Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Caro, volgens mij verwerkt jullie ventje alle indrukken van de dag op deze manier (als het echt voor hem nodig is), dacht gaat echt wel minder worden.

@Fren, bijna weer naar huis!

@Henne, hoop dat jullie kereltje niet ziek wordt. Succes vandaag!

@Meiske, een dagje geen prikken :)

Hier bijna klaar om naar mijn nieuwe werk te gaan. Moet echt de knop omzetten, aangezien dit absoluut geen eigen keuze is geweest. Maar goed, ik heb werk en dat is in deze tijd ook een groot goed! Meiden veel plezier vandaag, geniet van het zonnetje!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pffff, gelukkig wel! Nog 1 dag bikkelen en dan eindelijk naar huis. Vanmorgen ook nog mega ongesteld geworden, dus lekkere timing, not!

Henne, dat snotteren enzo hoort er wel echt bij, maar als je je ongerust maakt, inderdaad gewoon bellen!!

Zal een druk dagje op de app worden ;-) gelukkig de hele dag wifi, want druk aan de kook vandaag, kan ik t goed bijhouden!

Geplaatst

Snotteren? Ik dacht serieus dat er een kruising tussen een oerang oetang en een biggetje naast me lag snachts. Ik vond dat zo raar en dacht ook dat hij iets mankeerde maar hoort er allemaal bij. Doen ze vooral in het begin. J heeft trouwens ook geen koorts gehad na z'n prikjes dus het hoeft niet. Snap je angst heeeeeel goed Henne. Ik ben nu de halve nacht J terug op z'n rug aan het draaien omdat ik zo angstig ben....

Geplaatst

Tweede fles van vandaag ging wat moeizaam maar wel normale hoeveelheid. Daarna in slaap gevallen in maxi cosi dus laat m maar liggen, zo de auto in richting Sen ;-)

Angst is een slecht raadgever he, en angst zit hier diep blijkbaar en voedt de onzekerheid. Misschien idd eens met iemand over praten.

Spannende dagen weer vandaag en morgen. Ik heb onderweg geen wifi dus maar veel thuis blijven ;-)

Geplaatst

Ik kom mij ook nog even hier melden.

M is door mijn beste vriendin opgehaald en blijft vannacht sowieso daar slapen. Nu dus afwachten. Ik ga ook zo even proberen te slapen of te rusten. Meer kan ik nu niet doen.

1 ding is zeker: voor het weekend hebben wij ons ijsbeertje in onze armen!

Henne, ik hoop dat de puckababy gaat werken. Sterkte met Th!

Verder ben ik het even kwijt. sorry.

Geplaatst

*breek ff in*

Lieve Wen, heel veel sterkte en succes en ik hoop op een hele vlotte, voorspoedige en mooie bevalling!

*breek weer uit*

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ik had al eerder gelezen dat sommige kinderen door huilen in bed de indrukken van de dag verwerken maar A: waarom dan zo lang en B: het ging juist zo goed de laatste tijd waarom nu weer een beetje een terugval?

Geplaatst

Wen, zet hem op meid!

Caro, dat vraag ik me ook af. Waarom wijzigt die gebruiksaanwijzing van die kindjes voortdurend? :-)

Slaapzak instoppen werkt niet. Hij draait zich alsnog om en ligt dan helemaal in de knoop

Henne heeft net de puckababy opgehaald bij mij op het werk. Dat is dichter bij. Hoop dat het werkt bij Th. Even gekletst en Th bewonderd: wat een plaatje! Hij lag lekker te slapen. nu kolven en zo nog even paar spoedklussen afronden.

Geplaatst

Oh dat was een korte meeting dus... Maar wel leuk dat je Th nu hebt gezien!

Jammer dat dat instoppen niet werkt, hier wel. Ik vond het ook eng hoor dat buikslapen maar op een gegeven moment is hij echt oud genoeg en je kunt er toch moeilijk tig keer per nacxht uit gaan elke nacht? Kun je niet googlen ter geruststelling wat een veilige leeftijd is voor buikslapen? J is nu al 7 maanden. Wie weet kan het helemaal geen kwaad en zit het alleen in je hoofd... irritant genoeg.

Geplaatst

Van Ouders Online: "Zodra een baby zichzelf vlot om en om kan draaien, kun je hem zelf zijn slaaphouding laten bepalen. Slapen op de rug is dan niet meer nodig. Gemiddeld is dat bij 5 maanden."

Misschien heb je dit allang zelf opgezocht hoor en uiteraard is het maar weer een mening... Altijd doen wat je zelf het beste vindt! (Maar dat doe jij wel :-))

Geplaatst

Wen oei oei oei!!! Wat spannend meid! Geniet nog van je laatste uurtjes samen met je man. Wel stil zonder je kleine man of niet? Hoe voel je je verder? Sta je er rustig in, ben je relaxed of erg gespannen? Je vorige bevalling was nogal een klus toch?

Henne het boekje van babeth is op de post hoor! Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Gezellig dat jij en Sen elkaar ontmoet hebben. Hoe zit het trouwens met onze date in april meiden, hadden we al een plek?

Sen zal best wel lastig zijn idd dat buikslapen van je kleine man. Ik begrijp je angst maar op het bureau hoorde ik de arts laatst zeggen dat het idd vanaf een maand of zes geen kwaad meer kan mits ze goed kunnen draaien!

Caro wb dat huilen en dingen verwerken, het jongste dochtertje van mijn zusje heeft dat ook heel erg met fasen. Dan gaat het weer een paar weken goed en dan is het zo weer een poos mis.

Hier een fijn weekend achter de rug. J heeft nauwelijks last gehad van de verjaardag van zaterdag. Zondagmorgen zijn we nog even naar mijn ouders geweest (daar een voeding gegeven en zodra ze moe werd (na ong een uurtje) zijn we weer naar huis gereden. Dit resulteerde wel in een paar uur huilen s'middags en ook s'avonds. Iets teveel van het goede dus.

Maandag heeft mijn schoonzus hier opgepast. ze heeft drie kinderen en die zijn ook geweest. Het ging best goed. s'middags heeft ze dik twee uur geslapen. Na de voeding van drie uur niet meer. Toen heeft ze flink liggen huilen volgens mijn schoonzus en heeft ze een uur bij haar op de arm liggen slapen. Nou prima hoor! Ze hebben haar met de kinderen lekker in bad gedaan, zij genoot en haar kinderen vonden het prachtig.

Wij waren vroeg thuis want ik werd toch een portie beroerd tijdens het eten! Nog net het hoofdgerecht weg kunnen werken en om acht uur waren we thuis. Ze was toen aan een voeding toe, deze gegeven en lekker op bed gelegd en na een uur keuvelen en mopperen is ze heerlijk in slaap gevallen. Prima hé?

Vanmorgen kwam ze om half zeven. Om acht uur weer naar bed gedaan en ze heeft geslapen tot goed elf uur! Om kwart over 12 weer naar bed en toen ook geslapen tot drie uur! En nu om half vijf op bed gelegd en ze slaapt alweer! Dit is zo fijn zeg!

Geplaatst

Es wat fijn dat het nu zo goed gaat!!!! Zo blij voor jullie. Nu is het nog meer genieten en kunnen jullie ook bijkomen van deze enerverende tijd.

Geplaatst

Weer even een kleine update. Vanmiddag lekker geslapen, maar werd wel af en toe wakker door wat weeen activiteit. Het is helaas nog erg onregelmatig, dus ik ga mij maar proberen te ontspannen. Lekker wat lezen, tv kijken, spieken op het forum etc.

Ik hoop dat het vanavond wel een beetje echt gaat doorzetten.

Daarnaast is het vreemd dat M niet thuis is. Hij is nog nooit uit logeren geweest, terwijl die toch al 4,5 jaar oud is. Ik hoop daarom wel dat het maar bij 1 nachtje hoeft te blijven. Ik voel mij wel meer ontspannen als bij de bevalling van M.

Babeth, succes en sterkte morgen met de punctie!

Voor de rest is het even niet blijven hangen.

Wie weet tot later hier of anders via de app.

Geplaatst

Wen wat spannend zeg. Veel kracht toegewenst, nog even!!!!!!!

Babeth hoop op een mooie oogst morgen. Fijn dat je schoonmoeder "aan huis" komt ;)

Henne las dat je toch ff ha geweest was. Groot gelijk hoor, hopelijk voelt Th (en jij ook) zich snel weer beter!! Lekker bij je houden en mama liefde is voor alles het beste medicijn. X

Geplaatst

Idd lekker bij je houden Henne!

Wen wat spannend, hoe is M eronder? Snapt hij het allemaal nog een beetje?

Es, fijn dat jullie zo'n relaxed paasweekend hebben gehad maar jammer dat je zo beroerd werd. Verkeerd gevallen?

Caro, ik had idd al flink gegoogled en kwam er zo dus achter dat het goed kunnen draaien dus niet alles zegt:

Daarnaast ligt ook de wekdrempel van het kind in buikligging een heel stuk hoger. Dit is de prikkel vanuit de hersenen die ervoor zorgt dat men wakker wordt. Dit moet bij een baby in buiklig tot 1,5 keer sterker zijn dan in een andere positie. Door een zwakkere prikkel zal u baby in buiklig dus niet gewekt worden.

Om dit te vermijden legt u uw baby dus best op zijn rug te slapen.

Uit onderzoek blijkt dat baby's een verlaging van de bloeddruk vertonen als ze op hun buik slapen. De verlaagde bloeddruk verhoogt de kans op het falen van de bloedcirculatie en dus op wiegendood.

Geplaatst

Ja vind Th toch echt zichzelf niet, moeilijk hoor zo'm eerste keer 'ziek'. Geen hoge koorts maar wel sloom - of eigenlijk meer gelaten- en wat warm, hij valt nu bij mij telkens net niet in slaap en dan draaien die oogjes zo weg. Dat gehuil werd ik moedeloos van maar toch heb ik dat tien keer liever dan dit stille zielige manneke :-(

Babeth veel succes morgen!

Wen, zak best raar zijn zonder M. En het weten dat het nu max nog twee dagen duurt... Vond zelf die laatste avond voor het inleiden heel vreemd.

Vanmiddag de puckababy opgehaald en even met Sen gekletst. Goed voorproefje voor de 27e. Esther volgens mij wordt het Schiedam! En wat fijn dat het zo goed gaat met J!

Zo weer een fles en dan proberen te slapen.

Geplaatst

[quote=Henne;615643

Angst is een slecht raadgever he, en angst zit hier diep blijkbaar en voedt de onzekerheid. Misschien idd eens met iemand over praten

Henne, voel jezelf geen afwijkende moeder, ik ben met name in de eerste 4 maanden ik denk wel 4x bij de huisarts geweest, en vroeg me echt af of ik nu over overbezorgd was of dat dit normaal was maar de huisarts verzekerde me dat het er echt bijhoort, die bezorgdheid, en ze zien die net zo goed terug bij moeders " zonder rugzak" . Ik dacht echt dat komt niet goed met mij maar gaandeweg leer je je kind kennen en ook je eigen gevoel.

Es' erg fijn om te horen dat het goed gaat met J, en dus ook met jullie, ohh die foto op FB, geweldig!

Fren sterkte met de laatste zware dag, redt Vin het ook een beetje met F?

Wen, onwijs veel succes meid!! Hoop dat alles voorspoedig zal verlopen en ik zeg nog steeds een mooi zusje voor M!

Geplaatst

Je bedoelt Wen :-) Anders is Sen wel heel stiekem bezig geweest hihi.

Daarom zei ik al Sen: doen wat goed voelt. Staat er in dat stuk nog iets over leeftijden?

Geplaatst

Caro op de ene site staat dat het risico het grootste is gedurende de eerste 3 maanden, andere site 6 maanden andere site 2 jaar... ik ga er vanuit dat ze bedoelen dat het risico steeds kleiner wordt en bij 2 jaar zo'n beetje is geweken?

Geplaatst

Sen moeilijk als J op zijn buikje wil slapen en jij daardoor niet goed slaapt door je angst. Alle adviezen op internet lopen ook zo uiteen, doe waar je je goed bij voelt ook al kost het je je nachtrust. Hopelijk snapt hij straks gewoon dat mama er moeite mee heeft en blijft hij braaf op zijn rug liggen ;)

R was een enorme buikslaper, had gelukkig alleen in het begin die angst. Maar ik heb genoeg vertrouwen in mijn matrasje en zijn eigen draaien gekregen. Nu slaapt hij op alle mogelijke en onmogelijke manieren die er te bedenken zijn.

Caro nog bram-brullen gehad??

Geplaatst

ik zou al een stuk geruster zijn als hij echt goed om- en om kan draaien. Nu gaat het soms nog niet echt soepel en komt hij half op zn arm(en) terecht en het lijkt ook wel alsof hij het lekker vindt om één kant van zn gezicht half in het matras te stoppen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden