Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dan maakt dat ook niets uit, wat moeilijk zeg!!

Inderdaad als J fitter is verandert er al veel maar goed zo s de situatie nu niet...

ik weet niet of Bv intensiever is, volgens mij vergt het lichamelijk meer van je lijf en voor mijn idee komen kindjes vaker met bv maar ik kan me vergissen?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik vond bv zeker intensiever maar kan misschien niet zo goed vergelijken. Wel is het heel handig dat papa of oma het ook kan doen en jij een keer niet degene bent die altijd moet voeden.

Denk zeker dat ik N veel vaker voedde de eerste tijd dan met de fles bij K en B dus ik denk dat je gelijk hebt Babeth.

Geplaatst

Met een fles weet je, hij kan geen honger neer hebben, daardoor is het makkelijker op vaste tijden te voeden en huilen niet te interpreteren als hongersignaal. Bij bv weet je nooit zeker hoeveel hij drinkt dus huilen kán altijd honger betekenen. En dat maakt me ook heel onzeker, dat ik dus niet echt op verzoek voed. Ben dan toch bang hem tekort te doen ofzo.

Hij lijkt nu rustig te slapen en ik zit met een bord opgewarmde Chinees. En ach, dan is het allemaal best weer prima...

Geplaatst

Het s echt lastig je weg te vinden, maar ook toen I kv kreeg werd ik nogal eens verrast :als ze dan toch na een flesje van bijv. 100cc nog bleef huilen, na alle checkpunten gehad te hebben en ze maar bleef huilen bleek ze nog gewoon 40 cc erachteraan te willen, of er zat maar 2 uurtjes tussen 2 voedingen waardoor ik min of meer in paniek raakte omdat ik dacht niet uit Te komen met de voedingen, met Es ook nog over gehad.

Geplaatst

Och Henne wat pittig voor je! Het valt niet mee zo die eerste tijd hé! Het is gewoon zwaar, ik denk wat je ook doet en welke keuzes je maakt!

Waar je denk ik voor uit moet kijken is dat je niet in een patroon vervalt van continu aanleggen als jou dat rust geeft. Wat ik echt over het hoofd heb gezien (waardoor ik had kunnen zien dat ik te weinig bv had) waren de volgende punten:

J had echt geen volle plasluiers, vergeleken met wat ze had toen ze de fles kreeg. Dit was achteraf echt een signaal!!!

J had geen goeie poepluiers

J groeide gewoon niet goed!!!

Zolang jij deze punten af kunt vinken dan kun je er voglens mij welvanuit gaan dat je genoeg bv hebt. Kan ik me bijna ook niet voorstellen dat dit niet zo zou zijn aangezien het zo vlot op gang kwam bij jou!!!

Doe geen overhaaste dingen!!!

En ken je iemand met een draagdoek? Echt dat is zo fijn!!! Daarmee verwen je ze echt niet en kun je Th lekker bij je nemen tot aan de volgende voeding. Je legt hem gewoon na elke voeding weg en kijkt wat hij doet. Lukt het niet dan neem je hem bij je in de draagdoek.

Geplaatst

Sluit ik me bij aan Henne, globaal plas- en poepluiers tellen! De onzekerheid, doe ik het wel goed, heeft hij niet dit of dat, hou je. Hoort bij moederschap!

Het blijft vaak alle opties afvinken inderdaad. Anders nog even overleg met een lactatiekundige? Ik heb er nu 1 op de whatsapp, dat is zo fijn. :)

Overigens is "dan maar een tiet erin" niet altijd even vermoeiend. Ik vond te lang tegen onzekerheid of gehuil aan hikken veel vermoeiender. Lekker samen zitten, hij drinken, ik forum / facebook / wordfeud .. zo slecht nog niet.

Bovendien is je mannetje hoe dan ook graag dichtbij je! Maar hoe het ook gaat lopen, het moet goed voelen en bij jullie passen. En als dat in een schema is en hij vaart er (overall) wel bij: prima!

Ik leer nu nog meer dan in begin dat de slechte momenten zo in eens weer voorbij zijn en dat je van "er is iets heel ergs" naar "jee wat is die vrolijk" kan gaan. Gelukkig, want dat houdt je op de been!

Sterkte lieverd, ook voor J. Xxx

Geplaatst

Overigens is "dan maar een tiet erin" niet altijd even vermoeiend. Ik vond te lang tegen onzekerheid of gehuil aan hikken veel vermoeiender. Lekker samen zitten, hij drinken, ik forum / facebook / wordfeud .. zo slecht nog niet.

Bovendien is je mannetje hoe dan ook graag dichtbij je! Maar hoe het ook gaat lopen, het moet goed voelen en bij jullie passen. En als dat in een schema is en hij vaart er (overall) wel bij: prima!

Sterkte lieverd, ook voor J. Xxx

Ik heb weliswaar nooit flesvoeding gegeven, dus kan het niet echt vergelijken, maar ik vond bv ook erg intensief. Zeker de eerste paar maanden. Daarna werd het steeds makkelijker. Sinds ik bv heb gegeven, begrijp ik ook waarom veel mama's ermee stoppen. Het is gewoon behoorlijk zwaar en wordt vaak onderschat. Ik heb zelf ook meerdere keren overwogen om te stoppen.

Doordat de minder leuke / intensieve periode's vaak weer afgewisseld werden met leuke periode's, hield ik het uiteindelijk toch vol.

En wat Mik ook schrijft mbt "dan maar tiet" er in", die ervaring deel ik ook. Ik vond het soms juist rust geven door M dan maar extra aan te leggen. Hij tevreden eten en ik even rustig zitten met een boekje, tv oid. Toch een momentje van ontspanning. Uiteindelijk is het heel persoonlijk welke beslissing je neemt. bv of kv. Het is gewoon belangrijk wat bij jullie zelf past. Het kan uiteraard nooit de bedoeling zijn als je er zelf aan onder door gaat.

Succes en sterkte!

Geplaatst

Henne ik zou toch eens een lactatiedeskundige laten komen! Ze observeert een voeding, checkt de kleine qua gewicht en bekijkt zijn mondje!

Mijn ervaring is dat zij vaak kleine tips hebben die bv zoveel fijner maar vooral makkelijker maakt en ik vond de bevestiging dat zoonlief goed dronk extra fijn bij alle andere onzekerheden.

Ook kan ze je goed begeleiden met kolven!

Wat ik al eerder zei, doe vooral waar jij je goed bij voelt!

Succes!

Geplaatst

Lactatiedeskundige, goed idee! Ik heb heel veel adviezen van een vriendin gehad die lactatiedeskundige is. Maar verder is het gelukkig vanaf het begin gelijk goed gegaan. Maar ook ik twijfelde in het begin of hij wel genoeg binnenkreeg. Maar hij groeide goed en had goede plas- en poepluiers. Het vele huilen waren gewoon krampjes icm moeten wennen in de grote wereld buiten je buik. Het wordt vanzelf minder. Wel erg energievretend dat uren huilen.

J heeft vandaag z'n eerste vaste voedsel gehad: worteltjes en pastinaak. Hij wist niet zo goed wat hij ermee moest doen en trok de gekste gezichten :-) en hij ging kokken wat wel een beetje eng was om te zien. Je zag hem kauwen maar hij had nog niet echt door dat/hoe hij het moet doorslikken en spuugde het meeste weer uit. Morgen weer een poging

Ga nu slapen ben kapot... Truste allemaal

Geplaatst

Poep en plasluiers zijn hier niet tellen, dat zit wel goed. Vroeg me eerder af of hij niet teveel poept juist. Aankomen deed hij als een speer, weet ik van laatste week niet.

Lactatiekundige moet ik eerst even verzekering bellen wie zij vergoeden.

Th vanavond bij mij in slaap gevallen en toen in bedje gelegd, schrok net zelf wakker van z'n huilen ...4,5 uur, vraag me af of hij al lang aan het huilen was. Ben zo moe dat ik er voor mijn idee dus doorheen slaap en dat vind ik echt erg :-(

Geplaatst

Liefie heb vertrouwen!!! Het gaat echt goed. Als er goed geplast en gepoept wordt, zit het aankomen ook wel snor.

Je kunt ook gewoon lactatdeskundie zoeken op internet, zij hebben vaak op hun website wel staan hoe het zit met vergoedingen. Als je een lactatiedeskundige wil inschakelen, wacht daar dan niet te lang mee. Hoe langer je wacht, hoe onzekerder je wordt, en dat is he-le-maal niet nodig!! Maar hoe langer het ook duurt voor je je vertrouwen terug hebt.

Ikzelf denk dat je het echt prima doet, en dat je echt genoeg voeding hebt. Anders redt Th. het echt geen 4, 5 uur hoor! En overdag willen ze sowieso wel eens eerder komen. Drinken aan de borst geeft niet alleen voeding, maar ook een hele hoop geborgenheid en troost voor zo'n kleintje.

Ik heb heel veel gehad aan de ld. Vooral de kleine handige tips, doe eens zus, of probeer eens zo.

Maar probeer echt dat vertrouwen in Th. te krijgen....

En let op je eigen voeding!!

Dikke knuffel, super mama Henne!!!

Geplaatst

Meeste worden vergoed Henne! Of rekenen kleinigheidje per kwartier telefoontje of nix zelfs. Hardop meedenken.. een expert onder de knop hebben bij twijfels, echt fijn. Hier vind je een lijstje: http://www.borstvoeding.com/lk/nl/

Herken ik dat je wakker schrikt. Maak je geen zorgen, je doet het zooo goed! Jullie mannetje komt nix te kort.

Hier weer lekker lang geslapen hoor. Fijn! Mannetje weer fit en vrolijk. :) Vandaag taartje eten bij een tentje in de 9 straatjes A'dam van een vriendin.

Es, jij ook genieten! Fren, fijne vakantie!

Sen, wat wilde je weten over Rapley? Lieve foto's. :) Ik bied vaak iets grotete smalle stukken aan. Kan ie goed vadthouden en dan verdwijnt het niet helemaal in de mond. Overdag gaan broodkorstjes, soepstengels, rijstewafels ed er goed in. En Nijntje koekjes! Verder hou ik deze lijst aan: http://www.borstvoeding.com/files/introductieschemaV7.pdf Bied vaak om en om 3 dingen aan, tot ik iets heb waar ie los op gaat. Koude gekookte worteltjes en sperzieboontjes van gister smult ie ook graag van!

Kokken hoort erbij. Schijnt dat dat reflex op deze leeftijd nog halverwege de tong zit ipv achterin. Uitspugen goed teken, pas als ie er wat mee kan komt het verder de mond in. Wel geduld nodig, gaat maar mondjesmaat. :)

Caro, het is o.a. goed voor de oog/hand coordinatie, de interesse in eten, ontlast op lange termijn de ouder en het stimuleert zelfstandig meedoen met de rest. Overigens combineren wij wel met de lepel / vork, zodat je opties hebt.

Fijne daggg! Xxx

Geplaatst

Woehoe al weer 1930-715 en hoor haar nu weer. Moet niet gekker worden :-)

Auto gaat niet door. Verkoper was pissed dat vin de radio en dure lampen uit t oude autootje ging halen ( uiteraard gingen de normale lampen rn t cassettedeck er weer terug in), dat hij de koop ontbonden heeft. Kennelijk was hij toch niet helemaal eerlijk en verwachte hij behoorlijk wat te verdienen op de punto - merr dan de 50 euro die hij er voor geboden had. Balen, maar vertrouwen is dan ook weg bij zo'n man...

Ga een zingend meisje uit bed vissen, heerlijk!

Geplaatst

Jammer Fren!!!

Heerlijk dat ze weer zo goed slaapt! Genieten! En jullie voor morgen een hele fijne vakantie!

Henne slaapt th bij je op de kamer? Dan geloof ik nl nooit dat hij zo lang heeft gehuild zonder dat jij hem hoort hoor! En zo niet...babyfoon bij bed?

Hier een onrustige nacht. Meiske ging om elf uur slapen (heerlijk!!!), kwam om kwart voor vijf. Uiteindelijk om half zeven maar de fles gegeven. Ik nietmeer geslapen vanaf kwart voor vijf...brak nu!

Fijne dag meidne!

Geplaatst

Lekker trouwens dat binkie het weer wat beter doet miki!!!

Misschien handiger gelijk de fles ja...maar dan krijgt ze wel op 1 dag een fles teveel, zou dat niet erg zijn? Ze krijgt er nu vijf, dat red ik dan nooit als ze om vijf uur nog een fles krijgt?

Geplaatst

Daarom baal ik zo van fv!!! Bij bv maakt dat niet uit, kun je gewoon aanleggen, had me zo fijn geleken! MOet zeggen dat ik nog steeds baalmomentjes heb hoor dat het niet gelukt is...

Geplaatst

Snap ik hoor Es. Maar voor jullie is het beter zo. Jullie meissie is nog steeds geen dikkerd neem ik aan. Dan zou af en toe een extra flesje toch wel mogen? Wereld is niet zo zwart wit lijkt me. Regels zijn richtlijnen en de ouder is de baas. :)

Geplaatst

Haha Es', grappig eigenlijk want mij lijkt juist die duidelijkheid van de fles fijn. Had er trouwens met m'n kraamhulp gesprek over, dat het eigenlijk niet uit zou moeten maken of je bv of fv geeft. Organisatie heeft aantal lactatiekundigen in dienst die regelmatig updates en bijscholing geven aan kraamhulp en laatste keer ging het over fv op verzoek. Dat een fles niet perse elke keer leeg hoeft en je best wat soepeler mag zijn met tijden ed. De 'keuze' voor schema of op verzoek zou af moeten hangen van kind en moeder, niet van de voeding. Zitten natuurlijk wel wat haken en ogen aan....

Th slaapt niet meer bij ons, maar ik hoor op zich elk geluidje wel. Heb babyfoon ook bij bed maar na eerste nacht uitgezet omdat we toen echt van elk zuchtje wakker werden.

Meneer houdt het nu trouwens weet uit, 4,5-4,5 en nu ook alweer 4.

Geplaatst

wij gaven fv ook op verzoek. Er komt vanzelf wel een bepaald ritme in. Een baby stopt vanzelf als hij/zij vol zit. Dat is een natuurlijk gevoel wat bij volwassenen minder goed werkt.

R dronk ook zijn flessen niet leeg en er zat dan regelmatig een flesje extra tussendoor. Ze drinken meestal niet zoveel meer dan de aanbevolen hoeveelheid. Ene dag wat meer andere dag wat minder. Zolang de klene goed plast, poept en groeid is er niks aan de hand. Ontspannender omgaan met voeden geeft een hoop rust. Althans bij ons ging het beter toen we afstapte van al die gestreste regels en R wat meer het ritme ( als je daar al van kan spreken ) mocht bepalen. Tot het moment dat hij alles ging weigeren en we versnelt aan de vastere voeding moetsen gaan geven, maar dat was weer iets anders.

Lekker dat de kindjes weer wat beter slapen. Kun je zelf ook bijtanken.

Hier weer gezellig bij mijn vader en vanmorgen weer naar de indoor speeltuin geweest. R ligt nu voor een paar uur weer helemaal in coma hihi. hij heeft het heerlijk naar zijn zin gehad.

Geplaatst

Hoi meiden,

es, laat gaan dat schema, fijn als leidraad maar niet heilig hoor, inderdaad gewoon voeding geven, jullie meissie moet nig steeds het eea inhalen.

Fren, wat balen van de auto, nu op vakantie en dan weer op jacht?fij dat F weer Goed geslapen heeft , een fijne vakantie!

san, nu heb jij wat uurtjes vrij nu R k.o. Ligt, leuk he in zo'n speeltuin? Wij gaan over twee weken weer.

Ik denk wel eens als er nog en wondertje geboren gaat worden, zou ik het dan heel veel anders doen, ervaren? Wellicht ben ik dan weer net zo onzeker als met I ;-)

Geplaatst

Lang leve de antibiotica. J is nog heel gammel maar tenminste weer een beetje mens. Scheelt enorm.

Fren wat balen van de auto maar zou het zo idd ook niet meer vertrouwen. Nu eerst genieten van vakantie neem ik aan?

Babeth ik vraag me dat ook af, zou je bij een tweede minder onzeker zijn? Maar elk kind is natuurlijk ook weer anders. En het blijft een enorme verantwoordelijkheid, opeens voor zo'n klein mensje zorgen dat helemaal afhankelijk van je is.

Geplaatst

Fijn te horen dat J wat aan het opknappen is! En inderdaad Henne, ieder kindje is weer anders maar als ik soms bij anderen kijk dan lijkt het allemaal " vanzelf" te gaan, is natuurlijk niet zo ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden