Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhhh Dublin wat een ramp vanmorgen en AU!!! Maar top dat het eitje bevrucht is!

J slaapt ook in slaapzak zonder dekentje. Heb er meerderen ivm plotseling moeten verschonen.

J was vannacht om 1.30 ook weer aan het huilen. Helemaal overstuur, echt snikken. Heb hem weer bij me in bed genomen. Doe ik tenminste ook nog een oog dicht want moet toch echt gewoon werken. Dat moeilijk wakker worden snachts had ik in het begin ook heel erg maar ook dat went tot op zekere hoogte.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oeps...4040...(zit er nog niet helemaal in!)

Joh wat balen van die collega! Kom je nu wel klaar voordat jullie op vakantie gaan dan?

Nou slaapzak bij de hema gekocht (64-80). Hij is haar wel erg groot hoor! Maar haar hoofd kan er niet in zakken dus dan is het toch oke? Ik heb nu 1 arm in de mouw en de ander in de zak. Even wennen dat ze wat kan met haar armen. Alleen zijn de armen veelste lang!!! Ben erg benieuwd of dit wat is hoor!

Henne heb ik ook weleens gehad hoor...bleek ze gespuugd te hebben! Schuldig voel je je dan!

Fijn dat je volgende week je vragen aan de kinderarts kunt stellen! Ben je meteen aan het goeie adres!

dublin, wat een rotdag, gelukkig met een goede afloop!

Es, is J nu 8040 of 4080? Je hebt het over 8 pond namelijk...

hier but-dag op werk; heb het gevoel dat de zaak met mn collega ontploft is; hij meldde net dat hij de komende 2 ('of misschien wel langer') weken weg is. 'Niet op vakantie, maar niet hier'... fijn! Wij krijgen duis als zijn werk zo in onze mik geschoven, en ik zat uiteraard al duimen te draaien omdat ik me verveel... NOT!

Geplaatst

Hoi Esther,

Ik heb je verhaal een klein beetje gevolgd maar ben niet helemaal op de hoogte... Onze kleine man heeft de eerste 8 weken non stop gehuild. Het was een ramp met die Moro-reflex (die armpjes die steeds omhoog gaan) en hij schreeuwde de hele boel bij elkaar en sloeg zichzelf steeds wakker als hij (bijna/net) sliep... Inbakeren maakte hem helemaal hysterisch. We waren de wanhoop nabij en midden in de nacht zei ik: 'ga het dan maar eens op je buik proberen, jij rotkind!' (Heb er nog spijt van!) Vervolgens hebben we de rest van de nacht totaal doorgedraaid naar een slapend kind zitten kijken. Heerlijk vond hij het. We hebben een sensormatjes gekocht en sindsdien slaapt hij op zijn buik. Zelfs nu nog, hoewel hij nu soms even op zijn zij en sinds kort heel soms even op zijn rug ligt. Ik ga natuurlijk vrouwen niet standaard adviseren te proberen de kleine eens even lekker op de buik te leggen, maar bij ons werkte echt niks anders. Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd, maar anders zou je het eens overdag kunnen beproeven...

Hoe dan ook heel veel sterkte! Ik hoop dat het snel beter gaat!

Groet,

Floor

Geplaatst

Hoi Floortje! Lief dat je meedenkt!!!

Pittige tijd hebben jullie gehad zeg!!! Inbakeren werkt hier idd ook niet echt. Ik heb haar een aantal keren geprobeerd op de buik te leggen en zo te laten slapen maar dat vind madame niks! Ze blijft dan mopperen. Zo vind ze het ook heel vervelend als ik haar op de buik leg voor haar nekje.

Eigenlijk vind ik dat ik vandaag en gisteren helemaal niet mag klagen hoor! Ze valt vrij vlot in slaap, wordt wel heel snel wakker maar is tevreden als ze haar speen krijgt! Ik vermoed dat het vorige week gewoon geen goede zet is geweest om op vakantie te gaan want daarvoor deed ze het relatief gezien ook best goed! Ik hoop dat we de rust weer kunnen brengen door zoveel mogelijk thuis te blijven.

Geplaatst

Oh, het klinkt zo herkenbaar! Wij hadden drama de paar keer dat we weg zijn gegaan. Die van ons kon er totaal niet tegen en was een week van slag. We hebben het op enig moment maar opgegeven en pas nu hij uit zijn ledikant is (en al een half jaar tussen ons in slaapt ;-((( ) kunnen we ergens anders slapen zonder problemen te krijgen. We zijn afgelopen weekend zonder problemen een weekend weg geweest en eigenlijk was dat voor het eerst. Hij slaapt ook niet ergens anders, bijvoorbeeld bij opa en oma, dat lukt gewoon niet. Zonder ons gaat hij ook niet slapen, dus een avondje weg weg doen we óf met hem, óf niet!

Eerst had ik er moeite mee (althans had ik moeite met het commentaar 'jullie moeten toch dingen zonder hem doen' 'hij moet er toch aan wennen' 'zo leert hij het nooit' 'zo wordt het een moederskindje' 'geef hem toch niet zijn zin'. En ook tegen mij 'je moet dingen voor jezelf doen' 'je bent alleen maar moeder' etc.), maar eigenlijk zijn we toch liever bij hem dan dat we samen in een restaurant over hem zitten te praten ;-), dus we hebben er eigenlijk helemaal geen moeite meer mee en de mening van anderen trekken we ons niet meer aan. We moesten laatst naar een bruiloft, nou hij mocht mee en lekker een keertje laat naar bed. De scheve gezichten zwaaide ik vriendelijk naar en toen er een oude tang (die duidelijk geen thuisblijfmoeder was geweest) naar me toe kwam die zei dat het niet gezond was om je kind 's avonds op te houden, vroeg ik haar of het soms wel gezond is voor de hechting van je kind als je het vijf dagen per week bij de opvang brengt terwijl je werkt en vervolgens het hele weekend bij familie dumpt, omdat je zonder je kind 'me-time' nodig hebt. Nou, die mevrouw was zo afgetaaid.

Wat ik eigenlijk heel omslachtig probeer te zeggen is dat het ene kind gewoon een wat uitgebreidere gebruiksaanwijzing heeft dan het andere kind. Als de gebruiksaanwijzing uitgebreider is, dan heb je als ouder ook meer tijd nodig om die te leren begrijpen ;-) Ik denk dan maar dat het gewoon hele gevoelige kinderen zijn en dat is zowel een voordeel als een nadeel. Ieder kind heeft een ander karakter. Geef in ieder geval niet jezelf de schuld - ik heb dat wel een hele tijd gedaan en werd daar zelfs depressief door - en trek je niks aan van de zogenaamde, ongevraagde adviezen en zeker niet van de oordelen van anderen! Jij weet wat het beste is voor je kind. En als dat betekent dat je pas over twee jaar zonder problemen op vakantie kunt, dan is dat maar zo. Geen schande, ritme en regelmaat is heel belangrijk! Dan gaat maar een andere moeder (lachend!) met haar baby op haar rug op safari in Afrika... Er komen voor moeders die dat niet gegeven is wel weer andere tijden! :-))

Sorry voor mijn lange, omslachtige verhaal, ik weet even niet of ik nu jou of mezelf peptalk aan het geven was. Een combinatie geloof ik ;-)

Geplaatst

Zit beneden tv te kijken met babyfoon erbij, Th. is stil en ik vind het totaal onwerkelijk. Oh, speaking off haha....maar netjes drie uur dus dat mag. Benieuwd wat hij dan dalijk gaat doen....

Geplaatst

Babeth, ik denk aan jullie. 3 jaar alweer.

Dublin, wat een toestand! Zet hem op, dat het allemaal mag leiden tot een mooi plakkertje.

Die peptalk beurt mij ook op Floortje. Hier ook een eigenwijsje.. Na 9 maanden nog steeds niet de fles thuis willen, ook ik en wij dus niet veel vrijheden. Gelukkig hoef ik ook niet ver. :)

Benieuwd of ie morgen naar kdv kan. Vandaag wel weer 39 graden. Mama beredruk met werk, en hij heeft het juist steeds meer naar zijn zin daar.

Trusten meisjes. Hopen dat iedereen @ huize Henne en anderen morgen fit en fruitig op staan. :)

Sen, raipley klets ik je nog een keer op bij.

Xx

Geplaatst

Hier ook een klein ziek zeehondje, arm meiske, ook 39 graden koorts, en lijkt nu eindelijk te gaan slapen. Duimen dat het zo blijft...

verder inderdaad gezeik op werk: collega had weer gesprek met bazen, maar heeft dat afgekapt met de mededeling dat hij per direct 2-3 weken vrij neemt. Heeft al z'n shit bij mij over de heg gekiept, en ik zat al tot over m'n oren in het werk...

Geplaatst

is goed Mik :-)

Fren, niet leuk!

beterschap voor de zieke kindjes

J drinkt wel uit een flesje maar matig. Zodra ik thuis ben maakt hij een inhaalslag aan de borst! maar schijnt normaal te zijn.

Hier brak en nog niet fit. Onze leidinggevende staat erop dat we morgen tot 18.30 uur blijven. Er wordt iets georganiseerd met de afdeling waarmee we zeer waarschijnlijk samen gaan. Zo geen zin in, ben zo brak als wat en voel me niet lekker.

Geplaatst

De dik en dun meisjes kunnen we beter om gaan dopen in brak, ziek en kwakkelend geloof ik he. Het blijft maar doorgaan zo! Beterschap voor iedereen!

Babeth, veel sterkte lieverd. Drie jaar geleden 'alweer', maar het gemis zal altijd blijven ook na dertig jaar. Moeilijke dagen, we denken aan jullie.

Geplaatst

Mik die kleine van jullie blijft maar schommelen met zijn temp, balen zeg. Nog steeds de nasleep van het virus?? Balen zeg, zeker nu je het ook nog heel druk op je werk hebt.

Henne opschrijven geeft inzicht en soms kom je er zo achter dat het allemaal wel meevalt. Fijn dat je straks nog even je vragen kan dumpen bij de ka.

Fren lekker zeg op je werk. Maar meer dan je best kan je niet doen toch? Je kan maar 1 ding tegelijk goed of meerdere dingen maar half. Wel balen zeg bah!

Dublin hoe is het met je pijn nu???

Floor je zegt het precies goed. Ieder kind heeft zijn eigen karakteren daar weet de ouder het meeste van. Buitenstaanders kunnen het nog zo goed bedoelen, maar die kennen de gebruiksaanwijzing helemaal niet.

Groot gelijk dat je je eigenad volgt en scheit aan de mening van betweters hebt!! Lekker op je gevoel afgaan en doen wat jullie het beste voor de je kindje is.

Babeth morgen is het drie jaar geleden dat jullie jde jongens verloren. Heel veel sterkte en ook hier wordt er een kaarsje voor ze gebrand. Hopelijk kunnen jullie bij elkaar en naaste vrienden troost vinden in deze moeilijke dagen XXX

Geplaatst

Sen ik ben benieuwd wat die baas van jou in petto heeft dan. Kun jer niet een uurtje of 2 tussenuit om eind van de middag weer terug te gaan of is dat geen optie??

Geplaatst

Kalimera!

Babeth en M. Veel sterkte vandaag. Zo vroeg uit het leven gegrepen, maar nooit vergeten.

syl, hoe is het bij jullie? Weer een beetje in rustiger vaarwater? Gaan jullie weer verder met iui of een pauze nu?

fren, balen van je collega en niet leuk dat alles bij jou gedumpt wordt. En F. Ook nog ziek...;-(

testr, bij jullie ook nog steeds niet goed ;-(. Beterschap en sterkte.

henne hoe is t met J? Voelt ie zich alweer wat beter?

caro, rustige avond gehad?

hier niet veel te melden, behalve dat ik me eenbeetje weeïg voel en heel moe. T liefst lag ik de hele dag in bed. Morgen maar een teste doen om m'n gedachten te kalmeren!

fijne dag allemaal!

Geplaatst

J werd wakker met 39.2, hoest naar, ben er niet gerust op. Zelf moe, whats new, en loop te janken. Met z'n tweeën zijn die eerste weken zwaar, maar nu moet ik voor twee zorgen. Ook bang dat Th ziek wordt, of ikzelf. En over krap twee uur staat cb op de stoep voor intake. Gelukkig later op de dag m'n ouders ook, even zorgen delen.

Geplaatst

Oh henne, weet helemaal hoe je je voelt!! Vin werd ook op dag 2 ziek en is 3 dagen buiten spel geweest. Gelukkig toen nog kraamhulp, maar toch. Heftig is het sowieso. Kun je J niet volpompen met paracetamol zodat ie toch iets van ondersteuning kan bieden? Misschien willen je ouders wel iets eerder komen, zodat ze je met een en ander kunnen helpen? Gewoon hulp vragen meissie!

Ons zeehondje werd vannacht om 2 uur wakker, maar na een knuffel en wat wiegen ging ze zonder morren weer slapen, en dat deed ze nog toen ik wegging! Dan moet ze zich echt niet lekker voelen...

Oh, stereo is gelukkig niet overleden, alleen de kabel die m met de tv verbond...

Babeth, denk aan jullie. Drie jaar al weer...

Geplaatst

J heeft zichzelf gisteren volgepompt met pc met als resultaat gisteravond weer over de 38 en nu dus boven de 39 koorts. Hij blijft mooi in bed! Liever nu een paar dagen zo dan dat hij gaat kwakkelen. Wat ik alleen heel naar vind, is dat hij het huilen van Th nu helemaal niet kan hebben. Logisch, maar vannacht riep hij opeens 'neem m dan bij je tot hij stil is en pleur m weer in bed'. Terwijl we juist proberen hem in bedje te troosten en in slaap te laten vallen. Snap het van hem wel, maar was toch ook wel even goed boos.

Geplaatst

Babeth ook ik denk aan jullie... gister tranen bij de foto's op Fb, nu schiet ik weer vol, jeetje, weet het nog zo goed, je vreselijke bericht... 3 jaar geleden, pfff... Sterkte lieverd!

Henne oeps! Zo'n zin zou P kunnen roepen! Kan me voorstellen dat je boos bent maar hij heeft er vast spijt van... succes met de ziekenboeg, af en toe hulp vragen, jullie komen er wel doorheen, over een paar dagen sta je er weer heel anders voor!

Hier gelukkig rustige avond en nacht.

Geplaatst

Babeth en M heel veel sterkte en geef I een lekkere dikke knuffel..

Henne, wat moeilijk zeg. Heel veel beterschap voor J. En vanmorgen ook nog het cb. Maar gelukkig straks je ouders. Hulp vragen als je het nodig hebt he!!! Blij dat je het kadootje leuk vond overigens. Hoop dat hij de rompertjes pas. Heb namelijk geen idee.

Tool, lieve schat, sterkte.

Syl, hoe is het bij jullie? Gaan jullie nog verder met IUI of icsi. Of toch ff pauze?

Caro, hoe is het slapen bij jullie gegaan?

Dikke knuffel voor jullie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden