Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen, hier ook herkenbaar hoor. Ben door de mmm een stuk meer open geworden naar mijn omgeving, maar vertel niet alles aan iedereen. Mensen vinden me dus al gauw stoer mbt mmm. Ben ik ook wel, maar die andere kant zien ze meestal niet. Dit forum is dus heel goed voor mij. Dwing mezelf af en toe om over mijn gevoel te schrijven en dat is ook nodig. En nu gauw op verzenden klikken ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mik zonder pad is het helemaal niet te doen. Na elke voeding dik in de be.panthen en dan pad erop.

Th heeft er net heel rustig vier uurtje van gemaakt, biedt hoop voor rest vd nacht. Sen hoop dat J ook snel rustig wordt!

Geplaatst

Nou 2x vind ik een luxe hoor. :)

Bink alweer dagen koortsig, tandjes, snot en vaaaak wakker. Ik vraag me bijna af of hij ooooit weer gaat doorslapen..

Momenteel slaapt hij overdag ook zoveel (bijna 2x 2u). Ergens denk ik dat dit tenkoste gaat van de nacht. Maar ja, als hij dat nodig heeft?

Sen, Kaartje goed om je hier wel te uiten. Kaartje heel begrijpelijk dat dubbele gevoel. Mooi dat je er wat meedoet. Ik zie bij een vriendin dat pleegzorg veel goeds met haar doet en dat ze ook veel betekenen kan.

Geplaatst

Kalimera

sen, lijkt me ook inderdaad meer vervelend en rot voor jou, maar wij weten dat je je hart op de juiste plek hebt zitten en ook jij mag gerust hier je hart luchten en je gevoelens kwijt...doen we allemaal wel eens...

henne, succes bij het cb.

Es, hoop dat je een goeie nachtrust hebt gehad?

san, nog iets over ethiek binnen gekregen voor je presentatie?

testr, vervelend dat Binkie weer aan het sukkelen en snotteren is. Duurt nu ook al een behoorlijk lange tijd. Hoop dr het gauw verbetert!

wij hebben vanavond vergadering van de carnavalsvereniging. Over hoe het nu verder gaat, wat er met de kas gaat gebeuren. Er zijn veel leden die weggaan uit de groep en zelf een nieuwe groep willen starten.

Wij weten nog niet precies wat we volgend jaar doen. In eerste instantie zeiden we dat we volgend jaar weg zouden gaan met de carnaval, maar t bloed kruipt toch waar het kruipt en dat is richting het carnavalse...dus we zien het nog wel.

vrijdag een crematie van de moeder van mijn zwager (de man van A. 's zus). Ze was al ziek een tijdje, en had pasgeleden nog n opleving,maar helaas toch weer terugval.

Ook gisteren te horen gekregen dat een neefje van mijn schoonmoeder met 52 overleden is. Ken hem niet, want dit is de tak van hun familie die in Australië woont. Maar m'n schoonmoeder Is nu helemaal van de kaart. Opeens gaat ze nog sneller achteruit in haar denken en doen. Straks maar ernaar toe en kijken hoe het is. Misschien dat we haar gedachten even kunnen afleiden met foto's nog van het trouwen en van ons thuis en de vakantie.

ik kom later terug.reageer ik wat uitgebreider op eef en kaartje en de rest

xx

Geplaatst

Tool, wat naar allemaal. Gecondoleerd en veel sterkte.

Mik, wat blijft die Bink toch sukkelen met die verkoudheid. Duurt nu al best lang. Wat zegt de HA daarvan?

Ik vind trouwens 2x per nacht ook luxe :-) hier ook weer vaak wakker vannacht en huilen. Waarschijnlijk z'n tandje. Beetje spul opgesmeerd en weer in z'n bedje gelegd maar nee hoor niet mee eens en steeds harder huilen. Dus maar weer bij ons genomen de laatste uurtjes.

Kaartje, jij schreef dat je uiltjes zo leuk vindt: op de D&D FBpage heet Spaatje(A) een link neergezet van iemand die zelf babyspulletjes maakt. Zitten ook dingetjes met uiltjes tussen.

Caro: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag!

Geplaatst

He meiden,

Henne, goed dat er meteen op gereageerd wordt.

Tool, moeilijk en gecondoleerd.

Sen, lucht hier je hart. Dat doen wij ook.

Hier in een meeting, maar wel in mijn eigen kantoor. Volgens mijn leidinggevende niet nodig, maar zijn een aantal dingen voor mij wel aan de order.

Ik heb gelukkig 2 telefoons op mijn bureau. Dus gewoon bereikbaar.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Kaartje, mijn vader heeft ook een 'uilentic'. Neem hem altijd wel een uiltje mee uit Les.bos Zal er ook een (paar) voor jou meenemen!

En ik denk dat je dubbele gevoelens begrijpelijk zijn. Fijn dat de vrolijke gevoelens de overhand hebben, maar toch soms nog een beetje moeilijk. Knuffel voor jou!

gisteren nog lekker paardgereden?

eef, jammer dat je nieuwe baan een beetje tegenvalt. Gelukkig dan wel je oude werk voor een houvast, maar dat drukt toch een beetje de pret, lijkt mij.

hoop dat jullie gauw iets vinden. Hadden jullie nog bericht van de kopers gehad? Kan het even niet meer vinden.

dublin, hoe gaat ie bij jou? Is het nog vol te houden en hoe gaat het met je kaak?

Geplaatst

Nog niet teruggelezen, komt later nog. Zag alleen de laatste regel van Tool met de vraag hoe het met mij gaat.

Vanochtend het genoegen mogen hebben van een wortelkanaalbehandeling. Zelfs een deel van mijn neus is nog verdoofd...pfff blij dat ik niet verkouden ben...

Maar goed, de zenuw was al helemaal dood, zat echt nog maar heel weinig in. Dus eerste deel van de w.kanaalbehandeling achter de rug. Midden april terugkomen voor de rest. De overige blessures doen hun best om te genezen. Knie behoorlijk gekneusd, maar loop hierop door. Heup is ook nog wat blauw, maar dat is al veel weggetrokken. Lippen zijn weer zo goed als heel, onderlip alleen nog heel gevoelig. Schaafwondjes zijn ook goed aan het genezen. Alleen mijn gehemelte en tandvlees achter mijn voortanden voelt waardeloos aan, maar ja dat is ook opengescheurd geweest. Kortom we zijn op de goede weg van herstel. En wat mijn tanden betreft, tja dat blijft afwachten of het allemaal goed komt. We blijven vooralsnog hoop houden.

Wat betreft de wachtweken heb ik echt meer dan genoeg afleiding. Ik heb het genoegen om met nog eens 80 collega's op 2e paasdag ontslagen te worden bij mijn huidige baas en bij andere werkgevers in dienst genomen te worden. Ons werk verplaatst van de ene werkgever naar de andere, dus heel veel afstemmen/overdragen etc... Topdrukte. Geldt niet alleen voor mij hoor, dit geldt landelijk en voor ongeveer 3000 mensen. Vergelijk het met de a.s. reorganisatie van de politie. Alleen hier naar aanleiding van Enschede, Volendam, Moerdijk en Rijnmond. Dus daar veel werk in. Heb natuurlijk mijn herstel dat best wat afleiding geeft. Heb een heerlijke meid rondhuppelen die de rest de tijd eigenlijk krijgt. Dus wordt voor nu eigenlijk geleeft. Denk dat tegen volgende week het wel meer gaat leven.

Ga nu proberen of ik iets kan eten. Reageer later nog wel.

Geplaatst

Dublin, wat een gedoe zeg. Wat een schade van een 'valletje'. Klinkt allemaal behoorlijk pijnlijk. Zal inderdaad wel lekker afleiding geven van de ww. Wanneer ga je testen?

Henne, hoop dat je goede adviezen krijgt van de lactatiekundige. Jouw bv klinkt erg pijnlijk op deze manier. Zou zo fijn zijn als het voor jou nog even vol te houden is (want zo te horen is dat wat je eigenlijk wilt als het lichamelijk te doen is).

Ruby, waar heb je gesprek over? Klinkt alsof het niet lekker loopt op het werk?

Tool, wat is er aan de hand mbt carnaval? Je geeft aan dat er mensen weg willen uit de groep?

Die uiltjestic valt trouwens nog wel mee hoor (voordat jullie denken dat het helemaal vol hangt in det kamertje haha). Bij mijn zoektocht naar leuke paarse spulletjes op m.arktplaats kwam ik twee superschattige schilderijtjes van stof tegen met uiltjes erop. Was ook precies de goede kleur: paarstinten met grijs. Daarna kwam ik nog wat spullen tegen. Heb me ingehouden en alleen een dromenvanger met 2 uiltjes gekocht. Inmiddels van een vriendin van mijn zusje nog een klein stoffen uiltje gekregen (voor mijn themakamer ;-) haha). Heb die site die Spaatje noemde ook bekeken. Er is zoveel leuks met uiltjes te koop. Heb besloten dat ik het verder rustig ga houden. Anders wordt het wel een heel druk gedoe met al die vogels (en ik hou niet eens van vogels, ben echt van de 'harige' beestjes). Zal via app wel even foto sturen van schilderijtjes en dromenvanger.

Geplaatst

Nou, lactatiekundige is geweest. Th hapt goed aan, hij zuigt goed, drinkt effectief, daar is allemaal niks op aan te merken. Nog wel tips gehad om hem rustiger aan te laten happen, dat is op zich al fijn. Maar het probleem van de pijnlijke tepels.... Het kán (beginnende) spruw zijn, maar dat is bij geen van ons beiden zichtbaar en omdat ik al vanaf het begin af aan pijn heb de vraag of het dat is. Evt toch even voor langs de huisarts. Het zou ook vaatkramp kunnen zijn, maar het typische verkleuren van de tepels wat daarbij hoort heb ik dan weer niet. Ik kan ook gewoon last hebben van kou, zonder dat het direct reynauld is. Het feit dat ik misselijk word aan het begin van een voeding kan een reactie zijn op de oxitocyne, dat moest ze even na gaan zoeken. Ook in hoeverre prednisolon hier invloed op heeft en ook op mogelijke vaatkramp. Dat laatste is verwant aan reuma en bij reuma wordt wel prednisolon gegeven dus mogelijk onderdrukt dat al symptomen waardoor we nu iets over het hoofd zien of niet herkennen. Verder blijf ik tijdens een voeding de bovenkaak voelen, dat klemmen van Th kan de osteopaat mogelijk verhelpen.

Alles bij elkaar dus nog geen oplossing maar vooral veel vragen. Maandag ga ik naar de osteopaat, smiddags belt de lactatiekundige me dan nog weer voor overleg over de volgende stappen.

Ik ga snel koken, biefstuk voor de ijzer ;-)

Geplaatst
Henne, anders G. bellen en vragen of acu nog kan helpen?

Zou misschien wel optie zijn ja..... Zit dan alleen wel met oppas, kan niet meer zomaar afspreken. Is wel even wennen.... Maar moeten toch ook eerst andere dingen uitsluiten. Het is zo frustrerend, ik wil graag die bv geven, Th drinkt goed, ik heb genoeg melk, maar tijdens het voeden voel ik me naar en ik heb nu 1,5 uur na het voeden nog pijn :-(

Geplaatst

Eens even zitten googlen, maar ik had dus gewoon vaatkramp....

Wat mij dus weer meer richting syndroom van Reynauld....

Heb ook heel snel dooie voeten....

Geplaatst

Gisteren niet maar vergadering geweest. A. door zijn rug gegaan en kon niet lang blijven zitten. Straks maar bellen wat er gezegd is. Mss gaan we wel helemaal naar een andere groep, waarvan we zeker weten dat ie meegaat met de optocht.

wat is t rustig vandaag!

ruby, wilde nog laten weten, mooi bed!

Geplaatst

Wij hadden na de drukke dag gisteren een drie keer huilend wakker schrikkende Kaat, die dat anders nooit doet... dus ze blijven er echt wel gevoelig voor. Sterkte.

Geplaatst

inderdaad! J ook nog. Het kan ook heel erg per dagdeel verschillen en eind middag/avond is het vaak jengel de jengel

Geplaatst

Ik kan mij ook nog herinneren dat het na een drukke dag vol met extra prikkels, de dag erna gewoon een heel stuk minder was. Hangerig, jengelig etc.

En idd: einde van de middag. Standaard als je gaat eten, komen ze. Alsof ze het aanvoelen....haha.

Is het hier nou verder zo rustig of laat mijn laptop maar een deel van de berichten zien?

Even ego: de babykamer is (zo goed als) af!! Jeejjjjjj! Er moeten nog wat kleine dingen gedaan worden zoals een kist schilderen etc, maar ons ijsbeertje kan in ieder geval slapen en verschoond worden indien hij/zij nu zou besluiten om te komen.

Nu dus verder met mijn volgende project: geboortekaartje uitzoeken. Dat gaat vast ook nog een klus worden, onder invloed van de hormonen. (kan namelijk momenteel erg moeilijk kiezen...haha).

Wie het op prijs stelt om een geboortekaartje te krijgen: laat het even weten (hier of via de app), dan voeg ik je toe aan ons adreslijstje.

Geplaatst

Wen fijn, dat geeft rust! Fotootje als het klaar is? En ik ontvang graag een kaartje!

Toen J vanavond thuis kwam was ik echt op en wanhopig. Uiteindelijk vanavond weer vaste routine van voeden, tummytub en nog even zitten en sindsdien is hij stil. Duimen dat het een rustige nacht wordt. Eind vd middag is idd wel het ergste, maar vandaag was het bijna de hele dag. Ik ga snel wat slaap proberen te pakken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden