Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He es

wat naar allemaal. En herkenbaar.

De eerste paar weken heb je je zwangerschapshormonen nog om alles aan te kunnen maar als die wegebben, en je je reserves hebt aangesproken komt t punt dat je op adrenaline gaat leven. Dit veroorzaakt mede de gevoelens van stress is mij verteld. Door te weinig slaap maak je adrenaline aan waardoor je constant in de hoogste staat van paraatheid schijnt te verkeren. Ik werd ook van t minste of geringste wakker, heel ergerlijk maar t is een natuurlijke reactie van je lichaam om zo te reageren. Denk dus niet dat je een of andere overspannen muts bent! Inderdaad 5 minuten nagel bijten voor je actie onderneemt en wat bij mij hielp is de magnetron boven zetten en voorgevulde flessen water en een doosje poeder mee naar boven zodat je geen heel circus midden in de nacht hoeft te hebben met naar beneden gaan etc. Word je veel te wakker van.

Ik heb geen huilkindje gehad maar weleen hele slechte slaper met anderhalf jaar lang 7 tot 14 keer per nacht er uit en nu nog altijd een a twee keer. Ik pleeg dus wel wat te weten van vermoeidheid en t overleven gevoel. Been there!

Ik kan alleen maar zeggen... Hou je taai. Het is zoals je zegt: overleven. Leg je er ook vooral even bij neer dat je de zwaarste taak in je leven tot nu toe aan het uitvoeren bent. Accepteer dat je er niet uitziet van moeheid en laat verder iedereen die wat van je wil de rambam krijgen. Hou elk restje energie voor je zelf en pak elke kans om te rusten aan. Slaap je niet dan rust je wel zei mijn oma altijd... en breng je ook je getergde zenuwen weer wat tot rust. Het is gewoon ff heel moeilijk nu en zeker geen fijne tijd. Maar voel je daar niet te rot over, wat is een paar maanden op een mensenleven. Genieten kun je later nog voldoende! Nu even doorbijten en tanden op mekaar.

Ps na een aantal maanden bood t zkhs mij aan om t kindje er een paar nachtjes te laten slapen voor observatie. Ik heb dat niet gedaan omdat ik zo eigenwijs was dat t kind niet zonder mij kon, maar heb daar later wel spijt van gehad. Ik kan alleen maar zeggen... Als ik t over mocht doen, had ik t gedaan want buitent feit dat je zelf dan even rust hebt, weet je hopelijk meteen iets meer of t hoe en waarom.

Lfsx

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor ik herken mezelf echt heel erg in jouw verhaal! ik sta ook strak van de adrenaline en ben ook de hele tijd in hoogste staat van paraatheid. Ik word van elke poep of scheet wakker bij wijze van spreken en kom daarna zeer zeer moeilijk weer in slaap. Voel me vaak erg opgejaagd. Slaapgebrek dus...wij hebben ook zo'n slechte slaper. Heb vandaag al 3x geprobeerd hem in bed te leggen voor een dutje maar slapen ho maar! terwijl ik zie dat hij hartstikke moe is, hij wrijft in zn oogjes en trekt aan z'n oren. Maar hij verdomt het om te gaan slapen. En 's-nachts is hij dus ook tig keer wakker.... verder is het een heeeeerlijk kind hoor!

Geplaatst

Es', ik weet niet of ik makkelijker ben dan jij. We zijn allemaal andere moeders met andere kindjes, dus geen situatie is gelijk. Ik ben inderdaad makkelijk, maar vin heeft mij ook toen fiene 3 weken oud was de deur uit geschopt om iets ALLEEN te gaan doen. En ik vond het héérlijk! Even mezelf zijn eb niet alleen maar zorgen.

En nee, hè bent geen rare! Wij zouden de situatie allemaal heftig vinden. Enige dat ik je wil meegeven is: wees niet te trots of bang om hulp te vragen en aangeboden hulp aan te nemen. En vul ook niet voor anderen in dat ze het te druk hebben: je zult versteld staan hoeveel mensen best even 2-3 uur met J de hort op willen zodat je kunt bijslapen!

Geplaatst

En nee, hè bent geen rare! Wij zouden de situatie allemaal heftig vinden. Enige dat ik je wil meegeven is: wees niet te trots of bang om hulp te vragen en aangeboden hulp aan te nemen. En vul ook niet voor anderen in dat ze het te druk hebben: je zult versteld staan hoeveel mensen best even 2-3 uur met J de hort op willen zodat je kunt bijslapen!

Daar sluit ik mij helemaal bij aan. Denk af en toe ook even goed aan jezelf, meis! Knuf.

Geplaatst

Noor wat pittig voor jullie!!! Hoe houd je dat vol? Bijzonder jouw uitleg over hormonen/adrenaline etc. Herkenbaar!

Alleen al die herkenning dat het lang niet altijd rozegeur en maneschijn is en dat het pittig is...fijn!

En nu op laten nemen...nee is echt niet nodig. We trekken het samen. Ik moet alleen wat meer rust nemen als het kan en opzich zijn die momenten er wel maar dan vind ik het ook nog weleens jammer van mijn tijd.

Meiden bedankt voor jullie meedenken! Zo fijn! Fren ik heb de dr. Brown fles gekocht vanmiddag en daarmee doet ze er een kwartier over. Netjes dus! Je tip van nutriton zal ik onthouden!

Ik moet wel zeggen dat J het vandaag heel goed doet. Vanmorgen heeft ze een poos gehuild maar vanmiddag heb ik haar gewoon weg kunnen leggen en heeft ze (met onderbrekingen en bij haar zitten) twee uur geslapen! En nu ligt ze er ook in!!!

Ivfsh...ik merk wel dat ik een wandelende hormoonbom ben (geweest misschien) de afgelopen periode. Herken mezelf gewoon niet echt qua stresslevel, nervositeit etc. Ik houd het in de gaten!

Geplaatst

Lieve Es, wat een rotperiode!! Leef met je mee, en hoop zo dat het snel beter gaat. Wat fijn dat je hier verhalen terugkrijgt die je steunen en herkennen geven!

Ik herken trouwens ook dat gevoel dat je geleefd wordt door je hormonen ; ( maar dan op ander vlak, als er teveel stress is dan leef je op een gegeven moment op een te hoge stand. Ook hier slechte slaper. Ik maak wel gebruik van ademhalingsoefeningen waarbij ik dan gebruik maak van de ademhalingstechniek waarbij je de ademhaling bewust goed verspreid, en diep, en dan even vast houdt, en dan lang uitademen, met name let ik dan goed op hals en ruggewervels, waar de nervus vagus langs loopt. Het schijnt dat je met behulp van bewuste ademhalingstechnieken je hartfrequentie rustiger kan maken/ stresshormonen kan doen laten zakken. Het helpt niet altijd direct, maar soms wel, en het is in ieder geval fijn om iets te kunnen doen met je gestresste gevoel.

Ik ga gewoon voor je duimen dat J. in rustiger vaarwater komt, en dat jullie wat meer mens kunnen worden en tot rust kunnen komen.

HIer languit op de bank, even niks.. voor iedereen die ziekjes is, beterschap!!

Geplaatst

Koester die goede momenten meis! Niet makkelijk om die naar boven te halen als t doffe ellende is, maar ze zijn er gelukkig wel.

Ik op de terugweg, net Brussel uit. Ben kapot!

Nog wel ff geshopt bij galeries lafayette, had een uurtje over, dus Fien weer in t nieuw. Had geen zin om zelf te passen, haha! En ven fan vd rompers van petit bateau, maar die zijn loeiduur en daar gelukkig in de aanbieding!

Geplaatst

@Edr, fijn dat het vandaag op de dag beter ging. Jouw verhaal is echt herkenbaar! Het gevoel van altijd klaar staan, elk kikje/piepje a la minute is echt heel vervelend, maar zo waar! Voor mij een reden om die kleine veel eerder dan gepland op haar eigen kamertje te laten slapen, ik bleef in de startblokken staan. Wij gebruiken hier de babyfoon en die ook gelijk bij de ander neergezet. Troost je het gaat straks veel beter. Zo gauw die hormonen weer iets tot rust zijn, J uit die krampjes periode is en je weer wat slaap te pakken hebt. Kijk ik terug naar onze eerste 3 maanden dan vond ik die echt pittig. Dat verantwoordelijkheidsgevoel, u roept wij draaien, het onbekende van je kind, huiltjes herkennen en hier ook nog eentje die als ze dan eenmaal sliep ze vrolijk op zoek ging naar haar duim en zichzelf weer wakker sloeg. Ons meisje was 10 weken lang zwaar gefrusteerd (echt driftig zo nijdig)omdat ze haar duim niet kon vinden en ze een ontzettende zuigbehoefte had. God wat waren wij jaloers op al die kindjes die een speentje accepteerde, want tja dat was voor C absoluut niet aan de orde. Kwam er echt niet in. Kan je vertellen dat hartje winter elke keer je pink in haar mondje stoppen (handen wassen) niet goed is voor je vel. En insmeren kon ook niet, want die vinger moest weer in de mond. Dat was de enige mogelijkheid dat zij wilde gaan slapen, nou we keken de weken letterlijk vooruit!

Dus echt je bent niet de enige en het wordt makkelijker. Kan wel zeggen dat dat gevoel van hoor ik iets en gelijk klaar staan hier erg lang heeft aangehouden. We zijn pas echt gesetteld en volledig gewend nu ze een jaar is.

@Meiske, hoe is het met jouw meisje?

Hier een meisje met koorts en echt uit haar doen, dus veel gedragen (hoef niet meer naar de sportschool met haar 11,5 kilo), bij mama op schoot en voor haar doen veel geslapen. Ze voelt zich echt beroerd, maar drinkt wel goed en er gaat wat eten in. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat.

Geplaatst

Komt echt goed Es, ik weet het zeker, alleen bij de een duurt het langer dan bij de ander! Je bent in ieder geval niet de enige zoals je leest, kleine troost misschien.

Fren ik vond petit bateau ook zo fijn voor N, ze zijn echt voor lange smalle kindjes. Ik had ze toen gekregen en schrok inderdaad van de prijs... Nu konden ze die ik nog had niet zo lang aan omdat deze twee niet zo smal zijn hihi...

Geplaatst

@fren, ik heb maandagochtend om 8.30 de punctie. Moet half uur van te voren melden, ivm moeilijk te prikken infuus. Dus om 5.45/6.00 in de auto, A12 staat snel vol plus zondag weer sneeuw verwacht...

Geplaatst

Fiene past petit bateau inderdaad het beste, de andere rompers zijn óf te breed en passen in de lengte, of te kort en passen in de breedte...

Getver, weer sneeuw?? Ben er zo klaar mee, met die kou! Die beurs vandaag ook, zo koud dag iedereen met jas aan liep!

Geplaatst

Succes in ieder geval! Hoeveel follikels liggen er klaar?

Overigens, heb net de roman De lab-baby uit. Aanrader! Gefictionaliseerd verhaal van een stel dat via iui uiteindelijk via IVF een baby krijgt.

Geplaatst
Succes in ieder geval! Hoeveel follikels liggen er klaar?

Overigens, heb net de roman De lab-baby uit. Aanrader! Gefictionaliseerd verhaal van een stel dat via iui uiteindelijk via IVF een baby krijgt.

Ik was al aan het overwegen om deze te gaan kopen. Ik had er deze week het eea over gelezen. Ik ga dus maar eens op zoek naar dit boek.

Wat betreft lange en slanke kindjes, daar kan ik niet over mee praten. Die van ons was een echt "spekkie" type.

Geplaatst

Haha hier ook geen slank poppetje. P.r.enatal is soms te smal. Maatje 98 nu gekocht, dus klein is ze niet... ben benieuwd wanneer mijn genen aan zet komen :-) lengte klopt wel

Geplaatst
Haha hier ook geen slank poppetje. P.r.enatal is soms te smal. Maatje 98 nu gekocht, dus klein is ze niet... ben benieuwd wanneer mijn genen aan zet komen :-) lengte klopt wel

fiene is echt lang en dun. Zit nu qua truitjes en rompers in 80-86, terwijl rokjes en broeken nog 74 zijn. anders zakken ze van haar kippenkontje af!

Geplaatst

Fren J is ook lang en dun. Maar dat kan natuurlijk nog snel veranderen! Maar die rompertjes van petit zitten dan dus goed? Ik heb nu regelmatig dat ze maat 50 of 56 in de lengte niet meer kan hebben maar in de breedte zitten ze veel te wijd!

Hier gisteravond een onrustig meisje. Uiteindelijk om 1 uur vannacht in slaap gevallen en om half tien wakker moeten maken! Super hé! En vanmorgen en vanmiddag gewoon weg kunnen leggen. Wel een paar x huilen om de speen maar ze slaapt daarna gewoon weer in! Zo luxe dit!

Trouwens om 1 uur vanmiddag zo gek...ik zag ineens dat ze bijna in slaap was gevallen in de box. Dus ik pak haar op en ze wordt een klein beetje wakker maar valt vervolgens gewoon weer in mijn armen in slaap! Zo bizar, dat heb ik nog nooit gehad met haar! Ik schrok er gewoon van...dacht even dat er iets niet goed was. Elke vijf minuten gaan kijken maar ze 'deed het gewoon'! En na 20 min even huilen om de speen dus niks aan de hand maar het was gewoon gek! Normaal is ze klaarwakker als ik haar weg leg en huilt ze vaak even maar ze was nu echt een beetje knock out!

Geplaatst

Waar dan? Toch niet in nederland. Hier zijn ze toch duurder?

Ik zit net mijn liveverslag vd bevalling terug te lezen. Bijzonder! Krijg bijna heimwee!

Geplaatst

Es ze is volgens mij slaap aan het inhalen! Maar ik kan me voorstellen dat je denkt er klopt iets niet als je zo gewend bent dat ze wakker is en huilt hihi. Laten we hopen dat dit de ommekeer is, wie weet!

Ik heb nu twee stevige babies, pardon dreumesjes, dus geen petit bateau meer nodig... Zo grappig, heel ander figuur dan N... ben ook allemaal kleren van N aan het bewaren voor Kaat maar als ik naar die skinny's en ook gewone spijkerbroeken kijk, vraag ik me af of ze die ooit aan zal kunnen! Maar goed, ik kan ze altijd nog weg doen later.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden