Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

5 weekjes nog san, pfff, gaat echt snel... Maar wel fijn om alle ontwikkelingen zo mee te kunnen maken. Maar sommigen ook wel weer confronterend.

Lekker ook dat de tuin nu zo vordert. Hopelijk ISIN op tijd kaar voor R. Verjaardag!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mmmm. Had dr. S gisteren nog gemaild of het al door de dhea kon komen dat er een week nadat ik er weer mee begonnen was na de mk al 8 folies klaarlagen. En of dit niet nadelig is voor in eicelvoorraad... Krijg ik terug:

Het zal dus wel het DHEA effect zijn, het kan niet nadelig zijn voor de eicelvoorraad.

mmm. Wat moet ik hier nu weer mee. Niet nadelig...die 8 folies zijn weg, en dus ook niet meer in m'n voorraad. Als ik iedere maand zoveel eicellen/collies heb klaarliggen en mijn Amy was wel voldoende maar ook net op t randje, dan heeft dit toch wel gevolgen, of denk ik nu te simpel?

Geplaatst

Tool ik snap dat ook nooit helemaal precies. Wat ik wel weet is dat er altijd, elke cyclus, meer dan één follikel groeit (denk ook aan en uitgangsecho waar er meerdere follikels 'klaar liggen' voor die maand). Op een gegeven moment wordt er eentje dominant en die zal met de eisprong dan springen. De rest verschrompelt denk ik oid. Maar blijft een feit dat als je er elke maand 8 afhaalt van veel, je dat langer vol kunt houden dan wanneer je er acht afhaalt van weinig. Hmm, lastig...

Ik heb contact gehad met de diëtiste. Waarschijnlijk reageren mijn darmen idd nogal heftig op het feit dat ze na drie weken crackers, brood en kaas wat anders te verwerken krijgen. Moet nu even een stapje terugdoen met paar dingen en dat langzaam opbouwen. Hopen dat het werkt.

Geplaatst

Henne, als mijn Amh waarde voor mijn leeftijd net voldoende was, dan heb ik nog wel wat voorraad neem ik aan, mar veel zal t niet meer zijn. Mss m'n ouders maar eens lief aankijken of ze niet nog een verse poging willen sponsoren. Want met dit aantal follies is er waarschijnlijk ook een grotere kans op meer embryo's en wellicht ook eindelijk eens t cryo's.

Ga m'n liefje eens ophalen van z'n werk.

Geplaatst

hi dames, even een vraagje: als je t.z.t. graag een geboortekaartje toegestuurd krijgt, wil je dan even je adres naar mij mailen a.u.b. Als je liever geen kaartje ontvangt dan heb ik daar uiteraard alle begrip voor!

Geplaatst

Hoi meiden,

Nou lekker ik ben nu bijna alles al weer kwijt pffffff

Henne laten we maar zeggen dat cracker koekie jou flink bezighoudt....jeetje meid wat een toestanden met je darmen, ik zou er ook prikkelbaar van worden ;-)

wat de moeilijke berichten betreft, probeer ze inderdaad langs je af te laten gaan maar ik weet hoe moeilijk dat s en aangezien dat u"uit"knopje ook bij jou in beginsel niet aangelegd is.....in ieder geval veel positieve afleiding al zal je niet geheel ontspannen zijn.ik hoop dat je schoonouders je war kunnen helpen en ik denk dat het ook voor J fijn is dat ze nu juist komen. Wat een bijzondere periode , eerst bijna scheiding en nu bruiloft en dan nog eens een kleinkindje op komst, weet je neefje al dat jullie zwanger zijn, anders leuk als hij ingelicht wordt nadat hij een liedje gezongen heeft ;)

San, jullie zijn nog lekker aan het klussen thuis, erg fijn dat de tuin nu op orde gemaakt wordt, kun je straks echt genieten in het zonnetje zonder zand te happen. Ja meid, volgende maand is het zover...nog steeds onwerkelijk soms!

Es hie gaat het bij jullie? En met G?

Tool ik kan me voorstellen dat je het idee hebt er zo snel doorheen te gaan, maar mijn gedachte was ook, stel er rijpt er 1 per maand, dan ben je met je 80ste nog bezig...ook niet echt handig en zinvol.

Op de site van Brussel staat er nog een stukje over uitgelegd, ik weet niet zeker of ik de link hier goed kan plaatsen...

http://www.brusselsivf.be/IVF_vaak-gestelde-vragen#Eicellen_op

wat betreft een verse poging....misschien dat jullie in oktober veel envelopjes krijgen!!

Pasen, ik mail je nog, leuk! En helemaal een D&D kaartje!

Kaartje, vergeet je niet nog de kosten van de 23ste door te geven? En wat mooi dat jullie nu de box hebben, blijf het geweldig vinden hoe jullie ook zo uitkijken en meeleven!

Caro gaat jullie vakantie naar je zus nog door?beterschap met je man!

Ivfsh, zeker druk bezig met de overtocht, wat zal het een onderneming zijn nu met E. Ik weet nog dat je ns destijds op de hoogte hield van de verhuizing naar Ierland en moet je nu zien zeg.

Hier geen nieuws, manlief is uit eten en ongelofelijk, voor het eerst sinds máánden ligt I nu na het eten en bed,war is het stil en rustig hier nu zeg. Fijn na een drukke dag op het werk vanwege onderbezetting op het werk.

Geplaatst

Babeth ze weten nog van niks hoor, nog veel te vroeg. Zeker eerst de twaalf weken door en misschien nog wel langer. Februari is toch ook nog zo ver weg voor die hummels. Hoop wel dat opa en oma zich dus nog even inhouden want de oudste van acht heeft het anders zo door. Overigens logeren mijn schoonouders uiteindelijk toch niet hier. Lang verhaal, na negen jaar snap ik m'n schoonfamilie soms nog steeds niet, maar oké. ben vandaag wel goed voor mezelf opgekomen en heb schoonzus gezegd dat het logeren van de kids de dag voor de bruiloft waarschijnlijk niet gaat lukken.

Ceeke hoe is het met jou? Trek je het nog? Je zit nu een week na de punctue toch....dan begint het spannend te worden.

Es ben jij wat minder moe? Bijna vakantie toch? Is G wat bijgekomen van een week 'rust'?

San, zijn ze lekker bezig met zand schuiven? Morgen een mooit grote zandbak voor R :-))

Ik loop nu trouwens al bijna 12 uur op 1 zetpil, dus dat is goed nieuws. Kan mazzel zijn, maar mag hopen toch? ;-)

Geplaatst

Ceeke, had je de cd nog ontvangen?

Babeth, hier is t Ook stil, op wat gesnurk van manlief en de kater na. Lol.

Denk dat t grootste deel van de enveloppen wel voor afbetaling van de bruiloft besteed gaat worden,hihi

ben nu n roseetje aan t drinken. Heb ikzelf verdiend n een enerverende les, waarbij sommige deelnemers heel erg hangen aan de reguliere instructeur en haar Bijna heilig verklaard hebben. Ram irritant zeg! Voelde op een gegeven moent m'n hormonen de overhand emen, gelukkig was ik niet aan de beurt om de nummers te geven. Had mijn nummers al gegeven. Effe weer schrikmomentje. Morgen bedrijfsarts.

Meide, fijne avond!

X

Geplaatst

Hi meiden,

Vandaag weer aan het werk. Pfaff viel niet mee en ben dan ook wat eerder naar huis gegaan. Ff plat want moe. Voel me verder eigenlijk best ok. Valt niet tegen na punctie van 16 eicellen... Merk wel dat het nu wat spannend begint te voelen. Vooral omdat ik me dus gewoon "gewoon" voel... Volgende week dinsdag bloed prikken en proberen niet te vroeg te gaan testen;)

Ff vraagje voor de doc P meiden. Vandaag bloeduitslagen gemaild en ik kreeg als antwoord dat ik binnen 7 dagen opnieuw moet laten checken, deze keer ook de regulatory T-cells. Ik neem aan dat ik dan het beste naar Düsseldorf kan rijden ivm vergelijking eerdere onderzoeken, niet waar? En moesten jullie dit ook? Ik dacht zelf namelijk dat ik pas na een positieve test zou moeten laten prikken in Düsseldorf... Hoop dat jullie me ff op weg kunnen helpen? Op zich zagen de waarden er hetzelfde uit als vorige week, alleen CRP was weer ketjes hoger, nu 9 (vorige week 8).

Tool, lieverd,, dank voor je relax cd! Wat enorm lief dat je daar nog aangedacht hebt deze dagen. Dikke X en ik ga zo liggen luisteren, lees relaxen!

Rest ben ik een beetje kwijt, sorry! Nu douche, dan lekker naar bed en wachten tot manlief thuis is (net geland op Schiphol en moet dus nog naar huis rijden).

Lekker slapen en tot snel!

Geplaatst

TRegs hoeft volgens mij idd alleen als je zwanger bent toch? Anders even vragen hoe hij het bedoelt. Omdat ik me grieperig voelde was hè bij mij wel zsm na een positieve test (we zijn op de testdatum geweest 4w2d) bij Tool werd gezegd een week na positieve test. Dus misschien heeft hij wel een reden om dit nu bij jou te zeggen?

En die crp: ben je toevallig verkouden?

Geplaatst

Ik heb m'n teckels laten testen op de testdatm, 7 mei en weer op 16 mei.

de reguliere bloedtesten heb ik op 3 dagen voor en na de punctie laten doen. Vlak voor of na t intralipidinfuus.

Ceeke, graag gedaan. Hoop dat ie je kan relaxen.

Hier in d knoop met mn hormonen. Zal wel omging worden binnenkort. Heb vandaag de spullen voor t infuus binnen gekregen. Alsof er nooit een momentje is dat je er niet mee bezig moet zijn. Baal er even mega van..

Geplaatst

Hi Henne, dat dacht ik ook! Wellicht dat de verhoogde leukocyten, neutrofielen en monocyten (stijgende lijn sinds vorige week) er mee te maken hebben? Geen idee, eerlijk gezegd maar ik ben natuurlijk wel benieuwd waarom hij de T-regs wil testen... Voel me verder prima, niet verkouden ofzo. Enige wat opvalt is dat ik zowel zondagochtend en vanochtend wat last had van mijn darmen.

Dusseldorf is voor ons op zich goed te doen (uurtje onderweg) dus misschien maar gewoon laten checken? Doc P kennende laat hij je niet voor noppes die kant op komen!

Lief dat je zo snel reageert... En fijn dat je al ff op één pil vooruit kunt vandaag;)

Kus

Geplaatst

Hahahaha lieve Tool, ik ben benieuwd naar je teckels?! Die je hebt laten testen? iPad?!! Lieverd, het is echt heel normaal dat je je niet happy voelt these days... Er is weer zoveel gebeurd met je lijf, zoveel te verwerken, dat heeft tijd nodig. En ja, dan ben je even niet de vrolijke Tool maar écht die komt weer terug! Alleen nu ff niet... Geniet van de momenten dat het goed gaat en laat de rest een beetje van je af glijden. Jij bent nu gewoon even het allerbelangrijkste!

Henne, doc P schrijft ' you schould do the next check in 7 days, together with the regulatory T-cells, just to proof that tolerance induction is functioning' ... Maar laten prikken denk ik (aangezien op maandag manlief meekan, gaan we morgen proberen een afspraak te maken voor maandag. Ook vast hcg laten prikken?!;). Dag minder wachten, is goud waard!

Nu echt relax muziek aan, tot morgen! Slaap lekker...

Geplaatst

Haha, ik moest ook erg lachen om Tools teckels :-)

Hier weinig te melden, ben bezig met een fotoalbum voor Fiene, maar pff, hoe kies je tussen al die foto's?

Deze wil ik jullie niet onthouden: duimen en voluit kletsen...

Ik ga slapen, trusten meisjes!

[ATTACH=CONFIG]4311[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4312[/ATTACH]

Geplaatst

Oh Fren wat een lieve schattige fotoos!

Hier heel erg ****** Gister hebben mijn vader en moeder de uitslag van moeders gehad en die is niet goed, heel slecht zelfs. Het komt er op neer dat er weinig tot niks meer voor haar te doen is. Het zit te diep en is te groot om te verwijderen, ze heeft geen conditie en geen reserves dus zelfs een "simpele" ingreep voor een Peg-sonde zou ze zeer waarschijnlijk niet doorkomen zeiden ze. Het was een klap in hun gezicht (en later in de mijne) dat het echt al zo ver gevorderd was. Ze is gister gelijk begonnen met morfine pleisters, vanwege de helse pijnen die ze heeft. Nu is het afwachten hoe ze daar op reageert. De bestraling die ze toch nog versnelt gaan doen is alleen maar om verdere groei te beperken. Een jaar geleden rond deze tijd zaten we ook al zo in spanning om haar longen en slokdarm, nu dit weer. Ze zeiden geen prognose te kunnen stellen toen ik mijn vader daar naar vroeg. Vandaag hebben ze een afspraak met een oncologie verpleegkundige (dat is hetzelfde als een regie verpleegkundige) en hopelijk worden ze daar wat wijzer van. Gezien mijn moeders conditie die ze heeft...... durf het niet neer te schrijven, dan wordt het helemaal zo echt. Zal zeer waarschijnlijk minder te vinden zijn hier, aangezien ik toch weinig positiefs te melden heb. Zal wel meelezen, wordt heel graag op de hoogte gehouden door goed nieuws.

We voelen ons uit het veld geslagen en kan niet in woorden drukken hoe rot ik me nu voel. Ben ontzettend misselijk, was het maar van wat anders.... en heel moe, maar zelfs slapen lukt nu even niet.

Geplaatst

Ach san, wat een vreselijk nieuws dit!!! Jeetje, een keiharde klap. Heel veel sterkte voor jullie allemaal! Weet even niet wat k moet zeggen....knuffel meid!

Geplaatst

Lieve San, wat een intens verdrietig bericht hebben jullie gekregen. Dat je daar ellendig van bent....het kan niet anders. Gaan jullie vandaag naar haar toe? Lieverd, ik hoop dat dat kan zodat je in elk geval even samen kan zijn. Al het andere is nu niet belangrijk. Heel veel sterkte gewenst. Dikke knuffel.

Geplaatst

Ja die teckels van mij...ze waren goed door de controle gekomen en toonden geen tekenen van afstoting, hihi. Moest ook effe grinniken vanochtend toen ik t las. Dadelijk om half 10 een uurtje c.lub y.oga en om 11 de bedrijfsarts. Rest vd dag lekker niets doen en straks om half 8 weer een sportuurtje en dan zitten we op de helft...

San, nogmaals dikkeknuffel

Geplaatst

Oh lieve san, dat is inderdaad een klap in hè gezicht. Snap heel goed dat hè volledig uit t veld geslagen bent. Ik hoop dat de pleisters je moeder helpen zodat ze iig meer comfortabel is. Als ik iets voor hè kan doen, zeggen hè!!

Geplaatst

San, wat vreselijk. Ik was er gezien je eerdere verhaal al bang voor, maar hoopte zo dat ze haar toch nog zouden kunnen behandelen. Hoop dat jullie gauw naar haar toe kunnen, de, pleisters aanslaan en dat jullie toch nog een mooie tijd hebben samen.

Geplaatst

Tool, jij nog steeds niet lekker in je vel. Jezelf ook niet pushen dat je happy zou moeten zijn. Komt vanzelf wel weer zeg ik uit ervaring. Knuffel.

Fren, schattige foto's! Zou je mij het recept van je pastasalade willen sturen? Zaterdag bbq met de praktijk. Vrees alleen dat het weer deze keer wat minder meezit.

Henne, gelukkig doen de pillen hun werk. Lekker groeien jullie koekiemonster. Wanneer nu weer volgende echo?

Ceeke, spannende week voor de boeg. Heb je er al een gevoel over? Ik blijf duimen.

Hier drukke week achter de rug. Boekhouding is ingeleverd. Nu rest van de administratie doen zodat ik niet terugkom straks en meteen een enorme berg aantref. Nog wel een hoop werk. Gisteren op vrije dag dus al wat uren zitten werken. Normaal ga ik op woensdag ook de hele dag naar de praktijk. Nu blijf ik tot twee uur thuis. Zonder afleiding werk ik een stuk sneller heb ik gemerkt. Nu dus douchen en gauw aan de slag.

Afgelopen weekend trouwens neefje te logeren gehad hier. Erg leuk! Echo van mijn zusje was maandag weer prima. Na de volgende echo dus eens serieus praten over oppassen straks :-)

Geplaatst

Ik ga morgenochtend naar de crèche om vervolgens in de middag een lief klein meisje op te halen en ga oppassen. Baby van verre vrienden die dichtbij wonen en hebben gevraagd of ik achterwacht wil worden samen met schoonmoeder. Best bijzonder aangezien ik dit niet heb meegemaakt met mijn eigen neefje.

Vanmiddag naar Leeuwarden om pups te kijken, veel zin in!

Leuke foto's Fren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden