Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Of juist wel Simba. En vergeet al die whatsappjes niet ;-)

Hier ook weinig te melden behalve mezelf. Beter geslapen gelukkig, maar voel me nog steeds niet erg fit. Maar kijken hoe het vandaag gaat. Laatste loodjes hè....zo waar.

Mik hoe is het met jou? Nog foto's laten maken gisteren?

Dublin ging het prikken nu beter?

Alle kindjes een beetje rustig in- en doorgeslapen? Las al op fb dat R aan het spoken is geweest.

Geplaatst

Niet echt... Van 4-515 met F bezig geweest. Die weigerde te slapen. Om half 6 is vin met haar naar boven gegaan en heb ik geslapen tot 845. Toen was mevrouw t weer zat...

Zo eerst maar eens boodschappen doen, vanavond een etentje waarvoor ik t voorgerecht moet verzorgen.

Geplaatst

Oh leuk, net stukje geschreven webpagina reageert niet...

Schreef dus dat Bram een uur had geklooiood en om 9 uur tot half 9 vanmorgen geslapen dus prima.

En dat het hier ineens keihard ging sneeuwen net. De toertocht hier op de plas gaat niet door omdat er sneeuw voorspeld was, inderdaad dus...

Geplaatst

Hier ook sneeuw.. net de verjaardag boodschappen binnen.

Sanne in de tussentijd een croissant naar binnen gewerkt. Nu kon ze meteen door naar bed.

Even een bak koffie, en dan straatje vegen, dan loopt niet iedereen alle sneeuw naar binnen

Geplaatst

Henne de foto van J op FB niet gezien gisteravond met zn slaapoogjes en knalrode wangetjes? die vertikte het dus weer om te slapen. Uiteindelijk ergens tegen 00.00uur gaan slapen, 2.30uur wakker voor voeding en vrij vlot weer gaan slapen maar 5.30 uur weer wakker voor voeding en weer onrustig. Daarna om 7 uur weer wakker en weer van 7.30 tot 10.00 uur geslapen. Dat laatste is een unicum op dat tijdstip!

Geplaatst

Hoi hoi,

simba, de pregnyl is gezet he? Jeetje op naar d tp, wat spannend. Vind je het ergens ook niet een beetje onwerkelijk? Ik vond dat wel, een fijne verjaardag alvast !

wat fijn toch om te lezen dat het met J. Beter gaat en dat E. Zich ook Goed voelt bij de genomen beslissingen!

hier sneeuwt het ook inmiddels volop! Mooie grote vlokken, jammer dat we niet naar buiten kunnen, I.hoest nog enorm en ik ben ook niet fit, bah!keelpijn, koppijn, snotverkouden....M is boodschappen doen en ik me maar op de bank geïnstalleerd .

ik ben het verder al weer kwijt ..

Geplaatst

okay ik zal ook even poggen over mn vent hihihi :-P het is een wereldvent met een gebruiksaanwijzing maar die heb ik ook ;-) Ik wil hem wel geregeld achter het behang plakken maar aan de andere kant zou ik ook geen vent willen die op alles ja-en-amen zegt. Ik moet wel tegengas hebben af en toe, er moet wel pit inzitten anders val ik in slaap ;-) Wij hebben geen taakverdeling vwb het huishouden, wie zin heeft doet het of gewoon wie er aan de beurt is.

Henne, ik moest wel lachen om jouw pcm-schema voor J. Ik denk dat H mij zou vragen of ik wel wijs ben als ik dat aan hem zou geven. Maarja die houdt zoiezo niet van schema's waar hij zich aan moet houden die ras-adhd-er

Geplaatst

Nou meneer ik-heb-geen-schema-nodig hier werd vanochtend wakker met pijn en de woorden 'ik ben gisteravond m'n pilletjes vergeten' aaarggghhhh. Op zo'n moment word ik wel een beetje kriegel hoor. Maar J is nu eenmaal ook anti schema, gebruiksaanwijzing, vaste afspraken buiten werk (want daar moet het dus privé wil hij het niet) etc. Tja, eigen schuld dikke bult dan hoor.

Geplaatst

Haha, mannen...

hier ligt een meisje knockout te tukken. Vind je het gek?!

net alvast even de tomaten-paprikamousse gemaakt, gesmokkeld met de tomatensoep (van ah excellent) en ter plekke nog spietjes van cherrytomaatjes met mozzarella en basilicum maken. Voilà: trio van tomaat :-)

hier sneeuwt het ook al sinds 10 uur vanmorgen. Ben het echt spuugzat inmiddels moet ik bekennen. Laat die 10 graden van komende week maar snel komen!

simba, veel plezier op je feestje, hopelijk voorlopig dat laatste keer dat je een wijntje kunt drinken!

babeth, balen dat je ziek bent! Wanneer gaan jullie ook al we verder in DD?

mik, hoe voel je je? Al uitslag van de longfoto?

hier net een verjaardagscadeautje en slingers voor fiene besteld. Te leuk! Ze krijgt een knalroze zitzak/stoeltje van sit & joy. En leuke stoffen slingers gevonden. Ben niet zo crea dat ik die zelf in elkaar klus...

Geplaatst

Henne, ik kan ook wel een schema gebruiken van jou. Want ik ben altjd de draad kwijt hoeveel pcm ik nou op heb en wanneer.

Maar inmiddels wat beter! Eindelijk een fittere dag. Maar goed ook, vandaag 3 familie verjaardagen en ee afscheid 'vieren' bij ons thuis. Gister was man jarig en ik was op zich al wat beter (geen bloed meer uit neus), maar bink was al sinds 4u wakker (ondanks of dankzij dat ie vroeg out ging). Ik was zo brak als wat.

Geen foto meer gemaakt, doe ik volgende week. Maar hoest amper meer. En dat het bleef bloeden wijd ik aan domme advies huisarts: "slik er anders ibuprofen bij voor de pijn" (ja leuk bloedverdunnen).

Babeth, nu jullie zielig: bah >> beterschap!

Simba, oehlala. Succes! Dublin ook!

Sen, advies qua merk: Claessen's. Nu overal in uitverkoop, stoer en best betaalbaar.

Esther, fijn dat het wat beter gaat. Hoe lukt het met kolven? En met het gewicht van J? Benieuwd naar advies lactatiekundige.

Ik was zelf bijna gestopt met borstvoeding omdat ik van de week zo ziek was. Ik trok het nachtvoeden + kolven voor kdv bijna niet meer. Gelukkig kon ik mijn borstvoedadviseur bellen, zij heeft ons ooit een cursus gegeven en sindsdien hebben we een lijntje. Lactatiekundige in opleiding, moderator bij borstvoeding.com en adviseur voor VBN. Zij weet me elke keer weer de weg te wijzen. Ben er zo trots op en blij mee!

Fren, jullie meisje is een heuze spoker aan het worden. Pittig hoor! Wel leuk een dinetje vanavond.

Witje, ook al gespook bij jullie? Caro, eindelijk iets rust. Fijn :)

Tool, de blaas onder de knie weer?

Zo, nog maar even een koffietje maken hier. De mannetjes liggen te tukken.

Kussss

Geplaatst

Mik gelukkig neem bloed meer, zou idd zomaar door ibuprofen kunnen komen. Suf zeg.

Fren van mij mag het ook warmer worden hoor. Hier ook sneeuw. En moet er zo doorheen want gaan bril voor J uitzoeken en daarvoor moet hij lenzen uur tevoren uit.....met min acht heb je dan wel een lift én blindengeleidehond nodig hihi.

Miki met al gaat het beter, ze komt aan, ben uit mn hoofd even kwijt hoeveel ze nu woog en heb foon/app niet bij de hand. Ze wil alleen de borst niet, kost teveel moeite, drinkt wel goed uit de fles. Esther gaf aan te blijven kolven 'tot ze het zat is'. Ze zijn vooral ook erg moe. J mag als het goed gaat maandag naar huis.

Hier vanochtend even een 'zou het' momentje. Was gootsteenkastje aan schoonmaken....dat lekt en pruttelt al maanden en moest nu dus echt gebeuren ahem...tuurlijk.... Zit ik daar op m'n knieën in dat kastje gedoken toch een kramp te krijgen, moest bijna lachen om het cliché van de keukenvloer dweilen terwijl je weeën hebt. Maar inmiddels is kastje schoon en ik heb nergens meer last van.

Geplaatst

Spannend!!!!!!

Fiene is inderdaad een draakje snachts op T moment, maar het is een faaaaaaase!!! Hoop ik dan maar ;-) ondertussen ligt ze al wel 2,5 uur te pitten...

Geplaatst

Weet niet meer wie het vroeg (ben echt snotverkouden) maar prikken gaat goed. Een watertje zoals we eerder ook deden, maar ja laatste keer was sept/okt 2010 dus is wat weggezakt. Ook wij kijken uit naar warmer weer, zeker omdat we komende week veel op de weg zitten. Ik di en do cursus in Zwolle en woe naar L'dorp. Denk in 3 dagen 500 kilometers, dus graag geen gladde wegen. En als het meezit op zijn vroegst vrijdag de punctie, dus nog een keer 260 km. Kan de benzineprijs wat omlaag?

Hier een meisje wat gisteren kei kapot was van kdv, maar het wel super heeft gedaan. Houdt de dames daar goed bezig, want ze klimt en klautert overal op. Kastjes open dan gaat ze even kijken wat voor moois daar ligt. Vergeten alleen nog steeds dat ze pas 13 maanden is, dus een handenbindster.

:-p

@meiske74, wanneer beginnen jullie weer? Ben het even kwijt....

En henne jij bevalt toch gewoon effe?

Geplaatst

Dublin wij gaan voor een cryotp in de volgende cyclus dus ben in afwachting van mijn menstruatie en die verwacht ik rond 5 feb.

Ik kan nu geen handtekeningen zien maar waar zijn jullie in behandeling?

Die henne...ik denk aan je!

Geplaatst

Meiden er is echt nog niks aan de hand hoor. Heb al vaker krampen en ook veel meer harde buiken dan eerst, maar is allemaal alleen nog maar voorwerk volgens mij, niks echts. Het was meer de combinatie van kramp en zo'n schoonmaakactie die me dat deed denken :-)

Geplaatst
Voorwerk is ook nodig hoor x

Absoluut. De vk was er ook zeker over te spreken ;-) Ik vind het nu zelf wel heel spannend worden. Je weet gewoon niet wanneer het begint, bij 'afwijkende' dingen denk ik dus best wel eens 'zou het?' Maar ik merk ook dat ik nog steeds denk 'nog niet, ben er nog niet klaar voor!' haha. Vind die hele nieuwe fase die we tegemoet gaan best eng hoor (nog even afgezien van de bevalling), maar dat is volgens mij ook wel normaal.

Geplaatst

Spannende tijden hier met veel meiden! Henne aan het voorwerken, simba eerdaags een tp, dublin weer in de race en babeth ook eerdaags. de kaarsjes en duimen gaan hier dus snel in de overurenstand.

Mik, fijn dat het al iets beter gaat.

Voor alle meiden met spokende nachtbrakertjes: succes en sterkte!

Ik lig nu met mn tablet al in bed. Vandaag even de stad in geweest voor verjaardagscadeautje en kraamcadeautje. Nu dus brak en lekker vroeg slapen. fijne avond iedereen!

Geplaatst

Zo ontzettend herkenbaar Henne, ook dat van ben ik er wel klaar voor maar je zult merken straks hoe vertrouwd het s en al is hij straks pas een dag of twee oud dan voelt het alsof hij er altijd al is geweest!enne de bevalling, die doe je gewoon effe ;-)

Geplaatst

Wen bij jullie gaat het nu ook hard hoor! Officieel over 4 weken verlof maar ik hoop voor jou eerder.

I. Heeft vandaag zelfs 2x geslapen en ligt nu ook weer sinds 20 .30 in bed ( ze kwam er om 17,30 uit). Is dus duidelijk nog niet fit. Ben benieuwd hoe het vannacht gaat, afgelopen nacht echt en keer of 5 eruit gemeten, even troosten, en knuffel geven en ze sliep weer verder maar dat hoesten zit haar zo dwars....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden