Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Acu was lekker wel pas de volgende afspraak in oktober en dan vanaf nov weer elke week.

Meiden de eerste herfststorm kont eraan, Fren blijf lekker op Ibiza zitten!!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Augustus uitgesteld ivm buikding. Onderzoek loopt.

Behandeling:

Oi, niemand?

Zwanger:

Laika: 29 augustus controle 33 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 19 september controle 29,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Oke meiden, het lijstje van mijn kant ook weer aangepast. Zojuist terug uit zkh en mag deze week voor alle zekerheid toch prikken op suiker. Het gaat allemaal goed met de kleine, groeit als kool. Met 25 weken was ie 900 gram en nu met 27,5 week 1.400 gram. Dus komt echt niets te kort. Aangezien ik ook nog behoorlijk wat vruchtwater heb willen ze even checken of zw. suiker niet aan de orde is. Maar moest mij er absoluut niet druk om maken. Dus deze week terug naar zkh, 8.00 uur nuchter prikken, ontbijten en dan om 10.00 uur weer prikken. Zal vrijdag zijn, komt het beste uit, kan dan wel "pas" maandag voor de uitslag bellen. Wordt over 2 weken dan besproken weer bij gyn.

Voordat iedereen nu denkt dat wordt een jongetje, helaas dat hoeft niet zo te wezen. Wij weten NIET wat het wordt, maar voor schrijfgemak maak ik er ie van.

@Guusje nogmaals morgen heel veel succes!

Geplaatst

Oh nog een laatste opmerking vergeten toe te voegen. Ik kan aansluiten in het rijtje met tussentijdse tandarts bezoekjes. Merkte namelijk net in het ziekenhuis dat ik een gaatje voelde bij een kies. Of een stukje kies afgebroken of een stukje vulling. Kortom morgenochtend even bellen voor een afspraak... Maar daar hebben er hier meer last van gehad!

Geplaatst

Poeh hè, ik lig. Wat een snertdag. Kon er niet even rustig inkomen, gelijk aan de bak, maar ondertussen niks gedaan door overleg en andere tussendoor dingen. En m'n humeur was benden peil hihi, kon ik m'n collega's eigenlijk niet aandoen. Morgen proberen wat gezelliger te zijn.

Verder besloten morgen huisarts te bellen voor afspraak voor verwijzing psycholoog. Kan wel via ziekenhuis doen, maar er speelt meer dan 'alleen' de icsi/kinderwens. Ben het zat om moe, jankerig en prikkelbaar te zijn. Weet dat ik aantal dingen anders moet doen, maar wil daar graag hulp bij. Kan wel willekeurig gaan elimineren, stoppen met IVF of minder werken of de weekenden niks meer doen....maar dat werkt niet als ik niet uitzoek wat nu echt de onderliggende oorzaak is van hoe ik me voel. Dus: actie (dat is dan wel weer erg mijn eigen ikke)

Guusje, heel veel succes morgen. Gelukkig lekker vroeg en als eerste, scheelt ook weer met nuchter zijn. Doe je het heeeeel kalm aan na die tijd! Goed jezelf laten verzorgen.

Geplaatst

Dublin, gefeliciteerd met de goede berichten!

Guusje, heel veel sterkte morgen!

Henne, jij ook sterkte, goed plan om hulp te zoeken nu je je zo prikkelbaar voelt, en dan wordt er nu gelijk weer veel van je gevraagd op het werk...

Hier een vervelende dag, sjaggerijnig, slecht geslapen en vanmorgen het bericht dat er een oud collega op 43 jarige leeftijd heel plotseling overleden is. Het doet wel heel veel met me, het zet je met een schok stil, toevallig hadden manlief en ik net het over gehad, wat willen we nu eigenlijk echt? Zijn we echt nu echt zo tevreden en blij als we terugkijken straks, zijn we bezig met waar we echt bezig willen zijn....nou nee helaas. Paar jaar stress en verdriet achter de rug, voor de komende maanden onzekerheid over wonen/ en werk man, onduidelijkheid of pleegzorg iets zal zijn. Hadden al het plan om eens goed met pen en papier bij elkaar te gaan zitten, maar gaan het nu dus echt doen.

Fijne avond iedereen, en sterkte allemaal met de tandproblemen..

Geplaatst

Tjee Eef, 43, zo oud is J. Moet er werkelijk niet aan denken.... En het maakt idd dat je naar goed je eigen leven gaat kijken. Confronterend... Maar knap om er meteen iets mee te doen. Bij mij suddert het vaak lange tijd, te lang.

Ik ga koken, een soort namaak bibimbap, dat Koreaanse berecht waar je twee uur voor in de keuken staat. Ik smokkel met een zak voorgesneden groenten en kort gemarineerd vlees. Niet aan m'n schoonmoeder verklappen hè ;-)

Geplaatst

Dublin ook al tandproblemen maar de kleine groeit goed. Fijn dat er toch even een duikercontrole wordt gedaan.

Eef jullie zijn ook bezig met jullie levens vooral als je dan hoort dat er iemand op zo'n jonge leeftijd dood gaat.

Verschrikkelijk.

Henne morgen je blijde muts uit de kast trekken.

Ga jij voor het eerst naar een psycholoog?

J heeft een psycholoog/relatietherapeut gezocht en spreekt ons beide aan. Blij dat hij er ook meer mee bezig is.

Oooh ja en hij wil op dansles hihi....

Tool hoe was het?

Hier spaghetti!

Guusje alles aan kant in huis en tas gepakt?

Geplaatst

Na de eerste icsi ben ik bij een psychologe geweest. Het was toen een beetje dezelfde situatie: onzekerheid en twijfel met werk, mislukte icsi en onzekerheid over kinderwens....wist het even niet meer. Alleen die psychologe vond ik nogal zweverig dus daar wil ik niet naar terug. Ik heb nu wat meer concreets nodig.

En dansles!!!!!!!! Haha, wauw zeg. Probeer hier iemand al jaren over te halen maar no way... Tango of Salsa...of gewoon 'standaard' stijldansen, geweldig.

Geplaatst

Ik wil niet naar dansles, vroeger gedaan en vondt het vreselijk....

Misschien moet jij met mijn J gaan, hahaha!

Ik wil ook niet zweverig dus we gaan hem keuren en kijken dan verder :-)

Geplaatst

Haha ja ik ga ook al met de vriend van een vriendin spelletjes doen, daar houden j. en zij niet van en wij tweeën juist wel. Ach, ik heb ook een tijdje gedate met iemand die van spelletjes hield, pianospeelde, danste.....maar die vond ik verse totaal niet aantrekkelijk. En dat is toch ne wat belangrijker dan een handje vol hobby's, toch?

Ik wil iemand die zegt wat ik doen moet, maar dat doen ze nooit, zo flauw ;-) Ik heb aan die vorige best veel gehad hoor, maar een herhaling van zetten lijkt me niet slim. Dan zit ik er over drie jaar weer.

Geplaatst

Ik kom even guusje sterkte wensen voor morgen. Lig al in bed ben zooo beroerd. Keelontsteking en werd eerst maar niet warm, bleef rillen. Nu heb ik het heet en van binnen koud? Ga slapen mn kop barst bijna vd hoofdpijn

Truste allemaal

Geplaatst

Dank je wel S€n en de rest.

Spulletjes staan klaar, ik ga mijn bedje opzoeken. Morgen gaat om 6.45 de wekker.

Tot snel weer!

Geplaatst

Henne ik hoop dat je iemand vind die je een goede richting op kan laten kijken en dat je alles weer op een rijtje krijgt en duidelijkheid vind voor jullie en jullie situatie, Sterkte en dikke knuffel!!

S€N heel veel beterschap!!!!!!

Guusje heel veel sterkte en een snel herstel toegewenst. Dat je morgen maar weer lekker in je eigen bed mag kruipen 's avonds.

Hier van het weekend te druk geweest dus nu pijn in mijn buik, het is ook pas 4 weken geleden dat ze het opengesneden hebben en dat vergeten we hier nog wel eens. Dus een keuteldagje geweest. Wel met Ruben naar het CB geweest en de apk is verlengt..... Hij weegt nu 3220 gram en is 49 cm lang. Hij doet het geweldig!!!!!!

Hier steeds beter in mijn vel, gesprek met huisarts en wijkverpleegkundige hebben veel rust gegeven. Hopelijk doet de Vit B6 de rest in mijn lichaam en dan gaat het allemaal weer steeds beter gelukkig.

Ruben heeft vandaag voor het eerst gericht naar me gelachen!!!! Kreeg er tranen van in mijn ogen........ voel me zo bevoorrecht dat ik dit mee mag maken en het maakt me verdrietig tegelijk dat het bij sommige van jullie nog steeds niet gelukt is. Vind dat moeilijk, weet vaak niet hoe te reageren dus houd ik me maar op de achtergrond hoewel het me wel bezighoudt.

Voor jullie allemaal een hele dikke liefdevolle knuffel!!!!

Geplaatst

Guusje: ik hoop dat het morgen goed gaat en de operatie mee zal vallen. Ik denk aan je!

'S€n: beterschap! Lekker slapen, hopelijk morgen weer beter op!

Sylvie: dansen :-). Vond ik altijd super leuk met ar, zou zo weer op les willen. Was echt zo gezellig met z'n tweetjes. Vind het lief van j dat hij er nu ook zo actief nee bezig is, dan heeft hij je in elk geval gehoord.

Henne: goede stap meis!

Ik zit hier doelloos tv te zappen: ar heeft duidelijk ander gevoel voor humor dan ik: we zitten nu my name is earl te kijken :-(. Ach, hij heeft iig plezier :-)

Geplaatst

Dat vindt J ook leuk, die Earl, ik vindt het een sukkel.

Sandra jij staat nu aan de andere kant, gelukkig staan er meer en komen er steeds meer bij.

Ik hoop wel dat je nog af en toe meeschrijft maar soms is het moeilijk. Heb ik ook terwijl ik er midden in zit.

Ruben doet het goed ondanks een moeilijke start. Een vechtertje dus :-)

Nu we geen Ivf doen ga ik wel een staatsloterij kopen. Ik heb het gevoel dat het toch onze geluksmaand is.

Dat zou wat zijn!!!

Geplaatst

Nou daar ben ik Syl... het is alleen nog niet zo laat. Als je de Staatsloterij wint ging je toch een fonds oprichten voor mensen die met de 4e poging of meer bezig zijn/gaan? Fingers crossed!!

Oh dat vind ik suf, die Earl, gelukkig mijn vriend ook...

Geplaatst

Je moest een weten Caro wat ik allemaal met dat geld ga doen!!!

Wat een dromen zeg allemaal. Gaan we ook een keer met zijn allen bij Ivfsh lunchen, nou ja oktober dan maar.....moet lukken.

Ik denk jij ligt er al in, ik wel!

Welterusten.

Geplaatst

Nee hoor, lig er nog niet in, had voorlichtingsavond op school, ben een tijd blijven kletsen en toen nog aan manlief verteld over de nieuwe juffen etc.

Ik heb gezegd dat ik luizenmoeder word! Ik vind het altijd leuk om iets te doen op school en mijn dochter vind het geweldig als ik kom helpen of meega met een uitje, maar ik wilde geen groepsouder worden omdat ik natuurlijk niet weet hoe zwaar de zwangerschap gaat worden en ik wil me dan wel volledig in kunnen zetten. Maar ze hadden ook een paar luizenmoeders nodig en Maxima heeft het ook wel eens gedaan dus ik dacht, ach... Krijg wel al jeuk als ik er aan denk maar ja, je wil toch ook dat je eigen kind gecontroleerd wordt dus iemand moet het doen.

Geplaatst

Nou is toch ook leuk luizenmoeder.

Het id erg met luizen toch, hoor het overal, jakkes.

Mogen er tenten in je tuin oh nee ik betaal wel een hotel toch geld genoeg.

Geplaatst

begrijp ik het goed..Syl wint de staatsloterij dan gaan we voor een gesponsorde poging om daarna allen bezwangerd naar YVFS te gaan om te lunchen gezellig!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden