Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra jeetje wat een klap....wat moeten we zeggen... Lieverd heel vel sterkte, voor jou en je familie. En ik sluit me aan bij de rest, als er iets is.... je weet ons te vinden. Liefs.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl wat leuk om zo het vertrouwen van mensen te krijgen! En lekker kroelen met een baby'tje, heerlijk.

Fren wat een lieve foto's.

Kaartje, ben jij een beetje bijgekomen nu alle administratie is ingeleverd?

Tool succes bij de bedrijfsarts straks. Hou je niet groot he.

Ceeke je bloedbeeld verandert sowieso door de prednisolon, bij mij zijn leuko, neutro, lympho en granulocyten verhoogd. Al vanaf het begin. Maar idd, ik heb ook niet de indruk dat Pf je voor niks laat komen.

Ik ga zo ook maar weer prikken. Voel me gelukkig wat beter dan gisteren en eergisteren. Wat dan wel weer raar voelt. Ben er zo aan gewend om ellendig te zijn dat ik het niet vertrouw als dat niet zo is. Merkte vanochtend dat ik aan het wachten was met het nemen van die pil tot ik echt wel duidelijk misselijk was. Die bevestiging heb ik toch nodig blijkbaar. Ben ook weer wat meer angstig en onzeker, vandaag 9 weken dus nu breken voor mij de 'cruciale' weken aan, waarin het de vorige keer fout ging. Als de dood dat de klachten minder worden en dat een slecht teken is. Ga morgen gelukkig nog weer naar die arts in Soest voor EFT.

San nogmaals veel sterkte voor jou. Dat klinkt zo loos....maar weet niet wat ik anders zeggen moet. Alles hierboven lijkt zo onbelangrijk vergeleken bij waar jullie nu doorheen gaan....

Geplaatst

Henne wanneer heb je weer een echo?

Ik denk dat we allemaal hier blij zijn als je de 12 wk voorbij bent :-)

Tool jij ook een dikke knuffel!

Geplaatst

San sterkte...

Helaas zit ik hier in een gelijkwaardige situatie, alleen niet met mijn moeder maar met een vriend. Hij heeft 3 keer in het zh gelegen met vocht om hart en longen, 3x weer naar huis gestuurd, ze hoopten een raar virus maar nu blijkt hij toch kanker te hebben. Wat voor soort wordt vandaag waarschijnlijk duidelijk maar als het in zijn longvlies zit stoppen ze met behandelen... Hij ligt nu al een paar dagen kunstmatig in slaap op de IC... Vreselijk, man van net in de vijftig... Pfff... wat een rotziekte is het toch, je merkt eerst niks en dan ineens kan het vreselijk snel mis gaan...

Nogmaals sterkte San, je eigen moeder en R's oma... moet heel erg zijn. xxx

Geplaatst

Syl ik heb bewust gekozen voor om de twee weken. Ben bang dat ik mezelf met elke week een echo gewoon gek maak. Want uiteindelijk geeft een echo van vandaag ook geen garanties voor morgen. En het is nu alweer over een week (en een dag) dus de tijd gaat best snel. Heb op dit moment ook geen behoefte aan een echo hoor, maar ben dan stiekem wel blij dat ik misselijk ben ;-) De vorige keer waren opeens mn kwaaltjes weg, dat is mijn grootste angst. Dus erg gefocust op alles wat ik voel en beetje onrustig daardoor. Dat ik me beter voel komt door die pillen en beter eten, maar het is wel een beetje eng. Lekker tegenstrijdig hoor haha.

Geplaatst

Syl, lekker knuffelen vandaag! En wel een foto mailen van de pups hé?!

Caro, ook al zo'n slecht nieuws. Wat is het toch k&$*! ziekte en wat maakt het ons toch kwetsbaar. Sterkte voor jullie!

Henne, fijn dat je zonder pil gewoon misselijk blijft;-)

San, denk aan jullie. Wat komt er veel op je bordje... X

Tool, sterkte bij de bedrijfsarts en idd: hou je niet groter dan je je voelt. Daar ben je niet meegeholpen nu! Je hebt tijd voor jezelf nodig om daarna weer energie te hebben voor werk. Stap voor stap.

@all, rare vraag misschien maar heeft iemand van jullie ooit last gehad van de Utrogestan... beetje genant maar mijn schaamlippen zijn opgezwollen en dat voelt niet erg lekker. Dacht eerst aan een schimmelinfectie maar het is niet rood ofzo. Kan er verder weinig over vinden dus toch maar even aan de ervaringsdeskundigen vragen! En verder voel ik me buiten moe wel prima;-) Merk wel dat ik wat rustiger aan moet doen want anders speelt mijn buik op maar dat is het enige. Tel de dagen af, gelukkig genoeg te doen op werk dus afleiding!

Voor iedereen die het nodig heeft: sterkte en een dikke knuffel!

Liefs,

Geplaatst

Ceeke ik herinner me een topic daarover, iemand die allergisch bleek voor de utro. Vervelend zeg.... Ik heb (nog gênanter) ooit zoiets gehad na seks, zelfs mee bij de hap geweest ahem... Advies was toen koelen: koud washandje. Als het erger wordt wel even navragen hoor.

Geplaatst

Ceeke, herken je klachten niet. Heb je eerder utro gebruikt? Het klinkt alsof je er wat heftig op reageert. Misschien even bellen met zh of apotheek?

Geplaatst

Inderdaad was er iemand met hetzelfde probleem met de utro. Ik heb wel een naam in mijn hoofd maar zal haar even pb'en of zij het was, vindt ze anders misschien niet zo leuk... Kom er op terug!

Geplaatst

San... Ik ben er stil van, en bij het lezen van je bericht stonden de tranen in mijnogen. Hoe moet dat dan voor jou voelen....

Maar 1 ding.... ook over dat soort dingen mag je schrijven. Schrijf het van je af ipv day je ermee blijft rondlopen. Vaak is schrijven toch weer iets makkelijker dan erover praten.

Wat ik gewoon wil zeggen., sluit je niet af.. blijf schrijven, ook als het alleen maar slecht nieuws is... gedeelde smart is halve smart lieverd!!! niet voor niks, dik en DUN he... dat geldt zeker ook voor jou in deze situatie.

Ik hoop iig dat je moeder baadt(d)(t) (???) heeft bij de morfine pleisters..... En dat net nu allemaal inje drukke werkmaand.. sh*t he... Ik kan me voorstellen dat je nu liever een tentje opzet in de tuin van je ouders...

Tool... als het aan mij ligt houden we die teckels erin.... ik vind T-cells, toch ook al zo'n raar woord, ik lees nog steed t-rex, de dino..

En logisch dat je je af en toe nog k*t voelt... dat mag..... en dat de hormonen dan even de bovenhand nemen, ik denk dat iedere vrouw dat wel eens heeft, maar dat wij er iets meer op gefocust zijn.

Henne...... Ik hoop dat je de komende drukke weken een beetje doorkomt.... zal wel heftig worden. Crackers en zakdoeken mee... Ik merket tijdens de eerste weken heel sterk, dat zodra ik een drukke dag gehad had, ik misselijker was. twee dagen rust gehad, en prompt was bij mij toen de misselijkheid weg... en vervolgens natuurlijk misselijk vand e stress dat ik niet meer misselijk was... Ach.. je weet er alles van.

Ceeke, ik heb idd ook gehoord van iemand die allergisch was voor de utro. Hsb je het continue, of meer kort na het inbrengen? En anders even bellen, ik geloof dat zij een ipv de utro, nog eens pregnyl spoot.

Hier duidelijk waar de mega rode billen van sanne van kwamen..... net tijdens het fruitje, zag ik opeens dat tand 7 door is. Het kwartje is gevallen...

Sanne trouwens maaandag ook..... in de speeltuin, maar de bult is beperkt gebleven.

Gisteren nodigde ik nog de koster en vrouw uit van de kerk waarin wij zingen, voor de doop. We hebben we een goede band met ze. dus ik gaf nog aan, dat ik nu aan het zoeken ben naar een mooie jurk voor Sanne. En toen boodt hij prompt een doopjurk aan!!!!

Hij is hem meteen even gaan opzoeken. Maar dat ik hem zag. Op zich wel mooi, maar met lange mouwtjes, en ik denk dat dat bij Sanne niet over de elleboogjes gaan...

gaf hij aan dat hij ook de doopjurk wel wil uitlenen die zijn kids hebben aangehad. Die is wel groot genoeg, en zonder mouwtjes...

Is ook iets moderner als degene die hij nu had.

Maar toen...... oh zegt hij... ik wil ook wel een doopjurk maken hoor, voor jullie!!!!!! Hij maakt heel veel kleren zelf voor kids en vrouw (avondjurken enzo)

Gaaaff he???

Dus nu een beetje uitzoeken wat we mooi vinden, stof halen, (waarschijnlijk al gevonden) en dan wil hij (is maar 1 avondje werk zegt ie) een doopjurk voor Sanne maken.

Ben nog steeds een beetje .. tje hoe zeg iik dat..... ontdaan ofzo, dat hij dat zomaar aanbood. Ik vind het echt super, dan heeft Sanne echt een eigen doopjurk!!!

Uhm... na 11,5 mand, kun je dan nog steeds kraamtranen hebben ? hihi... zit met natte ooghoekjes.....

pfftt... ben na de geboorte van Sanne zo'n giga emo-muts gewprden. dat was ikal wel een beetje, maar het is nu soms echt en beetje te erg.... Dat gaat nog wat worden met de doop zelf....

Maar goed.... nu even de sofzuiger door de toko, dan straks Sanne in de kleren heisen en naar de fysio... en dan door naar de dierenwinkel... filters van de waterbak voor de katten zijnop, en das niet praktisch als je net de boel in de vaatwasser hebt gezet.... gelukkig heb ik vandaag een auto voor de deur!!!!

Tot later, lieverds....

Oh en Fren... Ik heb nog niet eens de moed gevonden om aan een fotoboek te beginnen...... Zucht....

Geplaatst

Simba wat bijzonder een koster die jurken maakt!

Fren ik ben ook nog niet begonnen aan een fotoboek... Maak heel veel foto's maar het is zoveel werk om uit te zoeken. Zit nu te denken om met het SD kaartje uit mijn toestel naar het Kruidvat ofzo te gaan en er een stel af te drukken, ook voor de oma's die dat graag willen. Nog nooit gedaan, iemand van jullie ervaring mee? Is dat ingewikkeld?

Geplaatst

Ben even op de Kruidvatwebsite gaan kijken en zie dat je ze ook online kunt bestellen: 100 afdrukken voor 5 euro! Net zo makkelijk. Iemand dat wel eens gedaan?

Geplaatst

San meid, jeetje wat een heftig en moeilijk bericht, wat is dit een klap voor jullie...ik kan me voorstellen dat je nu wat anders aan je hoofd hebt en niet zoveel hier zal melden maar lieverd, net wat al eerder gezegd is, als je wat kwijt wil dan doen hoor!!!! hier delen we niet alleen vreugde maar helaas ook verdriet met elkaar!!!!!

Heel veel sterkte nogmaals!

Geplaatst

Caro jij ook al zo´n verdrietig berricht! bah wat is het toch een ellende die ziekte!

Ceeke ik ken de klachten niet maar inderdaad kan ik me herinneren dat er iemand echt allergisch voor was. zou er verband kunnen zijn met de intralipid? of de prednisolon? Je hebt al vaker de utro gebruikt toch dus ik zat me af te vragen wat is er nu afwijkend tov eerdere behandelingen. Fijn dat die dr. P altijd zo snel reageert en geweldig meedenkt, DD is inderdaad maar een stukje en dat van die hcg lijkt me eerder logisch ;-) ohhhh wat spannend!!!

Geplaatst

Heb deze nog maar even naar boven gehaald

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: we gaan op eigen houtje verder met prednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Wen72:

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Wachtweken

Ceeke: 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Geplaatst

Kunnen we in de lijst niet een 'na de wachtweken' lijstje opnemen of zo voor de mensen die zich nog niet op het onderste lijstje willen/kunnen zetten. Ik mis nu Guusje steeds zo opvallend in de lijst :-(

Geplaatst

Dank voor jullie lieve woorden. Weet dat ik mijn ellende hier ook mag posten als dat nodig is.

Net maar een wandeling van een uur achter de rug met boodschapjes doen, dus de ochtend is al weer voorbij. De tijd kruipt, het is idd een hele drukke maand i.v.m. vakanties en kan niet zomaar weg van het werk. We staan maar alleen op een woongroep en zal de dagen en uren moeten pakken die ik vrij heb. Het zal zijn weg wel vinden, voor nu nog even alles laten bezinken en afwachten wat vandaag brengt. Ze zijn vandaag zelf niet thuis en ik heb geen auto. P heeft waarschijnlijk een werkdag van 16 uur vandaag dus die zie ik ook niet veel. Gelukkig heb ik R om me af te leiden en mijn schoonouders komen vanmiddag even langs. Tegen eind van de middag komt er een 2e lading zand. Pfff het draaid allemaal door terwijl de wereld gevoelsmatig zo stilstaat.

Caro wat verschrikkelijk voor jullie vriend. Bah wat een rotziekte..... zal het netjes houden maar denk heel anders.......

Simba ik denk niet dat we de doop van Sanne gaan redden helaas. We willen zo veel mogelijk tijd met moeders doorbrengen nu het nog kan en het is mijn enige vrije weekend in juli. Vind het echt heel jammer en hoop dat jullie een hele geweldige dag hebben. Had er graag bij willen zijn. Zo bijzonder om te lezen hoe jullie er mee bezig zijn en dat er een mooie doopjurk gemaakt wordt voor jullie prinses!!

Geplaatst

San, sterkte wat een klap voor jullie, hoop dat jullie nog zoveel mogelijk bij elkaar kunnen zijn, en dat R wat plezier voor jullie kan geven in deze zware tijd. Knuffel! En blijf gewoon schrijven hoor, volgens mij helpt het, schrijf het van je af x

Simba ik ga het ook niet redden. Ik vind het wel heel lief dat je ons uitnodigt en voel me bezwaard af te zeggen, maar weet zeker dat jullie een hele mooie dag gaan hebben!

Hier vliegt de dag voorbij, hij is zo mooi, zou het liefst de hele dag lekker thuis willen blijven en buiten willen zitten. Hoop dat we wat leuks gaan doen met kinderatelier (lekker naar buiten?) gaan t beleven. Vanavond zelf schilderen....pfff met deze warmte beetje spijt ; -)

iedereen een knuffel xxx

Geplaatst

Caro veel sterkte met jullie vriend, klinkt niet echt goed.

Blijft moeilijk en een rot ziekte.

Eef succes vanavond met schilderen.

Henne als ik ooit iets kan beteken voor je dan weet je me te vinden, ook als J weg is.

Ben zenuwachtig voor vanmiddag, hoop echt dat alles er goed uitziet en dat we kritisch blijven.

We hebben nu 2x geluk gehad met asielhonden, weinig problemen en redelijk oud geworden.

Tot later.

Geplaatst

Terug van t sporten en de beijfsarts. SSporten was lekker, bedrijfsarts was goed gesprek. Voorlopig blijf ik,nog halve dagen werken en probeer dan avant augustus weer langzaam op te bouwen. Is ook,goed geregeld zo. Dan mot ik nog een dikke maand werken En dan weer vakantie. Bij m'n volgen salaris ga ik onze vakantie boeken. M'n nichtje is zo lief geweest eenheden ons geld geleend, die,we na de bruiloft kunnen terugbetalen. Kei lief. wordt dus een pre-honeymoon...

Simba, wat bijzonder van jullie koster! En lief! Die tranen zijn heel normaal hoor!

Caro, wat vreselijk nieuws van Jullie vriend, 'te is en blijft een rotziekte. Sterkte!

Syl, wat leuk zeg! Veel plezier met t babyknuffelen en ook met het uitzoeken van een nieuwe pup!

Ruby, iemand gevonden om truli mee te nemen vanuit kre.ta?

En toen was ik t kwijt.

Kaartje wanneer gaan jullie ook alweer met vak.?

Ik,ga even lunchje maken. Sneetje geroosterd brood, Griekse salade zelfgemaakt en een bakje yoghurt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden