Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

"het Sint me niet of geeft me hoop. Business as usual ;-) "

Beetje vroeg voor de Sint hoor Henne! Hang in there meid! Je kan -zoals je weet- toch niks anders doen dan afwachten, been there, done that...

Sab ik had wel degelijk verdoving met de bevalling hoor, een spuit in mijn been die het minder pijnlijk moest maken maar ik werd er alleen maar stoned van...

Eef (en anderen die zich zorgen maken), mijn schoonouders komen hier een week in huis om voor onze kat te zorgen en daarna komen vrienden elke dag de tweede week. We zullen uiteraard aan iedereen vertellen dat ze een oogje in het zeil moeten houden. De situatie was ietsje verbeterd vanmiddag: hondje ligt nu aan een lange lijn en buurman is weer thuis (of wakker, we vermoeden dat hij overdag vaak slaapt). Gevolg is dat hij met lijn en al onder de schutting doorkwam, wilde natuurlijk graag bij ons zijn en prompt op het gras weer ging poepen... Buurman heeft geen gras in de tuin en dat vinden ze blijkbaar het fijnste...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hihi caro, lekker vroeg Sint kadootje dan? Wat me in ieder geval dus niet zint, is dat ik vandaag heel veel troep van die bollen verlies. Heb het idee dat dit minder was toen ik zwanger was. Jij vroeg daar zelfs ook nog wat over. Maar dit is ook weer zoiets bizars. Wie let daar nou op en wat zegt het?

Eten dan maar: we gaan zelf hamburgers maken (lekker rundvlees, gegrilde tomaat, uitje etc) maar wel frietjes van de Mac erbij. Water loopt me in de mond. Wat ik dan weer positief vind ;-) aaaarrrrgggghhhhh! En da moet dan nog zeker een week duren.

Geplaatst

hoi dames

Sab ik ben weer thuis hoor! ;-))

Simba wat een klote situatie voor je zeg, en dat je nu niet op de 100% niet voor de kleine meid kan zorgen ligt niet aan jou hoor!!! puur die rottige niersteen, maar goed dat weet je zelf ook alleen het zal zo ellendig voor je zijn, ik zou willen dat ik er iets aan kon veranderen. Ik hoop dat je goede hulp krijgt, of kan je vriend zorgverlof opnemen? is toch een regeling voor? calamiteiten?

Syl die tattoo!! eerst via de ipad bekeken, was mij niet gelijk duidelijk dat een foto via de spiegel genomen was (muts) haha maar mooi! met name ook natuurlijk jullie verhaal erachter maar mooie plaats en tch zeker niet te groot?

Moet je nu ook insmeren met vaseline? haha heb een collega gehad die had een flinke tattoo op zijn rug laten zetten, op het werk vroeg hij mij af en toe om zijn rug in te smeren, kwamen we samen uit het toilet.....was weer heel wat praat op het werk haha.

Testr, groot gelijk dat je direct je hcg hebt laten prikken, jammer dat jullie nu voor de cryo tp gaan, was zo mooi geweest als die nog een tijdje kon blijven waar die is....alvast heel veel succes en geluk lieverd!

Henne fijn te horen dat je wat beter klinkt! volgens mij zit je eerste ww er op he .

Ursela hoe gaat het bij jou meid? zo spannend!!!!

Hier is alles goed

eerst aan de ctg gelegd en na een half uur bij 2 gyns.Die waar we eigenlijk de afspraak mee hadden liep enorm uit.

in eerste instantie hebben ze met de eendebek gekeken of er nog bloed te zien was, dat was niet het geval, vervolgens een inwendige echo, gekeken nar eventuele bloedstolsens, ligging placenta, of daat iets afwijkend te zien was maar dat was niet het geval. Wel zagen ze dat de baarmoedermond aan het veranderen was ter voorbereiding van de bevalling (geen ontsluiting hoor!) maar zachter/weker. Tevens gevraagd of ze ook de cervix konden meten, ze zij wel dat het nu niet meer belangrijk was maar ik was natuurlijk benieuwd of die zich nog steeds goed hield, zeker vanwege de termijn en de laatste zwaardere inspanningen, deze was nog 3 cm!

Uiteindelijk nog een buikecho voor de kleine en ook helemaal goed.

De wegescheet is volgens hen echt onschuldig en absoluut gevaarloos, okay dat neem ik dan van ze aan, pffff internet grrrr.Bloeddruk was ook goed.

Ik merkte wel dat toen ze me daar vroegen hoe het ging ik echt moeite moest doen om niet emotioneel te worden, was apart, maar gelukkig hebben ze niets gemerkt.

Morgen de standaardcontrole bij de gyn, toch gewoon door laten gaan.

Ik lig nu vooral op de bank, heb weer last van zogenaamde conracties en weer in de rug, geen regelmaat hoor dus gewoon irritant meer niet. Laat maar komen nietwaar? mijn man moest wel lachen, ja hoor....we zijn weer thuis.

Geplaatst

Fijn dat je je even gemeld hebt Babeth : - )

Wel hele spannende tijd he?

Hier doodmoe van schilderen, dus reageer lekker aso ; - ) fijn avondje iedereen!

Geplaatst

Babeth je houdt de spanning er wel in maar gelukkig verder geen problemen. Morgen nieuwe check up.

Eef morgen spierpijn denk ik.

Babeth smeer ook vaseline idd maar kan er zelf bij.

Fren en Caroline veel plezier morgen met de echo's.

Net Terug naar de kust gekeken en best wel goede film.

Geplaatst

Ja het blijft spannend hier, mijn man zei al ...rara van wie heeft ze dat eigenwijze? ..

Ohhh Eef aan het schilderen met deze temperatuur, wat een opgave! Nog even door bikkelen en en dan lekker op vakantie!

Met je nog veel aan het huis doen?

Geplaatst

Oooh dat wordt nog wat bij jullie Babeth....

Iedereen bevangen door het zomerweer, het is hier donker, komt regen aan dus heb muts al uitgelaten.

Geplaatst

Nog 2 muren, wat houtwer en de tuindeurwn buiten.... en de vloer boven en beneden schuren... maar we gaan toch echt weg zondag, dus we kijken boe ver we komen :-) ;-)

Geplaatst

Syl wat een gave tattoo zeg!!

Eef jullie zijn goed bezig zeg. Ook names mij petje af hoor met deze temp aan de klus klus.

Sab mooi bevruchtingsaantal!!! Op naar de tp donderdag.

Ik heb wel bijgelezen, maar ben het ook al weer vergeten.......... heb het erg druk in mijn hoofd, ga het allemaal toch wel spannend vinden nu het zo dichtbij komt.

Geplaatst

Hè Sandra dat had ik ook met de tattoo zetten laat staan jij met een bevalling, hahaha.....nee flauw hoor.

Zet jezelf voorop en de kleine natuurlijk. Hoelaat heb je de afspraak vrijdag?

Geplaatst

Sjonge dat zijn nog wat klussen Eef maar inderdaad...wel op vakantie gaan!!

Syl lekker aan de vino?

Sandr logisch dat je het spannend vind worden.....is ook zo overweldigend!

Geplaatst

Wow fren, dat klinkt super!!!!

San, wat je zegt, raar idee..! Meissie nog heel effies, je bent in goeie handen, en spruitje ook;-) / zooo spannend dat wel, hele dikke slaap lekker knuffel, voor je t weet zijn jullie n gezinnetje en kunnen jullie eindelijk je knulletje huggen!!

Slaap lekker meiden

Geplaatst

Wij zijn er ook klaar voor Sandra, laat....maar komen!

Babeth geen Vino genomen, probeer op het rechte pad te blijven :-)

Lekker Fren!

Eigenlijk hadden we een bevallingspool moeten starten tussen Babeth en Sandra, Ursela had trouwens ook mee kunnen doen. Heel benieuwd hoe het met haar gaat.

Lig lekker in bed wat tv te kijken.

Geplaatst

Ja hij blijft leuk, had er bijna zelf op kunnen komen.

Rug gaat redelijk, bij bepaalde handelingen zoals bed verschonen en stofzuigen merk ik echt dat het niet helemaal lekker gaat maar heb niet meer elke dag last, gelukkig.

J is thuis en gaat nu eindelijk goed naar mijn plakplaatje kijken. Weinig last van.

Geplaatst

Hey meiden...

Het is redelijk rustig hier geweest vanavond!

Carolien hoe is het met de vakantie/inpak stress? Heb je het idee dat je er een beetje uit gaat komen?

Babeth fijn weer wat van je te horen...al met al storm in een glas water en jullie ukkepuk zit nog rustig begrijp ik? Pffff....de zwangeren onder ons houden de gemoederen wel bezig hoor!

Sandra ook weer goedgekeurd. Oh meid ik kan me maar een klein beetje voorstellen hoe spannend deze laatste dagen voor jullie moeten zijn. Geniet je wel een beetje of overheerst de spanning?

Syl mooie tattoo...wat vondt J ervan?

Henne...zo herkenbaar hoe je je 'mood' omschrijft! Sterkte! En de duimen draaien hoor!

Nog niks geen nieuws van ursela...???

Eef wil je nog even zeggen dat ik je een enorm lief en warm mens vindt, tenminste zo kom je over op me! Je bent zo enorm belangstellend en steekt iedereen hier een hart onder de riem! Chapeau voor jou hoor!

simba hoe is jouw dag gegaan?

en zara hoe is het gesprek geweest vandaag?

Ennuh...Tool...de kater van dit weekend alweer te boven?

En dan zijn er vast nog heel veel waar ik niet op heb gereageerd. Ik kijk morgen verder.

Vanavond druk avondje gehad, net een wijntje gedronken en ik duik zo mijn bed in. Gerard en ik hebben over twee weken allebei drie dagen vrij (een lang weekend zeg maar). Nou was ik van plan om hem te verrassen met een nachtje weg...iemand nog suggesties? Moet iets romantisch zijn, het liefst niet te ver van zee (als het mooi weer is lijkt me het fijn om even naar zee te gaan) en een mooie inrichting. Het mag max rond de 200 euro kosten voor 1 nacht inclusief ontbijt.

Verder hebben we in oktober samen nog een week vrij, ik ben aan het kijken op elisawashere of er wat leuks te boeken is maar volgens mij is het in oktober niet meer echt mooi weer in griekenland/portugal of wel? Misschien is het verstandiger om te kijken naar de canarische eilanden ofzo?

Wat een luxe hé...ik realiseer het me nu ik dit opschrijf. Maar ik wil het dit jaar echt anders gaan doen dan vorig jaar...meer tijd voor elkaar en fijn samen weg. Genieten van de dingen die we wel kunnen (misschien juist omdat we geen kinderen hebben).

Trouwens wat vinden jullie ervan dat ik tnt nog geen ENKELE rekening heb gehad van de laatste drie behandelingen? De rekeningen van de behandelingen van oktober 2010 en december/januari 2010 zijn nog naar cz gestuurd, ik weet in elk geval van die van oktober dat die betaald is door cz...blijkbaar die van december/januari ook anders hadden we toch al wel een rekening gehad? en die van april is naar Energiek gestuurd (nieuwe verzekering waar ik sinds januari bij zit) en daar hebben we ook nog geen nota's van gehad. Het lijkt me toch wel te bizar dat we deze drie behandelingen vergoed gaan krijgen? Wat vinden jullie hier nou van?

Ga douchen en mijn bed in...trusten meiden...

Ursela ik hoop dat je jullie kleintje ondertussen in jullie armen hebben! Voor de nachtbrakers onder ons...hoop dat jullie lekker slapen vannacht (het is warrum!!!),

tot morgen!

Geplaatst

Oh en Fren...heerlijk ibiza!!! Wat een fijn vooruitzicht!

Miki balen dat er deze maand geen wonder gebeurd is...je hoopt toch of niet? En nu jezelf opladen voor de cryo's...hoe voel je je? Ben je verdrietig of valt het mee?

Geplaatst

Fren lekker naar Ibiza ik ben jaloers........

Esther ik kan best nog genieten hoor en tussendoor voel ik de spanning stijgen. Er is werkelijk niks spontaans aan deze poging geweest, ja de bloedingen hihi. Baal wel een beetje dat het niet op de natuurlijke manier gaat, maar ja dat is nu eenmaal zo.

Lekker hoor saampjes dingen doen. Groot gelijk en het brengt jullie vast wel weer helemaal nader tot elkaar. Ik kan je niet helpen aan een leuk hotelletje maar je vind vast wel iets.

Ben ik de enige nachtbraker?????

Geplaatst

Wat heb ik slecht geslapen zeg. Pijn asn mijn eierstokken, echt niet normaal.

Eens kijken hoe t met werken gaat vandaag..pfff

Tot lastert meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden