Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yes Es!!! Dat heb je weer in de pocket zo'n nacht. Lekker he, kan me voorstellen dat je even een aantal keer moest kijken "of ze het nog wel deed" dat hebben we met R ook een tijdje gehad. Hopelijk idd een ommezwaai en is de rust wedergekeert in huize weltevree en kunnen jullie ook bijslapen en "echt" gaan genieten.

Ik las je berichtje over dat je het niet zo leuk vind momenteel enz terwijl je dat wel "zou moeten zijn" Het was net of ik mijn eigen woorden las. Dat heb ik ook geroepen tot R ongeveer ruim 3 maanden was. Ik vond het zo niet leuk omdat het helemaal niet liep. Bv liep niet, R spuugde heel veel, moeilijke avonden, krampjes, veel reutelende ademhalingen en ik ziek van de medicatie en nog wat dingetjes. Ik heb hier heel wat gesprekken met de huisarts over gehad, ik dacht dat ik weer in een depressie gleed (ervaring mee). Die verzekerde me dat een eerste kindje krijgen ook niet rozegeur en maneschijn is. Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. Tuurlijk breekt het je op, de gebroken nachten, altijd moeten zorgen, veel meer huishoudelijk werk, zelf nog niet hersteld, krampjes, huiltjes en noem maar op. Dat heeft tijd nodig om allemaal te wennen, de ene wat meer dan de anderen en ook al weet je dat het uiteindelijk weer allemaal goed komt. Op het moment dat het je overkomt lijkt die goede tijd zo ver weg en verlang je alleen maar naar een goed uitgerust hoofd en lijf.

Jullie tijd zal hopelijk snel komen en dan is het echt dubbel genieten, geloof me, nog meer dan je nu al doet!! Je wilt het beste voor jullie meisje en alleen dat al maakt je een supermama!!!!

Caro lekker bewaren hoor die kleren. Net wat je zegt, weggooien kan altijd nog.

Babeth beterschap voor M. Las op fb dat ook hij nu in de lappenmand ligt. Hebben jullie het wel weer gehad zeg voor het komende jaar!! Fijn dat I bij opa en oma terecht kan.

Hier ochtendje gewerkt, druk geweest, maar alles lekker onder de douche van me af kunnen laten glijden. Vanavond gaat P een avondje op stap en ik lekker een avondje alleen op de bank. Najib Amhali komt dus ik met een zak chips en glas fris op de bank. Dekentje erover en relaxen!!!!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Kalispera!

es, wat een genot. Kan me voorstellen dat je even zoiets had van, het klopt niet. Hoop dat dit het keerpunt s!

san geniet lekker van je avondje. En veel plezier voor P.

babeth, m. Nu ook ziek ;-(. beterschap voor jullie twee.

wij gaan straks weer een avondje steengrillen. Visschotel deze keer en n paar stukjes vlees voor m'n hubbie.

Verder de woning hier goed opgeruimd en A. Heeft de vloer weer gedweild. Geeft wel een opgeruimd gevoel.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Uhm... over chips en fris gesproken... hoe gaat het met mijn mede-lijners/opletters? Hier was het niet best, was ruim 2 kilo afgevallen maar die waren er weer bij toen ik weer wat meer ging snoepen 's avonds, bah! Dus nu sinds een paar dagen maar weer begonnen met opletten.

Zucht, ik wil lente, dan gaat lijnen ook veel beter!

Geplaatst

zou het in de lucht zitten? ik heb vannacht één keer een stuk van 4 uur geslapen jippieeeeee en vanmiddag onder het boodschappen doen is J zonder te jengelen in slaap gevallen en heeft hij de hele tijd geslapen!

Geplaatst

Heerlijk Sen!!!

Caro ik ga niet op de weegschaal maar bij mij moeten er ook nog wel een paar kilo's af hoor! Ik moet gewoon weer wat minder gaan snoepen maar daar heb ik nog geen zin in.

Geplaatst

Caro, hier hetzelfde....ga maandag weer beginnen...hihi. Nu in het weekend al het lekkers opeten en vanaf maandag, whoppaaaaaa!

Uhm... over chips en fris gesproken... hoe gaat het met mijn mede-lijners/opletters? Hier was het niet best, was ruim 2 kilo afgevallen maar die waren er weer bij toen ik weer wat meer ging snoepen 's avonds, bah! Dus nu sinds een paar dagen maar weer begonnen met opletten.

Zucht, ik wil lente, dan gaat lijnen ook veel beter!

Geplaatst

ik val nog steeds af. Komt waarschijnlijk door de BV icm mijn opgefoktheid. Niet dat ik aanleg heb om dik te worden hoor, heb altijd wel lekker kunnen snoepen maar heb nu zoooo'n trek steeds en ik snoep me wezenloos. Ben alweer bijna op mn oude gewicht van voor de behandelingen. Was door al die kuren nl 10kg zwaarder geworden.

Geplaatst

@Sen, fijn om te lezen dat je lekker 4 uur aan een hebt kunnen slapen!

Ook hier eentje die uitkijkt naar de lente, pffff ben die sneeuw nu wel een keer zat. Zucht wil graag natuurlijke vitamine D!!!

Vanavond nog 2 spuiten en dan "klaar". De prikken nog niet, maar het zelf spuiten gelukkig wel. Maandag zal ik wel weer een speldenkussen zijn, maar hoop toch wel op een punctie. Merk dat ik nog steeds vraagtekens zet bij of de punctie door zal gaan, puur door mijn hormooninstorting de vorige keer. Vertrouw de signalen van mijn lijf niet echt meer. Maar goed, kan er toch niets aan veranderen. Gewoon afwachten tot maandag. Verder is mijn meissie gelukkig weer behoorlijk opgeknapt. Toch de prikjes en die kiezen/hoektanden. Doet er gelijk weer een paar tegelijk, maar goed zijn we daar ook weer vanaf.

Geplaatst

Ja he Es maar jij bent net bevallen! Hier was ik zo mooi 'slank' juist na de bevalling, in jaren zo weinig gewogen en nu is het er allemaal toch weer aan, boehoe!!

Geplaatst

das idd frustrerend Caro!

Dublin, ik ga voor je duimen voor een goede oogst maandag!

Mik en Ivf jullie doen/deden toch de rapley methode? J krijgt volgende week voor het eerst vast voedsel en wij willen het ook op die manier doen. Wat zouden we het beste als eerste kunnen geven? vind het best spannend en een beetje eng

Geplaatst

Beetje kapot hier. Moeder opgenomen nadat ze in elkaar zakte. Zware griep, ontstekingen en opeens harteritmestoornis. Nu aan hartbewaking en bloedverdunners. Vader was zich lam geschrokken en wij ook.

Reageer later Sen, xxx

Geplaatst

jeetje Mik kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken! doe rustig aan en pas op jezelf en beterschap voor je moeder.

Geplaatst

Hee meiden!

wr zijn weer thuis, altijd lekker :-). Laat die lente maar komen!!! Wat is het kouddddd geweest op onze vakantie....

Over lijnen gesproken: ik ben na een week zijn wel wat afgevallen en dat is voor mij nu ook eindelijk het echte (hoop ik) startpunt om echt af te gaan vallen: minder snoepen, letten op wat ik eet en meer sporten. Wil echt graag minstens vijf kilo kwijt, liever een kilo of acht, wie weet nog meer. Morgen ga ik voor het eerst sinds lange tijd op de weegschaal staan.

Spannend Dublin: toitoitoi. Mijn duimen draaien! Fijn dat je meisje weer fitter is!

sen: dank je voor de link naar het artikel, ik ga het eens rustig doornemen. Het is inderdaad heel zielig als ze zo overstuur is s nachts. Het duurt dan inderdaad een tijd voordat ze wakker is: lichten aan, rechtop zetten, tegen haar praten. Ondertussen is ze echt boos en overstuur en duwt ze ons weg. Het is niet elke nacht hoor, maar wel regelmatig de laatste tijd. Ik ga eens goed lezen, dank je!

eef: hoe leuk als je naar regio Utrecht komt!! Samen bakkies doen aan de oude gracht :-)

henne: super cute foto op fb!

babeth: hoe is het met jullie? Wat een ziekte he de laatste tijd. Ik ben er ook echt ellendig van geweest en zie er nog uit als n spookje... (Haha, autocorrect maakte er sprookje van, das nou net niet het geval :-().

Sen: wij zijn inderdaad gestart met rapley, maar het was geen succes bij E. Lag niet aan de methode, wel aan ons meisje :-). Ze doet er gewoon heel lang over om nieuwe dingen te proberen. Wij waren qua groenten gestart met wortel en pastinaak (lekker zacht koken, maar niet dat het helemaal uit elkaar valt). Ze moest daar echt niets van hebben (en nog steeds niet, ppffff). Daarna over op fruit: mango, peer, banaan. Dat ging wel prima. Niet schrikken als hij een kok reflex krijgt, want dat hebben die kleintjes al heel snel. Ik hoop dat J een goede eter is! E eet heel goed fruit en brood (brood vindt ze echt het lekkerst van alles) en zure yoghurt is ook zwaar favoriet. Avondeten is echt moeilijk. Heel af en toe eet ze wat mee, maar meestal trekt mevrouw haar neus ervoor op. We krijgen het er niet in. Ach, zal wel komen.

Fijne avond meiden!

x

Geplaatst

Jeetje mik, logisch dat je je lam geschrokken bent. Sterkte, enne hou wel jezelf in de gaten, je bent er ook net weer bovenop!

wbt eten, hier net zo'n eigenwijsje als E. Ze eet gewoon niet veel, brood echt heel weinig, toetjes hoef je echt niet mee aan te komen. Avondeten gaat nu wel ok, maar nu ze weer tandenpijn heeft gaat er niks in. Merk wel dat ze nu meer zelf wil doen, we geven nu steeds vaker stukjes waar ze vanaf bijt en vervolgend heel trots kijkt. Maar na 3 happen is dat ook weer over en gooit ze met een heel vies gezicht alles op de grond. Dan hoef je T ook echt niet nog een keer te geven. Sowieso, als ze besloten heeft dat ze niet mee wil, kun je op je kop gaan staan, dan blijf die mond dicht...

Geplaatst

Miki joh wat heftig!!! Sterkte daar en hopen dat ze hier vlot bovenop is!

Caro maar tien weken is toch al wel weer een poosje geleden toch? Ik dacht dat het tegen die tijd er wel weer een beetje af moest zijn? Bij mijn zussen ging het heel vlot maar die gaven ook allemaal bv, dan gaat het sowieso sneller!

Geplaatst

Hoi meiden,

Miki wat akelig zeg met je moeder, daar schrik je wel even van ja! Sterkte en beterschap voor haar!

Dublin heel veel succes alvast, ik hoop ook voor je dat de punctie door zal gaan.

Sen, ik ben benieuwd hoe J. Zal reageren op het vaste voedsel.

I eet soms mee maar als ze al moe is en ik moet nog koken dan wordt het een potje,meestal eet ze Goed , lastigste dag is de maandag (kdv)

Eerst at ze in de ochtend brood maar sinds een week of 2 wil ze alleen maar fruit als ontbijt, prima!

sorry meiden ik ben het een beetje kwijt, alles loopt in de soep, ik ziek, M ziek, morgen zouden we de derde jaardag van de jongens "vieren" gaat ook niet door. Ik heb een afspraak in DD gepland staan as woensdag , poging bespreken + uitgangsecho maar ja, vandaag ongesteld geworden , ik heb besloten om DD af te bellen en de volgende cyclus te starten...al dit ziek zijn werkt ook niet mee en zo gammel naar DD.

Geplaatst

Mik, wat een schrik. Hoop dat je moeder gauw opknapt.Es en Sen, brave kindjes vandaag. Fijn!Vanmiddag weer even nichtje bezocht. Vanwege zware bevalling eerste dagen veel rust nodig, dus echte knuffelen komt later pas. Lig al zeker een uur in mijn bed. Moe en hoofdpijn. Maar eens aan toegegeven en na het eten lekker mijn bed opgezocht. Elektrisch dekentje aan, dus lekker warm. Buik is ook wat onrustig. Verwacht ongi morgen. Doordat ik afgelopen dagen zo moe was klein hoopje, maar vandaag al wat bruinverlies en ook die hoofdpijn is bekend. Nou ja, in ieder geval positief dat dit weer een normale cyclus is. Vorige was maar 21 dagen.Welterusten allemaal.

Geplaatst

Mik wat schrikken zeg. Sterkte!!!

ivf weet thuis, lekker in je eigen bed vanacht!!

Babeth je hele planning in de soep...... balen zeg. Beterschap en stekte de komende dagen.....

Hier alleen thuis, nou ja R ligt te pitten in zijn bedje. Ik moet het fotoboek van 1e jaar afmaken, laptop moet leeg ivm steeds vastlopen dus moet besteld worden. Pfff de maanden juli en augustus. Elke foto van mijn moeder doet tranen in mijn opwellen, jeetje wat mis ik haar. Nu werkt het wijntje wat ik op heb ook niet mee, wordt ik beetje labiel van.... Komt helemaal goed, ben zo blij dat ze R nog heeft meegemaakt.

Geplaatst

Ohh San toch, moeilijk he, maar inderdaad, het is een troost dat ze R heeft meegemaakt.

ps. Bij de H.e.m.a. Tweede fotoboek €5,-

fren ik las van jullie auto, balen zeg, al wel een voorkeur?

Kaartje voor jou ook vast best emotioneel geweest, wat s het een dotje zeg!

Geplaatst

Babeth ben al maanden met het boek bezig en idd via site van H.ema. Maar ja wat moet ik met 2 identieke boeken??? 1 mooie voor Ruben zelf en 1 om zelf kapot te bladeren en weer te zwijmelen bij dingen die nooit meer zullen komen.

Oh wat zou ik toch graag de eerste 3 maanden over willen doen met de kennis van nu. Ach R heeft er niks aan overgehouden nietwaar?

Geplaatst

Hema is inderdaad een goede deal, ik heb het tweede halfjaar van fiene nu in een album, maar twee keer laten afdrukken, mooi cadeau voor schoonmams die morgen jarig is.

we hebben vanmiddag gereden in een Opel corsa 5-deurs, ik vind hem wel prima, vin twijfelt nog.

Geplaatst

Inderaad San cadeautje voor je vader? Ook voor hem helemaal waardevolle herinneringen denk ik?

Fren Vin is toch van het uitpluizen ?die wil vast niet snel beslissen ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden