Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ceeke, wat fijn zeg! In deze tijd zulk mooi nieuws voor jullie!

Dat het hartje klopt met 6 weken is ook mooi, dus misschien maakt ie nog een groeispurt :-)

Caro,wie is het bezoek dan? Dat ze al weten dat je zwanger bent..? ik had begrepen dat niemand het nog wist..? hihi

Babeth, kan me voorstellen dat het lastig is met deze datum maar wat een mooi idee die vlinders op haar kamertje!

Presentje komt eraan, tis er even bij in geschoten door vorige week en nu met de vakantie van Carolijn. Ik ga niet klagen maar mèn wat schiet dat niet op zegmet een kind van 4 boodschappen doen. Buggy met de babypop moest ook nog mee, zien jullie t voor je...? foei!

Oren zagen er beter uit, met een week of 4!! moet het wel beter zijn..nou ja zeg....Dus afwachten maar weer...

Nu ff de bedden afhalen en wassen weer :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jawel Sab, een paar mensen weten het die van de behandelingen wisten... Deze mensen hebben ook wel eens gereden naar het Zh en ik heb geregeld dat dochterlief 22 juli even een paar uurtjes naar hun gaat als wij de echo hebben. Normaal gaat ze altijd naar een vriendinnetje maar ja zomervakantie dus een heleboel zijn weg. Dacht: ze zijn er nu, hup meteen regelen! Hoewel ik altijd alleen naar FM's ging, wil ik naar deze echo toch wel samen...

Geplaatst

Gefeliciteerd Ceeke,

Fren jij woensdag. Hoop dat je een kloppend hartje hoord.

Dan caroline.

het gaat goed hier.

Voor een aantal mensen gaan de laatste loodjes tellen. Simba, babeth en Sandra ik meen Ursela ook maar volgens mij is die wat later.

Kaartje, hou je het nog vol???

Mag ik nu zeggen dat ik blij ben dat ik al die spanning van het wachten niet meer heb. het verdriet is er zeker hoor dat er geen kleine alwin of ruby komt. Maar we zijn langzaam ons leven anders aan het invullen. We moeten nog zoveel geduld hebben met het verwerken hiervan. Dat is niet 1,2,3, gedaan. Somt komt het zomaar naar boven en is het janken geblazen.

Met mijn schouder liep ik al een week of 2 hoor. Maar ga niet zo gauw naar de ha.

Ga maar weer eens aan de slag.

Geplaatst

Ruby ik vind het zo knap te lezen hoe jullie de (pijnlijke) schouders er onder zetten en doorgaan, ik weet je hebt geen keuze maar dan nog!! Stap voor stap en ja die tranen....laat ze maar komen als ze zich aandienen.......

Sab ik moet lachen om je berichtje, zo met z'n 3en boodschappen doen ;-))

Sandra het is ook zo, en straks inderdaad tranen ook van geluk....Nog 1 werkdag en dan je verlof, heerlijk! Dat van mij begint morgen.

ben benieuwd hoe je controle weer is.

Vandaag best al productief geweest, vanochtend alle echo 's ed ingescand voor een klein fotoboekje en de garage en bijkeuken opgeruimd, de kastjes dan he, heb geen rust in mijn donder maar nu maar even buiten genieten van mijn lunch en even bijtanken.

Het hart is vandaag geleverd, eindelijk, over en weer mailen met DHL heeft wat gebracht....

Geplaatst

Babeth, toch een heftige dag voor jullie. Heel begrijpelijk. Sommige dagen zullen jullie elke keer weer herinneren aan de jullie jongens. Mooi ook die vlindertjes voor het kamertje.

Zo te horen begin je nu wel echt nesteldrang te krijgen met je schoonmaakavonturen ;-)

Ceeke, wat een supernieuws! Kunnen ze je zwangerschapsduur niet eerst gewoon verkeerd ingeschat hebben?

Geplaatst

Babeth, gelukkig is het hart geleverd en nog vandaag ook! Toeval bestaat niet :))

Caro en? Waar gaat de beeb liggen hihi.

IkZit eindelijk rustig ff lekker chillen in bikini in de tuin, tis echt lekker!!

Geplaatst

Inderdaad, wellicht had het zo moeten zijn op deze dag......

Caro, ik had een groot hart besteld van Riverdale voor aan de muur ter decoratie en was al sinds half juni onderweg......

Zodra deze ook hangt zal ik nog een foto maken.

Kaartje die nesteldrang ja, haha, kijken om morgen nog de gordijnen naar de stomerij te brengen.....

Hoe gaat het me jou? Erg spannend maar houd nog goede hoop hoor

Geplaatst

Hoi Babeth, zo lang ik nog niet ongesteld ben wacht ik het gewoon rustig af. Gewoon nog even mijn geduld houden (en dat is niet mijn sterkste punt met dit soort dingen ;-). Afgelopen vrijdag echt steekjes en krampjes gehad en voel sindsdien mijn baarmoeder ook echt. Heb ik nooit eerder gehad. Is dus of bijwerking van utrogestan of hopelijk iets anders. We gaan het zien. Hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

Hier weer terug van controle en het is toch niet zo fijn geweest als voorheen.

Door mijn hoge bloeddruk heeft de kleine nu een groeiachterstand opgelopen zag op het scherm 31 weken staan dus 2 weken achter op schema zeg maar, nog niet dramatisch, maar het begin is er van ingezet. De kleine heeft relatief weinig vruchtwater dus zal ook niet zo makkelijk meer zelf draaien en een uitwendige versie doen ze zowiezo niet bij groeiachterstand. Mocht hij dus niet uit zichzelf draaien wordt het alsnog een kz en er moet zowiezo bij 37/38 weken op zijn laatst ingegrepen worden vanwege mijn bloeddruk. Hij heeft verder ook nog de druk in verschillende vaten gemeten. De navelstreng bv en het hoofdje.

Hij begon zich over deze ontwikkelingen toch wel wat zorgen te maken ( en ik heb zeker geen flauwe gyn!). Morgen bloedprikken om mogelijke andere oorzaken hiervoor uit te sluiten en volgende week dinsdag op extra controle om weer te meten.

Deze domper drukt toch wel een smet op de laatste loodjes moet ik zeggen. Ben wel heel blij dat ze ons zo goed in de gaten houden, maar ging er stiekum vanuit dat het allemaal verder op de natuurlijke manier zou gaan, omdat het de laatste weken eigenlijk zo goed ging en de gyn buitengewoon tevreden was. Nu gaf hij aan dat hij eerlijk moest zeggen dat er nu toch wel een rimpeltje boven zijn ogen verscheen van deze controle en er toch niet helemaal op gerust was.

Pff heftig zeg dit allemaal even in een klein uurtje op ons bordje te krijgen. Maar we houden vol. Vanavond de laatste les pufclub en vrijdag laatste keer naar werk. Dan ga ik "genieten" van mijn verlof.........

Oh pizza is klaar dus kom straks wel weer ff terug!!

Geplaatst

Sorry Babeth had ik overheen gelezen... Dan is het een raar bericht, snap je? Maar fijn dat het er is, zijn mooie spullen van Riverdale!

Kaartje dat jij zo rustig blijft, ik vind het knap...

Sandra balen zeg, je wil niet horen dat een gyn zoch zorgen maakt... Maar wat ik niet snap: jouw hoge bloeddruk is toch onder controle door medicijnen?

Ik begin me nu af te vragen of ik misschien al aan de huisarts moet melden dat ik zwanger ben omdat ze me verteld had dat ik het, mocht ik zwanger worden, aan de gyn moest vertellen dat mijn bloeddruk hoog is. Ik heb het bij het zh gevraagd laatst toen ik de afspraak maakte voor de echo maar zij wuifde het weg en zei: dat kan op 22 juli allemaal besproken worden...

Wanneer hebben jullie trouwens aan de huisarts gemeld dat je zwanger was?

Geplaatst

ehm.. niet.....

ik moest er op een gegeven moment heen, en toen heb ik het gezegt. Maar dat wordt volgens mij ook doorgegeven via de gyn.

Geplaatst

Ik ben sowieso benieuwd hoe het verder gaat. Denk niet dat ik met mijn hoge bloeddruk naar de verloskundige mag, al hoop ik van wel, want sinds twee jaar zitten ze hier in de straat! En kan ik vanuit de kamer van mijn dochter het vrolijke bijtje zien boven de deur... Ik denk al twee jaar: wanneer kan ik me daar eens aanmelden! Misschien is mijn bloeddruk lager omdat ik elke dag wandel? Zou moeten helpen...

Maar goed, ik neem aan dat ik, als ik bij de gyn moet blijven, dan wel hier in het ziekenhuis kan gaan en niet steeds naar Rotterdam hoef?

Geplaatst

Oh Sandra, dat was geen prettige controle dus....getsie, ze houden je gelukkig goed in de gaten maar toch, nou hopen dat er niets uit je bloedonderzoek verder komt en als je het niet vertrouwd gewoon bellen hè!

Caro ik snap het haha...kan inderdaad gek overkomen. Ik belde direct na de positieve test met de huisarts vanwege mijn koorts op dat moment, anders had ik het wellicht wat kater gemeld, maar meer vanwege de betrokkenheid die ze heeft naar mij toe maar niet om medische redenen.

Je zou anders voorlopig bij de h.à. Eventueel je bloeddruk laten meten, gewoon voor de zekerheid als dat prettiger voelt ? Mijn eerste controle bij de gyn was met 11 weken.

Geplaatst

Caro ze streven er naar dat de bloeddruk voor de 16 week onder controle is. Mijn huisarts heeft er niks aan (willen) doen of vond het niet nodig. Na de bevalling zal ik waarschijnlijk naar de indernist moeten. Maar wat Babeth ook zegt, kan geen kwaad om met je huisarts te overleggen.

Babeth dit was zeker geen fijn gesprek. Wel weer leuk om de kleine gezien te hebben natuurlijk.

Geplaatst

San niet leuk om te horen, die laatste weken wil je zonder teveel stress doorkomen. Ook een beetje teleurstelling kan ik begrijpen omdat je je juist zo rustig houdt...lieverd probeer het te laten zijn zoals het is, je doet je beste en zijn houden je goed in de gaten, extra dikke knuffel voor jou!!!!

Caro, gewoon doorgaan met wandelen, dat zal je bloeddruk zeker goed doen, wat n spannende periode voor jou!!!

hier rustig gewerkt, de verdrietige gevoelens komen en gaan, morgenavond pleegzorg info, bent benieuwd, verder accepteer ik nu maar even dat manlief en ik erg moet zijn en eigenlijk alleen maar leuke dingen willen doen...

Geplaatst

even snel voordat ik de sportschool induik...

San...dat was dus een dubbele controle...zowel leuk, maar ook minder nieuws....leuk dat jullie de kleine weer hebben gezien, minder leuk dat je dit nieuws van de gyn nu te horen hebt gekregen...hoop dat de bloedonderzoek niets ernstigs laat zien...fijn dat ze je zo in de gaten houden!!! veel succes/plezier bij de pufles!

Babeth...gelukkig...het hart is er eindelijk!!! begrijpelijk dat je het vandaag dan ook moeilijk hebt gehad met de uitgerekende datum van jullie jongens...sterkte en een dikke knuffel!!!

ik meld me later weer! ben er nu vandoor...tot later!

liefs,

Nico

Geplaatst

Meiden ik heb met een half oog meegelezen maar verder laat ik het ff afweten. Druk gehad, laat thuis, moe. En nog een drukke week voor de boeg. Ziekenhuis gebeld maar was maar één verpleegkundige vandaag en die was nog bezig met puncties dus morgen terugbellen. Baas gemaild over planning, ook nog geen concrete reactie op.

Geplaatst

Henne, vervelend, nog geen reactie terug op de planning, zou fijn zijn te weten hoe en wat met de combi werk en opstart poging/punctie. Zo te lezen ben je erg toe aan een aantal avondjes vroeg je bedje in kruipen. Sterkte meis!

Kaatje, bij 'mijn' kliniek hamerden ze erop dat het voor 14 dagen testen regelmatig was voorgekomen dat de test negatief was terwijl ze met 14 dagen (bloedtest) toch zwanger waren. mja, je leest regelmatig over de vroegtesters en vaak is het zo dat er al iets te zien zou zijn. Ik ga heel hard duimen draaien dat jij bij de vrouwen hoort die toch zwanger zijn ondanks negatieve vroegtesten! Als je op de testdag zelf nog negatief test maar toch niet ongi bent, kun je dan meteen om een bloedtest vragen?

Nico, klinkt alsof je lekker bezig bent met leven de laatste weken. Fijn.

Eef, ruby, lijkt me voor jullie erg confronterend om hier mee te lezen/schrijven. aan de andere kant als je jezelf prettig voelt en hopelijk door ons gesteund, blijf aub schrijven.

Ruby, mijn uitgerekende datum is 30 juli. Maar kreeg vandaag te horen van de vk dat ik een grote kans maak om over die datum heen te gaan omdat merel ruim 2 weken over tijd was. Schijnt voor herhaling gevoelig te zijn. Vandaag nog met een journaliste gesproken (die gaat schrijven over ons welkomst projectje voor een landelijke krant..tja, komkommertijd, zo actueel is het niet) en die had helemaal niet door dat ik zwanger was..neehee, ik zie er altijd uit als een dikke olifant. Ben dan ook erg benieuwd wat ze van ons gesprek maakt, ze was erg afwezig tijdens het interview.

Zara, ik vond het fijn om te lezen dat er in ieder geval een kanaal tussen jullie open staat. Maar ach, zo sneu om te lezen hoe moeilijk hij (en daardoor ook jij) het heeft. Misschien kan hij hulp zoeken, want het klonk alsof hij helemaal aan het overstromen is. Sterkte samen, hoop dat jullie ietsje nader en verder zijn gekomen afgelopen weekeinde.

Ceeke, onverwacht goed nieuws, wat zal jij je een jojo voelen.

babeth, wat een mooi gebaar, de vlindertjes en het hart vandaag, op deze moeilijke datum.

Sab, moest lachen om jullie optocht naar de supermarkt. Kreeg pop nog een ijsje?

Geplaatst

Ursela was die journaliste zelf niet zwanger, dat ze zo afwezig was? Zo niet dan vind ik het erg onprofessioneel.

Henne je hoeft hier ook niet altijd te zijn hoor, we kunnen wel een dag zonder je als je geen zin hebt. Maar niet meer dan 1 dag he :-)

Kwam er vanmiddag achter dat die blaar die ik had open was gegaan, niet fijn... Heb snel van die sneakersokjes gekocht voor morgen want wil natuurlijk geen dag overslaan... Het begint gewoon verslavend te worden, haha! Misschien vind ik het onbewust ook wel zo fijn omdat het best kan zijn dat het meegeholpen heeft om zwanger te worden, ik ben er immers na de TP mee begonnen...

Geplaatst

Henne, waarom ging je ook alweer het zh bellen? Ben t ff kwijt sorry..

Caro, ik heb ook nooit wat doorgegeven, gaat volgens mij zo goed als automatisch als het zh dat in je dossier zet.

San, bah zeg das geen leuk nieuws, ik snap wel dat ze m eerder willen halen, wat ik niet helemaal begrijp is waarom je na de bevalling naar de internist moet..?? Bij mij was Carolijn eruit en was de hoge bloeddruk ook over, was echt zwangerschap gerelateerd, jij had toch ook geen hoge bloeddruk vooraf..?

Kaartje, houd moed hoor! Moeilijk maar zoals Urs al zegt, t komt zeker wel voor dat er negatieve testen zijn voor de testdatum en dan toch een zwangerschap.

Ursela, jeetje jij ook nog maar een paar weekjes, wat geweldig toch, spruitje 2 binnen 13/14 maanden, kan er niet over uit, wat moet dat heerlijk zijn!

Ik ga lekker relaxen, csi kijken en vroeg naar bed! Heerlijk schoon bedje, slaapt altijd net ff lekkerder :-))

xx

Geplaatst

Henne, vervelend dat je even niet lekker in je vel zit. Hopelijk gauw alles geregeld voor de volgende ronde. Dan kun je misschien weer vooruit gaan kijken.

Sandra, niet het nieuws waar je op zat te wachten. Hoop dat de onderzoeken geen gekke dingen op zullen leveren. Wanneer weet je meer?

Ik kan zelf niet veel anders doen dan afwachten. Aan de ene kant ben ik heel gespannen, aan de andere kant maak ik me niet zo druk en laat het maar gewoon over me heen komen.

Geplaatst

Ik kan zelf niet veel anders doen dan afwachten. Aan de ene kant ben ik heel gespannen, aan de andere kant maak ik me niet zo druk en laat het maar gewoon over me heen komen.

Hopelijk slaap je vannacht een beetje Kaartje.

Succes morgenochtend en toi toi toi!!

Liefs Sab

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden