Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ruby als jij het eng en raar vond zou ik zeker de huisarts even bellen. Misschien, waarschijnlijk, is het niks, maar fijner om dat dan even van hem te weten, toch?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby hartritmestoornissen moet je altijd melden. Zijn het geen hartkloppingen geweest??? Zou ik ook even overleggen hoor. Kan ook van bepaalde medicatie komen. Melden zou ik het zowiezo.

Henne lekker moe zijn hoor!!

Hier een vervelend, dreinerig, jankend en ontzettend ontevreden mannetje. Hij zit ziochzelf duidelijk in de weg het ventje. Het is een fase dat weet ik, maar vind dit wel de zwaarste tot nu toe vooral dat huilen wat in mijn ogen nergens voor nodig is. Ga maar weer eens een klein jongetje vermaken wat anders altijd zo vrolijk is. Huilen en dreinen kan hij dus ook!!! hihi

Geplaatst

Ik heb natuurlijk een hartritmestoornis. End at gebeurt alleen in ontspannende situaties. Dus klopt wel in bed. Maar heb er nooit zoveel last van gehad. Kan misschien ook door de simvastatine komen. Heb daar ook elke ochtend maagpijn van. Moet dat in de avond innemen.

Zal straks wel even informeren. Ben zo moe. Wil wel weer slapen. ohw ja, nog steeds geen bongi.... Erg appart allemaal.

Geplaatst

Bah Ruby weer alles tegelijk. Simvastatine moet altijd 's avonds ingenomen worden, dan werk het het beste. Misschien kun je een maagbeschermer vragen. Ok nog een pil erbij maar dagelijks last van je maag is ook niks. Weet er alles van. Ik mag gelukkig morgen weer naar de ha.

Geplaatst (aangepast)

Zal het van de week even vragen.

Heb zaterdag ook mijn koelkast schoongemaakt en er ligt nog iets te wachten op iemand die het wel nodig heeft. En wil het graag kwijt.

dus wie nodig heeft stuur even een pb'tje.

aangepast door Kimmie
Heb bericht aangepast aangezien dit te direct aanbieden is.
Geplaatst

Ruby zeker melden. Ik heb last van die overslagjes en ook al heb ik het al jaren, vind het toch soms eng, ik schrik er ook wakker van, heel irritant. Zit zelfs te overwegen om een hartfilmpje te laten maken, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.

Ursela (en de rest die het interesseert), een update over mijn Noorse vriendin: ze is nu 10 weken zwanger en voortdurend kotsmisselijk en heel erg moe. En gestresst want ze twijfelt of ze wel goed heeft gedaan aan alles, alleen met een kind straks, wat zal iedereen, vooral ouders, denken, haar leeftijd (bij de geboorte 45)... Ik probeer haar moed in te spreken maar is moeilijk. Hoop dat ze zich snel beter voelt. Ze baalt enorm want ze had gedacht dat ze dolgelukkig zou zijn als ze eindelijk zwanger was maar ze voelt zich alleen maar miserabel...

Geplaatst

Och Caro wat sneu voor haar. Ik herken de twijfels niet, maar weet wel dat het moe en misselijk voelen er voor zorgen dat het absoluut niet 'leuk' is. Als je fysiek zo gammel bent, dan kun je er mentaal ook niet tegenop. En dan is het alleen nog tien keer moeilijker dan met z'n tweetjes. Wens haar maar veel sterke, als ze zich beter voelt gaat het met de blijdschap vast ook beter.

Geplaatst

He caro. Wat sneu dat ze zo misselijk is, dat maakt het niet makkelijker. Misschien kan je haar opbeuren door te zeggen dat het hebben van die twijfels juist betekend dat ze een goede ouder zal zijn met veel verantwoordelijkheidsgevoel. Ze zal zeker veel kommentaar krijgen op haar leeftijd en alleenstaand, hopelijk nemen degene in haar nabije omgeving het positief. Dat is toch het belangrijkste, verweggiemensen hebben altijd wel iets op of aan te merken. Maja dat is makkelijk als je niet voor de keuze staat of de wens niet voelt/hebt.

Witje, wat sneu voor r. Bij ons betekend het meestal dat hij/zij zich niet lekker voelt. Maar wat het dan is wordt soms duidelijk na een paar dagen en soms niet. Een kind heeft je liefde het meest nodig als hij het minst heeft verdiend. (tegeltje aan de wand)

Geplaatst

Ursela mooi gezegt, helemaal waar, maar soms wel moeilijk op zulke momenten.

Caro wat sneu voor je vriendin. Heeft ze verder helemaal niemand daar bij wie ze haar hart kan luchten?? En net wat Henne zegt, als je fysiek niet in orde bent kan je er ook niet echt mentaal van genietend. Hopelijk voelt ze zich snel beter en is ze dan ook weer opgewassen tegen eventuele "rare" opmerkingen en meningen van anderen.

Geplaatst

MvM is net geweest...was opeens even helemaal 'echt' zwanger, zo raar. Die test knalde er werkelijk uit, wat niet meer uit zou moeten maken na de veel meer zeggende echo, maar ben er toch wel heel blij mee. Nu snel weer op de bank. Moe na fysio vanochtend.

San knuffeltje voor R. Misschien beetje druk weekend geweest voor het manneke...overal op moeten letten enzo...

Geplaatst

Henne wat een toptest!!! Ik snap best hoor dat je nu mega zwanger voelt, want hier kan iemand die bijziend is niet eens omheen!!, ha ha!!

meis, een echo zegt heel veel, maar dit is toch weer een bevestiging! ik weet ook uit ervaring, dat als je net een goede test of echo hebt gehad, je na een paar dagen al weer kunt beginnen te piekeren of het nog steeds goed is.

Komt naar alle waarschijnlijkheid doordat wat je al het een en ander hebt meegemaakt. Heb ik ook na mijn miskramen, je kunt bijna niet geloven dat het eens een keer goed gaat!

Maar ik probeer nu wel bewust te genieten, hoewel ik echt ook heel vaak "dip"momenten heb, dat ik er humeurig ben omdat ik het toch weer zoooo spannend vindt.

Manlief zucht er maar weer onder, en vraag voorzichtig of dit nog 8 maanden zo blijft! ha ha euhh..., nee!! maar weet wel dat ik van mijlpaal naar mijlpaal toeleef. Voor mij is de eerste echo de eerste enge punt, want daar is het meerdere keren fout gebleken, dan de 10 weken, (ook een keer fout gegaan) en vervolgens als ik de 13 weken haal...., dan gaat de vlag uit en ga ik voluit genieten!

liefs Dion

Geplaatst

Vind mezelf een beetje een doos dat ik zo blij ben met die test. Net alsof je nog blij bent met een 10 voor een tentamen als je het hele vak allang gehaald hebt ofzo. Ik bedoel, wie zou er na de echo van vrijdag nou nog twijfelen aan een positieve test...? Het is wat je zegt, weer een bevestiging. Opeens lag het blad 'zwanger' op tafel. Werd ik gefeliciteerd. Zo raar. Bij ons is het de eerste keer tussen de 9 en 12 weken fout gegaan en tot die tijd zal ik zeker nog niet helemaal ontspannen kunnen genieten. Maar momentjes als deze koester ik.

Oh enne...bij de tp vroeg de gyn hoe ik me voelde en meldde mijn man even dat ik 'niet zo gezellig' was. Volgens haar mocht dat best. En hij moest er maar rekening mee houden dat als ik zwanger was, dat nog acht maanden zo bleef haha. Dus zeg maar tegen je man...

Geplaatst

Je bent een DOOS ja!!! Een heerlijke zwangere DOOS! ;)

Geplaatst

Was niet echt de bedoeling hoor! Ik bedoelde het goed :) Maar even janken kan natuurlijk nooit kwaad. X

Och lieve Guus.. Nu zit ik alweer te janken...
Geplaatst

Lekker bezig meiden. Gooi de emotie er maar door hoor!!! Ik neem nog een ibuprofen. Hopen dat die koppijn verdwijnt. En iets meer energie ga krijgen...

Geplaatst

Oh Ruby voor jou een hele dikke knuffel. Wat sukkel je toch met van alles op lichamelijk gebied de laatste tijd zeg. Tijd dat daar rust in komt. Sterkte.

Henne GEFELICITEERD!!!!!! Snap helemaal dat je terughoudend blijft. En een hele gezellige, lieve, zwangere doos ben je ja hihi.

Geplaatst

Aatgghhh!!!!

Ben pissig! Heb een afspraak in de stad dus m'n auto thuis neergezet eb zit nu in de tram. Zie ik de auto van m'n schoonzus weer bij ons voor de deur staan. M'n schoonmoeder past op. Heb haar in de 4 mnd dat ik thuis was niet gezien en nu is ze IEDERE week bij m'n schoonmoeder in ons huis zonder dat ik t weet. Voelt zo achterbaks! Ben er zo nijdig over! Mag er uiteraard niks ván zeggen want dan Us leiden kn last en laten we M vooral met zijden handschoentjes aanpakken. Echt ik zweer t , ze spoort niet. Ben ik onredelijk? Is toch niet normaal? En al helemaal niet dat ik er niks van weet? Ti's mijn huis eb mijn kind rn ik wil gewoon niet dat ze iedere maandag met z'n tweeën over de box geen hangen en F als porselein behandelen...

Zo. Dat is er uit... Later meer ben bij m'n afspraak.

Geplaatst

mmmm, zou ik ook niet fijn vinden Fren. Maar ik zou er denk wel iets van zeggen, misschien niet rechtstreeks, maar wel zo dat ze het zal begrijpen.

Geplaatst

Nouja Fren! Vind het ook achterbaks en zou er zeker iets van zeggen en niet met een omweg (hou ik niet van) maar gewoon hoe het is. Wel netjes maar duidelijk. Kunnen daar ook geen misverstanden meer over ontstaan.

Henne, mooie test bij MvM en die test slaat aan bij een veeeel hoger hcg dan die thuistestjes die wij kunnen kopen. Heb je nog een presentje gekregen?

Ruby, dacht ook aan hartkloppingen/bonzingen. Vaak last van. Betekent hartritmestoornis dan dat hij overslaat? Anders even de huisarts bellen voor de zekerheid.

Tool, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad. Maar wel weer confronterend met al die ukkies, begrijpelijk.

San, fijn dat de werkzaamheden in de tuin lekker vorderen. Maar wat sneu dat ons lachebekkie vandaag een beetje 'dreinerig' is. Dat zijn we niet gewend van hem!

Geplaatst

Fren daar zou ik ook heeeel kriegel van worden. Wat vindt V ervan, die zal wel vinden dat je overdrijft... Punt hebben we hier ook, het is dan opeens toch z'n zusje hè. Wel zeker wat van zeggen, anders gaat dit aan je vreten. En wat vind je het ergste? Dat ze er is zonder dat jij het weet of de manier waarop jij denkt dat ze met F omgaan? Dat laatste ga je natuurlijk nooit echt voorkomen vrees ik. Lastig hoor, bah.

Sen ik heb een armband gekregen, kon ook een ketting kiezen maar die draag ik helemaal weinig. Denk ook niet dat ik deze veel zal dragen hoor, daar doe ik het ook niet voor.

Geplaatst

nee tuurlijk doe je het daar niet voor.... dus nu bij elk toiletbezoek een kannetje mee :-)

wat eten jullie? ik heb helemaal geen trek, ga gewoon een afbakstokbroodje met mozzarella maken en heb nog wat koude bonensalade van gisteren over.

Vanavond vergadering van vrijwilligerswerk... ook weer effe bijbabbelen met de dames das wel leuk en dan weer proberen op tijd naar bed te gaan

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Lees en leef met jullie mee maar het is een beetje druk. Erg gezellige dagen achter de rug met twin en neefje uit Noorwegen; omdat ons jongste zusje afgelopen donderdag hoorde of ze geslaagd zou zijn voor het VWO zijn zij woensdag als verrassing naar NL gekomen... Zusje was helemaal in tranen;-) Maar ook geslaagd!! Leuke feestje dus op donderdag. Daarna lekker samen gerommeld, geshopt, gechilled met de hele familie (lees: broer, zussen, aanhang, neefjes), manlief uitgezwaaid want die zit een week in Seattle, vanmiddag twin en neefje naar Schiphol gebracht, een paar uurtjes gewerkt. DRUK dus;-)

En sinds zaterdag bekaf en hoofdpijn van de Deca en de Menopur. Erg fijn, not... Om het feest compleet te maken is er morgen een bezichtiging gepland (jippie!!! helaas stond die voor vorige week ook al gepland maar werd op de dag zelf afgebeld omdat het niet in de agenda pastte: GRRRRRR) en moet ik dus zorgen dat het huis vanavond aan de kant is. Gelukkig vandaag hulp geweest dus poetsen hoeft niet meer maar wel opruimen. Best veel werk in je uppie;-(

@San, sterkte met je moeder. Wat is het toch een k@#$% ziekte en wat moet het soms moeilijk zijn om niet even binnen te kunnen lopen. Heb dat bij manlief gezien de laatste maanden, lastig. Zorg je een beetje goed voor jezelf? Ook geen makkelijke dagen voor jullie nu.

@Guusje, dappere sterke dame... Een nieuw hoofdstuk is begonnen terwijl je dat niet wilde. Weet dat ik met jullie meeleef deze dagen. Kan me voorstellen dat het allemaal nog niet te bevatten is, daarvoor is het nog te vers. Zorg jij ook goed voor jezelf?? In elk geval een hele dikke knuffel vanaf hier!

@Henne, met een glimlach lees ik je laatste berichten: zo doorgaan meissie!!

@Babeth, volgende week even bellen voor een nieuwe poging?! Ff live bijkletsen?

@Tool, lieve lieve Tool wat is het soms moeilijk om zoveel kinders bij elkaar te zien hé? Ik herken zo wat je schrijft. Het keiharde besef dat jij daar met een klein wonder in je buik had kunnen staan, komt als een mokerslag aan. Een hele dikke knuffel voor jou. Soms is moeder natuur zo hard...

@all, lieve meiden. Ik ga mijn huis "bezichtigingsklaar" maken. Als makelaar sla ik helaas altijd een beetje door (volgens manlief) maar ik weet nu eenmaal uit eigen ervaring hoe prettig is om een opgeruimd huis te bezichtigen (zowel voor de klant als voor de makelaar!!). Even een uurtje wat doen, dan in bad en heel vroeg mijn mandje in!! Een dikke knuffel voor jullie allemaal.

Liefs,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden