Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sandra weer aan het spoken geweest wel alleen. Ik sliep pas laat nadat ik helemaal kek gestoken ben door muggen daarna doorgeslapen

Straks nig masr even terug dan syl

Geplaatst

goeiemorgen dames,

hier een vermoeide dame. Gisteren nog meegedaan met cy, omdat collegaatje al 8 weken verkouden is en nu zijn haar longe geïrriteerd en ik diende als back up. Daarna een uurtje meegedaan met de sh - bam les (het streepje moet een ' zijn en dan zeg je sjuhbèm). toen natuurlijk te opgeladen om al naar bed te gaan, en om 11 uur vriend halen van zijn werk, onder het rijden merkte ik dat de moeheid als een zware deken om me heen werd gelegd, pfff.thuis ook meteen in bed gedoken, maar heel onrustig geslapen, grmbll.

Zou er al iets bekend zijn van Ursula? Hoop van wel.

Babeth, alles weer in orde, gelukkig maar! vandaag op 'reguliere' controle, succes! Laten ze je doorlopen tot het einde? Of wordt ze eerder gehaald?

San, nog 2 daagjes en dan kun je je melden en dan een paar uurtjes later is jullie kereltje er! Jippie!!!

Eef, flink aan de klus, knap met dit weer, of is het koel bij jullie binnen? Dan is het wel uit te houden, toch? Zaterdag op vakantie naar la bella italia, nice nice! heel veel plezier!

Henne, je verwoordt je humeur/mood/gevoel weer goed. Mss had je een paar bolletjes erbij die sneller opengebarsten zijn en dat je daarom meer afscheiding had? Ik zou me er niet al te druk om proberen te maken. Kost je alleen maar energie, die je beter in je emmies kunt stoppen (als ik het zo mag zeggen, dus niet kwaad bedoeld hoor!). Je begrijpt me denk ik wel. Je weet altijd zo goed te relativeren en dat zul je nu ook doen!

Sylvino, wat een gave tattoo zeg!!! echt mooi en hij staat ook goed en past helemaal bij je! over 2 weekjes effe in het echie bekijken, dus ja, doe maar een shirtje aan ofzo, zodat het makkelijk te bewonderen is (niet een coltrui dus, hihihi). Wat vond J ervan?

Fren, lekker zeg, ibiza! Wanneer gaan jullie??? Heel veel plezier!!

Es, leuke plannen voor de boeg en goed dat je ervoor kiest om dingen samen te doen, even weg uit jullie omgeving.

Tja, tips aan de kust heb ik niet. ik wilde al meteen Maastricht roepen, maar ja, dat is ook niet echt direct aan de kust, hihihi. Wel aan water. in oktober kan het nog mooi weer zijn in griekenland, maar het kan ook heel erg spoken, denk ik. Dan zou ik liever safe gaan zitten en iets boeken waar het voor 95% zeker mooi en aangenaam warm is.

Het zou wel heel mooi zijn als je deze behandelingen vergoed krijgt. Kun je niet checken via mijn cz welke ingediende nota's er zijn? Of heb je daar nu geen toegang meer toe, omdat je van verzekeringen geswitcht bent?

Testr, heel veel succes nu je helaas toch door moet met je cryo's. Balen dat het niet gelukt is. Je blijft idd op een wondertje hopen.

Gisteren overigens ook meetmoment gehad en ik ben gewoon heel trots op mezelf. in 3 weken tijd is er (alles bij elkaar opgeteld, dat wel) 15,5 cm af en 1,2 kilo (komt natuurlijk door die cocktails dat er niet meer vanaf is, hahahahahaha).

Als ik nu iedere dag 0,15 kg verlies, zit ik op/rond 31 augustus op mijn streefgewicht van 80kg en dan ben ik een heel tevreden mens en kan ik alles erbij gaan eten en drinken op vakantie, whoehahahaha. Nee, dat laatste is natuurlijk een flauwe grap. Maar dan ben ik dus vanaf november 2010 bijna 10 kg kwijt. niet slecht, toch?

ik ga eens aan mijn werkdag beginnen. Vanmiddag lunchen met mijn andere beste vriendinnetje, al heel lang niet meer gezien, maar dat is niet erg. het voelt meteen altijd goed aan.

Hier nog geen regen overigens, behalve 10 druppels toen we vanochtend naar mijn werk vertrokken (voor de verandering heeft mijn vriend me gebracht, hihihi, zodat hij thuis kan klussen).

liefs,

Tool

Geplaatst

Mogge! Hier donker en regen. Waar is toch die zomer? Weet verder niet zo goed wat ik moet zeggen of vertellen. Ik lees van alles maar het is net of het niet helemaal 'aankomt' zo ben ik met ons eigen verhaal bezig. Daarvan weet ik echt niet wat te denken. Schiet heen en weer tussen hoop en wanhoop. Ook nog steeds verhoging. Gisteravond opeens vreselijk rot, moe, misselijk, lag om half negen in bed en denk dat ik binnen een half uur sliep. Veel gedroomd en liggen zweten. Beide doe ik als ik ongesteld moet worden maar had ik ook toen ik zwanger was. Kortom: echte wachtweken hier. Vandaag een week na de punctie, dus in theorie zou ik vanaf nu wel hcg aan kunnen (moeten!!) maken. Denk erover om zondag een heel roeg ultratestje te doen omdat ik daarna natuurlijk met werk zit. Maar misschien wacht ik ook wel gewoon af (hmmm, ik en afwachten...) Heb in ieder geval nog niks in huis.

Moet gaan werken. Ursela, Babeth en Sandra sterkte vandaag. Fren en Caro veel plezier met de echo's. Andere dames: dikke knuffel. Als ik jullie niet had.... dan waren deze weken helemaal HELL!

Henne

Geplaatst

Hier regent het al, alhoewel nu even droog.

Tool alles erbij eten/drinken bij de vakantie, jaja, hahaha zie het al helmaal gebeuren.

Te moe zijn is helemaal geen garantie dat je slaapt.

Veel plezier vanmiddag.

Miki bij ons is het ook niet gelukt maar we lopen dan nu bijna gelijk met de cyclus, heb het al vaker gezegd we zijn net nonnen hier, allemaal tegelijk de eisprong en in groepjes van 2 zw :-)

Heb je last van die Prednisolon of valt dat wel mee en in principe in september de cryo tp.

Heb je al een nieuwe auto?

J heeft de tattoo al vooraf goedgekeurd en heeft de toevoeging erbij gemaakt. Schoonmoeder is er net maar wil hem niet zien :-)

Buiten de jeuk van de muggebulten heb ik mijn bikini lijn geschoren en nu lijkt het net alsof ik platjes heb, moet me inhouden om niet ongegeneerd te krabben.

Hebben jullie dat ook na het scheren dat het zo jeukt?

Geplaatst

he meiden, wat een druilerig begin van de dag! Het plenst hier al... ZIt ik in mn zomerjurkje.

Wbt vakantie, we gaan de 28-8 weg, maar ik ben al va de 20e vrij. Voor het eerst in 4 jaar heb ik 3 weken vakantie achter elkaar opgenomen. Heerlijk!! Dus nog maar 2.5 week werken. (Oeps, daarvan schiet ik dan wel weer in de stress...). Hebben een **** appartement, en huren voor de hele periode een auto, zodat we lekker kunnen cruisen. Veel lopen zal er toch niet in zitten voor mij.

Tool, wat een goede resultaten! 10 kilo in 9 maanden is echt heel netjes. Moet ook niet te snel gaan, want dan komt het gevreesde jojo-effect om de hoek kijken. Nu nog volhouden!!

Syl, mooie tatoo, vond m inderdaad ookm wel wat groot, maar ik zal m over 2 weken eens live bewonderen! Deed het gene pijn? Lijkt me zo eng...

Babeth, Sandra, de laatste loodjes, San vandaag intake, spannend hoor! Kun je bij de KS ook soort van plaatselijk verdoofd worden zodat je het moment supreme wel echt kunt meemaken?

Hoe zou het met ursula zijn... die is wel echt met een marathon bevalling bezig...

Caro, tassen probleem al opgelost? Vandaag weer echo, hoe laat mag je? Spannend hoor!!

Ik realiseerde me net dat wij vanavond waarschijnlijk voor het eerst een 'normale' echo gaan krijgen. Vind ik toch ook wel weer heel spannend.

Es, je vroeg naar tips voor hotelletjes, had ik jou niet vorig jaar dat hotel op texel aangeraden? Erg luxe (met privé jacuzi) en ontbijt op de kamer, aan de haven van oudeschild. Als je de gegevens niet meer hebt geef maar een gil, dan zoek ik ze voor je op.

Sab, heb je nog gehoord waarom je niet vandaag maar morgen de tp hebt? Zal vast aan de drukte liggen, toch? Balen van je buik, veel drinken, veel rusten is het enige devies!

Henne, ojee, het broekloeren al weer in volle gang begonnen. Zo herkenbaar en begrijpelijk! Maar je weet ook als geen ander dat het allemaal niks hoeft te betekenen. Nog een paar dagen geduld dus...

Eef en Ruby, druk aan de klus in huis! Wat goed. Wel warm inderdaad (tipje, niet bij té hoge temperaturen proberen te sauzen, dan krijg je onherroepelijk strepen. Wij hebben ze ook nadat we 5 jaar geleden een maand lang bij 30+ graden hebben moeten klussen...).

Simba, heb het met je te doen meis. Maar ik denk dat de meiden die aanboden je te helpen het ook echt menen, dus schroom niet de hulp aan te nemen! Doet Sanne het verder wel goed?

Oja, hebben jullie nog tips voor het spuiten? Mijn beide bovenbenen zijn inmiddels een grote gevoelige blauwe plek door het spuiten van de fraxi. Wordt iedere keer vervelender en komt nu ook vaak een grote druppel bloed mee terug als ik de naald eruit trek. Moet nog zo'n 7 maanden doorspuiten, dus alle tips zijn welkom!

Verder weet ik t even niet meer en ga ik braaf aan het werk!

Fijne dag vandaag allemaal!

Kus!

Geplaatst

syl, ik heb dat ook altijd na het scheren van mn bikinilijn, vind het echt een verschrikking! En heb ook nog geen oplossing!!

Succes... misschien kun je discreet onder je bureau krabben, haha?

Geplaatst

Fren de afmeting valt op zich mee maar de foto vertekent iets omdat ik schuin sta. Schoot ook telkens een beetje in de stress over de afmeting maar kleiner kwam niet de tekening naar voren.

Nou ja kan er niets meer aan veranderen haha.

Deed niet pijn, af en toe een vervelend gevoel maar niets vergeleken met een punctie.

Tuurlijk wie hem wil zien geen probleem en schroom niet om hem niet mooi te vinden hoor.

Zonder dit doel had ik waarschijnlijk nooit een tattoo laten zetten want ik vindt ook nog steeds de verkeerde tattoo bij de verkeerde persoon kan ordinair overkomen.

Maar dat kunnen ze nu ook van mij vinden.....

Geplaatst

Syl, mooi tatoeage hoor! Stoer ook, dat je dat durft!

Fren, lekker naar Ibiza, en nog maar een paar weekjes werken, wat een heerlijk vooruitzicht!

Sandra, jee, wat spannend, het lijkt mij ook heel onwerkelijk om te weten dat je vrijdag je kindje in je armen krijgt....

Sab, wat een goeie score! Nu duimen voor een mooie tp!

Henne, oh die vreselijke wachtweken....Het liefst kruip je in een diepe winterslaap en maken ze je maar weer wakker voor de positieve test. En dan dat leven tussen hoop en vrees, ik vind die wachtweken echt de ergste periode in zo'n hele ivf-cyclus. Sterkte met wachten!

Hier alles oke, merk wel dat werken echt wel zwaar gaat worden. Gisteren de hele dag gewerkt, vervolgens bijna direct door naar zwangerschapsyoga en pas om half negen was ik thuis en konden we gaan eten. Nou, dat soort dagen trek ik dus niet meer. Het kleine mannetje in mijn buik blijft echter wel vrolijk doorschoppen dus volgens mij heeft hij er niet zo'n last van, gelukkig ;-).

Geplaatst

He Syl, dat heb ik ook altijd. Sterker nog, toen ik nog vaker schoor daar had ik ook vaker een schimmelinfectie. Nu laat ik het waaien daar en heb ook in ene geen infecties meer. Prima zo, dan maar een bikiniboxer ipv smalbroekje. Wat trouwens wel al iets helpt is, vaker scheermesje wisselen en nooit tegen de haren in strijken (ja ook letterlijk!).

Prednison viel prima, iets meer plassen maar verder niets. Ja, minder allergie na de eisprong. Nornmaal altijd jeuk overal, ook ogen, nu alleen diarree en kramp 1x week na ei. Dat was echter maar 1 dag ipv tot aan de ongi. Mogelijk 1 dosisje hoger nu en overweeg ook Suprefact erbij te nemen toch. Deze ronde had ik weer een normale eisprong en toen ik die Suprefact eerder probeerde was dat niet zo. Maar ja, weet ik nog niet zeker. Wil het niet teveel in de war schoppen weer.

Nu ongi Syl, jij dus ook? Net aangemeld bij het VU, owjeeeeee. Hopen dat er plek is en idd nog harder hopen dat het geluk eens met ons is!!!!

Geplaatst

Even snel, moe dadelijk naar het zkh.

Syvino, misschien na het scheren wat talk/ babypoeder aanbrengen? Bij mij kriebelt het ook meestal op de 2de dag eventjes....

Tot laterrrrr

Geplaatst

Caro, vandaag echo, jippie!

Babeth, jij ook weer controle, oja, had ik al gezegd. Succes in elk geval.

Syl, ik heb dat ook, maar bij mij is het dan de tweede of derde dag dat het begint te jeuken, alhoewel, even terugdenken, volgens mij zat ik laatst al meteen na de scheerbeurt gek te worden van de jeuk. Ik zorg meestal wel dat ik het 'inschuim' meestal gewoon met de lacta-cyd die ik gebruik. Nergens verder last van (schimmels ofzo).

Goeie tip, niet tegen de haren in, want dat doe ik dus wel, hahahahaha. ben er ook achter dat vriendlief mijn scheermesjes gebruikt en ik me maar afvragen waarom ze zo snel op gaan, hahahahaha.

liefs,

Tool

Geplaatst

Meiden ik begin nu heel zenuwachtig te worden... mag om 10 over 11. Vriend is ervan overtuigd dat het goed zit, wou dat ik zijn optimisme had... Denk het ook wel maar je weet het niet toch? Pfff!!

Jeuk na scheren: doe het in de winter veel minder, morgen mag ik weer, moet wel voor een zonvakantie natuurlijk maar heb er een hekel aan en krijg ook heel charmant de eerste paar dagen rode bultjes...

Heb gister bijna alles gestreken, weet aardig wat ik mee ga nemen, vandaag een minder leuke klus: huis schoonmaken zodat het leefbaar is voor mijn schoonouders, bleh!

Esther, hier hetzelfde: nog geen rekening gezien van de laatste 2 behandelingen! Nou had ik die van juni ook niet verwacht maar poging 4 was in november/december! Ben ook overgestapt naar een andere verzekeraar, maar ik ga er eerlijk gezegd van uit dat de rekeningen nog wel komen hoor en dat ze gewoon erg achter lopen. Zal wel op een heel belabberd krap moment zijn... Mijn moeder riep in haar vreugde toen ik het had verteld: dat betaal ik wel! Maar dat wil ik niet. Ze doet al zoveel financieel. We zien wel.

Ga snel douchen nu, loop natuurlijk weer achter op schema, meld me later weer!

Geplaatst

Ursula, we houden de spanning er goed in hier!!! Succes meid!

Syl, mooie tattoo! Ik heb alleen gemist welke betekenis het heeft.

Fren, Ibiza!!! Woooooow lekker hoor!

San, nachtbrakertje, hoe is het met je? Jeetje, ik was er vanuit gegaan dat de kleine er alllang zou zijn, maar nee hoor! Hou de mood er is meis, lang kan het niet meer duren.

Sab, oeh! Pijnlijke eierstokken. Dat is niet fijn! Gaat het nu weer een beetje|? Wanneer hoor je eigenlijk of er bevruchting is? Of loop ik achter? :-S

Henne, wat balen dat je je zo rot voelt.

Simba, hoe is het met jou dan? En met de kleine?

Eef, druk aan de schilder! Het is altijd een hele klus, maar als het klaar is……. Dan kan je trots zijn.

En naar noord Italië toch? Heerlijk hoor! Lekker genieten daar.

Geplaatst

Caroline natuurlijk ben je zenuwachtig en ik hoop dat jullie weer 2 mooie hartjes zien!

Babeth jij ook veel succes.

Laika de laatste 10 wk gaan bijna in, jullie moeten nog eea aan de kinderkamer doen, ik geloof nog beginnen, hahaha.

En nog druk op het werk erbij. Gelukkig voor de zw is het weer niet zo heel warm, kun je ook wat beter vooruit.

Ja dat scheren heb ik niet alleen last van zo te horen, krijg op dag 2 jeuk tot dag 6 en ook die irritante rode bultjes, scheer wel goed met de richting mee.

In de winter laat ik het ook groeien.

Miki gezellig hebben we dadelijk samen ons ei. En het wordt eens tijd dat het geluk meezit, onze inzet moet eens beloond worden.

Gelukkig gaat het goed met de meiden hier en zijn er geloof ik meer zw dan niet momenteel.

Guusje tattoo staat voor de 2 mk, het is een tweeling teken met een extra streepje voor de mk in oktober.

Alleen naaste mensen zullen het weten maar ik ga niet opeens met een open rug lopen om te laten zien.

Geplaatst

Fren de intake hebben we maandag al gehad, vandaag heb ik de 1e longrijpings spuit gehad. Morgen de 2e en nog een ctg en bloeddrukcontrole. Over 48 uur ben ik mama!!!!!!!

Guusje ze hebben het toch nog 2 weken kunnen rekken. Wel onder strenge controle, maar tot nu toe blijft ons manneke het goed doen dus hoe langer in Mijn couveuse hoe beter!!

Het gaat nu wel heel zwaar worden. Hij ligt met de beentjes in het bekken en dat doet PIJN. Lang lopen en staan gaat niet meer en zit nu ook weer terug in mijn pyama. Heerlijk met dit weer. Ik heb dus gewoon een pyamadag in mijn eentje. Heb net op de terugweg lekkere koekjes gekocht en die ga ik lekker helemaal opeten tussen het tv kijken door en tukjes doen hihi.

Caro ik hoop zo dat jullie weer 2 mooie hartjes zien kloppen!!!!!

Geplaatst

Caro, je hebt de echo gehad, begrijpelijk dat je nerveus bent, maar het zal vast goed zitten!

Veel 'poetsplezier'. Ik zorg ook altijd dat onze woning schoon en opgeruimd is als mijn moeder de katten komt verzorgen en toch weet z altijd iets te vinden wat volgens haar beter kan, hahahahahaha. ook al vaker flinke woorden over gehad..

Babeth, jij ook. hoe is het gegaan?

Guusje, Sab had 9 bevruchtingen al. Het konden er nog meer worden, maar dat zou ze morgen bij de tp te horen krijgen, toch Sab?

zodadelijk lunchen met een vriendin. Het regent hier nu, balen, want we willen te voet gaan en ik loop hier op mijn slippers, zucht...zolang de temp nog maar te doen is...

wat kun je trouwens tegen koude voeten doen? Heb ook eens ergens gelezen dat koude voeten weer niet goed is voor een innesteling in de baarmoeder (op de website van een belgische acu-man). Bij een aantal casussen die hij erop had gezet, had hij dit dus ook gemerkt bij de vrouw en haar toen iets gegeven of een tijdje laten slikken, kruiden of vitamines en zij waren daarna zwanger geworden (acu-man is gericht op vrouwen die vruchtbaarheidsbehandelingen doorlopen). En ik heb nogal veel last van koude voeten. ondanks mijn warme sloffen, snik snik.

Geplaatst

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvino: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 3e fm 29 juli, punctie 1 aug

Henne: tp 29 juli

Zwanger

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Witje: 4 aug. CTG+bloeddrukcontrole (37w5d) en 2e longrijpings injectie (uitgerekende datum 20-8-2011)

Witje: 5 aug. geplande keizersnede (37w6d)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Hoi meiden,

Tool inderdaad, koude voeten proberen te voorkomen, aar ja, jij beweegt al zoveel, je doorstroming moet toch wel super zijn? Misschien helpen voetenbAden? Koud en warm afwisselen.? Of voeten insmeren met een lekkere balsem? Lastig hoor, zou het zo ook niet weten.

Caro, hoop dat je weer een mooie echo hebt gehad !!

Henne eerste week zit er op meid, voel je niet bezwaard dat er veel langs je af gaat!

Zara meid, ik hoop dat het gesprek Goed verlopen is, sterkte meissie!

Esther wat fijn om jullie plannen voor extra qualitytime te lezen! Het is inderdaad luxe maar groot gelijk! Romantisch ook om G. Te verrassen met dat weekendje, lekker genieten. Wat de rekeningen betreft, wellicht een rommeltje of achterstand? Ik heb weleens gehoord dat ziekenhuizen soms nogal laks zijn met het doorbelasten. Ik zou het gewoon afwachten.....

Hoe gaat het met de autojacht?

Sen hoe gaat het bij jou? Volgens mij ook op vakantie?

Fren lekkere naar Ibiza, na het lezen had ik dat liedje in mijn hoofd haha. Veel kijkplezier bij de echo!

Nou kreeg gisteren in het zkh nog een tip om de wegescheet te lijf te gaan ( met babyshampoo) pfff alleen maar groter geworden! Ga dus weer met een watje en gekookt water in de weer.

De controle vandaag was weer goed, arts zag wel dat het zwaar wordt, ook mentaal maar omdat het echt voor ons het beste s om zo lang mogelijk te wachten met inleiden wachten we tot de volgende controle af 9-8. Dan prikken we eventueel een datum voor het inleiden.

De kleine meid doet het erg goed, mooi vruchtwater, bloeddruk 120/75 prima!

Geplaatst

Ohhhh ursela meid, hoe gaat het bij jou? Moet veel aan je denken!!

Sandra geniet van je pyamadag, enne vergeet niet ook wat fruit te eten hè;-)

Goh, nog even meid, wat spannend!!!

Syl ze waarschuwen al voor een ware muggenplaag, gauw nog wat horren scoren?

Geplaatst

Even snel want moet mijn dochter ophalen: alles was helemaal goed! Allebei de hartjes zien kloppen en ze zijn flink gegroeid: 23 en 24 mm ongeveer, dus meer dan verdubbeld in kleine 2 weken... Ben opgelucht! Bloeddruk was aan de hoge kant maar voor nu acceptabel... En bloed laten prikken.

Was wel maf, kom ik daar, weet die gyn. helemaal niet waar ik voor kom, pakt mijn dossier: zo dat loopt al lang! Ik zeg: ja, ruim 2 jaar, maar het is gelukt en het zijn er zelfs 2! Oh... Raar dat u dat niet weet, heb het toch duidelijk aan de telefoon verteld... Ja, nu zie ik hier de code NZ staan = nieuwe zwangere...

Ach ja, vriendlief zat me ineens bang te maken dat de baby's rond de carnaval komen en of er dan een nuchtere verloskundige te vinden is hier...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden