Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Graag Wen! En er is niets loos met je laptop, tis het erg stil op het moment. Fijn dat het al vlot met de babykamer. Heb je binnenkort tijd voor even een bakkie thee? Dan kom ik even de puckababy enzo brengen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, niet wanhopen! Maar ik begrijp het 100% maar weet dat vermoeidheid alles ook nog eens uitvergroot qua gevoel. Zodra je maar iets hebt bijgetankt zie je het meestal allemaal weer wat positiever in. Ups & downs en BABYsteps :-)

Geplaatst

Ik kan mij jouw gevoel goed voorstellen. De wanhoop en radeloosheid. Het is soms zo zoeken naar een ritme, de oorzaak van het huiltje etc. Je wilt het graag helemal goed doen, maar je bent zelf ook nog zo moe. Al die gevoelens en emoties. Het is herkenbaar. Ik denk dat de meeste kersverse mama's dit herkennen. Helaas is het (met name in het begin) nog erg zoeken naar hetgeen je kindje overprikkelt door kan raken. Ook is het ritme nog ver te zoeken (dus dat moet je even nog niet willen, want dat geeft alleen maar frustratie). Geef het de tijd om elkaar te leren kennen. Het wordt steeds makkelijker. Nu lekker bijslapen! Ik hoop op een rustige nacht voor jullie!

en ja, fotootje volgt nog.

Geplaatst
Graag Wen! En er is niets loos met je laptop, tis het erg stil op het moment. Fijn dat het al vlot met de babykamer. Heb je binnenkort tijd voor even een bakkie thee? Dan kom ik even de puckababy enzo brengen.

Tijd zat! De enige afspraken die ik heb zijn met de bekkentherapeut, osteo of gyn. Dus er is nog ruimte zat. Laat maar weten wanneer je zou kunnen.

Geplaatst

Ik app je nog wel even Wen

Ik heb trouwens morgenmiddag een afspraak bij een osteopaat. Ben zo benieuwd!

Geplaatst

Thanks ik hoop ook echt dat hij wat voor mij kan betekenen. Ik verwacht geen wonderen maar een vermindering van m'n klachten zou al mooi zijn.

Geplaatst

Sen, ik hoop het echt voor je! Het lijkt mij zo ontzettend slopend, die klachten! Dan kan toch niemand lang volhouden met al die pijn....pff.

Geplaatst

Vraag mezelf ook weleens af hoe ik het doe? Ik denk 'gewoon' gewend om altijd maar door te gaan.

J is wakker!! Even kalmeren en dan hopelijk een rustige nacht. Weltruste!

Geplaatst

Kalimera!

sen, succes vandaag bij de osteo! Hoop dat hij je klachten kam verminderen/verlichten!

henne, hoop dat jullie een goeie nacht hebben gehad. Is J. weer helemaal beter?

wen, fijn dat de bedenkster zo goed als af is!

waarom heb ik twijfels over ons besluit? Zal wel niet beantwoord kunnen worden, dus moet het maar gewoon gaan accepteren...

Geplaatst

Na drama dag maakt meneer achter elkaar zes (!) en vier uur. Zal niet zeggen dat ik uitgerust ben ;-) maar lekker is het wel.

Tool, moeilijk, toch twijfels. Is denk ik wel iets dat erbij hoort.

Sen succes vandaag bij Osteo, hoop dat hij wat voor je kan doen. 'Gewoon' altijd maar doorgaan is zo gewoon niet.

Geplaatst

Lekker rustig geweest hier idd. Makkelijk om bij te lezen ;)

Henne moeilijk he, als bv pijn doet en niet alleen op het moment zelf. Dat was ook 1 van de redenen dat ik overgestapt was op kv. Ik kon er niet van genieten, zag er tegen op en verkrampte al bij het idee van voeden of kolven. Ik hoop dat de pijn snel verdwijnt bij jou en je er echt een genietmoment van kan maken!!!!

Fijn dat je even 2 lange stukken rusthebt kunnen pakken, hoewel idd niet uitgerust wel lekker.

Wen fijn dat de babykamer af is!! Geeft rust nietwaar, nu aan de geboortekaartjes, leuk. Wij willen ook graag in jullie adreslijstje!

Sen hoop dat je baat hebt bij de osteo, al is het idd voor vermindering van je klachten. Als je ergens "in" zit ga je gewoon door, terwijl je achteraf denkt hoe heb ik het voor elkaar gekregen.

Tool heel herkenbaar dat je twijfelt, heb hier ook nog met regelmaat de twijfel of we toch niet nog een keer moeten proberen. Zeker als er om me heen weer iemand zw is, of net bevallen. Denk dat het er bij hoort en dat nooit helemaal zal verdwijnen. Wat mij helpt op deze momenten is kijken naar wat ik wel heb (ok ik heb een kindje, maar wens naar 2e is net zo sterk) en weer eerlijk tegen mezelf zeggen waarom we die keus gemaakt hebben. Bij jou is het natuurlijk nog veel verser, ik ben al weer bijna een jaartje verder in mei.

Dikke X en knuffel!!!!

Fren zag een leuke foto van jou en V voorbij komen op fb. Hopelijk komen jullie helemaal tot rust daar.

Guusje lekker veel aan het duiken daar? Ook leuke foto's van jullie, geniet lekker.

Es hoe loopt het nu bij jullie?????

Hier een drama avond en nacht achter de rug. R wilde niet slapen gisteravond, is bezig geweest tot 21 uur, kwam om 1 uur en iets na 5 uur weer. Nu net weer terug op bed en hij slaapt, hopelijk hoef ik hem niet wakker te maken, hij moet naar de opvang straks. Voor sommige is dit een luxe avond/nacht, maar voor hier is dit heel uitzonderlijk dus alleen daarom al slopend. Heb dient tot kwart voor 11 vanavond en ben een slechte overdag slaper dus ga me maar rustig houden tot ik aan de arbeit mag vanmiddag.

Heb enige handvatten gevonden voor een presentatie over ethiek, hebben er twee te maken eigenlijk. Een voor de collega's en 1 voor een bijeenkomst na aanleiding van de workshop die ik hierover gevolgt heb onlangs. Een mooi en moeilijk onderwerp tegelijk.

Geplaatst
Kalimera!

sen, succes vandaag bij de osteo! Hoop dat hij je klachten kam verminderen/verlichten!

henne, hoop dat jullie een goeie nacht hebben gehad. Is J. weer helemaal beter?

wen, fijn dat de bedenkster zo goed als af is!

waarom heb ik twijfels over ons besluit? Zal wel niet beantwoord kunnen worden, dus moet het maar gewoon gaan accepteren...

Lieve Tool,

We hadden vorig jaar bijna tegelijkertijd een miskraam en de laatste tijd volg ik je ook weer, o.a. je mooie blogbericht. Ik leef ontzettend met je mee sinds we samen zwanger waren. Ik heb er minder behandelingen op zitten dan jij, maar wij hebben vorig jaar ook besloten te stoppen. De koek was gewoon op, Henne weet dat nog wel. Na een paar weken gaven we snikkend aan elkaar toe dat we nog helemaal niet wílden stoppen. Ik sliep bijna niet meer, voelde me vreselijk depressief en uiteindelijk bleek dat het gewoon nog niet klaar was.

Ik bedoel niet te zeggen dat jullie weer moeten beginnen, want ik ken je helemaal niet en de beslissing om te stoppen is al moeilijk genoeg zonder mensen die je aan het twijfelen brengen. Wat ik bedoel te zeggen is dat beslissingen soms flexibel zijn en je kunt je mening of opvatting ook bijstellen door voortschrijdend inzicht, of doordat je zelf verandert door persoonlijke ontwikkeling of door veranderende omstandigheden.

Toen wij besloten om toch weer door te gaan durfde ik het hier bijna niet te zeggen, ik schaamde me er voor, want ik had zo stellig geroepen dat het klaar was. Maar ik had het hardst geroepen tegen mezelf en mijn hart had er geen boodschap aan.

Misschien helpt het als je je beslissing voor jezelf wat minder stellig maakt en gewoon zegt: 'Voor nu is het rust!', dan kan je altijd zien of dat idee went of niet en heb je de deur niet zo definitief voor jezelf gesloten en doet het misschien minder zeer. Je weet niet wat de toekomst brengt, misschien zijn jullie over een tijdje wel weer zo sterk en dat jullie er toch nog een keer voor willen gaan. Misschien gaan jullie heerlijk genieten en verdwijnt het knagende gevoel naar de achtergrond. Mij heeft het destijds geholpen om geen deuren meer expliciet open of dicht te doen. Dat gaf rust en haalde de lading er af.

Houd je taai!

Floor

Geplaatst

Floor, niets zo veranderlijk als een mens. Ik heb af en toe ook van gaan we nog een keer of niet.

Tool, meis het is niet makkelijk en antwoord is moeilijk te vinden. Hou je haaks.

Sen succes bij de osteo.

San, wat een drama nacht voor jullie. Dat zijn jullie niet gewend van R. Succes met de presentatie over ethiek. Lijkt me moeilijk.

Henne, wel rustig vannacht, maar toch niet goed uitegerust. Hou je haaks meid.

Caro, verslavend zo'n telefoon?

Ik ga morgen naar de endometriose dag in Eindhoven. Kijken of ze me iets meer kunnen vertellen over dit fenomeen. Zo balen dat ik er zoveel last van heb.

Vandaag nog ff werken. En ws naar Amsterdam voor lesgeven.

Zondag knutsel dag bij mijn vriendin.

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Mooi verwoord Floor!!!!

Ruby ben zo benieuwd of ze jou als ervaringsdeskundige op het gebiet nog iets nieuws te vertellen hebben. Herkenning en erkenning zijn in ieder geval fijn, ook als ervaringen delen. Hopelijk komt er voor jou "de" oplossing ter sprake. ( zou dat geen mooi kado zijn? )

Net de kleine man naar de opvang gebracht. Heeft nog tot iets over achten geslapen dus hopelijk gedraagt hij zich een beetje. Hij was nog niet binnen of hij duwde er al weer een omver. Pfff moeilijk vind ik deze fase. Hij is heel duidelijk grenzen aan het zoeken die wij hem moeten geven, maar o wat vind ik dat moeilijk. Net zoals mijn geduld bewaren op zulke momenten. Is gelijk weer een goede leerles voor mij en komt ook in mijn werk van pas dus wordt er alleen maar sterker van zal ik maar denken.

Geplaatst

"Misschien helpt het als je je beslissing voor jezelf wat minder stellig maakt en gewoon zegt: 'Voor nu is het rust!', dan kan je altijd zien of dat idee went of niet en heb je de deur niet zo definitief voor jezelf gesloten en doet het misschien minder zeer."

Floor dit vind ik een hele goeie!!

Geplaatst
Hij was nog niet binnen of hij duwde er al weer een omver. Pfff moeilijk vind ik deze fase. Hij is heel duidelijk grenzen aan het zoeken die wij hem moeten geven, maar o wat vind ik dat moeilijk. Net zoals mijn geduld bewaren op zulke momenten.

Hier precies hetzelfde! Wat een drama momenteel met grenzen stellen, ik vind het vreselijk. Die van mij is 2,5 en duwde een kindje en gaf een ander een mep met een tak... Bij mij reageerde een moeder héél overdreven van de week, dus ik stond meteen te janken, wat een slechte moeder voelde ik me. Stond ze als een viswijf te krijsen: 'Jouw kind duwt mijn kind!!!', terwijl die van haar alleen maar janken als ze hun zin niet krijgen en daar zegt ook niemand wat van. Vervolgens ging ze me uitnodigen om te komen spelen, kreng! Dat ga ik natuurlijk niet doen. Volgens de juf is het echt, echt, echt helemaal normaal, verzekerde me, terwijl ze mij hielp mijn tranen te drogen (hormonen? Nee hoor, ik ben gewoon een beetje overgevoelig van mezelf ;-)... Gisteren was hij poeslief geweest, maar maandag schaamde ik me echt rot!! En grenzen stellen, ik ben er ook geen mens voor.

Geplaatst

Floor je weet niet hoe "blij" ik ben jou ervaring te lezen. Gaf me het gevoel dat ik toch niet faal als moeder..... het is maar een FASE ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

hier even een teken van leven van mij, ik heb de laatste dagen wel meegelezen maar echt geen fut!! Ik heb gewoon 0 energie op het moment.

I laat ons lekker slapen, daar ligt het niet aan, de zo'n zal vast wonderen gaan doen.

wen, fijn dat het kamertje klaar is, nu het kaartje maar dat is gelukkig fysiek goed te doen he? Succes!! Ik ontvang ook graag een kaartje!

sen, ik ben benieuwd hoe het bij de ostheopaat was, en van je vriend zeg wat ontzettend klote! Ik hoop dat het de volgende keer goed afloopt maar hier wordt je toch moedeloos van?!

Henne, had jij nog verder een terugkoppeling gekregen van de lactatiedeskundige ? Het zou fijn zijn als de bv dor kan aan, feit is dat Th het er super op doet, hij groeit zo hard!ik kan me herinneren dat ai in het begin 250 Gr. Per week aankwam, vond dat al zoveel!

Caro, lekker je verjaardag gevierd? Hoe gaat het eigenlijk met je schoonvader?

San,ik hoop dat de presentatie goed is gegaan, en pittige tijden met R.

bij I merk ik dat niet zo, maar " haantjes" gedrag is dan misschien ook meer iets voor jongens? Wel kan I giga tekeer gaan als ze het ergens niet mee eens s pffffff.

vandaag bij een adviseur de belastingaangifte laten doen, onze kosten mbt de behandelingen kwamen ook bovendrijven...toen bleek dat hun tweeling 15 jaar geleden ontstaan is dmv icsi, maar n België. Punctie lokaal en met een koffertje destijds illegaal de grens over ;-) 10de behandeling, en na en tp van 4 emmies ineens.

Jeetje.

hij gaf ook aan dat zij destijds op veel onbegrip stuitten, in de agelopen tijd is er natuurlijk veel meer over in de openbaarheid gekomen.

Geplaatst

Floor, wat heb je het toch mooi verwoord naar Tool!!

Tool ik hoop dat je er wat aan hebt, het is echt een struggle en ik zou graag iets voor je willen kunnen doen x

Geplaatst

Floortje. Mooi verwoord. Denk wel dat ik hier iets mee kan. San en ruby. Als ik dan lees dat jullie ook twijfelmomenten hebben dan denk ik "gelukkig" het hoort erbij. Jullie snappen me wel. Ik weet eigenlijk ook wel dat een beslissingook teruggedraaid kan worden. Wij hadden al bij de vierde keer gezegd dat t eigenlijk onze laatste keer zou zijn. Maar toch nog een vijfde keer gedaan. En dan idd in het begin het gevoel van dit is onaf.

Nu voel ik me zo doelloos. We gaan met zn tweetjes een andere kant op maar we weten niet welke richting...

Jullie zijn lief!

Ruby benieuwd of je idd nog iests uit de endomiddag kan halen. Rot dat je er zo'n last van blijft houden.

Geplaatst

hE Tool, je bent echt niet de enige die twijfelt hoor. En is zeker niet raar. De wens is gewoon heel groot.

Heb net de vrouw van mijn vaders oude baas gebeld. Die gaat voor mij foto's inscannen en mailen. Dan kan ik daar een album of zo iets van gaan maken.

Weet echt anders niet wat ik voor mijn vaders 70e verjaardag moet geven. Heb nu 1 foto waar ik iets met de kaart mee ga doen.

Vanavond blijf ik dus thuis.

Om half zes komt het 1e deel van de taptoe op nederland 2. Wil ik wel ff zien. Wij komen pas in deel 2.

San, ik weet niet of ik nog iets nieuws ga horen morgen. Het is wel de hele dag. Neem mijn tablet mee en ga proberen wat dingen op papier te zetten tijdens de lezingen e.d.

San, hoe is de presentatie gegaan over ethiek?

EDR, hoe is het bij jullie.

Dublin, hou je het nog vol en ga je vroegtesten?

Simba, hoe is het?

IVfsh, hoe is het met jullie?

Caro, die foto op fb is leuk. Wat heb je toch een leuk stel kinderen. Vind de oudste wel heel veel op jou lijken.

Hier schijnt het zonnetje erg lekker. Vanavond ook de auto ophalen.

dikke knuffel iedereen.

Geplaatst

Net klaar met de eerste les van vanavond. Dadelijk om half 9 nog een uurtje cl.ub. yo.ga. effe relaxen.

Sen hopelijk heeft e

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden