Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Es ik vind het eerlijk gezegd niet normaal klinken en heel moeilijk voor je. ik heb echt met je te doen want ik weet in zekere zin hoe je je voelt maar dan om een andere reden. We hebben zo lang zo veel moeite gedaan om ze te krijgen en dan zijn ze er... en dan is het niet wat we hadden verwacht en gehoopt. Bij mij heb ik het over P die zich zo vreselijk heeft gedragen, om het zo maar te noemen en waardoor ik niet volop van de kindjes kon genieten, bij jou is er dit grote slaapprobleem.

Ik moet wel denken aan de Nanny van tv: steeds troosten als ze huilt, erbij gaan zitten op de kamer zodat ze ziet dat je er bent, of G in dit geval, maar niet er uit halen. Het kan niet zo zijn dat jij er 24 uur moet zijn, dus ben het wel eens met Barbara eerlijk gezegd: laat hem er een keer mee bezig op zijn eigen manier? En probeer niet in te grijpen?

Ik weet het is makkelijk gezegd, ik wens je weer heel veel sterkte!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Es, ik vind het ook niet normaal klinken maar heb het vaker gehoord! er hoeft niet persé fysieks aan de hand te zijn. Kennis van ons had een zoontje dat werkelijk alleen maar brulde. De moeder werd er helemaal gek van! uiteindelijk is het vanzelf overgegaan. Maar als jij maar enigzins denkt dat ze iets mankeert, laat haar dan a.u.b. nog een keertje onderzoeken. Een second opinion kan toch nooit kwaad? Ik ben het ook met Barbara eens, waarschijnlijk laat ze zich alleen door jou troosten omdat ze voornamelijk jou gewend is. Mannen zijn idd snel geneigd te zeggen hier neem jij hem/haar maar. Dat deed H. ook in het begin waarop ik zei dat hij hem moest troosten want dat moet nl. ook als ik er niet ben en bijv. aan het werk ben. Wat Mik zegt is ook waar, als je je niet lekker voelt, valt alles 10x zo zwaar. Dat merk ik zelf ook heel goed. J. is nu gelukkig een stuk makkelijker geworden. Eerst konden we hem nieteens wegleggen in de box ofzo. Gelijk brullen. Nu kan dat wel en vermaakt hij zich met wat speeltjes. Maar slapen is nog steeds niet altijd even makkelijk. Vaak weigert hij gewoon en krijst hij net zo lang tot we hem eruit halen. Hij slaapt ook alleen maar in z'n bedje. Soms in de wandelwagen een hazeslaapje maar hij wordt heel snel wakker. Es ik hoop echt dat er snel verbetering komt want dit is heeeeel zwaar. Sterkte en een dikke knuffel meis

Geplaatst

Esther dikke knuf en sterkte. Ik kreeg jouw lieve kaartje gisteren precies op het juiste moment, wou dat ik jou ook zo een hart onder de riem kon steken maar heb helaas weinig wijze woorden op het moment. Herken wel erg het schuldgevoel over het gevoel dat het soms gewoon erg 'tegenvalt' als het zwaar is. De goede momenten maken heel veel goed, maar als die er te weinig zijn wordt het heel moeilijk om de moed erin te houden. Hou je taai lieverd xx

Geplaatst

Es ik heb t allemaal even niet gevolgd wegens omstandigheden, dus misschien heb je eea al na laten kijken maar zou het kunnen dat plat liggen pijn doet? Bijv door kiss syndroom? Las net t verhaal van doorzettertje in het uitgerekend in jan topic.. Vandaar t idee.

Echt rot voor jullie zeg. Ik herken t niet willen slapen heel erg maar t huilen was niet zo erg. Alhoeweler natuurlijk wel gehuild werd. T bekende autorijden en de stofzuiger aanzetten werkte bij ons manneke niet dus ik zat er net zo doorheen als jij nu. Maar als ze na zes weken nog zo huilen is er echt wel iets aan de hand meid. Wat t ook moge zijn, zo hoort t niet hoor.

Alleen ben ik er nooit echt 100% achter gekomen wat t slaapprobleem nu veroorzaakt al lijkt t hier te maken te hebben met niet met een te volle buik gaan slapen, leuke dingen alleen 's ochtends doen, 's middags zo saai mogelijk, altijd een lichtje aan en de deur dicht, met deur open is t merkbaar minder, en zeker niet te warm kleden anders kan ik er nog steeds 7 keer per nacht uit.

Na twee en half jaar is twee keer per nacht hier overigens nog doodnormaal en behoort dan tot de betere nachten. T enige wat ik daarover kan zeggen..... T went. Maar t huilen: nee lijkt me zorgerlijk, echt even verder naar laten kijken hoor.

Lfsx

Geplaatst

Lieve allemaal,

Wat fijn dat jullie zo meedenken! Echt, het voelt zo super om begrip te krijgen, herkenning etc!

Wat betreft kiss syndroom oid: ze is drie x bij een osteopaat geweest die veel baby's behandeld, dat kan het dus niet zijn.

Noor volle buik...ze is nog maar een uurtje op, dan is ze moe. Daarvan voed ik haar direct, dan even samen spelen en kletsen, verschonen en dan in de box. Dus ze heeft zo'n drie kwartier het eten op als ze weer gaat slapen. Ik heb weleens geprobeerd om haar op te houden maar ze is dan gewoon echt moe en gaat huilen.

Leuke dingen s'morgens...dat zijn juist de uurtjes dat ze nog slaapt, in de loop van de dag wordt het steeds slechter. Dus ik durf niet in de ochtenden op pad te gaan.

Ik heb zelf eigenlijk niet echt het idee dat ze wat mankeert. Ik denk dat ze overgevoelig is. Maar maandag moet ik naar het cb en dinsdag heb ik weer telefonisch contact het met zh. Ik zal het hele verhaal daar eens in detail gaan doen, kijken wat ze er dan van zeggen.

Sen wat een herkenning bij jou! Hoe deed jij dit dan allemaal? Hoe hield jij het vol? Want daar zit hem de kruks volgens mij...aan de situatie zal ik denk ik niet veel kunnen veranderen, het gaat erom dat ik het vol moet houden. Ik krijg voldoende aanbod voor oppas etc maar dan heb ik mezelf ermee. Ze zit zo vast aan patronen en aan mij, als ik iemand laat oppassen dan gaat alles anders en dan zit ik s'avonds en s'nachts met de gebakken peren. Ik moet het gewoon vol blijven houden denk ik.

G wil alles wel doen, dat is het probleem niet. Hij schuift ook niks af op mij, is er ook verdrietig onder en vind het moeilijk. We hebben net nog tegen elkaar gezegd...wat zijn we blij dat we dit samen kunnen doen zonder dat het voor strijd zorgt tussen ons tweetjes. Dat lijkt me dubbel zo zwaar caro!!! Ik moet ook proberen om het los te laten op de momenten dat hij er is. Hij moet het op zijn manier doen en daar moet J aan wennen, zonder dat ik steeds ingrijp. Maar dat is moeilijk hoor!

Vanmorgen heb ik nog even twee uur geslapen en vanmiddag nog een uurtje. Ik voel me niet fit maar beter dan gisteravond. Ik heb haar net weer de fles gegeven en na 20 minuten tegenstribbelen is ze in slaap gevallen. We gaan zien hoe lang ze het nu volhoud!

Ik kreeg van Babeth een mooi artikel over overgevoelige kinderen waarin ik veel herkenning vind (bedankt babeth!). Ik zal de schrijver van dit artikel eens mailen en vragen of zij nog tips heeft.

Nogmaals...het doet zo goed om begrip te krijgen hier en jullie meedenken is zo fijn!

Henne fijn dat mijn kaartje op het juiste tijdstip kwam! Knuffel voor jou!

Geplaatst

Es mijn vriendin heeft een huilbaby gehad. Werd niet echt serieus genomen.

Ik zou je adviseren om te filmen hoe ze doet. Is wel een werk maar pak de belangrijkste momenten. Dan kan de arts het ZIEN.

Mijn vriendin is ook gaan filmen en ineens werden ze serieus genomen. Niet dat er veel te doen is aan een huilbaby en niet dat ik jullie klein3 daarmee vergelijk hoor.

Msar ik las dat je maandag naar het cb moet. Misschien een idee?

X

Geplaatst

Es ik had ook momenten dat ik dacht ik trek het niet meer, hou alsjeblieft op met huilen en ga alsjeblieft slapen m'n kop knalt uit elkaar, alles doet zeer en ik ben zoooo moe. Maarja ook ik wilde niet om hulp vragen terwijl het me is aangeboden. Ik denk dat ik het als een soort van falen had gevoeld als ik hulp had geaccepteerd en ik dacht ik moet het maar gewoon volhouden het is een fase. J is een moeilijke slaper maar dat hele erge huilen heeft hij niet zo lang gedaan als jouw kleintje. Ik zou in jou geval eerst willen uitsluiten of er fysiek niets aan de hand is. Maar het kan bijvoorbeeld ook zijn dat ze hoogsensitief is. Ik leef echt met je mee Es en kan me voorstellen dat dit echt moeilijk is vol te houden.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ohh wat een hoop moeilijke situaties zeg, maar hoe moeilijk en slopend ook, julle slaan jullie er stuk voor stuk super doorheen, al ervaren jullie dat wellicht anders......

henne ook voor jou een knuffel! Is de pijn er nog steeds? Misschien inderdaad voor de zekerheid iets gebruiken tegen spruw? Ik vind het zo rot!

Sen, bijzonder hoe de ostheopaat een diagnose heeft kunnen stellen, nu hopen dat er verandering komt, mede door jouw verhaal mijn moeder zover kunnen krijgen om maandag met een osteopaat kontakt op te nemen...ze heeft al zo lang darmklachten en uit een darmonderzoek kwam niets. Wie weet? Viel nog niet mee, ze s inmiddels 75 en soms erg eigenwijs.

Fren, wat was dat een fijne aankomst! Hadden jullie nu nog een andere kamer gekregen?

Kaartje app je nog een fotootje? Ik ben erg benieuwd! Echt fijn om te lezen hoe jij mee kan genieten op zo'n bijzondere wijze! En dan het laten inslapen van de poes....wat ontzettend verdrietig zeg, jouw komst was dan erg waardevol hoe dubbel ook. Kun jij dat soort situaties goed van je afzetten?

Caro ik moest echt lachen om de witte wangen van B, en Dan die blik van hem, geweldig!

jouw meiden lijken allebei veel op jou zeg!

Hier wat gerommeld vandaag, boodschappen gedaan en morgen niets...als I slaapt in de middag gaan we samen een film kijken en 's avonds komen mijn schoonouders mee mosselen eten.

Geplaatst

Babeth, wil je mij dat artikel ook sturen?

Esther ik denk dat filmen een hele goede tip is! Collega van me heeft dat gedaan met de driftbuien van haar dochtertje en werd daardoor eindelijk serieus genomen. Er wordt toch snel gedacht dat moeders (vrouwen) overdrijven en overbezorgd zijn. En gelukkig dat jij en G dit samen nog aankunnen, voor hem zal het ook moeilijk zijn dat hij haar -en jou- niet kan helpen.

Geplaatst

Hier nog steeds pijn, maar ben dan ook weer niet zo dat ik er de weekenddienst voor ga bellen. Maar mede nav de link van Mik ben ik wel steeds meer overtuigd van spruw. Wil sowieso graag naar m'n eigen huisarts daarmee vanwege de prednisolon, geen trek om dat allemaal weer met een vreemde arts te moeten uitvechten. Maandagochtend dus hoop ik een eerste stap op weg naar een oplossing voor het pijnlijke voeden.

Maandagmiddag osteopaat voor Th. Ook daar heb ik veel hoop op (hoop niet te veel). We merken steeds duidelijker een voorkeurshouding. Op het aankleedkussen kijkt hij altijd naar de muur, ook als wij aan de andere kant tegen hem staan te praten. J heeft hem vd week andersom op het kussen gelegd en toen keek hij dus wél naar ons. Kaartje ik hou me aanbevolen voor tips van je moeder!

Geplaatst

Babeth, goed dat je je moeder hebt kunnen overtuigen. Ik hoop dat ze er baat bij heeft. Bij mij heeft hij nog geen diagnose gesteld hoor maar hij noemde een aantal mogelijke oorzaken. Toen ik gisteren na de behandeling thuis kwam was ik misselijk en daarna werd ik me toch moe!

Geplaatst

Henne kan je niet kolven of doet dat ook pijn? Voorkeurshouding had J ook. Wij hebben ook de andere kant gestimuleerd, speeltje erbij gehouden, bedje naar het licht gedraaid enz Dat hielp niet allemaal direct maar beetje bij beetje is het overgegaan

Geplaatst

Henne, als het niet te veel moeite is, wil je het dan even forwarden naar mij? Ik vind het ook interessant.

Esther, volgens mij kan overgevoeligheid heel goed hoor! Mijn zoontje is - zoals ik al schreef - ook heel erg gevoelig en daardoor kan ik hem ook niet even lekker ergens te logeren brengen of bij een oppas achterlaten. Hij gaat zelfs niet slapen zonder ons en slaapt tussen ons in. s' Nachts zoekt hij mij steeds op met zijn handjes en voetjes. Hij zoekt dus letterlijk steun en begrenzing, want de wereld is erg groot voor hem. Hij heeft ook heel veel gehuild - ook omdat hij een buikslaper was en op zijn rug moest liggen. Ik weet hoe zwaar het is, maar volgens mij is het toch het belangrijkste als je je kleine gewoon bij je houdt en steeds warmte en vertrouwen geeft. Het wordt vanzelf minder met het sluiten van de fontanellen, al verdwijnt het niet helemaal. Dat was in ieder geval mijn ervaring. En eigenlijk doe jij dat ook als je je hand op haar hoofdje legt, dan sluit je de fontanel af en dat geeft haar blijkbaar rust. Dat lijkt mij een indicatie dat ze heel erg gevoelig is.... Klinkt heel bekend en het is heel pittig voor je! Natuurlijk moet je ook blijven opletten of er niet iets anders is, maar je geeft zelf al aan dat je niet denkt dat er iets anders is. Houd je taai!

Geplaatst

Sen dat heb ik ook altijd, ga altijd half uurtje slapen na een behandeling.

Ken je trouwens dit boek: http://www.bol.com/nl/p/het-hoog-sensitieve-kind/9200000008497604/ Ik wil het zsm gaan lezen. Heb zelf diagnose hoogsensitief en mijn neefje is het overduidelijk heel erg dus ik wil evt tekenen bij Th snel kunnen herkennen en adequaat reageren. Tot nu toe heb ik meer het idee dat Th echt last heeft van de snelle vacuumverlossing, maar toch...

Geplaatst
Henne kan je niet kolven of doet dat ook pijn? Voorkeurshouding had J ook. Wij hebben ook de andere kant gestimuleerd, speeltje erbij gehouden, bedje naar het licht gedraaid enz Dat hielp niet allemaal direct maar beetje bij beetje is het overgegaan

Kolven nog niet geprobeerd, werd tot nu toe afgeraden omdat ik nogal wat productie heb en die niet wil opvoeren/stimuleren. En Th hapt op zich ook goed aan, daar ligt het niet aan. Als ik bv blijf geven, wil ik wel gaan kolven zodat J een voeding over kan nemen en ik meer slapen....is de theorie ;-)

Geplaatst

Henne ik heb je de link via een pb op fb toegezonden.

fijn dat je maandag terrecht kan want pijn bij het voeden is verschrikkelijk.

En dan de osteopaat, wie weet!

I had ook een lichte voorkeurshouding, kunnen " corrigeren" door anders op het aankleedkussen te leggen en anders met voeden ( op de andere arm) maar dat werkt natuurlijk niet met bv;-)

sen, die vermoeidheid klink wel en beetje als een reactie op....ik ben benieuwd de komende weken!

Dublin hoe gaat met met jou? Druk met veranderingen op het werk, het herstellen van je ongelukkige val en dan nog eens in de killing week...,.lukt het nog een beetje? Weet je al wanneer je gaat testen? Spannend!

Tool, ook voor jou een dikke knuffel meid !

Geplaatst

Wat een rust hier! Hebben alle kindjes zich goed gedragen vannacht?

fiene heeft weer doorgeslapen, van 8-730 en om 8.15 heb ik vin eruit geschopt en heb ik zelf nog heerlijk tot 1045 geslapen! Fiene heeft al die tijd druk bespeelt en ligt inmiddels weer in haar mandje te tukken. Zelf wacht ik op een telefoontje dat de hockey vanmiddag niet doorgaat, zooooo geen zin met dit koude weer...

es, ik denk ook niet dat het normaal is hoor, hoe het gaat met jullie J. Vind de tip van het filmen een heel goede, beelden zeggen zoveel meer! En hoe lullig het ook voor g is, ik ben het er ook mee eens dat je niet altijd over moet nemen... Ze moet er ook aan wennen in slaap te vallen als hij er is of door hem getroost te worden. Maar zwaar hebben jullie het, dat staat buiten kijf. Ik kon inderdaad overal heen met fiene, dat had ik jou ook zo gegund! Wanneer moet je weer aan het werk eigenlijk?

Geplaatst

Hoeveel graden is de overgang Fren? Ben 1x in oktober naar Mexico geweest van 25 naar -3 terug, was de volgdende dag ziek... (Of had ik dit al een keer verteld, nou ja de leeftijd he...).

Hier keurig meteen gaan slapen gisteravond en vanmorgen kwart voor 8, prima dus.

Net 40 minuten gewandeld met ze, brrr koude wind! En het laatste kwartier vielen ze in slaap, dus ben nu even de boterham aan het uitstellen in de hoop dat dit niet een powernapje was waardoor ze geen middagdut meer willen doen...

Geplaatst

Klinkt heerlijk Fren! Fijn gehad dus samen? F erg gemist?

Floortje bedankt voor je meedenken. Hoe kwam jij erachter dat hij een buikslaper was? Ik heb weleens de neiging om het uit te proberen maar ik durf gewoon niet goed.

Ik kan J wel bij me houden (wat ik ook doe als slapen in bed echt niet meer lukt) maar ik merk ook echt aan haar dat ze enorm behoefte heeft aan regelmaat en duidelijkheid en slapen in haar eigen bed. Als ze echt moe is en ik houd haar bij me dan begint ze op een bepaalde manier te huilen en dan weet ik dat ze naar bed wil. Wel geeft ze dan veel weerstand maar na een poosje valt ze dan in slaap

Gisteravond heeft ze een uur nonstop gekrijst bij mij in de draagdoek. Net alsof ze heel erg pijn heeft ofzo. Echt niet om aan et horen. En vanmorgen om zeven uur heeft ze ook een uur lang gekrijst. Ik heb haar bij me in bed genomen en na een uur werd ze wat rustiger. Ze was nog hardstikke moe dus ik dacht ik houd haar lekker bij me maar dan begint ze na een tijdje te huilen omdat ze gewoon niet kan slapen op die manier. Ze ligt dan in haar slaapzak tussen ons in maar is dan enorm onrustig. Op het moment dat ik haar in bed leg en haar strak instop dan legt ze het koppie neer en gaat na een poosje bij haar te hebben gezeten slapen.

Ik heb gisteravond en vanmorgen gefilmd, wilde de filmpjes uploaden zodat jullie mee kunnen kijken maar dat lukt niet met de mobiel.

Geplaatst

Hier gaat het, vannacht een ruk van vijf uur verder telkens krap aan drie. Nou ja, dat mag, al hoop ik dat ook weer wat vaker vier uurtjes gaat pakken. Belangrijkste is dat hij tussendoor niet zoveel huilt en dat wisselt heel sterk. Ene 'blok' is het drie uur huilen, andere keer valt hij redelijk snel in slaap. Overigens huilt hij bijna altijd wel even, maar dat laat ik dus (steeds makkelijker) gaan. Van de lange huilperiodes word ik alleen zelf zo naar dat die de betere uren overschaduwen. Ik slaap zelf ook niet als hij aan het huilen is, dus de dag wordt zo soms wel een uitputtingsslag. Maar mag dan m'n handjes dichtknijpen dat hij snachts meestal wel snel weer in slaap valt...

Heel andere vraag over wat 'normaal' is: hadden jullie er ook moeite mee dat het leven van je man/vriend eigenlijk vrij 'normaal' doorgaat terwijl jij voor je eigen gevoel helemaal in een andere (geisoleerde) wereld terecht bent gekomen? J gaat gewoon werken en doet wat hij hiervoor ook deed, met toevoeging van een mooi mannetje dat hij kan knuffelen, af en toe verschoont en savonds lekker in badje doet. Hij wordt snachts wel wakker, maar slaapt gelijk weer in. Hij heeft energie en geniet enorm van het extra dat Th meebrengt. Ik: ik zit thuis, zie weinig mensen, moet 24/7 klaarstaan met m'n melkfabriek, loop de verplichte dingen als cb ed af, weet wanneer Th gevoed moet worden, hou daar rekening mee, probeer tussendoor slaap te pakken en het huishouden te draaien (miniaak: wassen en koken) en kom dus totaal niet toe aan iets voor mezelf. Ik vind het op die manier soms best moeilijk om te genieten, voornamelijk omdat ik zo moe ben. J doet echt best veel en wil van alles doen maar hij leeft ook gewoon 'door' en ik sta voor mijn gevoel totaal stil. Is dat herkenbaar? En gaat dat over?

Als ik een beslissing heb genomen deze week over wel/niet doorgaan met bv kunnen we in ieder geval gaan proberen dat J een voeding overneemt, hetzij fles, hetzij kolven. Met wat meer slaap zie ik het denk ik ook wel anders. Het is bovendien geen weer om naar buiten te gaan en ik heb telkens pijn. Maar de woorden 'jij doet lekker waar je zin in hebt en ik zit thuis met een huilend kind' schrok ik zelf toch erg van :-(

Geplaatst

Esther als J een buikslaper blijkt, kun je toch zoiets als een aerosleep aanschaffen? Als ze dan wel slaapt.... Dat huilen alsof ze pijn heeft, daar zou ik idd nog eens mee naar de kinderarts gaan. Th doet dat ook, maar ik bedenk hem ook heel erg van een voorkeurshouding. We leggen netjes zijn hoofdje elke keer een andere kant op, maar hij draait het zelf negen van de tien keer naar links. Soms piept hij ook een beetje als je hem oppakt. Heb dus echt veel hoop op de osteo en anders evt kinderfysio.

En geef je J nog iets tegen krampjes? Wij zitten nu op een combinatie van pro-biotica en af en toe cinababy. Infacol deed niet veel goeds. Sab simplex werd hier genoemd, maar ik las dat dat hetzelfde is als infacol alleen in andere dosering dus dat heb ik nog even niet geprobeerd. Misschien andere voeding? Ik zit maar even te verzinnen.... (merkte zelf dat het huilen minder lijkt als ik geen kaas/melk eet, gaat voor KV niet op, maar andere voeding kan misschien wel uitmaken).

Geplaatst

Hoi meiden, heb het met mijn moeder al even over de voorkeurshouding gehad. Ze is nu op bezoek bij mijn oom en tante, maar vanavond gaat ze even op haar compu kijken. Ze heeft waarschijnlijk nog handige instructieformulieren over wat wel/niet te doen mbt houding en hoe je goede houding kunt stimuleren/motiveren. Ze gaat vanavond even kijken. Begon tegen mij al een heel verhaal over allerlei handige houding compleet met instructies met een kussentje als baby ;-) haha. Zal haar anders vragen wat houdingen voor te doen met een pop of zo en dat ik daar dan ook foto's van maak. Dan kan ik dat naar de liefhebbers mailen. Zal haar ook even vragen naar het velen huilen. Lijkt mij inderdaad niet normaal. Mijn moeder is vanaf 2 weken leeftijd ook voorstander van al op de buik leggen, uiteraard met toezicht. Ze heeft oefeningetjes hoe je de nekspiertjes op de juiste manier kunt trainen. Laat maar weten wie de info wil hebben, dan fabriceer ik wel wat met mijn moeder en dan mail ik het.

Heb zojuist nav de vraag van Babeth even wat foto's van het kamertje via de app verstuurd. Word er zelf elke keer blij van als ik daar sta. Vorige week had ik het eventjes wat moeilijk, maar merk dat ik nu weer vol positieve energie de nuttige spulletjes aan het verzamelen ben. Vanavond hier in het dorp een badje op standaard, tummytub, wasbakje en twee badthermometers ophalen voor de geweldige prijs van 15 euro. haha, daar word ik nou echt vrolijk van. Echt leuk dat marktplaats shoppen :-).

Merk dat ik wel toeleef naar 13 maart. Dan zijn we weer een jaar verder. Is op een of andere manier toch weer een psychische drempel of zo. Beetje gek misschien.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden