Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Eef heerlijk om te lezen dat jullie het zo fijn hebben en zo de tijd hebben om dingen op een rijtje te kunnen zetten! Het is jullie zo gegund...rust in de tent!

Spannende plannen trouwens wb verhuizen...hadden jullie nu al concrete plannen?

He gatsie Sen...ruzie met je mannetje! Dit is zo wat je niet wilt. Zijn er ook dingen die jullie samen echt leuk vinden? Gezamenlijke interesses?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Maar ja. Nu waren het 'maar' 450 euro. We gaan hiervan een mooie nieuwe digitale camera kopen. Rest zetten we apart of voor de vakantie of voor de icsi, hihihi.

Lekker zeg...ik kreeg net een brief van de belasting...moet 475 euro terug betalen grrrr....!!!!

Geplaatst

[h=2]Zwanger mbv een draagmoeder?[/h]

Hallo!

Eindelijk zwanger! En dat dankzij een draagmoeder. Een kennis, vriendin of familielid is bereid jullie kindje te dragen. Wat een bijzondere ervaring moet dat zijn!

Of zijn jullie er net in geslaagd een draagmoeder te vinden en zijn jullie nu bezig met de eerste pogingen om zwanger te worden?

Voor een nieuwe documentaireserie van de KRO ben ik op zoek naar stellen die zwanger zijn of zwanger proberen te worden met behulp van een draagmoeder.
In de 4-delige serie die in 2012 op televisie te zien zal zijn, volgen we een aantal koppels die langs deze weg een kindje proberen te krijgen. We volgen deze stellen tijdens een periode van ongeveer een half jaar tot 9 maanden om deze bijzondere ervaring vast te leggen.

Zijn jullie op dit moment bezig om via deze weg een kindje te krijgen, dan zou ik heel graag met jullie in contact komen om wat meer over jullie verhaal te horen en jullie wat meer over de documentaire serie te vertellen – geheel vrijblijvend natuurlijk!

Stuur een mailtje naar:
.

Bedankt!

Henne komt jou dit ook niet heel erg bekend voor? Volgens mij zijn ze voor de serie waaraan wij mee zouden doen op zoek naar meer draagmoeders!

Geplaatst

Goedzo Es'!! Boter bij de vis. Ben trots op je meis, het onder ogen zien da het zo niet verder kan is de o zo belangrijke eerste stap!

Ja, als we het weten, dan doen we daar ech niet moeilijk over hoor. Bovendien, ik denk nie da vin z'n mond kan houden, haha. Zit alleen te twijfelen, voor de vakantie ben ik precies 15 weken, misschien beter na de vakantie, dan ben ik ruim 17w. Dilemma's, dilemma's...

Ga nu eerst even bijkomen, hele dag inde auto gezeten voor m'n gevoel. Maar wel fijn dat het weer weer meewerkt!!

Nog 1,5 dag werken en dan 3 weken vrij joehoe!!,

Geplaatst
Zwanger mbv een draagmoeder?

Hallo!

Eindelijk zwanger! En dat dankzij een draagmoeder. Een kennis, vriendin of familielid is bereid jullie kindje te dragen. Wat een bijzondere ervaring moet dat zijn!

Of zijn jullie er net in geslaagd een draagmoeder te vinden en zijn jullie nu bezig met de eerste pogingen om zwanger te worden?

Voor een nieuwe documentaireserie van de KRO ben ik op zoek naar stellen die zwanger zijn of zwanger proberen te worden met behulp van een draagmoeder.
In de 4-delige serie die in 2012 op televisie te zien zal zijn, volgen we een aantal koppels die langs deze weg een kindje proberen te krijgen. We volgen deze stellen tijdens een periode van ongeveer een half jaar tot 9 maanden om deze bijzondere ervaring vast te leggen.

Zijn jullie op dit moment bezig om via deze weg een kindje te krijgen, dan zou ik heel graag met jullie in contact komen om wat meer over jullie verhaal te horen en jullie wat meer over de documentaire serie te vertellen – geheel vrijblijvend natuurlijk!

Stuur een mailtje naar:
.

Bedankt!

Henne komt jou dit ook niet heel erg bekend voor? Volgens mij zijn ze voor de serie waaraan wij mee zouden doen op zoek naar meer draagmoeders!

Denk het ook Esther. Wist wel van C. dat het heel moeilijk was voldoende stellen te vinden. Sowieso omdat draagmoederschap niet heel veel voorkomt en ook omdat het in Ndl. heel moeilijk is en ziekenhuizen dan vaak niet mee willen werken. Wil C. nog even mailen over onze status dus zal het haar vragen ;-)

Geplaatst

Heeerlijk Fren. Wij een week rommelen en dan....weten we nog niet. Zal de websites eens bekijken Esther, dank je wel. Heb van vriendin ook een site gekregen van een B&B in Koudekerke. Al is het maar twee nachtjes, gewoon even weg samen.

Ruby wat een ontzettend rotbericht. Kan het ook per maand wisselen of was dit echt een soort van definitief 'vonnis'. Bah bah bah, alsof het allemaal al niet moeilijk genoeg is. Vind het altijd heel erg en confronterend als mensen moeten stoppen omdat het domweg niet meer mogelijk is en dus niet omdat het een eigen keuze is. Zo oneerlijk. Veel sterkte. Hoe was de tandarts? Hoop dat dat dan een beetje meeviel.

Fren klein dompertje maar dat maak je wel weer goed toch? Geen idee wanneer je beter geslachtsbepaling kunt doen. Het schijnt vanaf 7 weken ofzo al met een bloedtest te kunnen las ik laatst. Die urinetesten werken dan weer niet (goh verassend).

Sen, bah ruzie :-( Niet helemaal dezelfde verwachtingen, klote is dat... jullie gingen toch wel nog lekker weg? Dan ben je denk ik sowieso meer samen of zit je dan continue bij familie?

Syl heb je al wat gekookt? Ik heb altijd wel wat in huis, knoflook, ui, tomatepuree, garnalen in de diepvries...dat soort dingen. Als je echt alleen knoflook en uien hebt....bakken met het vlees zou ik zeggen :-) Kan op een boterham ook ng heel lekker zijn.

Sandra hoe is het met jou? Las wel op hyves dat het iets beter gaat met de misselijkheid?

Sab jij druk.... de ivf was dus goed getimed. Ik moet morgen bellen voor een afspraak met dr Jansen. Eigenlijk niet zo'n zin, nog teveel chaos in mn hoofd om al een strak plan te hebben. Maar ja, volgende week zullen we er ook niet al terecht kunnen.

Miki heb je nog bloed geprikt? Het is wel waar ik het meeste bang voor ben met die prednison (als het hier zover komt): andere infecties en darmproblemen. Ik ben sowieso heel vatbaar, altijd verkouden en dan je immuunsysteem ook nog plat gaan leggen. Van antibiotica gaan mijn darmen overstuur dus daar zit ik ook niet erg op te wachten.... moeilijk, moeilijk. Maar eerst eens zien dat ik morgen dr P mail. Hoe spreek jij die man aan? Dear dr P?? :-S

Zo, nu dalijk eerst even Masterchef kijken, morgen sporten voor het eerst in vier weken.....brrrr... oh en ik moet een kraamkadootje kopen voor vrienden in Japan. Iemand tips/ideeen voor iets typisch Nederlands wat makkelijk op te sturen is? Ik zat te denken aan een Jip&Janneke rompertje, maar dat is voor een jongetje misschien wat minder leuk. Jammer dat er geen WK/EK is, dan was er vast wel een oranje rompertje geweest haha.

Geplaatst

Ja zat ik ook al aan te denken. Voor een jongetje ook leuk? Zo'n stoffen boekje ofzo anders, voor baby's is het toch alleen plaatjes.

Geplaatst

Henne kleine klompjes. Ze hebben ok slofjes ijn de vorm van klompjes, zo cute :))

VoorDe 6de dag op rij vreselijke hoofdpijn meiden, sorry ben beetje kort met reageren.

Xx

Geplaatst

Ja, volgens mij wel. Nijntje is universeel. Prenatal heeft een hele Nijntje lijn, maar een stoffel boekje, of een boekje voor in bad is volgens mij ook een schot in de roos.

Geplaatst

Henne, je bent een toppertje en een heus organisatietalent. E.e.a. ziet er weer keurig uit. Dank je wel voor het initiatief nemen.

Nico, zo herkenbaar wat je gedroomd hebt. Wel eens ergens gehoord dat dromen onverwerkte gedachtes zijn. Onbewust ben je er dus misschien best wel mee bezig.

Hoop overigens dat deze droom bedrog is en niet op waarheid berust ;-)

Syl, ook al weer helemaal uit de pauzestand. Denk je wel aan je zelf? Je bent al niet zo fit en dan zo druk met van alles bezig.

Lees nu juist het voorstel van Kaartje om het stoppen/doorgaan te combineren met de meeting in oktober. Dat zou ik persoonlijk erg fijn vinden. Meestal is het toch wat verder rijden en zo sla je twee vliegen in één klap. Top idee dus Kaartje! Dank je wel.

Ik zou het stoppen/doorgaangesprek dan plannen voor de meeting met de hele club. Zijn we allemaal nog fris en degenen die door willen praten, kunnen dat dan ook doen.

Fren, wat een tegenvaller geen echo als je een echo verwacht. Iedere geruststelling is meegenomen, weet ik uit ervaring. Nu ben je wel gerust gesteld maar liever had je er nog beeld (en fotootjes) bij gehad.

Ruby, wat betekent deze uitslag voor de beslissing die jullie moeten nemen?

Laika, wat een mooie woorden heb jij geschreven. Je laatste zin bezorgde me tranen in de ogen. Respect voor jou!

Sen, is de lucht al geklaard bij jou/jullie?

Telefoon gaat, kom zo terug.

Geplaatst

De beslissing wordt na 29 september genoen. Maar geen activiteit in de eierdtokken betekend wel einde verhaal. We gaan het dan allemaal bespreken.

Tandarts was ook niet leuk. Moet een kies uit.

Ga zo naae bes. Ben kaopt. Hele dag onderweg geweest. Wel even alle 4 de katjes gezien thuis. Daar was ik blij nee.

Meiden in het weekend reageer ik op alles.

Knuff van ons.

Geplaatst

Dat betekent dus weer wachten voor jou Ruby.... Pff... laat je vakantie er niet door verpesten hoor. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan maar je snapt vast wat ik bedoel.

Henne, ik vind Jip en Janneke en Nijntje alletwee leuk voor zowel jongens als meisjes.

Zou je die arts overigens niet met sincere aanspreken. Ik heet wel geen Mik maar denk even mee.

Ceeke, is het ook een idee jouw adres toe te voegen aan onze adressenlijst? Je schrijft hier ook geregeld mee, deelt lief en leed en had afgelopen periode best een paar keer de neiging je een hart onder de riem te steken maar dat gaat zo lastig als je geen adres hebt.

Geplaatst

Hoi, breek even in nav de Britse aanspreektitel van de arts, dat is gewoon 'dear' hoor, niet sincere. Ik ben vertaler Eng-Ned en vice versa. Henne, ik wil je brief met alle plezier voor je vertalen, mocht je daar prijs op stellen. Soms is het fijner om dingen in je eigen taal op papier te zetten. Stuur me maar een pb als ik je ergens mee kan helpen en zo niet: no problem.

Geplaatst

Ellie hoe gaat het met jou, niet meer gezien in het afvalclubje?

Ruby wat een ren dag voor je ook nog een met slecht nieuws. Wat al eerder werd gezegd er zijn goede en slechte maanden. Zou dat nog kunnen?

Ik hoop dat je kan genieten van je vakantie.

Ben niet thuis in kraamkados dus laat ik aan een ander over!

Geplaatst

Hee meiden,

Hè ruby, wat een rotbericht.... Op deze manier heb je zelf helemaal geen keuze... Vind het echt vervelend voor je. En dan ook nog zo'n stomme tandarts erachteraan... Ik hoop dat jullie kunnen genieten van je vakantie.

Henne: Nijntje is een hele grote hit in Azië. Wij hebben dat ook vaak als cadeau meegenomen. Er is ook een soort van 'holland' lijn van Nijntje (rood wit blauw). Wel duidelijk erbij zeggen dat Nijntje Nederlands is. In Azië denken ze NL allemaal dat miffy Japans is!

Fren: toch jammer dat je geen echo had vandaag...

Esther: goed van je dat je de eerste stap zet! Goed gedaan meid! Het zal lastig zijn, maar jullie zullen er zeker komen!!!

Sab: hoofdpijn: helemaal niet fijn... Hoop dat het snel overgaat!

Elliebellie: vertaler, dan heb ik nog een vertaling voor je :-)

Hor vertaal je 'voortschrijdend inzicht'? Ik en mijn lief kwamen er niet uit je gaat door voor de koelkast als je ons kunt verlossen :-)

Hier alles goed, vond het heerlijk om in NL te zijn, maar nu ook zalig om eert thuis te zijn!

Geplaatst

@Sylvino: ben gestopt met afvallen en overweeg ook te stoppen met ivf, maar de trein heeft het station al verlaten en weet niet of ik er nog uit moet of kan springen...

Zie hier nog meer meiden die over stoppen nadenken. Volg jullie.

@Ivfsh: Ha ha, da's niet eerlijk, zo'n gemene zonder context. Heb echt iets meer nodig maar 'increasing' zou iig kunnen voor voortschrijdend.

Geplaatst

Hee elliebellie, in de volgende context: er zijn bepaalde beslissingen genomen in een project, maar door 'voortschrijdend inzicht' moet de strategie toch veranderd worden. Ar en ik komen er, ook na googrlen, niet echt uit. Dusssss, ga je door voor de wasmachine?? :-)

Geplaatst

Ellie je bent er nog niet helemaal uit begrijp ik.

Wij gaan dadelijk voor de 3de IVF en mocht dit niet lukken weet ik ook nog niet of ik door wil.

Soms is de koek op en er zijn meer mensen die twijfelen.

Moeilijke beslissing.

Jammer dat je niet meer meeschrijft, vond het erg gezellig met je!

Geplaatst

Hoi Syl, nou als je het zo stelt kom ik misschien toch weer eens buurten. Lief van je!

Ivfsh, hmmm, new facts coming to light, misschien wat te sterk maar kun je daar wat mee? Of increased knowledge/awareness?

Hij is lastig!

Geplaatst
Ja ben op dreef vandaag hoor.....

Mart jij hebt oog voor dit soort dingen, gezellig dat je er weer even bent!

Mart jij was lekker op vakantie geweest las ik ergens, heerlijk.

Hoe gaat het met je vader?

Ja even stiekem om het hoekje kijken hier. Zo blijf ik toch een beetje op de hoogte van jullie allemaal.

We zijn inderdaad even lekker weggeweest. Was eerst niet de bedoeling, maar omdat het weer hier niet al te best was, hebben we toch maar geboekt.

We zijn een beetje aan het rondtoeren/overnachten geweest van Valkenburg, Schaffhausen, Monaco, Breda en weer terug naar huis. Meestal stappen we in het vliegtuig, maar het was echt superleuk om het 's op deze manier te doen.

Met m'n vader gaat het z'n gangetje. Hij is nog wel erg moe en met z'n spraak gaat het redelijk.

Er zit momenteel niet veel vooruitgang meer in, maar we zijn allang blij dat we weer een gesprek met 'm kunnen voeren.

Ook vinden we dat ie wel iets is veranderd.

Hij was altijd wel een beetje eigenwijs en tegendraads, maar dat heeft ie momenteel eigenlijk niet meer.

Hij staat er best wel positief in vind ik zelf, of hij houdt zich groot tegenover ons, dat kan natuurlijk ook.

Alles met elkaar heeft me in ieder geval wel aan het denken gezet en met beide benen op de grond, voorzover ik dat nog niet had:-)

Geplaatst

Lekker avontuurlijk op vakantie geweest zo te horen. Klinkt erg leuk. Ik ben zo'n muts wil altijd alles gepland hebben maar de auto pakken en gaan rijden moet ik ook eens proberen. Alhoewel J zal dan wel weer willen vliegen, kan ook leuk zijn.

En je vader die heeft best een klap gehad natuurlijk. Maar dat hij weer kan praten en zich kan uiten zal best veel frustratie schelen. Dat lijkt me vreselijk als dat niet meer kan. En je hoort idd vaak dat mensen kunnen veranderen maar bij je vader gelukkig de optimistische kant in gelukkig.

Enne altijd leuk als je even komt babbelen.

Heb je mijn tattoo nog gezien ;-)

Ellie de gesprekken waren natuurlijk altijd diepzinnig, veelzeggend en bijna wereld veranderend. En je hoeft toch helemaal niet af te vallen in het afval clubje, zolang het maar gezellig is!!!

Ga proberen te slapen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden