Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, veel plezier met je trillers! En hoop dat je vriend snel af is van de pijn, dit is niet meer leuk. Hoop dat de osteo iets voor hem kan betekenen en anders dat t met t trekken van die kies een stuk minder zal worden/zijn.

Henne, las ook eerst iets anders, lol. Hoop dat t kookprobleem opgelost kan worden. Friet en pizza is niet echt bevorderlijk. Hihi. En van die kant en klare maaltijden? Is het anders een optie dat jij t voorbereidt en J. Maakt t verder af? Of een neusklem opzetten? Grapje!! Nee, is niet leuk als je veel last ervan hebt dat je geen eten kunt ruiken. Hopelijk kookt schoonmama voldoende en wellicht ook iets meer om in te vriezen...

Wen, succes met de opleiding. Was je al bongi? Of hoe zat t met de pipelle?

Ceeke, cd komt eraan. Gaat vanmiddag op de post.

Hier een tooldagje. Vanochtend niet lekker voelen en heb me maar ziekgemeld. Heb vanavond wel de release van de cyc.le en de po.wer, maar goed. niet zo zwaar zetten bij de fiets en bij de po.wrr niet zoveel gewicht

Verjaardag was gezellig gisteren. Ook veel over onze bruiloft gepraat en gelukkig niet over. Onze situatie. Want daar had ik eventjes geen zin in...

Goed, ga maar weer eens naar de wc. Blijf gaan vandaag, zucht...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oja, en ben weer met m'n afvalrace begonnen...tot nu toe lukt t wel redelijk, moet alleen nog een blikje bullit drinken en dan heb ik geen zoetigheid meer in huis...

Geplaatst

thanx San. Wil je R. een dikke knuffel van mij geven???

is zo'n schatje, hihihi

Tool zet hem op!!! Lekker tooltime houden vandaag, morgen weer een dag.
Geplaatst

Tooltime....was dat niet ooit een stomme comedy serie? :-D

Hier nog even en dan ga ik gewoon echt wel aan de crack...wat een wanhoop weer vandaag.

San wat wordt R al groot!! Ja bijna een jaar he, onvoorstelbaar.

Caro wat een ellende zeg met die schouder, wordt hij daar ook niet vreselijk humeurig van? Misschien idd de osteopaat, al weet ik niet wat die doen als het echt een ontsteking is. Hoewel een ontsteking natuurlijk ook in stand kan blijven door irritatie als er iets niet helemaal lekker 'loopt' in die schouder. Sterkte in ieder geval voor beiden.

Ik ga proberen te douchen, tot later!

Geplaatst

Heen douchen gelukt?

Tooltime was idd een comedyserie met Tim 'The Toolman' Taylor, Hahahaha. Is nu nog te zien op comedy central geloof ik.

Geplaatst

Ja lig nu uit te puffen. Echt weer een bagger dag, beetje balen want gistermiddag en avond ging het zo goed. Misschien dan weer teveel gedaan. Of Koekie maakt een groeispurtje vandaag. J vroeg zich gisteren af of de grootte nu elke week verdubbelde. We zijn op een gegeven moment maar opgehouden met uitrekenen hoe groot het dan met veertig weken zou zijn *grijns*

Mijn schoonouders komen zondag. En dan trouwt woensdag m'n schoonzusje. Donderdags hebben we dan weer een echo. Genoeg afleiding dus. Pfff, in het januarintopic is het weer bij iemand fout gegaan tussen de 8 en 11 weken, dan slaat de angst me weer om het hart....

Geplaatst

Jammer dat je dat dan leest... maar ja dat is het forum he. Mooie en verdrietige verhalen. Niet op jezelf betrekken! Zei ik altijd tegen mezelf toen ik zwanger was...

Geplaatst

Thanks Caro, probeer ik ook niet te doen. En de hormonen floreren nog dus in dat opzicht...heb me vanmiddag even fijn geërgerd aan het boek "veilig zwanger" dat misselijkheid zo ongeveer verheerlijkt en tegen gebruik van medicijnen is, je kunt beter 'leefregels' in acht nemen zoals een crackertje eten voor je opstaat....en de misselijkheid betekent ook nog eens dat het goed zit me je zwangerschap, dus wat wil je nog meer?? Aaarrrggghhh, hou je kop, stom wijf!!! Ga nog even een zetpil nemen :-) jammer dat ie niet tegen alle hormooneffecten werkt hihi.

Geplaatst

Daar zeg je me wat, ik heb ook nog een paar van die zwangerschapsboeken... Zouden die wat opbrengen op Marktplaats? Heb ze gekregen van een vriendin zijn dus zeker 8 of 9 jaar oud...

Geplaatst

Geen idee, je kunt het altijd proberen. Ik heb er zelf eentje ooit gekocht en verder een hele stapel gekregen, maar vind het eigenlijk rotdingen. Wat je wilt weten staat er niet in, wat je niet wilt weten wel ;-) en ze spreken elkaar vaak ook tegen. Ik zoek liever op internet naar ervaringen. Gister fijne site gevonden over misselijkheid bijvoorbeeld.

Geplaatst

Ik vond het zoekeb op internet ook veel fijner als al die boeken. vaak wat actueler als in de boeken beschreven werd.

Als ik van de week weer thuis ben dan zal ik het lijstje weer eens tevoorschijn toveren en mbt mijzelf aanvullen. Bongi is namelijk gekomen. Eerste echo staat gepland. Op naar mijn ijsbeertjes!

Weet iemand trouwens hoe snel een cryo wordt tp na ontdooing? Zit daar nog verschil in tussen dag 3 of dag 5 cryos?

En hoe snel kunnen ze zien of een cryo goed genoeg is voor tp? Zat nl te denken dat als een van de twee cryos niet goed ontdooit om dan te vragen of ze direct door willen gaan met derde cryo te laten ontdooien. Of kan dat niet?

Ik heb gewoon erg weinig ervaring met cryos. Vandaar.

Kregen het afgelopen weekend de eindafrekening binnen van de icsi poging. Ik kreeg bijna 400 euro terug van het betaalde voorschot. Achteraf vielen de kosten dus enigzins mee. Het betaalde bedrag is inclusief alles. Ook invriezen en opslag van cryos, dag 5 emmys, AH etc.

Toch weer 400 euro extra op onze speciale icsi spaarrekening voor een eventuele verse poging.

Geplaatst

zo Wen, lekker zo'n meevallertje toch :-) Binnenkort weer starten dus. Volgens mij kunnen ze een cryo ontdooien en diezelfde dag nog terugplaatsen.

Henne, voor vragen over misselijkheid heb je toch helemaal geen site of boek nodig. Ik ben de misselijkheidsexpert ;-)

Geplaatst

Wen fijn, weer in de race! Bij ons ontdooiden ze volgens mij de 3dagen cryo's een dag van tevoren en en 5dagen cryo op de dag van de tp. Die tp hadden we ook pas eind vd middag. Die van vijf dagen moet in principe natuurlijk niet te ver meer doorgroeien, een blastocyste wil je zo snel mogelijk terugplaatsen.

Cryo's kunnen direct bij het ontdooien uit elkaar vallen, in dat geval kan er misschien idd een tweede rietje worden gepakt. Het kan ook dat ze na goed ontdooien niet verder doorgroeien oid, dan is het vaak te laat om nog opnieuw te beginnen.

Maar met cryo's werkt ook werkelijk elk ziekenhuis anders, dus pin me er niet op vast :-)

En lekker van die meevaller! Dat wordt voor de babykamer hoor, niet voor een verse poging!

Sen ja haha, maar ik was gewoon wat aan het bladeren. Gisteren was ik aan het zoeken hoe vaak het zo erg is zonder dat je overgeeft. Maar wel een vraag aan jou dan: ik kan nu met die emefesane weer beter eten, heel fijn natuurlijk, maar nu zijn m'n darmen enorm van slag. Had jij dat ook van die zetpillen of zou dat gewoon komen doordat ik weer meer gevarieerd eet? Ben ook nog steeds aan het uitproberen wat de beste momenten zijn om die pil te nemen. Ze zeggen voor opstaan en voor slapen. Maar snachts heb ik weinig last en eind vd dag juist wel.

Geplaatst

Henne, ik nam 3x per dag een emasefene en 2x per dag een primperan zetpil ('s-morgens en 's-avonds). Mijn darmen lagen op een gegeven moment gewoon stil. Als er geen voedsel ingaat, komt er ook niets uit natuurlijk. Als je dan weer wat begint te eten moet dat idd wel weer even op gang komen, hoort erbij.

Geplaatst

Ja is ook wel logisch. Heb sinds gisteren opeens zin in fruit (herken ik ban eerste zwangerschap trouwens) en dat werkt natuurlijk behoorlijk laxerend haha. Zeker als je alleen crackers en brood gewend bent. Het lastige vind ik dat je geen ritme kunt vinden omdat je lijf elke dag anders reageert. Maar de momenten dat ik niet zo misselijk ben, ben ik zo opgelucht, gewoon weer een beetje mezelf.

Geplaatst

Henne, dank je voor de info mbt de cryos. Enne....deal. Die 400 euro wordt gewoon gebruikt voor de aanvullende babyuitzet.

Veel sterkte met de misselijkheid. ( en de laxerende werking van fruit ;) ).

Geplaatst

ik was ook zo vreselijk opgelucht toen ik niet meer 24-uur per dag misselijk was en niet meer dag en nacht hoefde over te geven. Want dat is gewoon niet meer vol te houden op een gegeven moment. Wat het zoeken naar dat ritme betreft... wil je niet ontmoedigen maar bij mij is dat er nu nog niet. Kan zomaar opeens out-of-the-blue weer misselijk worden. Eerst probeerde ik dat te analyseren: wat heb ik gegeten, wat heb ik gedronken, wat heb ik gedaan? maar daar bleek dus totaal geen logica in te zitten dus daar ben ik maar mee gestopt. Nu denk ik gewoon 'shit, weer misselijk" of "jeej, gelukkig niet misselijk" :-)

truste allemaal...

Geplaatst

Kalimera,

Hier ook niet veel te melden.

gisteren een leuke release gehad met de c.y.cle en de .p.o.wer. Vandaag de y.o.ga aan de euro. Morgenochtend ook weer y.o.ga, maar heb me vrijgekomen van m'n andere werk. En moet die dag ook om elf bij de bedrijfsarts zijn.

gisteren ook een zw. Test gedaan. Negatief. Werd me namelijk een partij misselijk, maar niets dus. Ook (.)(.) voelden iets gevoeliger aan. QuickIe heeft dus niets opgeleverd.

dus ik vind t niet zo vreemd dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb dat we spontaan zwanger worden.

loslaten loslaten, maar dat is zo f***ing moeilijk. Weten jullie beslist ook alles van.

Ga maar weer werken. Heb zin voor 100 die geen zin hebben. Ben een dagje niet geweest, liggen alweer 20 declaraties op me te wachten. Gelukkig is het dadelijk zomervakantie en gaan ze niet zoveel op reis.

Geplaatst

Henne weer een cracker nacht gehad???

Tool ik wilde dat ik iets vor je kon doen, dikke knuffel voor je!!!

Hier al heel actief geweest, de strijk is al weg. R is na zijn flesje van half zeven weer gaan slapen en mijn machine is zo ook klaar om de volgende er in te stoppen. Vanavond wordt het eerste deel van onze achtertuin met zand gestort, schoonpa en ma komen assistentie verlenen want ik het dienst van drie tot negen. Lekkere korte dienst vandaag en dan heerlijk twee dagen vrij. De achtertuin gaat dan ook opschieten en kunnen we lekker buiten zitten, hopelijk is het op R zijn verjaardag mooi weer om buiten te kunnen zitten en de satehtjes op de bbq te kunnen bakken.

Geplaatst

Goedemorgen dames

Tool, dikke knuffel voor jou!

San, wat een activiteit op de vroege morgen. Fijne dag verder.

Henne, crackernachtje gehad?

Hier inmiddels weer in het klaslokaal voor een cursusdagje. Tot laterssssss.

Geplaatst

Zeer slechte nacht...darmen bleven rommelen, ben in 24 uur al vier/vijf keer naar het toilet geweest. Nu kan ik dat van de positieve kant zien: opgezette buik is bijna helemaal weg en darmen komen kennelijk weer in beweging. Maar op de momenten dat ik me hondsberoerd voel, klam lig te zweten en kramp heb, is dat niet echt een troost. Heb voicemail diëtiste ingesproken, hoop dat ze terugbelt voor overleg. Voel me op dit moment redelijk, wel moe en slap maar buik is relatief rustig en ben niet erg misselijk. Hoop dus heel erg dat ik het 'gehad' heb en dat het nu weer bergopwaarts gaat. Word er af en toe echt wanhopig van.

Tool wat balen... lijkt me ook zo moeilijk om zo bewust weer met die spontane kansen bezig te zijn. Loslaten is er dan gewoon niet bij, dat weten we allemaal maar al te goed.

San, succes met de tuin, lekker dat het opschiet.

Verder ben ik het even kwijt. Ik kruip weer in bed. Hopen dat m'n eten in normaal tempo verteerd gaat worden....

Geplaatst

Henne hopelijk slaap je nog even lekker en wordt je wat fitter wakker. Niet echt feest zo'n nachtje zeg..

Wen succes in de klas!!

Hier net weer terug van boodschapjes doen. R vind het heerlijk op de fiets en mama ook!! Vandaag een anti lek grote mensen drinkbeker voor hem gekocht, 10 euro!!!! pff jeetje wat duur. Maar het maakt het oefenen naar "gewone" beker drinken wat minder knoeierig hoop ik. Met een gewone beker smijt hij alles in het rond hihi. Over een maandje hopen we zo van de flessen af te zijn (pff weer zo'n periode afsluiten en is het echt geen baby meer) Hoewel de de papfles van 's morgens er waarschijnlijk nog wel even inhouden. Gewoon voor het fijne momentje. Vanaf 12 maanden hoeft ie ook al geen poedermelk meer en mogen we overstappen op gewone halfvolle melk. Jeetje wat gaat het hard en snel allemaal. Nog een kleine 5 weekjes en hij is al weer 1 jaar......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden