Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik ook! Gisteren toen ik in de kleedkamer van het zwembad zat te wachten dacht ik wat plopjes te voelen weer... zou een hele geruststelling zijn als ik dat straks iedere dag voel!

Alvast gefeliciteerd voor als ik het morgen vergeet! Ga je nog wat leuks doen op je verjaardag?

Geplaatst

Mijn ouders komen vanavond aan voor een klein weekje Ierland. Dus morgen lekker met hun op stap 's avonds goed koken en het weekend gaan we weg, wederom naar de westkust, vinden ze denk ik wel erg mooi. Geen spannende verjaardag dus, maar wel gezellig!

Geplaatst

Succes dadelijk Caroline, spannend weer.

Grappig dat je nu al wat voelt maar wat wil je ook met 2 van die kleine herrieschoppers in je buik.

Ivfsh eerste keer dat je ouders naar jullie komen?

Geplaatst

Is de eerste keer dat ze komen idd. Ben benieuwd wat ze ervan vinden. Vast mooi hoor, maar ze laten wel vaak merken dat ze graag zouden willen dat we in NL komen wonen...

Geplaatst

Heb jij nog broers of zussen? Ach, je bent in ieder geval al een stukkie dichterbij komen wonen...

He Guusje, ik zie dat je er bent! Hoe gaat het met je? Minder pijn, beetje geslapen vannacht?

Geplaatst

Ja, ik heb twee broers, een oudere die een kleine heeft. Daar passen ze 1 keer in de week op. En een jongere broer. Ik vind het ook allemaal ernstig meevallen hoor, zij blijven er toch wel moeite mee hebben. Gekke is wel dat ze niet echt vaak langskomen ofzo. Alle jaren dat we in China zaten weleteld 1 keer. Zij zien het toch wel als een hele onderneming om te gaan vliegen. Denk ook dat het anders zou zijn als ze allebei niet meer werken en dus meer mogelijkheden hebben om weg te gaan.

Ik ga er gewoon voor zorgen dat ze nu een hele leuke week krijgen :-). Dus nu ga ik ook echt wat doen, zal het hele huis een braaf gaan poetsen, beetje goede indruk maken, haha.

Geplaatst

Caro grappig dat je al plopjel voelt. Ik had het ook al vanaf week 15 en het was er bij mij maar 1. Ik hoop dat je straks een echo krijgt!!!

Guusje hopelijk voel je je ietsje beter en mag je vandaag naar je eigen bed verhuizen.

Syl lekker naar de camping joh en als je niks te doen hebt kom je vrijdag gewoon op de koffie hihi.....

Hier zijn de bekende twijfels aangekomen hoor, of ik wel een goede moeder ben. Had gister 3 collega's op bezoek en het leek of Ruben dan veel rustiger is en of zij meer geduld met hem hebben. Was wel even een domper, maar dat gevoel moet ik maar deleten. Tuurlijk ben ik een goede moeder en logisch dat hij bij mij anders is. Ik zorg voor hem dus is hij ook onrustiger als zijn broek vol is of als hij honger heeft. En ook bij mij kan hij lekker rustig liggen. Vanmorgen weer een ontluikende glimlach van hem gehad en jeetje wat een sloot tranen ontlokt me dat dan zeg.

Ben in dilemma of ik begin oktober wel deel zal nemen aan een bijscholings cursus. Het is een belangrijke cursus van 6 complete dagen en die om de 2 weken 1 dag gegeven wordt. Het is voor het hele team tegelijk, maar dat betekend wel dat ik Ruben in oktober 2 hele dagen ergens onder moet brengen en hij is dan pas 2 maandjes oud..... Iemand een tip???? Mijn gevoel zegt dat ik het niet moet doen, maar voor mijn werk is het in de toekomst wel heel belangrijk, zeker omdat wij met psychiatrische bewoners werken. Om dit met een ander team te moeten volgen is eigenlijk geen optie. pffff moeilijk...

Geplaatst

Ivfsh veel plezier van het weekend!!! Gezellig dat ze langskomen en ik hoop dat het weer een beetje meewerkt.

Wij gaan van het weekend ook met Ruben op bezoek bij opa en oma die ver weg wonen, zijn eerste logeerpartij/weekendje weg.

Geplaatst

Sandra natuurlijk is het voor jou anders, bezoek maakt zich niet druk om vieze luier, vinden het hooguit stinken, jij doet het zorg gedeelte.

Heel wat anders.

Is je schoonmoeder geen optie voor die dagen?

Vrijdag zou misschien wel kunnen, kom ik wel alleen J is er niet. kayla kan in de auto blijven.

Geplaatst

hee sandra: heel snel deleten dat gevoel! ik heb ook altijd alle geduld als ik even gezellig een uurtje met een baby mag spelen, haha. Als ik een dag en een nacht op moet passen, wordt dat geduld al snel wat minder, laat staan dat je fulltime voor alles zorgt en je zelf ook herstellende bent!

Ruben doet het super goed en jullie ook!

Sylvie: is ook zo, ik denk dat het pas goed is als we om de hoek komen wonen, haha: no way :-)

Geplaatst

Ivfsh, gefeliciteerd! (alvast)

Ik denk dat het inderdaad gaat schelen als ze niet meer werken. Mijn ouders komen zo'n 2x per jaar langs, zijn gepensioneerd, maar dit zou 1x per jaar zijn als ik geen kiddies had gehad. In oktober komt mijn zus met familie, die zou ook niet zijn langsgekomen dit jaar als storm niet was geboren. Of misschien alleen met de jongste. Het is toch best prijzig met drie kinderen vliegen.

Ik heb helemaal niet bijgelezen, alleen de laatste berichtjes...

Sandra, merel is ook altijd rustiger bij anderen, hoort bij kinderen denk ik. Ook als ze wat ouder zijn, thuis kunnen ze het chagerijnigste en vervelendste zijn. Ooooh wat een lief meisje is dat 'hoor je dan' en ze eet zo goed', terwijl ze net thuis drakerig haar hele kopje over de tafel goot en haar brood platsloeg, terwijl ze krijste dat ze mijn komkommer wilde. Gelukkig vind haar moeder haar het liefste draakje van heel de wereld.

Geplaatst

Oja, raad om de cursus deelname. Ik zou het niet snel doen. Naar mijn opleiding mag ik storm meenemen, of dat een gelukkige combi is weet ik niet, maar we hebben maar 2x in de maand groepsbijeenkomsten. Is dat misschien mogelijk? Of dat je deels deelneemt?

Geplaatst

Ff snel vanaf werk. Heb verwijzing voor psycholoog. Huisarts vond het niet zo gek dat ik er doorheen zit ;-) Hij adviseerde wel om ook in het ziekenhuis om ondersteuning te vragen. Normaalgesproken is het niet handig om bij twee behandelaars te lopen, maar in dit geval wel omdat een 'normale ' psych te weinig weet van icsi/ivf en een psych uit het ziekenhuis misschien te veel alleen daar op focussed. Dus morgen ofzo dan toch ook het ziekenhuis maar eens bellen.... Stap 1 is gezet, maar was ook het makkelijkste ;-)

Tot later, als ik weer uitgeblust uit werk kom rollen...bleeeghhh...

Geplaatst

Goed zo Henne! Fijn dat je de eerste stap hebt gezet en dat de huisarts je (uiteraard) begreep en goed advies heeft gegeven. Werkze vandaag!

Geplaatst

Ursela moet erg lachen om je verhaal met de platgeslagen boterham.

Henne goed meid!

Je kan merken dat Tool vakantie heeft, normaal als eerste hier maar nu niet te bekennen.

Geplaatst

Henne, hoop dat je twee goeie treft ;-)

san, fijn dat je het snel herkent als no go area, en dat je knul het zo mooi beloont met n lach!

Ivfsh bijna jarig;-) hoop dat er n zonnetje schijnt!

Geplaatst

hoi meiden

ik kom echt niet bijgelezen zeg, het is hier momenteel erg druk, de zorg voor de kleine meid, veel visite en het huishouden.....maar ik probeer het forum ook bij te houden.

Ivfsh, voordat ik het vergeet, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag en wat leuk dat je ouders over komen, maak er een gezellige week van!!!

Henne, goed dat je de eerste stap hebt genomen, ik ben benieuwd hoe de begeleiding vanuit het zkh zal zijn. Ik las laatst je bericht over hoe verder, ik kan je helaas geen goede raad geven, worstel op het moment dat ik het lees met allerlei gevoelens, kan het zelf niet plaatsen hoe moeilijk moet het dan voor jou wel niet zijn, ik wens je sterkte en zet nog steeds alle pijlen op de arts uit DD met het ontbrekende puzzelstukje!!! sterkte meid!!!

Sandra, heel snel die gevoelens en gedachten wissen hoor!!! je bent een topmama en gevoelens van twijfel zijn bij iedereen zeer herkenbaar!!!

CAro succes vanmiddag bij de controle, met echo hoop ik.

Guusje, ik hoop voor je dat de pijn minder is en dat je weer naar huis mag, een goed herstel gewenst meid!

Syl, ga lekker van het weekend genieten!!

voor alle meiden, een knuffel van mij!!

ga gauw verder hier....

liefs

Babeth

Geplaatst

Ja hoor, echo gehad en de twins bewegen en groeien goed! Helaas was het vrij kort, ze zijn niet opgemeten en ben vergeten een foto te vragen... stom, is misschien de laatste keer dat ze nog samen er op pasten... nou ja, over 3 weken mag ik weer, dan zeker vragen!

Mijn bloeddruk was nog te hoog maar omdat ik altijd zenuwachtig ben voor controles, geeft hij me het voordeel van de twijfel en hoef ik (nog) niet aan de medicijnen.

Oh lekker, vriendlief heeft eieren gebakken, even eten, tot later!

Geplaatst

Mooi Caroline dat ze het beide goed doen.

Babeth we missen je hier maar begrijpelijk dat je het druk hebt hoor. Kan niet wachten om ze in het echt te bewonderen.

Geplaatst

Caro zenuwachtig voor de meting is volgens mij best normaal. Er wordt wel geadviseert om je bloeddruk voor de 16e week onder controle te krijgen i.v.m. werking placenta en het slikken van meds is minder erg dan hoge bloeddruk en eventuele complicaties later in de zw. Je hebt een heel kostbaar vrachtje in je buik!!!! Fijn dat je je kindjes eventjes hebt kunnen zien.

Henne fijn dat je een doorverwijzing hebt, idd heel begrijpelijk dat je er even doorheen zit, het is een heel erg bewogen jaar voor jullie geweest. Nog eventjes werken en dan lekker uitrusten op de bank.

Syl je kan vrijdag beslissen wat je wilt doen, Ruben en ik zijn thuis en kayla hoeft niet in de auto te blijven zitten hoor die muts mag ook binnen komen.

Ursela het is geen optie om een deel van de cursus te volgen. Het is een cursus om problemen te detecteren en oplossingen te zoeken simpel gezegt. Het is nogal complex en heeft dus zo lang nodig om het onder de knie te krijgen. Ik denk dat ik mijn schoonmoeder idd ga vragen om op te passen, meenemen is geen optie, dan doe ik niks meer en mijn collega's ook niet ben ik bang hihi.

Bedankt voor de geruststellende woorden w.b. mijn moederschap. In mijn hoofd weet ik het wel, maar ja gevoel he?

Geplaatst

Sandra leuk dan kom ik vrijdag langs. Rond 13.00 is dat wat? Dan ga ik vrijdag naar de camping door.

Mag muts binnen zou wel fijn zijn maar jou katten dan?

Geplaatst

Er komt wel vaker een hond binnen hier en anders zet ik de katten gewoon buiten hihi. Kayla is toch vrij rustig? dan is het geen probleem.

Is goed hoor rond 13 uur gezellie!!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden