Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

guusje, jammer dat je moet blijven, maar extra onder controle isook wel wat voor te zeggen. Laat je lekker verzorgen en hou je haaks.

Digitale knuffel van mij...

Geplaatst

Guusje, jammer dat je een nachtje moet blijven, maar extra controle is nooit mis. Fijn dat de operatie is gegaan zoals verwacht en dat er dus uitgehaald is wat eruit zou worden gehaald.

Laat je nu maar lekker verzorgen en verwennen! Rust goed uit (voor zover dat mogelijk is in een ziekenhuisbed) en sterkte bij het herstel!

Caro, goed van je dat je gebit er toch zo goed uit zag, behalve dan die ene kies. komt tijd komt raad.

Syl, klinkt niet zo best voor Kayla, Hoop dat de ab aanslaat en dat verdere stappen dan niet nodig blijken te zijn! sterkte!

oja, ik moest ook proberen, zei de acuvrouw, om wat minder actief te zijn in de avonduren, hihihi. heb gezegd dat ik lesgeef en dat ik dus gebonden ben aan de tijden. de cy was niet zo erg, maar de zumba moest in elk geval niet later worden. ook vond ze het een goed idee om niet tijdens de wachtweken intensief te sporten. ze raadde me aan om tenminste 2 dagen na de tp vrij te nemen, om de baarmoeder rust te gunnen. mocht thuis wel wat licht huiswerk verrichten, maar niets zwaars, dus zeker niet sporten, maar dat was ik sowieso al niet van plan om te doen.

ga me langzaam klaarmaken voor de spinningles van vanavond. nog minimaal 3 en maximaal 6 lessen deze week en dan heb ik vakantie van het sporten, eindelijk.

Henne, ging het vandaag ietsje beter op je werk? iets betere zin? altijd lastig zeker als je zelf niet lekker in je vel zit.

Geplaatst

Guusje, t ergste is hopelijk achter de rug. Nu lekker aansterken.

Beterschap en ikb hoop fat je een beetje kunt slapen vannacht.

Knuf sab

Geplaatst

Guusje het ergste is achter de rug en gaat het herstellen beginnen en in de toekomst minder pijn. Jammer dat hè moet blijven. Laat je maar extra vertroetelen met lekker eten.

Babeth hoe is het bij jullie?

Geplaatst

Guusje veel sterkte. Ik moest na de bbz ook een nachtje blijven en was daar eigenlijk wel blij om. Ze kunnen je daar toch beter helpen met pijn enzo. Thuis moet je jezelf maar weer redden en dat valt nog vies tegen zo vlak na de ingreep. Rust lekker uit en morgen dan weer fijn in je eigen bed. En ook nog enorm bedankt voor je kaartje. Zo lief om daaraan te denken terwijl je zelf onder het mes moet. Xxx

Sen hoe is het bij jou vandaag? Beterschap!!

Hier iets beter dagje. En ha gebeld, morgenochtend om negen uur. Ijzer smeden als het heet is hè. Want eind vd week vind ik het waarschijnlijk allemaal wel weer meevallen.

Vanavond pasta bolognese. Saus net uit de diepvries gehaald die staat te pruttelen. Zit al groente in. Lekker makkelijk.

Geplaatst

he guusje, balen dt je moet blijven, maar wel fijn dat de operatie gelukt is. Laat je morgen maar lekker verzorgen door je mannetje!

Tool, buikfoto kwam gister niet door de beoordelingscommissie (lees: Vin). Hij vond mn fleurige jurkje op de foto tonen als een bloemetjesgordijn, dus straks een nieuwe poging :-)

Enne, na alle mooie foto's van IVFSH staat ierland hoog op mijn to do lijstje, alleen vin wil niet mee. Dus die lunch, count me in!

Caro, heftige tandartssessie dus. Maar voorlopig dus even achter de rug? I moet zeggen dat het bij mij eindelijk rustig is in mn mond, werd ook wel hoog tijd!

Geplaatst

Guusje niet zo gek dat je moet blijven toch? Ik moest na mijn galblaasoperatie ook een nachtje blijven. Als alles er morgenochtend goed uit ziet en de pijn gezakt is mag je vast naar huis! Sterkte, hoop dat je een beetje slaapt!!

Vanavond weer een dubbele Desperate housewifes! Jammer van de Great British Bake off op de BBC, ook heel leuk, zappen maar in de pauze...

Geplaatst

Guusje sterkte en hoop vooral dat je veel kan slapen en bijkomen, xxx

Lekker gesport hier, voor t eerst pilates geprobeerd, goed bevallen, nu dekentje bank en lekker broodje fijn avondje ieder x

Geplaatst

Guusje blijven dus, hopelijk morgen dan weer wel lekker in je eigen bedje!!!! Sterkte, hoop dat de pijn snel zakt.

Henne morgen naar de ha, idd ijzer smeden als het heet is....

Het is hier buiten Nat, Winderig en 15 graden. Dat dekentje klinkt erg aantrekkelijk moet ik zeggen.

Geplaatst

Ik vind het eigenlijk niet zo erg om te blijven. Heb best nog veel pijn. Operatie heeft ruim 2 uur geduurd. De rechter eierstok zat ernstig verkleefd. Hij zat vast aan baarmoeder darm en blaas. Vandaar de pijn.

Meiden, fijne avond. x x

Geplaatst

Het klinkt als n zeer zinvolle ok... maar betekent ook dat napijn niet gek is, onder de dekens voor jou maar wel in zh, hoop dat ze je goeie pijnstillers geven!

Geplaatst

Pittige operatie Guusje maar goed dat je daar bent.

Caroline ik kan 2 dingen tegelijk opnemen en dan nog iets anders kijken, lang leve technologie :-)

Fren heeft een bloemetjesgordijn hihi!

Dadelijk hond uitlaten brrrr

Geplaatst

Weet je wat ik graag zou willen zijn....een bloemetjesgordijn, een bloemetjesgordijn! Tralala ala ala

Syl is dat met digitale tv? Ik kan nog steeds gen twee dingen gelijk opnemen. Wel kijken en opnemen gelijk uiteraard.

Geplaatst

Guusje, hoe is je operatie gegaan? Zal best emotioneel geweest zijn. Hoop dat je snel mag herstellen! Dikke knuffel voor jou.

Ivfsh, super tuin! Goed bezig. Lukt het allemaal nog een beetje met bukken? Jammer dat je zo ver weg woont anders kwam ik eens tuinieren.

Syl, hoe is de stemming tussen jou en J nu? Vind het wel knap dat je zo voet bij stuk kan houden.

Esther, lees positieve verhalen van jou. Goed dat je nu samen met je man aan het fietsen bent. Hele prestatie en werkt misschien ook wel in positieve zin door in jullie relatie?

Babeth, dank je wel voor je lieve woorden. Hoop ergens ook dat het "moment" komt maar zit ook in mijn laatste jaar wat vergoedingen betreft....

Heerlijk nieuws van jou steeds. Hoe gaat het nu met jou zelf?

Kaartje, wat een gedoe. Buiten alles nat, binnen bij jou ook al alles nat. Hoop dat je op vakantie snel alles kan vergeten en pas terug komt als alles weer keurig opgelost is.

Ursela, hoe is het daar bij jou? Je komt niet zo aan je slaap toe zo te horen. Springt je man een beetje bij? En hoe reageert grote zus?

Welke goede tips bedoelde je trouwens? (beetje hoofd als zeef hier...)

Ruby, beterschap voor jou!

Henne, hoe is het nu bij jou? Las dat het met je rug wat beter gaat. En verder, nog steeds in je positieve flow?

En wat die tuin betreft... Ligt er normaal bij mij keurig bij maar deze tijd van het jaar is hij echt niet bij te houden hoor. Of heb je het eindelijk netjes komt er weer een flinke plensbui of windhoos, kan je weer opnieuw beginnen.

Tool, hoe was je familiedag? En hoe lekker was je Bosche bol???

Henne, lees nu net je vraag over herkenning. Ja! Ik herken zo wat je zegt. Ben er de laatste weken ook enorm mee bezig. Je start met IVF (of ICSI) en eigenlijk wordt dit je aangepraat als wondermiddel. Heel naïef had ik me dan ook niet gerealiseerd dat we op dit moment nog steeds kinderloos zouden zijn en al zoveel verdriet, pijn, zorgen en dilemma's hadden moeten overwinnen. Al zoveel meegemaakt wat je niet had mee moeten maken. Jezelf helemaal kwijt raken... Heb nu zelf angst voor die laatste cryo's. Wist je maar of deze tot het zo vurig gewenste resultaat leiden maar wat als het weer mis gaat? Merk dat die angst zo groot is dat je eigenlijk niet meer verder durft. Daarnaast de sporen die dit proces heeft nagelaten. Zeker ook op lichamelijk gebied.Je uitgerekende datums die voorbij zijn gekomen en er nog aankomen... Wil zo graag weer mezelf zijn en vraag me soms ook af wat ik verkeerd heb gedaan om niet eens één kindje te mogen krijgen. Kan nog wel een uur verder schrijven. Zie dan ook erg uit naar ons gesprek maar kom vooral nog met meer vragen op dit gebied. Ik sta er open voor!

Eef, je schrijft over een mail die je gedeleet hebt omdat hij te openhartig is? Volgens mij zijn we er hier voor elkaar meid en moet je alles kwijt kunnen dus kom maar op....

Heb het idee dat het niet zo lekker met je gaat. Klopt dat?

Sab, hoe is het met jou? Voel jij je al iets beter?

Dublin, gefeliciteerd met je goede berichten!

San, wat fijn dat je je iets beter voelt. Probeer die glimlach van je mooie mannetje vast te houden.

Caro, gefeliciteerd met je bevordering tot luizenmoeder. Belangrijke taak hoor! Bij ons worden ze altijd met veel enthousiasme onthaald. En ik krijg ook altijd jeuk als ik ze weer aan zie komen...

Een aantal dames hadden het hier over een psycholoog. Als jullie nu goede tips krijgen, zouden jullie ze hier of in een pb dan willen plaatsen. Heb namelijk het idee dat ik met die van mij niet zo heel ver kom helaas.

Laika, geniet van je verlof!

Hier sinds gisteren weer veel last van mijn buik. Vandaag dan ook maar een niksdoendagje ingepland. Was er even aan toe. Morgen kinderfeestje van mijn neefje. Tien drukke jongetjes dus geen overbodige luxe dat ik vandaag even rustig aan heb gedaan.

Paar sportscholen bekeken en gesprekjes gevoerd. Helaas hebben manlief en ik allebei voorkeur voor een andere. En ik blijf het zo´n hoop geld vinden dus nog in dubio.

Verder heb ik mijn Hyves eraf gegooid. Baal er wel van maar er blijven maar mensen van mijn werk me lastig vallen en dingen bij mij neer leggen waar ik nu helemaal niets mee kan. Dan maar zo.... FB heb ik overigens nog wel hoor!

Sorry voor het ontbreken van sommige leestekens. Toetsenbord doet een beetje raar.

Moest nog iets zeggen maar ben het even kwijt....

Geplaatst

Henne wij hebben Caiway en dat werkt goed. Wel met uitgebreide decoder.

Zara hoe gaat het tussen jou en je man? Wel beter begrijp ik. Werk je alweer of nog niet? Gezellig dat je komt babbelen weer.

Ik ga dadelijk slapen, moe!

Geplaatst

Zara, het gaat goed hoor. Ben wel bezig om wat meer afstand te nemen van alles wat er aan tegenslag gebeurt is de afgelopen jaren. Heb geen zin om te verzuren of verbitterd te raken, maar dat betekent dan wel dat ik er aan moet werken hoor, want natuurlijk heb ik er moeite mee. Maar het leven heeft veel te bieden, en het zou zonde zijn zo stil te staan bij wat er allemaal tegen zit of zat (wat gewoon veel is)

Verder ben ik opgelucht dat het berichtje gewist is hoor. Het was niet vreselijk of zo, maar goed ik luchtte even mijn hart, en tegelijkertijd gaf me het het gevoel er iemand mee te kwetsen. Weg is weg.

Jij bent goed bezig met al dat koken trouwens!

Slaap lekker ivfsh! en anderen

Geplaatst

Goedemorgen allemaal de storm overleeft?

Hier vroeg aan de bak, was ook op tijd wakker door de brandweer want we staan zelfs op nu.nl met grote brand in Schiedam. Ik woon (te) dicht bij de brandweer.

Ben een beetje aan het twijfelen of ik nu wel of niet naar de camping ga morgen, luxe probleem :-)

Geplaatst

Goedemorgen meisjes,

Hier lekker geslapen :-). Net stond de postbode al aan de deur: ben morgen jarig en er kwam al een pakketje en verschillende kaarten aan. Haha, spannend. Ik ga het braaf laten liggen tot morgen.

Guusje: heb jij wat kunnen slapen? En hoe voel je je nu?

Sylvie: waar is de brand? Lekker naar Zeeland gaan joh. Je kunt niet vaak genoeg weekendjes weggaan! Lekker genieten!

Geplaatst

Nou er zit geen kaartje van mij bij maar je staat wel in mijn agenda morgen, lang leve FB :-)

Denk wel dat ik ga idd, waarom niet.

Guusje heb je lekker geslapen onder de medicatie? Dadelijk naar huis en lekker je eigen bed in.

Geplaatst

Syl volgens mij wordt het heel mooi weer van 't weekend, gaan dus! Tenminste volgens mijn zus die komt logeren.

Straks weer bloeddrukcontrole en hopelijk echo in het zh, toch weer een beetje nerveus... pfff... Vanmiddag mee met kinderfeestje om te rijden en moeder feestvarken gezelschap te houden, lekker naar het speelparadijs! Wel gezellig hoor en er is taart, hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden