezig is met een onvervulde kinderwens. Ik heb hier nooit de moed en de power en de energie voor gehad. Ligt misschien ook aan een stukje karakter?

Je zin...'wat zie ik dan over het hoofd' blijft me bij...

Ik weet het niet meis...ik denk wel (en begrijp me aub niet verkeerd, ik wil niet kwetsen of boos maken) dat er toch echt een stukje overblijft wat onverklaarbaar is. Het wonder van het (ontstaan van het) leven is uiteindelijk niet tot in de kleinste details verklaarbaar. Begrijp je wat ik bedoel? Daarmee wil ik niet zeggen dat je niet door kunt en mag blijven spitten hoor maar dat zinnetje dat blijft me gewoon bij.

Hele dikke knuffel voor jou en ik hoop dat het gesprek van volgende week vrijdag misschien nieuwe inzichten geeft!

En eh...werk jezelf niet over de kop!

Geplaatst

Guusje graag gedaan, klein gebaar.....jammer dat je er niet bij ben waarschijnlijk maar ik an het me ook wel voorstellen. Knap van je dat je er met je collega's op uit gaat, misschien wel minder moeiljk omdat zij niets weten? Alhoewel het gevoel delen ook veel kan opluchten al doe hè dat wellicht net graag met collega's , ik wns je hel cel afleiding en een leuke dag!

Es, wat en schattig ledikantje!! Maar had je wel in de gaten dat je tegen jezelf aan het opbieden was? Haha geintje hè! Heel schattig echt! De keuze ja....we laten alles op ons afkomen, eerst woensdag naar de gyn, kijken wat daar uitkomt en Wat hij zegt en dan de Screenings.

Jeanine, leuk om iets van je te horen en dat het goed gaat met de kleine grote man! Met jou gaat het nog niet helemal goed begrijp ik? Hier gaat het goed, Imke groeit als kool, ontwikkelt zich zoals het hoort en we genieten volop! Soms zijn er momenten dat het even minder gaat, blijft maar gelukkig duren die niet lang, het hoort erbij zeg maar.

Geplaatst

Babeth degene tegen wie ik aan het bieden was heeft uiteindelijk zijn biedingen ingetrokken!!! Staat oelewapperig hé? :)

Geplaatst

Lieve wen, ik begrijp je gedachtengang over de 5 daagde emmies, onze eerste behandeling en tp van een blastocyste (5daags) en 4 werden er bevorderd tot cryo, geen van deze 5 resulteerde in een zwangerschap (2 kwamen niet door de dooiing). Ik dacht hetzelfde als jij en de arts zei ook, 5 daagde emmies/cryo's zijn zeer hoopvol maar helaas weten wij ook niet alles en kunnen niet alles verklaren. Ik had er veel moeite mee moet ik zeggen. Er gebeurt na die 5 dagen nog zo ontzettend veel.....zoek het niet bij jezelf lieverd, jullie halen alles uit de kast!!

Eef een knuffel voor jou!!

Geplaatst

Nee hoor! Maar voor dat bod was ik niet klaar...ze wilde er nog wel wat meer voor hebben. Geprobeerd te onderhandelen maar ze had haar prijs vast staan!

Geplaatst

Es wat een schattig ledikantje! heeft qua stijl wel wat weg van onze babykamer.

Ik meld me ook af voor de BBQ, het kost me op dit moment teveel energie en ben nog te wisselvallig. Afgelopen week weer paar keer overgegeven. En als ik het zat ben, kan ik ook niet even snel naar huis want het is nog best een eindje van huis. Maar ik wens jullie in ieder geval een hele leuke dag.

pfff over nare berichten gesproken: hier wéér een buurman van om de hoek overleden.. lag dood in huis :-(

Geplaatst

Es, dank je wel voor je lieve berichtje!!! Ik snap helemaal wat je bedoeld en zie dit juist positief! Zoals jij het beschrijft, is ook iets zoals wij er ook wel eens bij stil staan, hoor.

Het blijft een wonder, waarvan ik hoop dat het ons (maar ook de andere meiden) nog eenmaal gegund is!.

Wij kunnen zelf de beste voorwaarden scheppen om ons lichaam in de beste conditie te brengen, maar dan nog is er uiteraard geen garantie dat er een leven gaat ontstaan.

Soms vraag ik mijzelf echter wel eens af of ik mijzelf en mijn lichaam niet teveel blokeer door er zoveel mee bezig te zijn. Ik weet niet hoe ik dit moet omschrijven, maar het komt er op neer dat ik het nog zo graag een tweede kindje zou willen, dat ik mijzelf mischien teveel druk oplegt (in de zin van ik moet en wil zo graag) dat het daardoor juist averechts werkt.

Tja, het blijft nou eenmaal een wonder en ik hoop dat wij de zegen van boven nog eenmaal mogen krijgen.

Tot die tijd zijn wij echter wel oprecht dankbaar voor hetgeen wij al hebben mogen ontvangen!!!! Een super prachtig en gezond kereltje!

Tja,..., ik was de afgelopen dagen weinig op het forum, maar dat had gelukkig geen verband met onze laatste icsi poging.

Ik heb een vrij drukke en onvoorspelbare baan (waar ik vaak te maken heb met een hoop ellende in de maatschappij). Afgelopen dagen weer eens in een stormfase op mn werk belandt. Dus dat betekent werkdagen van minimaal 12 tot 14 uur per dag.....pfff.

Wel getracht middels mijn mobiel mee te lezen, maar te moe om echt actief te reageren.

Es, nogmaals dank voor je reactie!!! Je bent echt heel lief!!!

Geplaatst

Sen, Eef en Guusje, jammer dat jullie er niet bij zijn, maar heel begrijpelijk!!! Hopelijk weer een volgende keer!

Sen, jeetje wat een ellende.De misselijkheid weer zo nu en dan. Het houdt maar niet op.

Dan ook nog eens een buurman dood in de woning. Bah! Dan komen dingen ineens letterlijk en figuurlijk dichtbij.

Geplaatst

Oké...niet verkeerd opgevat dus! Fijn! Ik moet zeggen dat ik heel erg bang ben om mensen te kwetsen met mijn reacties momenteel. Ik herken heel veel in wat b.v. Eef, Klaartje, jij, Tool enz aan emoties omschrijven van de afgelopen jaren. Punt is alleen dat ik nu in een zo'n andere positie zit dat ik me vaak bezwaard voel om weer te geven hoe ik dat toen heb ervaren. Snappen jullie wat ik bedoel?

En wat betreft jezelf en je lichaam blokkeren, ik weet het niet. Heb je zelf enig idee hoe je er mentaal wat meer rust in zou kunnen brengen? Ik weet werkelijk waar niet of dit een tweede zwangerschap bij jullie in de weg staat!

Joh die werkdagen van jou...moet er niet aan denken! Dat houd je uiteindelijk toch niet vol?

Geplaatst

sen wat verdrietig weer! Er gebeurt veel in jouw omgeving hé?

Jammer dat je er ook niet bij kunt zijn! Lang geleden dat ik jou gezien heb, was volgens mij toen in scheveningen of niet? En toen heb ik je nog niet eens gesproken!

Balen dat je weer hebt overgegeven!

Geplaatst

Lieve, es. Ik snap helemaal wat je bedoeld terwijl het eigenlijk best gek is dat je je bezwaard voelt. Je hebt tenslotte ook die emoties ervaren en dat veranderd toch niet nu je zwanger bent. Ik denk juist dat het fijn is om al die emoties te delen zodat je elkaar kan helpen met eventule tips hoe de ander daar doorheen is gekomen of juist heeft ervaren zodat je van elkaar kan leren. Ik ben dus erg blij met jouw reactie!

Tja, en die rust. Ik heb de afgelopen dagen (ook na Henne haar ervaringen met EFT et) zo nu en dan wat gegoogled over healing op celniveau, EFT en vergelijkbare dingen. Ook overweeg ik om langs de osteopaat te gaan. Wij hebben met ons zoontje daar supergoede ervaringen mee waardoor ik dus nu overweeg om ook eens langs te gaan.

Maar mischien zou een andere baan ook wel helpen.....ha,ha.

Dat brengt mij overigens bij Caro. Jij zou toch bij een osteopaat langs gaan? Hoe is het geweest?

Geplaatst

Had vanochend even een opleving nu weer ingestort....zoooo moe. Erg veel last van slappe spieren, kan door prednisolon komen (kaliumtekort). Maar even proberen toch wat meer groente en fruit naar binnen te werken. Alles kost moeite dus dan maakt het eigenlijk ook weinig uit wat ik probeer. Alleen geen frieten meer. Jeetje wat zijn die verkeer gevallen haha.

Sen, Guusje en Eef jammer dat jullie er volgende week niet bij zijn. Wel begrijpelijk. Gelukkig spreken we regelmatig af, de hopelijk een volgende keer weer! Sen beterschap met de misselijkheid en het overgeven. Vervelend dat het terug blijft komen. Vermoeidheid?

Wen, zo herkenbaar... "wat zie ik over het hoofd"... Die gedachte heb ik zo vaak gehad. Wat kun je dan nog doen.. Hoop dat het gesprek weer wat richting en kracht geeft.

Esther wat een leuk bedje! Wij gaan voor een totaal andere stijl, maar persoonlijk hou ik hier wel van (J niet haha). En wat je schrijft in het andere topic over kosten, pfff.. Ik denk dat het hier ook marktplaats en Ikea worden hoor. Binnenkort ook eens kijken wat schoonzus nog heeft staan. In idee geval een box. Is dat zelf te verven denken jullie? Ik wil m graag wit of donker, deze is naturel. Hmmm, hoor mij nou :-)

Geplaatst

Esther wat een leuk bedje! Wij gaan voor een totaal andere stijl, maar persoonlijk hou ik hier wel van (J niet haha). En wat je schrijft in het andere topic over kosten, pfff.. Ik denk dat het hier ook marktplaats en Ikea worden hoor. Binnenkort ook eens kijken wat schoonzus nog heeft staan. In idee geval een box. Is dat zelf te verven denken jullie? Ik wil m graag wit of donker, deze is naturel. Hmmm, hoor mij nou :-)

Henne, wat fijn om zo'n bericht van jou te lezen!!!

Wat betreft de prednisolon kan ik je geen antwoord geven. Mischien anders dr. Pf mailen?

Geplaatst

Ga zo even de stad in. Vaderdagcadeautje kopen. Ben nog inspiratieloos, dus dat wordt nog even een nadenkertje.

Er is in ieder geval wel een hele mooie tekening gemaakt door ons mannetje.

Tot latersssss

Geplaatst

Ach ja, oplevinkje ;-)

Ik ga eerst even proberen extra fruit en groente te eten en vraag evt vd week bij het bloedprikken of kalium meegeprikt kan worden. Maar als dat laag is krijg je toch het advies om bananen en tomaten te eten. Dat was tenminste van het voorjaar bij de mdl arts zo :-) Het is net een beetje rottig toeval dat ik als ik zwanger ben geen groente en fruit wil, was de vorige keer ook zo heel typisch. En een week spanning in je lijf gaat je ook opbreken hè. Na het weekend gaat het vast beter.

Geplaatst

"Dat brengt mij overigens bij Caro. Jij zou toch bij een osteopaat langs gaan? Hoe is het geweest?"

Wen we gaan woensdagavond dus ik weet het nog niet. Het kan pas om half 6 omdat manlief net na vijven thuis is altijd en de osteopaat werkt niet iedere dag zo lang door. Is het handigst omdat we dan geen toeren hoeven uithalen met oppas enzo.

Jammer dat een aantal meiden niet komt (niet dat ik zelf kom) maar wel begrijpelijk. Als ik zo naga wordt dit de vijfde date al? Wie had dat gedacht, erg bijzonder hoor! Dus als we in dat tempo doorgaan kansen genoeg voor de thuisblijvers... Ik vind het wel heel jammer hoor!

Geplaatst

Hé wat rot dat je je niet fijn voelt. Lastig als je veel dingen momenteel niet naar binnen krijgt. Zijn er geen goeie kaliumsupplementen bij de drogist te koop? Op recept wel (tabletten en drank) maar dat zul je niet zo maar krijgen denk ik.

Een box kun je wel verven maar je moet dan wel kijken welke verf je erop smeert! Eerlijk gezegd is het een rotwerk om een box te verven, volgens mij kun je dan beter een box op mp kopen die je kant en klaar mooi vind. Zoveel hoeven ze niet te kosten op mp, w.s. ben je het al kwijt aan de verf!

Wat hebben jullie in je hoofd qua stijl?

Had vanochend even een opleving nu weer ingestort....zoooo moe. Erg veel last van slappe spieren, kan door prednisolon komen (kaliumtekort). Maar even proberen toch wat meer groente en fruit naar binnen te werken. Alles kost moeite dus dan maakt het eigenlijk ook weinig uit wat ik probeer. Alleen geen frieten meer. Jeetje wat zijn die verkeer gevallen haha.

Sen, Guusje en Eef jammer dat jullie er volgende week niet bij zijn. Wel begrijpelijk. Gelukkig spreken we regelmatig af, de hopelijk een volgende keer weer! Sen beterschap met de misselijkheid en het overgeven. Vervelend dat het terug blijft komen. Vermoeidheid?

Wen, zo herkenbaar... "wat zie ik over het hoofd"... Die gedachte heb ik zo vaak gehad. Wat kun je dan nog doen.. Hoop dat het gesprek weer wat richting en kracht geeft.

Geplaatst

Es' ik probeer het eerst even met beter eten voor ik aan de supplementen ga. De afgelopen week was zo raar, me wel zwanger voelen maar dat willen negeren... Nu ga ik proberen er anders mee om te gaan. Met regelmaat eten en ook domweg eten wat moet, uiteindelijk staat het me allemaal tegen.

Stijl weet ik nog niet helemaal, J is erg van strak, ik meer klassiek. Onze woonkamer is een mooie combi met een oude piano en antieke kast en hele strakke boekenkast en tv meubel. Box kan dus beide kanten op. Voor het kamertje wil ik iets moderns, maar wel warm. Geen hele felle kleuren. Heb er nog moeite mee om daar echt over na te denken en tegelijk kan ik niet wachten, zo raar.

Ik merk wel dat ik echt een stuk meer ontspannen ben, heel erg fijn, hoop dat het zo blijft :-) Ach, dipdagen verwacht ik wel, maar ik kan nu bijvoorbeeld m'n kwaaltjes opmerken en er om glimlachen inplaats van denken 'als m'n lijf me maar niet voor de gek houdt' en het proberen te negeren.

Caro het wordt idd de vijfde meeting al, leuk hè. Wie had dat gedacht toen we bij Simpel op de stoep stonden! Ik zal na de Bbq weer een uitnodiging versturen via afspreken.nl voor het najaar. Iets creatiefs dan in de regio Breda/Eindhoven? We moeten dan wel op zoek naar een geschikte locatie, willen we een workshop of alleen een ruimte en zelf onder leiding van bijv Eef aan de slag? Dingetjes om over na te denken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden