Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ergste paniek is gezakt hoor. Ik wacht gewoon af. Heb t idee dat t al minder wordt...

Nico, heb ook nog even gecheckt, maar je moet allemaal andere dingen hebben dan waarmee m'n groentela gevuld is, dus kan je helaas nie helpen!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dames,

ben helemaal overrompeld door het aanbod en jullie meedenken...wow...

de pregnyl heb ik nog 1 doosje zelf in mijn groentela liggen, evenals de utro, maar weet dus niet of ik die ga gebruiken.

ik weet ook niet precies hoelang ik de cetrocide ga gebruiken...dit is dan weer om het af te remmen...denk vanaf dag 8 of 9, als ik de startecho heb gehad...ligt er ook aan hoe ik op de menopur ga reageren...helemaal nieuw voor mij...

dublin had mss ook nog wel wat russische peren voor me hihihi...maar ze zit nu in Ierland

Sab...hou die russische peren nog even vast als je wilt...

wat zijn jullie toch schatten...

Fren...wat een onzekerheid...maar weet je San en babeth en Laika nog??? en Caro ook....hoop dat het allemaal goed zit en voor je het weet is het woensdag...probeer ervanuit te gaan dat het goed zit en goed blijft zitten...

Caro...over 3 weken de echo...wel fijn dat ze het pas bij 7 weken doen, maar is toch nog wel eventjes wachten en mss ook een paar onzekere dagen ertussen...duim dat het gewoon goed blijft gaan en voldoende zwangerschapskwaaltjes blijft houden (wel in beperkte mate en dat je nog een beetje normaal kunt functioneren, niet dat je vaak boven de pot moet hangen)...

Guusje...goed blijven drinken en morgen idd maar even vragen...kan er nog sprake zijn van overstimulatie mss??? Heb er geen ervaring mee, maar heb wel begrepen dat de aangeprikte follikels zich weer vullen met vocht??? sterkte...hoe laat mag je morgen komen??

babeth...ja...3 emmies teruggeplaatst krijgen is idd wel even slikken...we zullen er zeker goed over gaan nadenken, want ik zit niet alleen dan met mijn gezondheid, maar ook met het lesgeven (al is dat eigenlijk wel het laatste waar ik aan moet denken)...en ook de gezondheid van de kids natuurlijk...heb het eigenlijk niet erover gehad hoe groot de kans is op een drieling...stel ze zouden alledrie goed innestelen...en dan moet ik ook weer meteen denken aan het verhaal van Miepie en haar drieling...

vrienden van ons hebben ook een drieling en zij is maar heel tenger en de drieling is dit jaar 16 geworden...volgens mij wel iets te vroeg geboren...

We gaan nu eerst proberen om een goeie bevruchting te krijgen en hopelijk ook een innesteling...

dames...ik ga er vandoor...moet nog een verjaardagskaart halen...heb het vandaag een beetje te druk met de planning...alleen maar op en neer rijden...pfff...

Zara lieverd...hoop dat het naar omstandigheden gaat met je en dat je niet alleen bent...knuffel!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

hee meiden!

Fren, mooi dat de ergste paniek is gezakt. Tis vast niets, maar het geeft je geen lekker gevoel, ik voelde me er toen ook niet prettig bij. Kijk maar naar die fijne misselijkheid van je, dan weet je weer dat het goed zit :-)

Nico: fijn dat je zo'n goed gesprek had!!! Helaas heb je ook niets aan mijn groentela, had je graag geholpen!

Ceeke hoe is het met jou vandaag?

En zara: meid, hoe gaat het?

Ik ben hier spulletjes in aan het pakken, we gaan vanmiddag op vakantie!!! Eerst twee nachtjes Belfast, dan twee nachtjes uiterste noorden van Noord Ierland en dan op de boot naar Schotland. Super veel zin in! Hoop wel dat ik me wat beter ga voelen, was erg brak deze week: overgeven & moe. Had eigenlijk wel verwacht dat het langzaam minder zou worden, maar had echt een piek deze week. Maar goed, maakt niet uit, we gaan het lekker rustig aan doen, dus komt helemaal goed!

Ik ga wel proberen mee te lezen hier, want er staan weer veel bijzondere dingen te gebeuren: terugplaatsingen voor Guusje en Henne, zwangerschapstest voor Klaartje, eerste echo voor Fren, Sab die de assistent knock out gaat slaan als ze niet mag starten :-). Voor alle meiden: dikke knuffel!

Lieve meiden: vast een fijn weekend!

IVFSH

Geplaatst

Ivfsh veel plezier! Klinkt leuk!

Fren gelukkig!

Guusje balen, maar als je zwanger wordt krijg je er een opgeblazen gevoel voor terug, pfff...

Zara hoop dat het goed met je gaat!

Geplaatst

ohhh IVFsh, ik bnen geen held op een boot en als ik dan aan jou denk met je brakke gevoel en misselijkheid....maar wie weet maakt het voor jou niet uit, wel of niet op een boot.

Een hele fijne vakantie!!!!

Nico, ja het is wel even goed nadenken, logisch, de 3ling bij Miepie waren ontstaan uit 2 cryo´s, ik mail zelf nog mee met een groepje van Freya en daar is een lotgenootje ook zwanger van een 3ling: een een-eiige nogwel! ook ontstaan uit een cryo tp......

Maar goed, zo ver is het nog lang niet, eerst maar rustig over nadenken nietwaar?

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 2 juli TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, 30 juli uitgerekende datum

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Heel eng maar heb mezelf nu bij Zwanger gezet. Ongelooflijk dat ik nu in dat rijtje mag staan...

Geplaatst

IVFSH, een heeeeeeeele fijne vakantie. Geniet er van.

Geplaatst

babeth: die boot is ook het enige waar ik tegenop zie in de vakantie, haha. Ben normaal al zeeziek, wil niet weten hoe het nu zal gaan.... Heb wel de snelste boot geboekt die er was, dus het is hooguit een 1 zeeziek zijn :-)

Meiden, Ik ga er vandoor!

Liefs!

Geplaatst

Hey meiden, weer een hoop gebeurd hier.

Ceeke, wat enorm rot dat je HCG niet genoeg gestegen is. Moet je het nu gewoon afwachten of gaan ze het nog een keer meten?

Ivfsh, fijne vakantie! Hoop dat de misselijkheid op de boot meevalt.

Nico, wat een goed gesprek heb je gehad. Fijne man he, die dr. S. Ik heb die praktijk waar Babeth het over had in Belgie gemaild voor prijzen en ook mijn eigen apotheek. Zal ik straks even voor je opzoeken. Sommige dingen in NL en sommige dingen in Belgie weer duurder. Was voor mij niet de moeite om naar Belgie te rijden. Bovendien heb ik vrijwel alles 'zomaar' via de post thuis ontvangen ;-).

Guusje, veel drinken en op jezelf passen. Klinkt misschien toch ook wat als overstimulatie? Bij twijfel even ZH bellen?

Caro, super om je naam in het andere lijstje te zien staan.

Ik vind het nu zelf wel heel spannend worden. Bedacht vandaag dat het volgende week allemaal anders is: of zwanger of nieuw hoofdstuk. Raar idee hoor.

Durf er nog niks van te zeggen. Heb over deze hele ronde een goed gevoel, maar ja. Nu komende week maar 'gewoon' afwachten. Sinds vandaag wat gevoeligere ()(), maar dat kan denk ik ook door de utrogestan? Gebruik ik nu al 10 dagen, maar merk dat pas sinds vandaag. Heb trouwens vannacht ook heel raar en naar gedroomd. Goed teken? Hoor ik hier vooral van de zwangere dames. Normaal droom ik echt bijna nooit (of weet ik het gewoon niet meer bij wakker worden). Hoezo zoeken??? ;-) haha

Ga even bij mijn mannetje kijken. Die heeft nachtdienst gehad en is net wakker. Tot straks.

Geplaatst

Meiden,

Mijn koelkast ligt ook nog vol.

Decapetyl en gonal F

Ook die lekkere bollen heb ik nog liggen.

Verder is het gelukkig bijna weekend. We gaan naar de marinedagen morgen. Met de trein. heb nog een kaartje van blokker liggen. 1 dag met z'n 2-en gratis reizen. Dus gebruiken.

Even boodschappen doen en een kant en klare salade van de Ah meenemen. Ga ook nog even langs de dierenwinkel. Heb van Cat-it een leuke actief spel gezien met nog allerlei atributen. Die wil ik wel hebben.

Zara, gaat het goed met je??? Laat even wat van jehoren. We denken allemaal aan je.

Voor iedereen een dikke knuffel...

Geplaatst

ik wil weeeeeeeeeeeeekend! iedereen is volgens mij al naar huis...net een rondje met gebak gemaakt maar raak t aan de straatstenen niet kwijt..(eerste van de maand, dan hebben wij altijd gebak hier :-))

Geplaatst

Ruby.. de cat it senses toevallig?

Sab, kom effe met je gebak langs Alkmaar.. heb wel trek in een gebakje hoor..

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 2 juli TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren: 6 juli 1e echo!!!

Simba: 6 juli controle vk 38w1d (uitgerekende datum 19 juli)

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, 30 juli uitgerekende datum

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst

Bedacht net opeens om anders een smsje naar Zara te sturen of zo om te vragen of het wel goed met haar gaat. Zie alleen dat we op de adreslijst geen telefoonnummers hebben genoteerd. Is het een heel gek idee om ook de mobiele nummers op de lijst te zetten?

Geplaatst

Sab, ik lust ook wel een gebakje. Aangezien ik je nu niet meer zie ben je misschien inmiddels naar huis? Heb jij trouwens een tip hoe ik handig van het internet op mijn samsung weer weg kan naar het startscherm? Doe het nu met tig keer het terug knopje. Niet echt handig...

Henne en Guusje, morgen hopelijk mooie tp voor jullie.

Geplaatst

Net wakker, uurtje gepit was wel effe nodig maar nu slooommm

Lekker gebak! Ook wel zin in maar het zal nu wel op zijn...

Stil hier, zie alleen Henne... Hoi, hoe laat hoor je of je morgenTP hebt eigenlijk? Had je vandaag een betere dag met je baas?

Geplaatst

Ik moet niet meer gaan werken geloof ik, t is hier niet bij te benen zo :-)

Nico wat fijn dat het gesprek zo goed was. Het wordt wel grof geschut zeg, 2x225 menopur en evt drie terugplaatsen. Dat laatste ben ik zelf huiverig voor, zou liever een extra kans wagen met een cryo als dat reëel is, hang natuurlijk ook van hoeveelheid en kwaliteit af.... En maak je niet druk om die vijf eitjes die je nu kwijt bent, je amh en fsh zijn prima dus je hebt geen tekort. Dat hebben ze mij in het emc ook aan willen praten, maar het bleek dus onzin. Misschien ben je een low responder, maar weinig eitjes met zo'n mooi amh....geloof ik niet. Wanneer ga je starten? Ik hoop eind september m'n koelkast op te kunnen ruimen ;-)

Caro nog drie weken wachten, pfff. Lang hoor. IN Voorburg mag je 30 dagen na de punctie, dan zit je op 6w3d. Als ik weer zwanger raak, dan wil ik nog eerder anders ga ik dood van de zenuwen denk ik na die bbz. Fran, nog vijf nachtjes, dat is nu natuurlijk ook een eeuwigheid. En dan zo'n secetaresse die je afscheept....niet leuk.

Kaartje ik heb er een goed gevoel over bij jou. En bij fran en caro had ik het goed dus wie weet....

Guusje misschien is je blaas idd wat van slag door opgezette eierstokken, punctie, narcose.... Probeer veel te drinken en heel goed uit te plassen (rechtop zitten, voeten plat op de grond, ontspannen) en laat evt checken op blaasontsteking?

Voor de rest ben ik het even kwijt, erg moe. Hoor j. ook thuiskomen dus kom later nog ff terug!

Geplaatst

Oh ja, we morgen morgen om 10.30 het lab bellen of er een tp is en hoe laat dan.

Baas was vandaag buiten de deur dus redelijk rustig gewerkt.

Geplaatst

Kaartje van mij mag een nummer wel op de lijst, wee niet of iedereen dat prettig vindt... Soms kan een sms wel handig zijn :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden