Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee lieve meiden,

Wat is hier weer veel gebeurd. Leef erg met jullie mee!

Ursula: gefeliciteerd met je zoon Storm! Leuke naam! Fantastisch dat jullie nu met z'n viertjes zijn. Ga rustig aan doen en er heerlijk van genieten. Ben erg benieuwd naar de foto's.

Henne: de ellendige wachtweken.... en dan voel je je ook nog een niet zo lekker: blleeeh

Sab: super score! Morgen tp: wat fijn dat alles zo goed is gegaan!

Tool: lekkere cocktials op: mjam! Ik had afgelopen vrijdag in een bar toch een lekkere non alcoholische cocktail! Die barman wist wel waar 'ie mee bezig was. Ga ik vaker heen :-)

Ceeke: hoe voel jij je nu meid?

Zara: ik schrik van je berichtje... hoe voel je je nu? Sterkte!

Fren: leuk een echo vanavond! Ga er maar lekker van genieten.

Sylvie: mooie tattoo hoor, niets aantrekken van je schoonmoeder. Jammer dat ze niet geinteresseerd is, maar laat dat jou niet teveel beinvloeden, Jij wilde dit allang en hebt het nu eindelijk. Mooi aandenken!

Sandra: wat een bijzondere dagen voor jullie! Ik ga vaak forum checken vrijdag :-)

Babeth: ik vind het bij jou ook allemaal spannend hoor! Zo leuk dat je bijna je kleine meisje in handen hebt.

Eef: goed aan de klus: heel braaf :-) Daarna lekker genieten in bella italia!

Caroline: lekker op vakantie!!! Niet teveel spullen inpakken hoor. Afgelopen vakantie had ik een volle koffer waar ik misschien 1/3 van heb aangehad... de rest alleen maar mee lopen sjouwen en bij thuiskomst weer strijken: bleeh

alle andere meiden: denk ook aan jullie, maar ben nu een beetje aan het haasten om naar het vliegveld te gaan.... niet zoveel tijd om nog terug te lezen.

We hadden twee heerlijke dagen aan zee! Zon op m'n bol: echt heerlijk! Gister en vandaag lopen racen om allemaal voorbereidingen voor de bruiloft van ar z'n zus af te krijgen. Moet natuurlijk weer vanalles voor gemaakt worden. Heel leuk om te doen, maar altijd weer veel meer werk dan je denkt :-).

Heb ook een zalig jeukende schimmelinfectie: charming.... dus Syl: ik weet alles van jeuk down under :-). Dus gister naar huisarts en zij heeft me ook even naar het hartje laten luisteren! Echt heel fijn om te horen.

zoooo, ik ga naar het vbliegveld, lekker naar Nederland. Heb er super veel zin in!

Liefs!

IVFSH

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika leuk he kamertje doen. je bent toch mooi op tijd met alles??? Over 2 weekjes de meubeltjes en dan inrichten. Je ligt mooi op schema ;)

Fren ja hebberig wordt je zeker als je alles ziet wat er te koop is. Alles is leuk en lijkt handig........

Geplaatst

hee meiden!

Nog even over volgende week zaterdag Ik heb dus gereserveerd in strandtent WIJ, zie link http://www.younghoreca.nl/locaties/wij.html

zie ook google maps: http://maps.google.com/maps?q=strandtent+wij+scheveningen&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wl

Het ligt dus ten zuiden van de pier. Ik denk 10 minuten lopen ofzo. Ben zelf niet zo heel bekend met parkeren in den haag, maar zover ik weer is het gratis parkeren bij de haven, dat ligt ook dichtbij. Wel wat lastiger te vinden en het kan erg druk zijn. Als je op safe wil spelen is een garage bij de boulevard altijd goed!

Reservering is om 12.00 uur, ik zal er rond 11.00 al zijn.

Liefs!

IVFSH

Geplaatst

Sylvino, herkenbaar, dat sommige mensen van wie je het graag wilt, niet mee kunnen (blijven) leven. Ik heb dat ook wel, maar ik vraag mezelf ook wel eens af, of ik niet te veel verwacht van bepaalde mensen.

Zo hebben we de laatste poging voor ons gehouden voor vele, maar een goede vrienden stel kwam langs en ik moest spuiten. Dus verteld dat we weer begonnen waren. Maar toen we een nagatieve test hadden had ik geen zin om ze te bellen dat het niet gelukt was. Mijn man heeft het wel aan haar man verteld. Maar tot op heden niets van haar vernomen. Ik vind dat zo jammer.

Ik ga dan altijd aan mezelf twijfelen of ik het wel goed doe allemaal, maar ze moet ook begrijpen dat ik niet iedere keer haar van alles op de hoogte ga houden. Ik laat het maar zo, het zal wel.

IVFSH (NL) ik denk dat ik ook op tijd zal zijn ivm parkeren. Hoe gaan we elkaar eigenlijk herkennen? Rode bloem in het haar? HAhahahaha

Geplaatst

Kakelende kippen zoeken Guusje? :-) Zo jammer dat ik er niet bij ben!

Veel plezier vanavond dan Fren!

Wij moeten beslissen voor de nekplooimeting voor 23 augustus, de 12 weken echo. De gyn. vertelde vandaag dat een combitest voor tweelingen niet bestaat, bloed prikken doen ze niet want ze weten nog niet wat ze daarmee moeten! Dus dan zou het alleen een nekplooimeting worden, waarmee ze volgens hem 70 % kunnen opsporen.

Wij neigen ook naar niet doen omdat ik net als Fren een vruchtwaterpunctie helemaal niet zie zitten, brrr! bovendien met een tweeling is het nog lastiger: wat doe je als 1 van de 2 een verdikte nekplooi heeft? Toen ik daarnaar vroeg kreeg ik de rillingen bij het antwoord, hoe eventueel 1 van de 2 ... nou ja, ik wil het er niet eens over hebben. Moeilijk.

Geplaatst

Hahaha, kakelende kippen, maar ik ga vroeg, dus nog weinig kippen denk ik ;-)

Fran, heel veel plezier vanavond. Geniet ervan.

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 14 aug 1e echo

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Witje: 4 aug. CTG+bloeddrukcontrole (37w5d) en 2e longrijpings injectie (uitgerekende datum 20-8-2011)

Witje: 5 aug. geplande keizersnede (37w6d)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus van zoon Storm

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Fren, succes vanavond, fijn van vervanger ook!

Esther, ja we mogen!

Henne, lekker languit...

Ursula van harte!

Nu weer gauw verder, xxxx

Geplaatst

Nou Guusje als je de strandtent kunt vinden kun je ons niet over het hoofd zien, of je moet als een van de eerste zijn zoals ik graag ben :-)

Wbt meeleven denk ik wel eens dat we idd van sommige teveel verwachten. Even heel simpel gedacht heeft haar man het wel verteld aan haar want misschien denkt ze wel omdat je niets hebt laten weten dat je het er niet over wil hebben. Neemt niet weg dat het bij sommige personen niet leuk is, bij de een wat meer als bij de ander.

Je kan ook niet verwachten dat mensen maar stil blijven staan bij iets wat voor sommige toch ook een ver van mijn bed show is.

Het blijft moeilijk om een combi te vinden met wat jij vindt en wil en hoe de ander daar mee omgaat.

Maar die stradtent lag toch bij Sealife?

Caroline het is al moeilijk om te beslissen voor een combistick maar bij een tweeling helemaal.

De arts laat deze beslissing geheel aan jullie over en ik zou het ook niet weten wat te doen.

Ben je al ingepakt?

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Miki: cryo ronde, in combi met Prednisolon, 14 aug 1e echo

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Witje: 4 aug. CTG+bloeddrukcontrole (37w5d) en 2e longrijpings injectie (uitgerekende datum 20-8-2011)

Witje: 5 aug. geplande keizersnede (37w6d)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Even nog iets aangepast, was jaartal vergeten en daar irriteer ik mij aan......

Geplaatst

Nee Syl, maar het meeste ligt klaar... Net klaar met zuigen en dweilen van de bovenverdieping, merk wel dat ik nu hard teruggefloten word, dus effe rustig aan nu... Vriendlief zei steeds: kan morgen toch ook! Maar hij is nu zelf beneden aan de slag gegaan... Ik wil morgen echt alleen maar inpakken en laatste dingetjes doen. Zal nog wel wat schoonmaken in de keuken bv worden maar het grote werk is dan gedaan, Pfff...

Leuk trouwens, om 2 namen te zien bij "Geboren". Ursela, van harte, benieuwd naar het hele verhaal!

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd met jullie zoon en broertje!!! Hoop dat je snel bijkomt van de keizersnede en kunt genieten van je gezinnetje.

Net terug van acu. Voel me ietsje minder lamlendig, nog steeds geen zin in eten maar oké.

Syl, ik lig zo stil mogelijk dat halve uurtje. Bewegen doet pijn!!! Is dus een goeie ontspanningsoefening haha. Soms span ik spieren aan als de naald erin gaat, die moet je dan echt gelijk weer ontspannen anders lig je niet lekker. Kruiden heb ik ook, verschillende gehad. Weet niet of het nou heel veel doet, maar vooral die voor na de tp slik ik trouw.

Toch maar koken: zalm, pasta, spinazi. Blijft een fijne en makkelijke combi.

Geplaatst

Dus dat heb jij ook Henne, ik heb het niet meteen maar ik ga het voelen als ik beweeg.

Ik ga dus aan de chinese kruiden voor mijn opgefuckt zijn en hitte aanvallen.....

Morgen krijg ik een pakje en omdat ik net mijn doorbraakbloeding heb mag ik op dag 4 in de cyclus beginnen en dan 3x daags 6 pillen.

Ja dus 3x daags 6 pillen, dus 3x6=18.

18 pillen per dag voor ongeveer 3 wk lang.........

Weet niet of dat hem gaat worden!

Geplaatst

Mik, weer in de race, wat een goed nieuws! Ben je er lichamelijk weer helemaal bovenop?

Wbt WIJ, denk ook wel aan de vroege kan te zijn hoor! Guus, ik rij praktisch bij jou voor de deur langs, we zouden kunnen poolen...

Geplaatst

Miki dank je en alvast veel succes!!

Syl dat zijn veel pillen zeg...

Ik ben benieuwd of ik het volhou om 2 weken niks te lezen van jullie. Vriend neemt zijn laptop mee dus misschien toch ergens een keer Wifi opzoeken... er gebeurt toch wel heel veel in 2 weken! In de Ardennen probeerde ik steeds in te loggen met het verkeerde wachtwoord, dus nu heb ik in ieder geval alvast het goeie opgezocht!

Geplaatst

Wbt WIJ, denk ook wel aan de vroege kan te zijn hoor! Guus, ik rij praktisch bij jou voor de deur langs, we zouden kunnen poolen...

Nou, dat lijkt me een heel goed idee! Ik zat nog een beetje te dubben om evt met de trein te gaan, want manlief heeft misschien de auto nodig. Zou ik dan met je mee kunnen rijden? Dat zou top zijn.

Geplaatst
Nou Guusje als je de strandtent kunt vinden kun je ons niet over het hoofd zien, of je moet als een van de eerste zijn zoals ik graag ben :-)

Wbt meeleven denk ik wel eens dat we idd van sommige teveel verwachten. Even heel simpel gedacht heeft haar man het wel verteld aan haar want misschien denkt ze wel omdat je niets hebt laten weten dat je het er niet over wil hebben. Neemt niet weg dat het bij sommige personen niet leuk is, bij de een wat meer als bij de ander.

Je kan ook niet verwachten dat mensen maar stil blijven staan bij iets wat voor sommige toch ook een ver van mijn bed show is.

Het blijft moeilijk om een combi te vinden met wat jij vindt en wil en hoe de ander daar mee omgaat.

Precies, wat je zegt. Heeft haar man het wel doorgegeven. Maar ik vind wel een beetje dat als je goede vrienden bent, ze me nu wel moeten kennen. Maar goed, het is hoe dan ook lastig.

Volgens mij is WIJ zuidelijker dan Sealife. Maar wel op loop afstand.

Geplaatst
Ja hoor, geen probleem. Zal ik je rond 1030 ophalen?

Mailen we wel ff over, zal ik je m'n telnr ook even geven.

Helemaal top! Mailen is wel zo makkelijk.

Geplaatst

Syl het zijn hele kleine pilletjes, je slikt ze zo in een keer door. En ik doe zelf 2x9 want onhandig om op werk aan te denken. Gewoon sochtends voor ik weg ga en savonds voor ik naar bed ga. Maar ik ben gewend aan pillen slikken...

Wij rijden ook samen de 13e hè. Als ik nog iemand anders op moet pikken...omgeving Rotterdam, station rottedam alexander... Wil er ook wel m 11 uur zijn, anders is parkeren lastig denk ik. Heb laatst bij de boulevard/kurhaus gestaan. Lekker dichtbij maar wel duur. Kom voor zes uurtjes vijftien euro aftikken.

Caro gewoon lekker vakantie houden. Voor je het weet check je ook even mail, en nu.nl en wat allemaal niet meer. Waar is de tijd dat je op vakantie misschien drie keer een telegraaf kocht, het thuisfront alleen belde als je goed aan was gekomen en het verder bij thuiskomst allemaal wel zag :-)

Fren fijn dat je vervanging geregeld is! Las in een ander topic over een hork van een baas ivm eerder stoppen met werken bij een tweeling. Moest gelijk aan jansen&jansen denken hihi. Hoewel, t was wel maar 1 ooievaar. Misschien wacht ie nog op z'n broertje ;-)

Geplaatst

Henne ik vind het prima, hoe eerder hoe beter en parkeerkosten delen we hoe dichterbij hoe beter.

Ben heel benieuwd naar die pilletjes maar jij slikt ze dus ook.

Kayla heeft vanmiddag gevochten met hond van schoonbroer en heeft wat wondjes en spierpijn, ligg te piepen en te trillen. Niet blij mee.

Geplaatst

Even een relax pauze tussen het schilderen...; - ) er is weer teveel gebeurd om op te noemen...

Esther, jij bent al weer druk aan het werk, wat betreft mijn forumbezoekjes,...ben bang dat ik een beetje verslaafd ben ; - ) tussendoor al gekeken of Ursela bevallen was bv....het is gewoon een gezellig clubje bij elkaar ; - ) zulke lieve meiden, merk dat ik helemaal meeleef met iedereen, ondanks dat voor mij de mmm gestopt is. Maar voor mij wil dat niet zeggen dat ik stop met dromen hoor, helemaal niet wat kinderen betreft, ik hoop echt dat pleegzorg iets is voor ons, tijd zal het leren, maar ik heb er alle vertrouwen in. Het suikertante gebeuren, dat lukt een beetje via vriendinnen, maar het is voor mij niet hoe ik een leven met kinderne voor ogen had, samen met manlief, dus vandaar dat pleegzorg nu iets is waar we op aan het oriënteren zijn.

Ursela, ook langs deze weg, nogmaals de hartelijke felicitaties met Storm, zo'n mooie naam!! Hoop zo dat jullie lekker aan het genieten zijn, en dat je niet teveel last hebt, hoop snel op net zulke mooie foto's als van Sanne ; - )))

San, jij lekker aan het cocoonen in je nachtjapon op de bank ; - ) gelijk heb je meid, goed uitrusten, en opweg naar vrijdag, hoop dat je je kan overgeven aan de situatie, maar zo te lezen uit je berichtjes lukt dat redelijk ; - ) fijn avondje,

Caro,wat een supergevoel moet dat zijn, zo vlak voor de vakantie zo'n mooie echo, wat blijft het toch bijzonder, zo'n zwangerschap, en dan een tweeling, in zo'n korte tijd beide verdubbeld in groei, dus lekker op vakantie, en rustig aan doen en genieten! gefeliciteerd! Fren, jij hele fijne avond toegewenst ; - ) weer een afdrukje voor schoonmoeder?

Ga dingen vergeten, testr, jij ook heel veel succes met de aanstaande poging, toch wel heel spannend nu met de prednison!

Voor de andere meiden een dikke knuffel wederom ; - ) Sylvino, voor jou had ik ook nog eentje: die schoonmoeder kan je rug op toch ; - ) het blijft van de kouwe kant. Ik denk dat deze mensen het gerust allemaal goed bedoelen, maar onvoldoende in zich hebben wat de impact voor jou is. Net als bij Guusje, als de gelegenheid zich voordoet, kunnen mensen zich prima inleven, maar als het echt nodig is, of als inlevingsvermogen nodig is, blijft die hele MMM een ver van mijn bedshow voor velen. Mijn ervaring is altijd dat soms het inlevingsvermogen of steun, soms uit hele onverwachte hoek komt ; - ) tip van Eef, vertrouwen : - )

Meiden ga er mee nokken, effe wat eten besteld, en dan weer verder. Voor mijn gevoel is het ergste schilderen achter de rug ( lekker gevoel) en we zien wel wat nog meer lukt, voorlopig is het hier nog chaos.... Fren bedankt voor de tip, maar ja, je hebt maar een paar keer vrij zo lang per jaar, dus het moest deze week, het is inderdaad wel aardig warm, gelukkig scheen de zon niet echt, dus het was te doen. Op dit moment zie ik 2 opdroogstrepen ...( please ga vannacht weg!!!)

Vandaag de woonkamer voor de helft af. Van shocking antraciet naar een iets meer verkoopbaar leigrijs. Met pijn in mijn hart neem ik afscheid van het antraciet, maar dit is ook wel weer aardig. (niet zo leuk als antraciet bij onze teak meubels en schilderijtjes, maar ja).

Aantal dingen gaat niet lukken ben ik bang, die vloer maak ik me zorgen over (vrijdag) en de tuindeuren, ook vanwege het regenachtige weer, maar wat niet nu kan, kan misschien nog in september. Maar aangezien het allemaal past binnen mn plaatje verkopen, ander huis zoeken, en starten met pleegzorg etc, kan het me niet snel genoeg gaan...

Lieve meiden, kom later weer kijken ; - ) ben tenslotte niet voor niets forumverslaafd ; - ) xxx van knuffelsmurf (kan zo mijn nieuwe nickname worden)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden