Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

even serieus nu,

Sen beterschap

Guusje sterkte morgen

Henne verstandig besluit..heeft mij geholpen om anders tegen dingen aan te kijken maar ook dat ik nog meer nadenkt over noem maar wat.....

Sandra....fijn dat Ruben door de APK is!

Syl dansen! leuk..over je droom gisteren was ik weer vreselijk in dubio om toch maar niet naar Gent te gaan en maar te stoppen...hoop dat het toeval is en anders toch maar de lotto invullen ;-)

Geplaatst

Hee Sandra,

Had je bericht even gemist: wat fijn dat Ruben het zo goed doet!! En jij ook langzaamaan beter in je vel: heerlijk meid. Straks zit je helemaal op je blauwe wolk! Erg leuk om te lezen hoe het gaat!

Eef: hoe is het met jou vandaag?

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

Spaatje het was het gesprek wat in de planning staat over stoppen of doorgaan maar dan in het klein met jou en Henne. Waarschijnlijk omdat wij samen in de auto hebben gezeten. Waarom mijn oud collega erbij was is mij nog steeds onbekend dus ik zou het niet zo serieus nemen en zeker naar Gent gaan.

Ik droom altijd rare dingen :-)

Geplaatst

Ik wil ook mee naar ivfsh, maar wil geen ivf meer doen. Kan dat ook? Hihi.

Guusje, heel veel succes morgen (nou ja, voor jou al over een paar uurtjes; het is hier nu 17.15 uur). Fijn dat je vroeg mag, dan kun je hopelijk weer naar huis dezelfde dag.

Henne, goed dat je stappen hebt ondernomen. De kunst is nu om iemand te vinden waar je ook een klik mee hebt. Ik vind de meeste psychologen nogal zweverig.

Vorig jaar zelf ook een behoorlijke dip gehad en precies op het goede moment iemand in mijn omgeving waar ik interessante gesprekken mee heb gehad. Eigenlijk het effect van een psycholoog denk ik. Ga nog steeds elke week naar haar voor voetreflex. Zit daar regelmatig dingen te vertellen waar ik het eigenlijk niet over wilde hebben, maar zij trekt dat er met haar 'zesde' zintuig gewoon uit. Stelt een simpele vraag, maar altijd precies de goede. Soms frustrerend, maar wel altijd erg nuttig. Zo kwam ik vorig jaar door een simpele vraag van haar zelf tot de conclusie dat ik nodig mijn leven moest veranderen om een burn-out te voorkomen. Hoop dat je iemand vindt die bij je past en die je verder kan helpen.

Geplaatst

Wij genieten hier volop van het mooie weer. Zo fijn om ook even tijd voor elkaar te hebben. Ook erg goed voor ons sexleven hihi. Nou moet dan toch helemaal goed komen met die zon, vit D en omega 3 ;-). En anders hebben we het in ieder geval gezellig gehad ;-)

Geplaatst

Caro, succes morgen bij de tandarts. Wie moest er nou ook al weer nog meer naar de tandarts? Weet het niet meer...

S$N, hoop dat je morgen ook weer opgeknapt bent. Klinkt als een griepje.

Syl, jij altijd met je bijzondere dromen. Toch jammer dat je niet een gezellige bus droomt met ons allemaal ipv een auto met maar een paar van ons ;-)

Geplaatst

guusje sterkte morgen!!!

Caro succes bij de tandarts...klaartje ik moet ook nog maar ik wil niet :(

morgen reageer ik uitgebreider, duik nu zo mijn bed in...lange avond gehad.

knuffel voor iedereen

Geplaatst

Wow...

Hier een nacht van 22.00 tot 06.00 gemaakt.

Sanne krijgt nu een schone luiEr van papa, en dan nog even drinken, en misschien nog even verder slapen.

Vanmorgen weer wegen op het cb en daarna naar de osteo. Ze blijft toch last houden. Erg onrustig aan de borst, kreunen, maaien met de armpjes en de tepel uitspugen.

Ben benieuwd hoeveel ze is aangekomen.

Guusje nogmaals succes!!

Geplaatst

Guusje zijn ze als het goed is al mee bezig.

Simba wat een lange nacht voor jullie, heerlijk. Het is dus niet beter geworden met dat johannespitbrood?

Zielig voor zo'n kleine meid.

Kaartje lekker he die vakantiesex? Heerlijk dat hebben wij ook altijd en daarna wordt ook nog eens je bed verschoond :-)

Geplaatst

Ik heb al een kleine maar ik wil ook wel mee hoor naar IVFSH om te lunchen!!!!!!

Kaartje zou toch wat zijn zeg, met al je vitamines en vakantierust alsnog zw terugkomen. Ik hoop op zo'n wonder voor jullie!!! Lekker genieten hoor.

Hopelijk verloopt het bij Guusje vandaag allemaal prima en knapt ze snel weer op!!

Sen, hoe voel je je vandaag???? Ietsje beter of blijf je vandaag in je bed. Voor het weer hoef je niet op te staan.

Simba, vervelend dat Sanne zo'n last blijft houden. Hopelijk gaat het snel de goede kant op. Lekker he als ze langer doorslapen, kunnen pa en ma vast ook goed gebruiken.

Ruben heeft het vanacht ook goed gedaan, heeft voor het eerst in zijn eigen kamertje geslapen vanacht en dat ging goed!! Hij heeft geslapen van 22 tot 3 uur en na zijn voeding weer van 3.30 tot 7 uur. Hier wordt niet geklaagt daarover. Kan ik ook even bijtanken, ben nog steeds erg moe doordat ik toch weer te veel doe.

Gelukkig zit ik beter in mijn vel dus kan ik mijn schoonmoeder ook weer beter verdragen om me heen en het was gister echt gezellig toen ze op de koffie kwam 's avonds. Eindelijk heeft ze eens een flesje kunnen geven, ze was elke keer op de verkeerde tijd hier of ze liet het toch maar iemand anders doen die er ook was.

Vanmiddag komen wat collega's op kraambezoek, gezellig!!!! Wanneer komen jullie????? De tantes moeten toch eens kennis komen maken met ons mooie wondertje. Wil wel dat jullie het doen omdat je het aankan en ook echt wil, ik wil geen extra verdriet veroorzaken.... hoewel dat er toch wel is denk ik op de terugweg....

Geplaatst

S€n, beterschap meis.

Caro, succes bij de tandarts. hoop voor jou dat het beter gaat dan het bij mij is afgelopen.

Simba, lekker even bij kunnen slapen. Succes bij de osteo met sanne. Vervelend dat ze er toch nog last van heeft.

San, tante Ruby komt zeker langs hoor. Moet alleen even kijken en plannen wanneer En dat geld ook voor babeth en simba.

Gussje, jij bent al onder zeil denk ik. Maar denk wel aan je hoor!!!

Succes allemaal.

Geplaatst

Met de lunch is natuurlijk iedereen uitgenodigd, niet alleen die dames die nog bezig zijn maar ons clubje uiteraard.

Eerst maar eens zien te winnen.

Sandra ik ga dit weekend weer richting Zeeland, weet J zijn planning niet maar als je tijd hebt geef maar een gil!

Geplaatst

@Caro, jij ook veel succes vandaag bij de tandarts. Hier zojuist gebeld en hoera mag vanmiddag al langs komen. Ben benieuwd wat ie gaat doen. Maar goed gaatjes vullen zonder verdoving is iets wat ik eigenlijk altijd standaard doe, heb meer last van de verdoving dan van het boren. Zal aan je denken, volgens mij was je niet zo gelukkig met naar de tandarts gaan!

Geplaatst

he dames,

de acu was interessant. eerst een intake gehad en daarna een korte sessie (normaal duurt de naaldensessie iets langer). Heeft me nu vooral behandeld om de menstruatie op gang te brengen (en jippie, vanochtend bongi geworden) en om de doorbloeding op gang te houden. Heb nu ook kleine plakkertjes op mijn been zitten (links 3 en rechts 2 en op mijn onderrug ook 2). Hele aardige vrouw, voelde me meteen op mijn gemak. Mijn nierenergie was wel laag, vandaar dat ik altijd zo moe ben. Verder was ik wel in balans zei ze. Ook mijn tong zag er goed uit. Ze zou ook iets aan mijn koude voeten gaan doen, whoehoe!!

Volgende week maandag dus weer. even kijken of ik dan ook nog van die plakkertjes vraag, zodat het toch door blijft gaan, loop zo wel het risico dat ik witte vlakjes op mijn huid krijg afgetekend, hahahahaha, als ik in de zon ga liggen en bruin, bruiner, bruinst ga spelen met A. hahahaha.

Voel me verder wel goed.

Zojuist ook met DD gebeld voor de startecho. was een beetje dubio, want zit nu op 28 dagen, hiervoor 2 x 26 dagen. Hebben voor een middenweg gekozen. Dinsdag 27 september om half 6 de startecho, whoehoe. En dan zelf ook even aangeven voor de prikinstructie/menginstructie. Meer een opfriscursus denk ik van hoe moet het ook alweer, hahahaha. Dus nu ben ik helemaal klaar. Zal ik me al in voorbehandeling plaatsen, of nog niet??? vind het wel stoer, hahahahaha. ga dadelijk het lijstje aanpassen.

San, wat fijn dat Ruben goedgekeurd is, hihih en dat jij je ook steeds beter voelt! houde zo meid!

Syl, dat was ik ook idd van plan als we de lotto winnen!

dansen leuk! die van mij houdt daar absoluut niet van, heb m pas een keer zien dansen en dat was op een festival, hahahahahaha.

Guusje, denk dat je de operatie achter de rug hebt. hoop dat alles goed is gegaan en dat je nu verder kunt. Neem de tijd met herstellen en laat je lekker verwennen en verzorgen thuis! sterkte!

ik wil ook wel op visite komen. Weet alleen niet wanneer. komt wel goed!

nog een weekje en dan vertrekken we rond deze tijd richting A'dam. whoehoe!

Kaartje, lekker he, vakantiesex. denk dat wij er ook veel van zullen hebben , haahahahahaahah

S$n, beterschap! klinkt niet lekker!

Henne, goed van je dat je de stap neemt om naar de ha te gaan voor een verwijzing!

Simba, jammer dat Sanne nog zoveel last ervan heeft. Benieuwd hoe het gaat bij de cb!

Fren, waar is je buikfoto???? Of weet V ook niet hoe je een foto moet plaatsen, hahahahahaha

toen was ik het even kwijt.

Voor de rest, ik denk aan jullie!

liefs,

Tool

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start begin oktober (bij bongi)

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Tool: 27 september uitgangsecho

Zwanger:

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 19 september controle 29,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Of ben ik nu te gretig???

Dublin, fijn dat bij jou ook alles owkee was/is! controle op zw. suiker altijd goed om te doen en te controleren!

Geplaatst

Lekker Tool dat het zo goed bevallen is, heerlijk.

Ik heb nog helemaal geen naalden mee naar huis gekregen, iedereen werkt weer anders.

Nog 1 weekje, het aftellen is begonnen voor jullie....

Net naar de dierenarts geweest met Kayla, ze heeft een hoest/verslikken al 3 wk , nu een AB kuur.

Ze hoort ruis bij het hart en een hartklep klinkt anders. Maar dat had ze al wat langer. Luchtpijp is gevoelig en ze is heel snel moe.

Als de AB niet werkt toch een foto laten maken want misschien heeft ze toch uitzaaiingen wat nu op haar longen en luchtpijp slaat.

Pffff hoop het niet en duimen dat de AB aanslaat!!!

Geplaatst

[h=2][/h]

Pauze:

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Zwanger:

Laika: 13 september controle 35 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

He meiden,

Even het lijstje aangepast. Hier alles goed, ben nu officieel met verlof, en moet daar nog even aan wennen. Maar ik heb gelukkig wel genoeg te doen. Van het weekend het nuttige met het aangename verenigen, we gaan lekker nog een weekendje weg samen maar dat hotel is wel in de buurt van een grote babywinkel zodat we gelijk de laatste spulletjes kunnen halen ;-).

Syl, wat zielig voor Kayla, hopen dat de antibiotica aanslaat!

Geplaatst

Sterkte met Kayla Syl! En jij bij de tandarts Dublin!

Nou, net terug en op zich viel het mee maar er gaat nog wat aankomen...

De mondhygieniste maakte me een compliment omdat zwangere vrouwen vaak hun gebit schijnen te verwaarlozen maar het zag er best goed uit (over 3 maanden weer), behalve... de kies waar ik een kroon heb. Daar is het een zootje en de tandarts heeft geconcludeerd dat ie er toch uit moet. Ik heb daar al 2x een wortelkanaalbehandeling gehad, naar de kaakchirurg geweest en nu een kroon, kortom: we hebben er alles aan gedaan maar hij blijft ontsteken. De kies ernaast heeft ook een ontsteking dus daar moet een nieuwe wortelkanaalbehandeling... Maar dit gaat allemaal pas na de bevalling gebeuren.

Baal dat ik dan straks met een gat rondloop (een na achterste kies linksboven) omdat ik best wel een brede lach heb zie je dat gewoon. Maar gedoe met bruggen enzo dat zien we daarna wel weer.

Vandaag dus 2 vullingen vervangen, viel mee maar de kies ernaast heeft allemaal barstjes, tandenknarsen van de stress zei ze, ja vind je het gek, dus daar heeft ze de barstjes van opgevuld. Kortom, ik ben anderhalf uur zoet geweest daar en zit nu met een scheve verdoofde mond maar ben er voorlopig weer van af...

Geplaatst

Lieve meiden,

Ben te druk en te moe voor reageren, ff kort een statusupdate. Darmonderzoek grotendeels goed. Diarree, gezwollen buik en maag ook stuk minder nu. Het deel dat niet helemaal goed was, kunnen we niet bestrijden omdat dit omstreden is en ook niet bij zwangerschap mag. Ik moet nog even navragen hoe en wat, want we zaten in het buitenland.

We hebben ons wel aangemeld, omdat het aardig goed gaat. Alleen is man nu erg verkouden geworden en krijg ik er een compleet punt hoofd van. Ben er zooooooo klaar mee!

Pauze:

Voortraject:

Miki: cryo ronde in september? Weer aangemeld, nu maar hopen dat ik niet weer iets onder de leden krijg (man nu zwaar verkouden)

Behandeling:

Zwanger:

Laika: 13 september controle 35 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

Moet een nachtje blijven. Operatie is wat tegen gevallen qua pijn. Nu lekker aan de methadon.........

Operatie verlopen zoals verwacht. R eierstok er uit, en cyste uit L eierstok verwijderd. 4 sneetjes op de buik.

Ik ga weer slapen. Tot snel weer. X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden