Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sab ik had voor de zwangerschap ook al hoge bloeddruk (al jaren) alleen wilde de huisarts er niks aan doen voor ik zwanger was. Na de zwangerschap neemt de internist het dan over, tenminste dat heb ik begrepen van de gyn. We zien het wel. Probeer me er niet te druk om te maken, want ik wil toch ook de laatste weekjes genieten van de kleine pruts van binnen.

Die bloedonderzoeken zijn er om uit te sluiten dat de groeiachterstand niet van bv een infectie komt, of van zw-diabetes. Hij verwachte het niet, maar moet volgens protocol wel alles uitsluiten. Ik neem aan dat ik de bloeduitslagen volgende week dinsdag hoor.

Laatste avond pufclub was gezellig, nu ook nog wat tv kijken en op tijd naar bed. Morgen om 8 uur in ziekenhuis zijn voor nuchter prikken. Hopelijk is mijn suiker gelijk in orde anders moet ik gelijk zo'n smerig drankje drinken en ben ik de halve dag kwijt.. Maar wat moet dat moet.

Henne lekker op tijd je bedje in, hopelijk knap je er van op.

Caro balen zeg dat je blaar open is gegaan. Morgen je sneakersokjes aan en gaan met die banaan.

Kaartje nog een spannende nacht en dan hopelijk uitsluitsel.....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Denk dat ik wel weer ok slaap vannacht. Heb alleen zaterdag slecht geslapen door twijfel of ik al zou gaan testen. Laat het jullie weer weten morgen. Lange werkdag, dus ben kapot. Zo lekker slapen. Welterusten allemaal!

Geplaatst

Caro.. Als lopen morgen zeer doet, met die open blaar. Kijk dan even bij de drogist voor compeed of andere blarenpleister. Dat scheelt echt onwijs!!!

Nu gaat het licht hier uit en de luikjes dicht. Slaap lekker allemaal..

Geplaatst

Ja Simba had ik ook al bedacht, dank je voor de tip! Volgens mij heb ik nog ergens 1 Compeed liggen... Morgen zoeken, nu bedje in, welterusten allemaal!

Geplaatst

Nou, dat licht uit en luikjes dicht was van zeer korte duur...

Kan maar geen lekkere houding vinden en Frummel is bezig met de Tour de France.....

En dat vind mijn buik niet echt fijn..

Geplaatst

He bah Simba, niet fijn, mar niet lang meer en dan heb je om een andre reden kortere nachten hihi.

San, oke ik snap t, nou heel veeeeeeeel succes afstand, hopelijk komt er niks geks uit.

Henne, jij een beetje geslapen?

Kaartje, succes met testen!!

Xx

Geplaatst

goeiemorgen dames,

mèèèèèn...ik ben moe....en heb last van mijn schouders....zucht...de release van de cycle ging voor geen meter naar mijn gevoel...ik zat continue naast de choreografie...de mensen hebben er niets van gemerkt, maar ik wel...en daar baal ik wel een beetje van...

de power was weer eens gezellig en heavy...nummers hier gingen super...maar bij de shoulder press (armen omhoog brengen) met gewicht dacht ik..owjee...en ik moet de schoudertrack nog geven...als dat maar goed gaat...heb flink gesmeerd daarna en nu gaat het wel weer enigszins, maar had liever niks gevoeld...

vanavond de yoga en de zomerzumba...tussen de lessen en tijdens de lessen krijgen de deelnemers allemaal een powershakeje...in die miniborrelglaasjes een shake van herbalife...collega heeft gesponsord...fruithapjes, fruitsapjes en....nootjes en snoep staan op de bar...hihihi...maar wel heel gezellig...zal eens kijken of ik straks een foto kan plaatsen (of morgenochtend)...en door al dat gesport ben ik die kilo van zondag kwijt en nog een extra kilo...gewoon in een dag en avond 2 kilo kwijt...zo wil ik het wel elke dag...

voor het lijstje gisteravond: fruitfilet, salade met dressing, erwten en wortelen.

voor vanavond: gegrilde zalm, spinazie en salade van paprika, sla, ananas en macaroni

Caro...aiaiaiaiaiaiiiii...een open blaar...compeed is absoluut een verlichting...hoop dat je die ene compeed gevonden hebt en vandaag weer lekker verder wandelen...je hebt me aangestoken...denk dat ik morgen idd ook een half uurtje ga wandelen...want dan is het voor mij een releasevrije avond...mijn schouder even rust gunnen...

Henne...helemaal niet erg als je niet veel hier bent of niet op alles en iedereen kunt reageren...je hebt genoeg aan je hoofdje!! vervelend dat je nog geen reactie op je planning hebt gekregen...vandaag bellen weer naar het ziekenhuis...ik neem aan om je aan te melden? Ik ben het even kwijt...sorry...

Ursula...mmm...een afwezige journalist...hoop dat er nog wat zinnigs uit dat artikel komt...

Was je geschrokken van de mededeling dat jullie kleine uk waarschijnlijk later dan gepland zal komen??? wie weet....als je het niet meer trekt, ik heb gehoord dat een heftige vrijpartij wel eens wil helpen om de bevalling op gang te brengen...hihi...

San en Kaartje...hebben jullie een beetje kunnen slapen vannacht???

Simba...ik las dat het jou niet echt gelukt was...nog even volhouden een paar weken...

Kaartje...heb je al getest deze ochtend??? Hoop dat je ons hier kunt komen verblijden met een positieve test...en anders idd vandaag nog een bloedtest laten doen...ik blijf nog hoop voor je houden meid!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hier weer een negatieve test :-( . Weet dat het nog steeds wel kan, maar voor mijn gevoel is die kans wel heel klein. Officiële testdag van DD is donderdag dus ik wacht nog maar braaf even af denk ik. Andere keren werd ik vandaag of morgen ongesteld, maar utro kan het uitstellen toch?

Geplaatst

Oh shit Kaartje wat balen... tuurlijk is er nog een kans, maar het wordt wel steeds moeilijker om die hoop te houden zo. Hou je taai meisje!!!

Geplaatst

Balen Kaartje, probeer de moed er in te houden.

Geplaatst

Ah Kaartje....lastig om toch de moed te blijven houden, je wilt zo graag duidelijkheid en gewoon een positieve test zien...

de utro kan idd je ongi tegenhouden...maar laten we hopen dat je ongi gewoon minstens 9 maanden wegblijft...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ben altijd heel hoopvol ingesteld en heb over deze ronde steeds een goed gevoel gehad. Wordt nu alleen steeds moeilijker, omdat je weet dat bijna iedereen die zwanger wordt nu toch al een positieve test heeft.

Henne, hoe voel jij je vandaag?

Geplaatst

Goedemorgen meiden...

Nou , dat was wel een heel kort nachtje.... Na vieren ben ik pas in slaap gevallen om om 8.00 weer wakker te worden van de steigers die afgebroken werden. Men, wat maken die lui een kabaal.

Vanmiddag maar een beetje inhalen.

Frummel heeft gisteren de boel flink verbouwd. Wat er gedaan werd, geen idee, maar jemig wat een actie... Ben er om half 2 even uit gegaan, omdat ik ook wat honger kreeg, en even een paar crakers gegeten, wat daarna natuurlijk weer vrolijk voor maagzuur zorgt. Maar ach...

Druk dagje vandaag... eerst naar de osteo en dan naar de acu...

Rest van de dag maar een beetje koest houden.

Jeetje Kaartje, vervelend. Ik snap dat de moed je in de schoenen begint te zinken. Probeer nog even positief te blijven!!

Geplaatst

Kaartje, nee toch niet weer een negatieve test?

Pfff wordt lastig om de moe erin te houden maar ja van DD mag je niet voor niets later testen.

Enne die bollen? Bij mij hield het geen menstruatie tegen hoor, dus hoeft niet altijd zo te zijn :-) Even een positieve insteek :-)

Geplaatst

he Kaartje, houd moed meid! Wel heel erg balen hoor, maar zoals hier op het forum altijd geroepen wordt: geen bloed geeft moed!

Henne, hoe is het inmiddels?

Sab, vliegen de kilo's er al af?

Nico, neem het er lekker van, deze zomer! Heb je wel verdiend hoor!

Caro, compeed is topspul! En, als je veel blijft lopen zou ik niet van die halve sokjes kopen, maar juist sokken voor het wandelen. Die drijven het vocht af, wat ook blaren voorkomt (ben een blaar-expert, heb ze te pas en te onpas)

Simba, frummel druk bezig dus? Nog even volhouden!!

Babeth, emo-dagje van gister te boven gekomen? Wanneer gaat bij jou de cerclage er vanaf? Duurt ook niet lang meer, toch?

San, geen leuk bericht van de gyn dus. Maar wel fijn dat ze je goed in de gaten houden. Hoop dat je suiker goed was vanmorgen!

Hier een heerlijke nacht gehad, geslapen als een roosje van 22.00 uur tot 07.00 uur. Maar nog steeds bekaf, dat dan weer wel. Vandaag drukke dag, vanmiddag naar de opnames van de nieuwe NL Masterchef: ik ga het boek bij de serie maken, dus dat ik leuk, maar ook erg vermoeiend. Morgen lekker vrij om naar Nijmegen te gaan!!!

Geplaatst

Sab...je hebt gelijk....ze zeiden dat tegen mij wel, maar bij mij werkte dat dus niet...maar bij Kaartje is het gewoon positief...;-)

even iets anders...een tijdje terug wilde iemand het recept hebben van de saus die ik vaker bij de spaghetti maak...gehaktballetjes in tomatensaus (met gehaktballetjes, zilveruitjes, augurk, champignons, tomatenpuree....)...wie was dat ook alweer??? was een recept aan het zoeken en toen zag ik dit voorbij komen...hahahah...pb me maar

liefs,

Nico

Geplaatst

Oh wat leuk Fren, Masterchef! Ben een grote fan, nou eigenlijk alleen de Engelse versie maar goed, toch leuk. Wat heb je toch een leuke baan of niet soms? Mis dat soort dingen soms wel hoor...

Nog 1 dagje, zo spannend!!! Geen bruinverlies meer gehad?

Tja, heb net 3 paar enkelsokjes gekocht gister maar wat jij zegt daar zit wel wat in. Zou tennissokken ook goed zijn? Heb jaren getennist dus die heb ik nog wel, niet zo charmant maar jammer dan... Kon die compeed niet vinden dus met een gewone pleister er op gelopen net (3 kwartier) en het ging goed hoor, maar ga ze zo wel halen bij de drogist.

Geplaatst

Caro, wat ben jij goed bezig zeg!!! Top hoor!!! Hou vol....

Wie weet, over een aantal jaar toch de vierdaagse van nijmegen lopen ;). (grapje)

Hier gewoon aan het werk met de ups en downs. vanmorgen op de fiets zo'n klein kindje wordt al naar de creche gebracht? toen dacht ik ach wat zielig nou. En weer een traan gelaten op de fiets. Kan er gewoon niets aan doen. het is nu eenmaal zo.

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

He kaartje balen zeg, bij mij hielden die bollen ook nooit wat tegen dus nog een posi insteek!! We hopen met je mee!!!

Caro al weer gewandeld vandaag??

Simba lekker he die verbouwingen van binnen. Ook wel weer grappig, probeer er dan ook van te genieten als ik het voel, het duurt nog maar zo kort.

Druk dagje dus maar ook ontspannen!!!!

Nico ik heb geslapen van 23.30 uur tot 7 uur dus ik mag niet klagen!!! Maar nu wel weer erg moe, waarschijnlijk door alle spanningen dus ga me er zo toch ook maar lekker aan toegeven, dat mag he in mijn positie!!!???

Hier net terug van zh. Weer geprikt en heerlijke suikertest gehad. Nuchter 5.0 en 2 uur na het heerlijke drankje 6.5 dus volgens mijn niet echt schrikbarend. Op naar de volgende metingen volgende week dinsdag, we zijn er nog even tussen gepropt. Jammer dat mijn eigen gyn er niet is de komende 2 weken, maar zijn vervanger heb ik al eens gehad en ook een hele aardige man die goed kan uitleggen.

Mijn moeder heeft dus ook de uitslag gekregen. Alle hapjes die ze weggenomen hebben zijn kwaadaardig..... bij de ct scan zijn er toch ook plekjes in haar longen en slokdarm gevonden. Ze willen alles gaan weglaseren, maar nog niet alle uitslagen waren binnen helaas. Ze zit nu ook nog te wachten op telefoontje van de longarts. Geen goed nieuws dus. Wat wel weer positief is dat ze er nu in een vroeg stadium bij zijn. Tegenstijdige gevoelens dus allemaal. Vrijdag moet ze weer terug naar zh, dus ook dat is alleen maar afwachten.

Geplaatst

Ligt het nou aan mij of worden we steeds sneller afgemeld als volgens het forum je te lang niks doet. Nu al 2x vandaag dat ik me eerst weer op nieuw moest aanmelden alvorens te kunnen posten??

Geplaatst

Fren, hoe laat moet je in Nijmegen zijn voor de echo? Spannend hoor, trek je het nog een beetje?

Caro, straks kun je achter de kinderwagen lopen. Loop je een beetje door of doe je rustig aan met wandelen?

Hier 2 ons eraf, schiet niet erg op dus. Wat baal ik van mezelf he dat ik dan net nu zo'n gezellig weekendje heb…Dit weekend maar even een crashdieet doen of zo haha.

Sluit me op in huis zodat ik niet met lekkere en gezellige dingen wordt geconfronteerd ;-)

Ruby, ja tis ook niet makkelijk kan ik me voorstellen en die tranen moet je lekker laten gaan/komen hoor meisje. Ik vind het echt zo dapper dat je met ons mee leeft en blijft schrijven, ongelofelijk, ik geloof dat ik zou zwelgen in zelfmedelijden…

Geplaatst

oh san wat een rotnieuws weer van je moeder zeg, ik hoop echt dat ze er vroeg genoeg bij zijn!

Gelukkig jouw humpie goed!

Geplaatst

Het is raar, maar leef zo met jullie mee allemaal. En gun het jullie allemaal van harte om zo'n kleine frummel in jullie armen te hebben.

Weet wat jullie allemaal door moeten maken om een frummel te krijgen. Dus het is jullie echt gegund. Geen jaloezie e.d. Tuurlijk doet het best wel zeer als ik het lees.

Maar ik hou me voor, dat ik al die kleintjes te zien krijg en daar echt van ga genieten. En de lusten ervan hebben, en niet de lasten. Als je al mag spreken van lasten als je in de situatie zit dat kinderen krijgen niet vanzelf gaat.

Wij hebben alleen maar de leuke dingen waar we van kunnen genieten van jullie kleindjes. De verdrietjes en de pijntjes e.d. die maken wij niet mee. We leven absoluut met iedereen mee. Ook al is onze situatie nog zo moeilijk.

Sandra, wat een vervelend nieuws voor je moeder. Hopelijk kan het allemaal behandeld worden. Hou je taai...

Fren, leuk masterchef. Kijken wij altijd naar.

Dikke knuffel van ons. Ik voel me alsof ik de hele dag al heb lopen janken. zo gaat dat dus op en af. Stond wel lekker op vanmorgen.

Dag dag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden