Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Syl fijn dat je aan het genieten bent! Was wel even hard nodig en heeel erg verdiend na alle ellende!

Net hier bedacht dat we keurig het gemiddeld hebben gehaald: 50% goed ontdooid. Ben nu aan het nadenken over aantal terugplaatsen volgende keer. Tot nu toe altijd twee gedaan, maar ik begin toch te twijfelen. Met al twee miskramen achter de rug, wil ik dan een tweelingzwangerschap riskeren, met alle risico's vandien....? Ben de vorige keer ook 'gewoon' van eentje zwanger geraakt dus wat dat betreft. Moeilijk om al die keuzes weer opnieuw te moeten maken.

Huis is inmiddels 'schoon', ga nu eens in de financieen en de planning duiken. Kijken wat wel en niet mogelijk is. Och wat is het leven toch simpel als je gewoon zwanger kunt worden....nou ja, dan was er wel weer wat anders ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, gelukkig ben je je humor nog niet kwijt zo te horen ;-). Het is ook lastig elke keer weer. Je maakt afgewogen beslissingen, maar er verandert ook steeds wel weer wat. Dan kun je die beslissingen dus weer opnieuw gaan nemen. Gewoon doen wat goed voelt denk ik. Ik had zo'n goed gevoel over die cryo's van jou, maar je ziet maar dat het helaas niks zegt. Toch ben ik er van overtuigd dat het bij jullie allemaal wel goed gaat komen. Baseer ik nergens op, gewoon gevoel in combi met eerdere resultaten (alleen helaas geen goed eindresultaat :-( ).

Als jullie willen kunnen jullie dan toch al gauw weer beginnen. Raar idee denk ik om zo snel over te schakelen van cryo naar verse poging?

Geplaatst

Kaartje, dit staat op de site (en verpakking) van de gewone ClearBlue testen. Pregnyl niet meegerekend natuurlijk.... Vier dagen voor je NOD zou ik met oog op de pregnyl denk ik nog net niet wagen. Hoewel ik dat natuurlijk helemaal niet moet zeggen met m'n testmanie vorig jaar haha.

Als je test vóór de dag waarop je menstruatie zou moeten beginnen en een ‘Niet zwanger’ resultaat krijgt, kan het zijn dat je toch zwanger bent maar dat het hormoongehalte in je urine nog niet hoog genoeg is om met de test te kunnen waarnemen. Klinische testen met de Clearblue digital zwangerschapstest vroeg in de zwangerschap hebben de volgende resultaten opgeleverd: 4 dagen voordat hun menstruatie zou moeten beginnen, kreeg 53% van de vrouwen de uitslag 'Zwanger', 3 dagen van tevoren was dat 74% van de vrouwen, 2 dagen van tevoren 84% en 1 dag van tevoren 87%.

En ja, we kunnen ons al snel weer aanmelden. Een cryo gaat in Voorburg volledig in eigen cyclus dus ik wordt normaal ongesteld over ca 1,5 week. En de icsi gaat met een kort schema dus kan de eerste dag gaan prikken. Weet alleen niet hoe druk het op het moment is. We hebben nog nooit een maand hoeven wachten, maar zeker ben je nooit.

Geplaatst

Oei Caro, dat is balen. Ik ga straks je goede voorbeeld volgen. Ik blijf je gewoon stug nadoen ;-). Aangezien ik nu even niet ga paardrijden en ik paard toch wat beweging wil geven straks even half uurtje wandelen met paard en hond. Mensen kijken alleen zo raar als ik met die 2 beesten over straat ga hihi

Geplaatst

Hihi nee de vierdaagse is te hoog gegrepen voor me maar ik vind het heerlijk! Ik heb echt spijt dat ik hier niet veel eerder mee ben begonnen! Dat zwemmen is leuk maar dit elke dag zet volgens mij nog veel meer zoden aan de dijk... Je ziet gewoon veel dingen onderweg waar je normaal aan voorbij gaat: een meerkoetjespaar met 3 kleintjes bijvoorbeeld, zo schattig!

Geplaatst

Henne, net bijgelezen vanaf vanochtend. Zo te lezen ben je gaandeweg de knop al aan het proberen om te draaien, van cryo naar verse poging. Pffff, wat zwaar. Rustig aan meiske, eerst dit een plaatsje geven (als dit kan). Natuurlijk schiet het hele afgelopen jaar door je hoofd. Geef de moed niet op, want als je de andere voorafgaande jaren er ook bij pakt dan zie je juist een duidelijke stijgende lijn. Helaas (nog) niet waar ik jou wil zien. Ik ben er van overtuigd geraakt dat het ook een keer wel goed zal gaan voor jullie. Blijft oneerlijk. Sterkte!

Misschien een lachje als ik over mijn blunder van vandaag vertel? Was met merel en manlief naar een riviertje gelopen. terwijl die twee steentjes aan het gooien waren ging ik uitpuffen op een boomstam die half in het water lag. Je raadt het al, ik duikel er achterstevoren in. Terwijl het water over mij heen stroomt probeer ik overeind te komen, maar buik zit in de weg en ben zo onhandig uit balans. Manlief zegt, ik kan merel niet alleen laten, dadelijk valt ze er ook in, je wordt niet meegesleurd hoor, zo snel stroomt het niet. Nee, dat niet, maar koud was het. Ik voelde me zo onhandig dat ik al natter en natter erg hard meost lachen, hielp al helemaal niet mee, de slappe lach, om overeind te komen. Uiteindelijk dan maar nog natter en kruipend naar de kant gekropen. Achteraf bedachten we dat hij merel eigenlijk makkelijk even in haar wandelwagentje had kunnen zetten om mij te helpen....

Caroline, niet te hard van stapel lopen. Natuurlijk is een dagelijkse wandeling goud waard. Maar ik bedoel, als het er een keertje niet inzit moet je niet te hard gaan trekken, of gaan denken, dat je slecht bezig bent. Beter om wat minder hoge eisen te stellen, bv drie keer per week moet je wandelen, je mag zelf weten op welke dag. Heb je een x een baaldag, dan stel je het zonder schuldgevoelens een dagje uit. Loop je 4 of 5 dagen in die week, kan je jezelf een schouderklop geven waardoor je extra gemotiveerd bent volgende keer. Succes!

Geplaatst

En wandelen begin bij je voordeur. En voor zwemmenmoet je toch een stuk meer ondernemen.

Maar je gaat goed zo!!!

Geplaatst

Ben geslaagd met schoenen, beetje luchtdoorlatend, ook nog afgeprijsd, wat wil je nog meer. Morgen zondag dus weet nog niet of ik ze ga uitproberen maar anders maandag... Ik ga meestal maar ruim een half uur hoor, toevallig 2x kort achter elkaar zo lang gelopen (en op mijn gewone schoenen), heb ik niet altijd zin in dus ik overdrijf niet.

Geplaatst

oempf... Ursela.....

Ik heb in ieder geval heerlijk zitten grinnikken bij je verhaal. Maar wat zul je het koud gehad hebben daarna.

Maar ik had graag een vliegje op de boomstam willen zijn...

Zo Caro... zelfs al nieuwe schoenen.. Maar wat fijn joh, dat je het zo lekker vind om te lopen. En ik denk dat een half uur, straks ook wel wat kort gaat vinden, als je conditie verder omhoog gaat.

Geplaatst

Henne wat ontzettend kl*te zeg. Geen woorden voor, alles is al gezegt. Je mag je humor dan wel niet verloren zijn, vergeet niet de ruimte te geven aan je verdriet en kwaadheid, dat mag zeer zeker wel!!

Guusje jullie een toppertje, fijn hoor en nog cryo's ook!! Lekker lief zijn voor jezelf nu.

Caro goed bezig, balen van je blaar.

Kaartje kan je je paard niet longeren???? Krijgt hij/zij toch ook beweging???? Laat de mensen maar raar kijken hoor als je met die 2 over straat "wandeld".

Simba ik had graag naast je gezeten op die boomstam, kijkend naar Ursula hihi. Wat een grappig verhaal zeg. Denk ook wel dat ze het koud had daarna.

Ursula wat heb je gedaan om je weer op te warmen?? Warme choco met slagroom hihi.

Geplaatst

he dames,

a

Henne...wat K*T zeg....dit had ik ook niet verwacht....balen zeg...en zie ik nu in je handtekening dat jullie half juli al voor de versie tp gaan??? wow...snel, maar wel begrijpelijk....meissie...sterkte voor jou en J, probeer toch de tijd te nemen om dit te verwerken. Al wat je hebt meegemaakt het afgelopen jaar gaat je toch in de kleren zitten (in Ursula's geval even in de koude kleren)...maar je klinkt sterk en dat ben je ook...pas toch goed op je zelf...en tja...je vraag over het roeien...ik zou het ook niet doen na een tp...toch ook veel buikspieren erbij en de roeibeweging lijkt me ook niet echt fijn, benen strekken, buigen, je blaas/baarmoederstreek wordt toch telkens weer ingeduwd...tip voor de volgende tp alvast ;-).

Ursula...hihih...moest ook effe lachen...hoop wel dat je je goed hebt afgedroogd daarna en hopelijk wordt je niet ziek...

Caro...nieuwe schoenen en bijna een uur gewandeld...wow...helemaal top bezig meid!!!

Ruby...heel veel plezier vandaag!!!! is dat morgen ook nog de marinedagen???

Guusje...ooh...wat goed nieuws zeg....een toppertje bij je en 6 in de vriezer...super!!!! nu gezellig met Kaartje nog op de wachtbank...

Kaartje....ben ook hoopvol voor jou...stoer als je het tot dinsdag kunt uitstellen...hihi...

Eef...stuur je een pb...;-)....

San...wat fijn dat gisteren ook alles is goed gegaan met je moeder...dinsdag de uitslag...spannend...en jij nu al harde buiken...oefening voor binnenkort/voor over een aantal weken...hoop wel dat je je nachten goed kunt doorbrengen slapend!!!

Hier heb ik tot half 11 geslapen...ben er wel rond kwart over 7 even uit geweest om naar de wc te gaan en ben toen weer het bed in gekropen...normaal lukt het me dan niet om nog verder te slapen, maar nu gelukkig wel...had ik het zeker ook nodig...hihi...

morgen de verjaardag van mijn nichtje die 6 geworden is...haar grotemensen feest is morgen...

Ben ook flink aan het oefenen voor de lessen die ik volgende week moet mee doen met de release...voor de club cycle heb ik twee hele foute Wham-brillen gekocht...echt heel fout...het liedje I'm your man is een van de liedjes en dan zetten we die op...hahahahaha...

ook moet ik morgen nog een oranje haarbandje maken...gewoon heel eenvoudig hoor...wat je kunt vastknopen...

ivfsh...heel veel plezier op vakantie!!

Sab..een positieve ovu-test..mooi zo!!! hoop dat je je binnenkort def. kunt aanmelden...hoe gaat het met de kilovermindering???

hier best wel goed...vanaf het meetmoment is er nu alweer een kilo af...whoehoe...

dames...ga even naar de videotheek..film inleveren...als je van buitenlandse films houdt: morir en San Hilario is een leuke spaanse comedy....

,mmm...net een lekkere 'tietmassage' gehad...hahahahaha...mss vanavond nog wel een knuffelmomentje...hihihihi

liefs,

Nico

Geplaatst

Willen wij dat weten Nico?? :-)

Dacht vanmorgen trouwens ga nog even leuk naar mijn Clearblue test kijken, is het Zwanger 2-3 alweer verdwenen! Jammer hoor, gelukkig hebben we de foto's nog. Nou ja eentje dan, moet ik trouwens nog van mijn camera afhalen...

Ga zo beginnen aan kip met rijst, sugar snaps, ui, paprika, champi's en Chicken Tonight saté (enige CT saus die ik lekker vind). Stond vlees uit te zoeken vanmiddag moest bijna kokhalzen, pfff... Moet nu de kifilet gaan snijden, ook niet echt zin in maar manlief doet een tukje dus denk niet dat zijn humeur er op verbeterd als ik 'm wakker maak om de kip te sijden...

Geplaatst

ja...denk het wel...tietmassage is gewoon het kneden van mijn borsten...hihihi...hoort volgens mij al bij het voorspel...hahahahahaha....

Simba....bij de sportschool waar ik werk heeft men groepslessen van Club Joy (de Nederlandse versie van Les Mills, weet niet of je dit iets zegt). Ze hebben verschillende lessen: club cycle (spining), club power (spierverstevigende oefeningen met een barbel oftewel stang met gewichten), club yoga (tai chi met power yoga), body step. Gedurende 12 weken wordt eigenlijk altijd hetzelfde programma gegeven, dezelfde muziek, zelfde choreografie. Voordeel is dat je als deelnemer zelf kunt kijken hoever je vordert. En aan het begin van ieder kwartaal wordt het nieuwe programma gereleased voor de komende twaalf weken...we proberen er altijd een feestje van te maken...speciale outfits hebben wij als instructeurs dan aan, aankleding van de zaak is ook net iets anders....en we doen de lessen geven met meer instructeurs tegelijk...ook altijd leuk...

ga nu eten...ben nog niet naar videotheek geweest..hahaha...

zelfgemaakte macaroni...mmmmm...vriend heeft gekookt...

Caro...smakelijk...hoop dat je maag het verdraagt...

liefs,

Nico

Geplaatst

he iedereen,

Mooi verhaal uit Noorwegen, Ursela ; - )

Hier hebben manlief en ik allebei een suffe zaterdag met weinig actie, geen puf. Maak een beetje zorgen over die voorlichtingsavond voor pleegzorg, of het ons allebei zal aanspreken. Geen nieuws van Zara hier, hoop dat het gaat met de lieverd, alle meiden een dikke knuffel, het was hier weer een enorme schommeling vandaag, maar de vibes zijn goed, Henne, heel veel succes de komende weken, Guusje, hoop dat je je goed voelt, niet teveel last hebt, en lekker afleiding krijgt de komende spannende weken! Kaartje, nog heel eventjes! Lieve meiden, het is jullie ALLEMAAL heel erg gegund.

Voor iedereen die ik vergeet een dikke knuffel ; - )

Geplaatst

Zara, je bent on-line. We maken ons allemaal zorgen om je. Hoe is het met je?

Geplaatst

Eef, wat ben je toch een schat!

Bedankt voor je lieve kaart!

x

Geplaatst

Zara...zie dat je online bent...hoe is het met je meid??? we maken ons allemaal zorgen...

Eef...wanneer is de voorlichtingsavond??? ben ook benieuwd hoe dit zal zijn...helemaal niet erg dat jullie vandaag geen puf hadden...

liefs,

Nico

Geplaatst

Hallo lieverds, even een kort berichtje van mij. Heb nog niets van jullie terug gelezen (en zie dat ik nu al ergggggg achter loop.....).

In de eerste plaats wil ik jullie ontzettend bedankt voor alle lieve woorden zowel per email, pb als per post. Ik kan jullie niet vertellen hoe zeer het me raakt dat jullie zo meeleven. Het doet me enorm goed en de tranen vloeien rijkelijk....

De afgelopen week is het enorm slecht met me gegaan. Wist niet dat een mens zo verdrietig kon zijn. Niet meer eten, niet meer slapen... Afijn, jullie kennen de symptomen vast wel. Lieve mensen om me heen, een psycholoog en huisarts waar ik gelijk terecht kon en die vinger aan de pols houden maar degene die ik het hardst nodig heb en die me het dichts na staat, was er niet.

Met heel veel moeite heb ik hem rust gegeven.Duizend keer per dag mijn telefoon gepakt maar toch niets van me laten weten om hem niet meer stress te bezorgen en hem de tijd te geven. Kan jullie wel vertellen dat dat ontzettend moeilijk was!!! Uit zichzelf is hij dan iedere dag begonnen met contact opnemen. Heel veel gesproken. Nog voorzichtig natuurlijk maar toch.

Misschien ook goed om nog wat details bloot te geven. Mijn man komt niet uit Nederland. Mist heel erg zijn familie, eigen land enz. Ik was dus zijn "alles". Komt uit een cultuur waar niet gesproken wordt over gevoelens en emoties.

De eerste jaren hier gingen ondanks het gemis erg goed. Maar toen dus een onvervulde kinderwens, problemen op werk bij mij, voor hem het steeds wel aan het werk zijn maar voor korte tijd, telkens wisselen van baan en dan nog ongeschoold werk en werk ver onder je kunnen doen, de zorg om je familie te kunnen onderhouden. En dan je vrouw die je steun en toeverlaat is, thuis zien zitten met een burn-out en enige tijd daarna een IVF-proces instappen waarop je nooit voorbereid kunt zijn en waarin dus helaas heel veel is mis gegaan (wat niet mis had hoeven gaan???)

Manlief had dus veel stress op veel gebieden maar altijd mij om hem op te vangen, te steunen enz... En toen ging het dus mis met mij. Zelf heb ik dit niet zo heel erg in de gaten gehad maar manlief dus wel. Hij kreeg het idee dat hij ongewenst was en ik niet meer van hem hield. Daar zijn introverte karakter bij opgeteld, het zich moeilijk kunnen uiten, wel redelijk tot zelfs goed Nederlands spreken maar in de onderlinge communicatie tussen ons dus (naar nu blijkt) toch dingen die verkeerd begrepen of opgevat zijn. De ingrediënten die hem tot wanhoop gedreven hebben of zoals hij zelf zegt: "Ik heb zo'n vol hoofd, ik weet niet meer wat ik doe." Daarnaast aan mij aangegeven mij ontzettend te missen maar mijn stress niet.

Gisteren dan totaal onverwacht de vraag of hij thuis mocht komen dit weekeinde. Miste me en wilde praten. Schrok enorm toen ik de deur open deed. Hij ziet er erg slecht uit en praat op een verwarde manier. Had weer de auto stop moeten zetten omdat hij niet meer wist waar hij was. Moeilijk om dit te zien en horen van degene waar je het meest van houdt.

Tot nu toe al veel en goede gesprekken gevoerd. Op dit moment blijft hij bij het standpunt dat hij meer tijd nodig heeft. Ik ben niet de reden maar wel de druppel dat zijn emmer volledig is over gelopen.

Ik mis hem ontzettend, de pijn is niet te beschrijven maar ik voel, hoe moeilijk ook dat ik hem die tijd moet geven. Het is zo frustrerend dat hij hier maar steeds niet aan vast en goed werk komt en in de Randstad is dat voor hem makkelijker te vinden. Nog steeds een baan waar je niet van droomt. Maar wel wat zekerheid die hij nu zo nodig heeft. Hij wil zo vaak als mogelijk de weekeinden naar huis komen en hoewel ik bijna geen adem krijg als hij dit alles vertelt, weet ik dat ik hem die tijd nu moet geven als ik hem niet kwijt wil raken.

Pff.... wat een verhaal he? Als jullie tijd en zin en vooral veel wijsheid hebben, reageer dan maar raak. Dit weekeinde ga ik heel veel tijd in mannetje en ons investeren maar volgende week ben ik hier weer te vinden hoor. Heb jullie hard nodig en vind het nog steeds onbeschrijfelijk dat ik hier zo veel steun krijg van jullie.

Meiden, een heel fijn weekeinde en hopelijk tot snel met beter nieuws. xXx Knuffel voor jullie allemaal! xXx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden