Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

* breek even in*

Het is niet aan mij om het hier te plaatsen... maar kijk even in het andere topic waarin Ursela schrijft, dan weet je meer ;)

* breek weer uit*

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sylvino, wat mooi en bijzonder. ALS er bij ons geen kleintje gaat komen wil ik er ook 1 laten zetten denk ik. Maar dat is nog ver weg.

Leuk je naam trouwens ;)

Tool, thanx, ik had het niet me gekregen, maar 9 stuks Sab!!! Wat goed. En morgen de TP. Spannend weer allemaal.

Caro, wat super dat alles goed is met de 2 kleintjes. En een nuchtere verloskundige...... hahaha een lekkere alcohol walm in de verloskamer ......

Wat kan het gek lopen he San? Zo dacht ik dat je ging bevallen, en zo loop je nog. Maar als het kan is dit uiteraard beter. Morgen weer controle toch?

Geplaatst

Ik zie geen berichtje in het aug topic van Ursula, javan een paar dagen geleden, maar niet van vandaag ......

Hoop iig dat alles goed gaat.

Geplaatst

Thanx Jose.

Hier een kopie van yet bericht.

hei.

gisteren om half acht savonds is onze zoon en merelsbroertje geboren.

hij heet storm. 3800 gr tweeenvijftig cm. helemaal perfect en klein en lief.

het werd spoedkeizersnede onder narcose omdat de oude wond van de vorige keizersnee het bijna begaf. nog nooit zoveel pijn gehad. maar nu is alles goed. hij slaapt.drinkt melk heeft al vijf poepluiers gemaakt.

bedankt voor alle steun.

Het is het topic van mei/juni moeders 2010, daarin heeft ze geschreven!
Geplaatst

Ben om twaalf uur naar huis gegaan, moe, koud, naar. Getempt, geen koorts wel verhoging. Nu op de bank, morgen dan maar wat werken.

Bijzonder: toen ik de wijk in reed zag ik op een lantarenpaal een ooievaar zitten....Heb m even toegesproken ;-)

En scheren: insmeren met sudocrem na die tijd, van de babybilletjes spil. Werkt fantastisch.

Geplaatst

Ohhhhh ursela is bevallen, wat super!! Zo te lezen is het zwaar geweest maar wat een prestatie!

Lieve Ursela

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Storm, wat een leuke stoere naam!!

Ik hoop dat je snel en Goed zal herstellen!

Liefs Babeth

Geplaatst

even kort, ga zo weer werken.

Carolien wat fijn zeg een goeie echo! Wordt het al wat echter nu? Het lijkt me dat het nog zo onwerkelijk is voor jullie?

Ursela gefeliciteerd met jullie grote kleine ventje! Heftig zo te lezen maar fijn dat hij er is en dat alles goed is met hem! Ik hoop dat jullie samen kunnen genieten van jullie gezinnetje.

Miki op naar je cryo's dus. Enig idee of je deze maand al terecht kunt? Spannend hoor! Kijk je er naar uit of zie je er tegenop?

Wb scheren...ik gebruik ontharingscreme van veet...nergens last van! Scheermesjes doe ik niet, doet me veelste zeer.

Henne die ooievaar is een teken hoor! Kan niet anders! Lekker op de bank jij en lief voor jezelf zijn!

Sandra nog even! geniet van je niks moet alles mag dagje

Babeth hoe voel jij je?

Wb die rekeningen? Ik hoop zo dat ze niet gaan komen!!! Zou wel een bak zijn! Ik weet in elk geval dat het zh de rekening van oktober in december heeft opgestuurd en dat cz alles al vergoed had toen (al heel snel, na een paar weken). Over het algemeen is cz wel vlot met opsturen van facturen etc.....nou ja, we wachten af.

Meiden fijne dag vandaag en tot morgen!

Geplaatst

Ursula, gefeliciteerd meid. Leuke stoere naam voor jullie stoer ventje. Zo te lezen wel even heftig geweest, maar eindelijk kunnen jullie hem dan in jullie armen sluiten! Geniet ervan en hoop dat je snel hersteld en ons hier je verhaal kunt vertellen.

Caro, super!!! flink gegroeid en flink aan het kloppen de hartjes van jullie kanjers. hihihi, een nuchtere verloskundige zal dan moeilijk te vinden zijn, ja, hihihi, maar nu nog geen zorgen om maken. Gewoon een verloskundige uitzoeken die geen alcohol drinkt ;-).

Babeth, bij jullie ook weer alles in orde (of had ik dat al geschreven???) nee, volgens mij niet, want ik wist het nog niet van je bloeddruk enzo. Mooi te lezen dat dit ook in orde is. Jullie meisje is zich alvast aan het mooi maken voor de wereld en speciaal voor jullie!

Ga eens kijken of ik iets kan vinden voor warme voeten. doorbloed zullen ze zeker zijn, maar als ze niet in beweging zijn, dan koelen ze bij mij heel erg snel af. Misschien moet ik maar trappelend op de bank gaan liggen, hahahahaha, zie het al helemaal voor me, hahahahahahaha

Henne, lekker rustig aan vanmiddag en de ooievaar is beslist een teken! mooi symbolisch ook! super! Moet je toch weer even een positieve boost hebben gegeven.

Syl, al bij de acu geweest? geniet ervan.

Net lekker geluncht, zit nu vol van een triangelbroodje gezond, pfff ben het helemaal niet meer gewend zo'n flinke hap tussen de middag, hihihi, maar wel lekker.

Es, werk ze!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ursela je ziet het er is iemand me voor geweest, maar dat geeft niks.

Ook hier nog een keer mijn felicitaties!!! Hopelijk snel herstellen en lekker genieten van jullie gezin.

Caro laat je niet gek maken met geen nuchtere verloskundige, trouwens die heb je niet nodig, je kan het helemaal zelf... volgens mij kom je met een tweeling bij de gyn terucht en niet bij de vlos hihi.

Guusje idd morgen nogmaals controle en dan vanaf vrijdag een paar dagen op "hotel" daar hihi.

Ik hoop echt dat we daar internet hebben, anders moet ik ff een dongel regelen, want ik kan echt niet zonder jullie en wil jullie zo snel mogelijk inlichten en foto laten zien. Jullie zijn tenslotte allemaal tante straks!!!

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Witje: 4 aug. CTG+bloeddrukcontrole (37w5d) en 2e longrijpings injectie (uitgerekende datum 20-8-2011)

Witje: 5 aug. geplande keizersnede (37w6d)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus van zoon Storm

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd met jullie zoon Storm, broertje van Merel.

Het klinkt ook pijnlijk maar hij is er gelukkig.

Meiden het klopt toch 2 aug geboren, gisteren?

Geplaatst

Caroline heerlijk nieuws voor jullie en wbt die vlos je komt idd bij de gyn en daar is er altijd wel een nuchtere van te vinden :-)

Anders loopt er vast wel iemand in de optocht met een stethescoop.

Sandra lekker op de bank aan het genieten van de laatste dagen, stilte voor de storm, zijn het lekkere koekjes?

Tool lekker geluncht en nu weer aan het werk. Ik loop ook stug met open schoenen door, weer of geen weer.

Esther ontharingscreme Veet moet je dat dan eraf wrijven ofzo, geen flauw idee hoe dat werkt.

De acu achter de rug, ik voel die naalden altijd doet pijn als bv mijn hand of voet beweeg in mijn "spieren" zeg maar.

Hoort dat, hebben jullie daar ook last van.

Hij had het over chinese kruiden en dan 3x daags 6 tabletten, wie is daar bekend mee?

Ben zo blij met mijn tattoo, toch beetje geirriteerd door schoonmoeder dat ze geen interesse heeft, het staat ook voor haar 3 kleinkinderen die aan het groeien waren.

Ze mag het niet mooi vinden, oridinair weet ik wat nog meer maar kijk eerst en oordeel later.

Maar dat is wat ik bedoel dat het voor sommige mensen niet meer speelt, ook met dat wiegje weggeven. Voor hun is dat voorbij en voor mij realiteit.

Maar daar weten we hier alles van.

Babeth heb geen ervaring met wege scheten, wel met scheten maar daar heb je niets aan......

Is toch een wit puntje bij je oog?

Henne dat vind ik altijd zo leuk een ooievaar, ik hoop dat hij luistert!

Geplaatst

Ik zit hier idd schandalig te genieten in mijn nachtpon, de koekjes waren heerlijk.

Jammer dat je schoonmoeder het allemaal afgesloten schijnt te hebben. Niet om aan jou gevoel voorbij te gaan, maar kan het van haar kant uit ook een manier zijn om er niet mee geconfronteerd te worden omdat het haar pijn doet om er aan te denken dat ze 3 kleinkindjes van jullie had kunnen hebben??? Jammer dat jullie er niet over kunnen praten. Als jullie het zelf maar als heel mooi symbool zien, dat is het belangrijkste. Maar af en toe een beetje begrip en medeleven van juist de mensen die je het dichtst na staan is ook wel fijn.

Geplaatst

"Anders loopt er vast wel iemand in de optocht met een stethescoop."

Hahaha Syl dat is nou juist waar hij bang voor is! Hij heeft een hekel aan carnaval, we gaan ook altijd een paar dagen weg dan ...

Geplaatst

Esther super dat je die veet aankaart, niet meer aan gedacht maar nu voor mij erg handig, straks meteen halen!!

Syl, jammer dat ze zo weinig inlevingsvermogen heeft!!

Geplaatst

caro, vanavond pas, om 19.30 uur. Is een pretecho, tussendoortje en vooral voor Vin, hij is wat zenuwachtig en wilde alleen voor de echo de combitest doen. Vond ik niet echt een goede reden, dus als verrassing een pretecho geboekt. Vind het stiekem zelf ook weer erg spannend!

en... hoezee, een slag gewonnen; mijn vervangster is geregeld!! Geeft een stuk rust moet ik zeggen!

Ursula, ik had je in het andere topic al gefeliciteerd, maar hierbij natúúrlijk nog een keer! Van harte met je koningskoppel! Leuke naam ook, Storm, vind 'm goed bij Merel passen. Je hebt heel wat moeten verduren, maar hoop dat je nu kunt genieten!

Geplaatst

Fren fijn dat de vervanging geregeld is. Kan me voorstellen dat het rust geeft.

Heel veel plezier met de pretecho vanavond. Gaan jullie nog wel voor de combi test of hebben jullie besloten om het niet te doen??

Geplaatst

Nee dat is het niet Sandra, het is een lieve vrouw en ik mag me gelukkig prijzig met mijn schoonmoeder maar het is niet zo dat het te pijnlijk is voor haar. Dan kan ze dat heel goed verbergen en daar kan ik ze te goed voor.

Ze had het graag anders gezien en als we dadelijk weer gaan beginnen is het ook een schat maar dit is nu eenmaal voorbij voor hun.

En van de ene kant logisch maar vindt het jammer dat ze soms totaal over dingen heen kijkt.

En sinds ze opa en oma zijn is het alleen nog maar meer naar de achtergrond geschoven.

Ze kunnen nu eenmaal niet knuffelen met een echo foto.

Ik wel trouwens!!!

Geplaatst

Ursela, gefeliciteerd!! Fijn dat Storm het zo goed doet, heftige bevalling zo te horen maar met een geweldig resultaat!

Syl, inderdaad, we moeten nog wel een en ander doen aan de kinderkamer ja, haha. Als het goed is, is het schilderwerk vanavond af en moet mijn vriend alleen nog even de plintjes afmaken. Op 17 augustus komen dan de meubeltjes en dan is het een kwestie van aankleden. Ik ga ervan uit dat we dan nog voldoende tijd hebben...Maar spannend is het wel!

Geplaatst

Fren alvast veel plezier vanavond, ben erg benieuwd hoe de beelden zijn bij deze termijn....

Mijn zwager had destijds een echo met 13 weken en op de 3d was toen zelfs het geslacht heel duidelijk zichtbaar!

De combitest zagen jullie toch van af?

Syl ik heb geen ervaring met kruiden of pillen via de acu. Ook niet dat de spieren pijn doen trouwens, volgende keer gewoon even vragen? Misschien net wat vervelend geprikt?

Geplaatst

ja, combitest doen we niet, zegt ons niks namelijk en de vruchtwaterpunctie willen we sowieso niet doen.

overigens over 2 weken nog een echo, vind het een mooi schema, iedere twee weken, maar dat zal niet vol te houden zijn :-)

syl, mijn schoonmoeder knuffelt wel met echofoto's, tot op het genante af, midden in de vertrekhal van schiphol...

Laika, leuk, inrichten!!! Wij zijn aan het orienteren, word zo hebberig van al die spulletjes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden