Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren en tool, geniet van de laatste uurtjes daar en een veilige teugreis toegewenst.

Belachelijk die 2 pogingen. Ik had eigenlijk verwacht dat de aanvullende verzekering de overige pogingen ( tot 3 stuks) zou gaan vergoeden. En dan te bedenken dat landen om ons heen vaak zes pogingen vergoeden omdat statistisch gezien dan pas de kans op een goed resultaat minder gaat worden.

Ik ben ook blij met medicatie die ik he kunnen krijgen of goedkoop heb kunnen overkopen. Mede hierdoor konden wij de behandelingen bekostigen, maar dat is helaas niet voor iedeeen weggelegd. Kan er echt boos en vedrietig om worden.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wen, in Belgie krijg je wel 6 pogingen vergoed, maar na een zwangerschap staat de teller niet op 0, en dat is bij ons wel zo..

Ruby, niet MISSCHIEN de arbo bellen... GA de arbo bellen!!!

San, onze Sanne looptook nog niet los. Wel redelijk goed aan 1 hand. En net als Ruben staat ze even los, maar zodra ze dat merkt niet meer :-)

En die leeftijdsgenootjes uit oei, ik groei, daar probeer ik maar een beetje om te lachen, want dat zijn volgens mij wonderkinderen ofzo... Maar ik kan me heeel goed voorstellen dat mensen daar heel onzeker van worden. Ik moet me daar soms ook wel overheen zetten....

Geplaatst

Er is een topic over geopend, drie pogingen blijven vergoed onder voorwaarde dat onder de 38 jaar de eerste twee pogingen maar één embryo wordt teruggeplaatst. Voor boven de 38 geldt die restrictie niet. In belgie worden idd zes pogigen vergoed maar ook daar gelden regels over tp van meerdere embryo's en die zes is totaal, terwijl je in Nederland na een zwangerschap opnieuw mag gaan tellen. Voor stellen die aan drie pogingen niet genoeg hebben dus ongunstig, maar als het binnen drie pogingen lukt een gunstige regeling. Hoe het in andere landen zit weet ik niet, weet van Griekenland dat daar niks vergoed wordt, daar is IVF echt een luxe product van priveklinieken. Overigens worden daar ook zonder mankeren vaak drie embryo's teruggeplaatst, met alle risico's van dien.... En in de vs betaal je helemaal kapitalen, wordt ook niks vergoed. Er is overal wat voor te zeggen natuurlijk, maar objectief gezien zijn we in Nederland volgens mij niet heel erg slecht af. Ze moeten er alleen echt niet minder dan drie van maken!

Hier fijne controle gehad bij vk, veel uitleg en geruststelling gehad. Angst blijft bestaan maar is zo wel te relativeren.

Geplaatst

Simba en San, mijn ene neefje liep heel snel, de volgende praatte met twee jaar nog niet echt, de derde lulde je met een jaar al de oren van de kop maar is pas heel er laat echt goed gaan lopen. Over de verschillen in zindelijk worden zal ik maar helemaal niet beginnen. Ik heb er hier nu vier van dichtbij op zien groeien en de verschillen zijn levensgroot en niet in een boek te vatten. De volgorde is niet eens bij allemaal gelijk! Lekker lezen ter info en aannemen voor wat het is: een leidraad van het gemiddelde kind, en welk kind is n gemiddeld? ;-)

Geplaatst

Ach ze moeten wat en ergens een gemiddelde nemen. Meestal staat er toch ook bij dat het gemiddeld is en dat jouw kind daar niet aan hoeft te voldoen? Mijn oudste liep pas met 19 maanden! Maar zat op haar tweede al op de computer Engelse Dora spelletjes te doen... Maak me nergens druk om!

Fijn Henne dat je gerustgesteld bent...

Hier de hele dag al in de war, sinds Bram vannacht ineens besloot om 4 uur dat ie honger had lopen ze nauwelijks gelijk... Hopelijk was het eenmalig.

Geplaatst

Henne, dank je voor de uitleg mbt pogingen. Gevoelsmatig is het soms gewoon oneerlijk. Door geen vergoedingen of een beperking er aan, wordt de hele mmm nog zwaarder en kan niet iedeeen een kans krijgen. Dat maakt mij wel eens verdrietig. Door mijn werk kom ik wel eens in aanraking met schrijnende gevallen zoals kindermishandeliing, verslaving etc. Als ik dan bedenk hoeveel wens mamas er zijn met een onvevulde kinderwens, dan kan ik wel eens boos en verdrietig worden en realiseer mij dan hoe oneerlijk het soms is. Dat gevoel kwam even boven toen ik las over die beperking.

Fijn, dat je vk veel heeft kunnen uitleggen en wat heeft kunnen geruststellen!

Al aan de slag gegaan met een jongensnaam voor koekie?

Geplaatst

Henne wat fijn dat de vk echt even rustig de tijd voor je heeft genomen en je iets of wat gerust gesteld bent!

Moeilijk hé namen! Wij zijn er echt nog niet uit, ik heb het nadenken over namen ook even geparkeerd hoor!

Caro...een regeldagje dus! Vooral met een tweeling zal dat best pittig zijn!

Wen het is ook moeilijk de hele discussie over het aantal behandelingen wat vergoed wordt! Wij hebben er zes gehad, zijn een jaar gestopt na de derde behandeling...ook echt wel vanwege de praktische grens van de drie vergoedingen! Soms overvalt het me allemaal nog zo...zes behandleingen en niet zwanger en nu gewoon zomaar zwanger...

Fren goeie terugreis! En jij ook Tool! Heerlijk dat jullie genoten hebben!

Raar dagje gehad vandaag...vanmorgen vroeg op om me klaar te maken voor de shoot om half 1. Moest om half 11 ook nog bij de fysio zijn en moest van alles en nog wat voor die tijd nog doen.

Half 1 zouden we de fotograaf van het station halen maar rond 11 uur contact gehad omdat er erg slecht weer aan zat te komen. Uiteindelijk vanmiddag pas om half vijf haar opgehaald van het station en direct door gereden naar de hei bij ons...en toen scheen de zon. Het was zo leuk! Ik ben reuzebenieuwd hoe de foto's zijn geworden!

Nu zo gaar als boter. Hele ochtend gerend en gevlogen, vanmiddag hele middag staan strijken, daarna die shoot.

Ik duik mijn bed in.

Mag vanaf morgen trouwens niet meer dan zes uur per dag werken...

Trusten meiden!

Geplaatst

Ik heb zelf ook moeite met de beperkingen hoor! Ik probeer het alleen op de manier vaak te relativeren. Snap jouw gevoelens ook goed. Als je spontaan zwanger kan worden geldt er geen enkele beperking, zelfs niet waar dat soms misschien echt beter zou zijn. Als je het hebt over gedwongen anticonceptie voor bepaalde groepen dan staat iedereen op z'n achterste benen... Maa als het spontaan niet lukt, dan mag er extern besloten worden wanneer en hoe je nog kansen krijgt en ben je je zelfbeschikking deels kwijt. In die zin zal het altijd oneerlijk blijven. En moeilijk en dubbel.

Namen....ik weet eerlijk gezegd niet waar ik beginnen moet. Heb sites, lijstjes, van alles bekeken maar dé naam niet gevonden, waar moeten we het nog zoeken? Maar we denken er wel over natuurlijk. Weekend ook de Koreaanse naam eens gaan vragen, misschien kunnen we daar iets mee. Het stomme is dat ik een naam héb die ik echt leuk vind, maar die kan echt, echt niet bij de achternaam, dat is vragen om trauma's en pesten. Tja... Luxe probleem ;-)

Ik ga slapen. Caro hoop dat Bram vannacht doorslaapt!

Geplaatst

Ja de regels bah. In België moet je ook zelf de medicatie bekostigen dus die zijn zeker niet voordeliger uit. Als ik soms de tv of krantenberichten hoor en kees kan ik ook zo boos en verdrietig worden. In het hele leven komen we zoveel oneerlijke situaties tegen dat we dan hopelijk de goede dingen wel kunnen waarderen.

Henne fijn dat je weer wat gerustgesteld bent.

Ik maak me verder ook geen zorgen over R zijn ontwikkeling, moet soms ook wel grinneken als mensen op zitten te scheppen over wat hun zoon of dochter al heel vroeg kon. R is zijn eigen ikke met zijn eigen tempo.

Morgen mijn eerste vroege dienst sinds 4 weken voor de baas. Thuis heb ik altijd vroege dienst;)) Henne geniet nog maar even lekker van he!!le ochtenden in je bedje kunnen liggen

Geplaatst

Wij hebben morgen vanaf half tien geen water, dus als ik wel douchen moet ik er - voor mijn doen - ook vroeg uit ;-) Wekker gaat op vrijdag gelukkig niet om half zeven.

Geplaatst

We waren erg verwend met twee kindjes die vanaf 9 weken elke nacht hebben doorgeslapen... ik zat gewoon even met mijn handen in het haar, was zo verbaasd! Toch maar fles gegeven en vanmorgen had meneer gewoon weer honger hoor! Maar goed, ik heb hem net voor het slapengaan vriendelijk doch beslist gevraagd of hij vannacht aub door wil slapen...

Kaat heeft net haar laatste fles gehad en nu is het stil. Maar de avond is bijna voorbij want ik wil zo naar bed. Gelukkig is het normaalgesproken om een uur of half 9 rustig.

Geplaatst

Hoi meiden,

Caro herkenbaar, I sliep ook al erg vroeg door, als ze dan eens wakker werd dan was ik er van uit mijn doen, biet gewend!

San er is al veel over gezegd maar inderdaad ieder kind ontwikkelt zich in zijn / haar eigen tempo, I is met veel dingen snel maar ook vast niet met alles, en R doet het toch geweldig? Tevreden, vrolijk, gezond, etc. Niet beker worden, echt niet nodig hoor!en met Sanne gaat het toch ook top?en wat is gemiddeld?Maar moet zeggen dat ik echt wel wat traantjes wegpinkte toen ze echt los ging lopen, bijzonder om te zien maar voelde ook echt als het begin van het langzaam loslaten.

Henne fijn dat je tich weer gerustgesteld bent en succes met de naam! Ben nu al heel benieuwd!Es viir jullie lijkt het me ook best moeilijk vanwege jullie enorme hoeveelheid nichtjes en dan natuurlijk de kinderen uit de vriendenkring.grappig, wij waren het eigenlijk meteen eens, niet lang gezicht. Nu zag ik dat er onlangs nog een I geboren is op dit forum, leuk!

Vandaag naar de dierentuin geweest, hier in de buurt, was op zich leuk maar de kinderboerderij is dan in deze leeftijd toch leuker.

Es wat een drukke dag voor jou zeg, kan me voorstellen dat je lekker vroeg naar bed bent gegaan, en vanaf nu dus max 6 uur per dag, mooi!!

Ik ga even de hond uitlaten en ook naar bed, normaal doet M dat rond deze tijd maar die ging maar eens een keer vroeg naar bed.

Geplaatst

Ieder kind gaat inderdaad op zijn eigen tempo. Fiene is met sommige dingen snel, met andere weer niet. Ik vind het prima, het gaat allemaal al zo snel!

Vanmiddag gehoord dat die vrienden van ons die 'per ongeluk' zwanger zijn, inderdaad een meisje krijgen, dus Fiene krijgt een naamgenootje. Vind het wel erg leuk hoor, er worden in mijn omgeving alleen maar jongens geboren, dus juist leuk, en vooral ook praktisch: kan ik kleertjes doorschuiven. Vind het zo zonde als die niet meer gedragen worden, sommige zijn zo goed als nieuw!

Vandaag m'n laatste afspraken gehad, waaronder de belangrijkste en die was zoo leuk! Kreeg allemaal cadeautjes voor fiene. Nu aan het wachten om naar het vliegveld te gaan en dan lekker naar huis. Heerlijk! Eerst even een uurtje tukken als ik thuis kom en dan m'n meisje van de crèche halen. Ben benieuwd of ze nog weet wie ik ben, haha!

Geplaatst

Wat is het hier stil vandaag. Laat ik dan maar weer eens wat schrijven ;-). Als ik stil ben heb ik het of druk of zit niet zo lekker in mijn vel (of allebei). Was de afgelopen weken een combi van. Eerst juist veel energie en lekker in mijn vel. Daarna weer een dip. Kindje van vriendin is inmiddels thuis en dat gaat heel goed. Vorige week op kraambezoek geweest. Dag ervoor bij vriendin geweest met kindje van 3 maanden en dag erna verjaardag van een tweeling van 4. Alles bij elkaar een beetje veel van het goede merkte ik. Had echt even een dipje. Ben nooit zo negatief ingesteld, maar merkte nu dat ik echt even een verwerkingsperiode had. Even wel duidelijk die pijn gevoeld van het gemis. Ook wel eens goed denk ik om dat bewust te voelen. Gelukkig nu weer lekker in mijn vel. Wel nog beetje moe, maar heb op dit moment weer wat moeite om naar mijn bed te gaan. Ik blijf veel te lang hangen en stomme tv-programma's kijken terwijl ik dan eigenlijk heel moe ben. Stom eigenlijk. Proberen dat patroon weer even te doorbreken.

Geplaatst

Henne, leuk dat jullie nu het geslacht weten. Wordt het nu een koekiemonsterkamertje? ;-). Heb je foto's bekeken. Mooi buikje en wat schattig dat je dat aziatische uiterlijk er al zo duidelijk in ziet. Hopelijk gaat het besef nu steeds meer komen dat er echt een kindje in je groeit. Nog maar een paar maandjes en dan heb je hem in je armen.

Es, bij jou het werken zo langzamerhand ook wat pittig. Hopelijk kun je wat rustiger aan gaan doen. Leuke foto's zag ik op facebook. Misschien ook weer een keertje een buikfoto plaatsen hier?

Sen, al een beetje een ritme gevonden thuis? Zie steeds schattige foto's langskomen. Is je kat eigenlijk al terug? (of heb ik daar soms overheen gelezen?)

Ruby, jij moet denk ik echt even gas terugnemen. Heb je al een afspraak gemaakt met de bedrijfsarts? Wel doen hoor. Nu even aan jezelf denken.

Wen, is er bij jou ook al een beetje buik te zien?

San, heftig alles zo met je moeder. De behandeling is nu klaar toch? Is het nu dan gewoon afwachten hoe het nu verder gaat? Zo frustrerend nu dat jullie niet dicht bij elkaar wonen en je dus altijd een hele dag vrij moet zijn om even bij je ouders langs te gaan. Hoop zo dat je moeder nog een tijdje een leuk leven kan leiden.

Babeth, I. loopt gewoon al los. Wat gaat het toch snel allemaal.

Fren, alweer terug uit NY? Nog leuke dingen geshopt en herkende F je nog? ;-)

Tool, jullie ook weer terug in het land? Zal wel weer even wennen worden aan de temperatuur nu het hier opeens weer zo koud is geworden. Nog een paar weekjes en dan is jullie trouwdag. Is alles inmiddels geregeld of nog de laatste dingetjes doen?

Ursela, jammer dat je niet meer gaat meeschrijven, maar heel begrijpelijk. Het gaat hier allemaal zo snel.

Ivfsh, hoe bevalt je nieuwe baan? Is het erg wennen om je meisje achter te laten en de hele dag op pad te gaan?

Ik weet dat ik nog mensen vergeet, maar kom er zo even niet op. Sorry.

Eef, wat een gedoe op je werk. Zo niet leuk. Jammer ook dat je gestopt bent voor nu met het kinderatelier. Heb altijd het idee dat dat heel erg je ding is. Ga je er wel weer mee starten straks?

Syl, even afleiding nu van jullie kleine draakjes. Ze zullen inmiddels wel flink gegroeid zijn. Loopt het zakelijk gezien weer een beetje en komt ook je priveleven weer een beetje tot rust?

Caro, slaapt iedereen weer door zoals je gewend bent? Misschien een sprongetje? (ik roep ook maar wat, heb er geen verstand van haha).

Geplaatst

Dinsdag trouwens met mijn zusje meegeweest naar de verloskundige. Ze hebben ook weer even een snelle echo gemaakt. Zou eigenlijk nu niet gedaan worden, maar omdat ik erbij was deed ze het wel. Leuk! Weet nu dus ook wat het is. Ze hield nog wel een slag om de arm. Volgende week donderdag de 20 weken echo. Daar ga ik ook mee naar toe. Lekker uitgebreid naar mijn neefje/nichtje kijken. Mag het niet verklappen, maar ik had het weer goed ;-). Bijzonder om het zo van dichtbij mee te kunnen maken. Mijn zusje en zwager betrekken ons ook echt overal bij. Ik word zelfs als testpersoon gebruikt voor de namen die ze in optie hebben. Erg grappig. Mijn zusje en ik zijn in heel veel opzichten heel verschillend, maar blijken toch wel dezelfde smaak te hebben mbt namen. Erg grappig. Ik mag dus meedenken, want ga de naam straks ook een dag in de week gebruiken. Haha.

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier ook even online,

kaartje ik kan me erg goed voorstellen dat het een beetje teveel was allemaal, ik dacht at al bij het lezen van de twee bezoeken en toen was er nog een derde! Knap dat je uiteindelijk er toch weer iets positiefs in ziet, dat het voelen goed is, tuurlijk hoort dat erbij maar dan er ook nog zo mee om kunnen gaan is wat anders , knap! Ik moest wel even lachen toen ik dat las van er te laat naar bed gaan, meerdere herkennen dat volgens mij , ikke wel in ieder geval.misschien een wekker zetten om 22.00uur? Een naarbedgaan wekker? Simpel maar misschien werkt het?

Eef, een hele mooie en bijzondere workshop toegewenst morgen!

Fren, jij bent inmiddels weer veilig thuis, hoe reageerde F en V?

Mijn schoonmoeder was een beetje bang dat I haar niet echt zou herkennen, toen ze op de oprit kwam rende ze Nasr haar toe en greep haar stevig om de nek vast, was erg schattig.

Sen hoe gaat het bij jou? Nemen de krampjes wat af?

Ik ga gauw aan het eten beginnen, moeten straks voor aanvang nog even een zelfgemaakt liedje oefenen blehhhh

Geplaatst

Kaartje goh, van je bericht hoe jij met je zus meeleeft kreeg ik het echt even warm, vind het zo onwijs mooi!., en echt jouw neefje/nichtje zal zich geen betere oom en tante kunnen wensen! Mooi zeg!!

Ursela ik vergat jouw berichtje helemaal, sorry! Ook jij bedankt voor je lieve woorden en steun! Ik snap dat je en allemaal niet meer kunt bijbenen, ik schrijf eigenlijk alleen nog in dit topic en dat gaat soms zo snel hier. Ik zal af en toe een kijkje nemen in jouw topic x.

Tool ook weer veilig thuis! Volgens mij hebben jullie de mooiste vakantie ooit gehad als ik zo je berichtjes las...

Geplaatst

Hey meiden,

Kaartje wat mooi dat je zus jullie er zo bij betrekt en dat jij er zo goed mee weet om te gaan. Dat vind ik zo bewonderenswaardig. Weet niet of ik dat had gekund. Iggy was vorige week alweer terecht. Hij liep weer daar op z'n vaste stekkie. Ik wilde je nog iets anders vragen: kennissen van ons gingen vandeweek 2 katten laten helpen en wat bleek: 1 is geslachtsloos, geen penis geen vagina geen baarmoeder of eierstokken. Komt dat vaker voor? Ik heb er nog nooit van gehoord en kan met googlen ook niets vinden

Hier nog geen ritme hoor en ben moeeeeeee. En slaapgebrek doet rare dingen met me: chago, prikkelbaar, ruzie met H, schuldgevoel omdat ik me zo voel want ik hoor blij te zijn. ben ik natuurlijk ook maar zo kom ik momenteel niet echt over blijkbaar :-(

Babeth, Annemarie en Ceeke bedankt voor jullie kaart! Ceeke, volgens mij heb ik jou geen geboortekaartje gestuurd. Wist niet zeker of je dat op prijs zou stellen maar ik stuur je er graag eentje toe als je wilt.

Geplaatst

Kalispera dames!

We zijn weer terug in het land. Idd behoorlijk frisser dan we gewend zijn/waren de afgelopen weken.

Zal morgen effe bijlezen.

Liefs,

Tool

Geplaatst

Kaartje idd mooi om te lezen hoe jij zo bij je zusjes zw betrokken wordt!! Top dat jullie je daar zo aan op kunnen trekken. En lekker op tijd naar bed vandaag, hmm ik ook dus hihi.

Babeth lied instuderen?? wat heb ik gemist?? Wat schattig dat I zo op je schoonmoeder afrende en stevig vastpakte. Doet R ook bij mijn schoonmoeder en dat is zo schattig om te zien!!.

Sen dat ritme vinden duurt nog wel even. Straks als er wat meer tijd tussen je voedingen zit dan krijg je weer wat lucht. En pak je rust wanneer je kan!! Laat de boel de boel en kruip lekker samen met jullie bink in bed of ga plat op de bank. Moeheid doet rare dingen idd.

Hier een losstaande R midden in de woonkamer!!!! [ATTACH=CONFIG]4599[/ATTACH]ik stond in de keuken en zag hem zo ineens staan. Hij was aan het "dansen"

Geplaatst

HA meisjes, ben weer in het land hoor. Pfff! Zit m'n tijd uit te zitten, ben niet naar bed gegaan vanmiddag, maar heb in plaats daarvan al de boodschappen en de was gedaan.

Was zo fijn om Fientje weer op te halen! Eerst keek ze even twee keer naar de crèche juf, maar daarna kreeg ik een stralende lach en heeft ze me een kwartier lang geknuffeld en een soort van natte kledders gegeven, die voor zoentjes door moeten gaan ;-) superleuk met haar gespeeld, maar ze was bekaf, dus ze lag er al om 7 uur in.

Geplaatst

Fren, jij ook weer terug in het land! Lief van f. Zo al die knuffels!

San, wat een leuke foto van R! Wie weet hoe snel het gaat en wat goed dat je t moment net hebt kunnen pakken!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden