Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Spannend!! Hoop dat je een beetje slaapt vannacht...

Fren, is het al gestopt? Ik had net weer iets donkerders in mijn inlegkruisje, niet meteen in de stress (gebruik nog 2 x 1 bolletje, maar was om 8 uur, troep is toch wel op nu?) maar waar komt dat vandaan? Zie liever niks...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Heeft niemand verder meer wat van Zara gehoord dan? Ik maak me echt een beetje zorgen.. De arme ziel.....

Ze is altijd zo lief en dan dit...

Ik heb echt heel erg met haar te doen..

Geplaatst

Beste Meiden,

Ik ben geen vaste schrijfster hier maar leef met iedereen mee......

Wil alleen ff zeggen dat ik de "zenuwen" krijg van Caroline en Fren!!! :mad:Elk uur ben ik wel aan het lezen om te zien of alles nog steeds goed gaat.

Is dat niet ziekelijk?! Eigenlijk zou ik hard moeten werken.

Ik hoop dat dit weekend eea goed gaat verlopen en dat alle testen bij Caroline dit blijven aangeven :zwanger:.

Zara ik hoop dat alles goed komt en dat je toch nog even laat weten hoe het met je gaat.

Geplaatst

Gabrie ga je nou heen zorgen maken om ons!! En kom gezellig wat vaker schrijven hier, een aantal kent je toch al van hetAfvalclubje...

Overigens ga ik nu stoppen met testen hoor (heerlijk morgenochtend plassen wanneer ik maar wil) heb 4x Kruidvat en 1x Clearblue gedaan, nu is het wel genoeg! Misschien (waarschijnlijk) volgende week nog 1x CB omdat ik nog 3 weken moet wachten...

Ga straks trouwens zelf pizza maken en het allerlekkerst vind ik met gorgonzola... Volgens verpakking geen au lait cru en gemaakt van gepasteuriseerde melk dus dat mag toch gewoon?

Geplaatst

Caroline,......ja heel maf ik ken jullie verders niet maar op 1 of andere manier doet het mij toch veel.

Dus, stop nou ff met dat getest van je!! En geniet van de wetenschap dat je heerlijk zwanger bent.:icon_flower:

Oh ja....en blijven lopen....lopen.

Geplaatst

Hoop maar dat zara bij familie of vrienden is...

Caro niet overdrijven hè ;-) straks ben je wandelverslaafd hihi

J. is shoarma halen, lekker slecht. Maar doen we heel weinig dus ach....vanaf morgen ga ik heel gezond eten, weinig vet enzo. En ook wandelen. Als het lukt want volgende week onwijs druk op werk, dat weekend een tuinfeest en een Bbq...in ieder geval genoeg afleiding. Wel raar idee dat we over anderhalve week alweer aan het prikken kunnen zijn. Maar daar ga ik nog even niet van uit. Ik ga over anderhalve week een mooie positieve test hebben. Punt.

Geplaatst

Caro je mag alles wat gepasteuriseerd is eten hoor. Alleen geen au lait cru. Dus geniet ervan!!!!

Hier net telefoon dat man weer blijft overwerken :(( maar het is voor een goed doel dus zit nu te wachten op mijn frietjes met frikandel en appelmoes.

Hoop verder dat met iedereen alles goed is. Kreeg telefoon van moeders dat ook vandaag alles goed is gegaan. Dinsdagochtend de uitslag pfffff. Denk dat ik me toch druk maak, heb de hele dag al harde buiken..... Gelukkig heel rustig aan gedaan vandaag.

Geplaatst

San, spannend dus met je moeder!

Gabrie, komt wel goed hoor hier!

Hoe zit t met die kazen? niet op alle verpakkingen staat gepasteuriseerd of au lait cru. Vind t lastig hoor!

Geplaatst

Caro... het is A. geloof ik gepasteuriseerd, en B. verwarm je het in de oven.

Geen probleem dus..

Fren.. drie kwart van de kazen in de supermarkt is gewoon te eten.. ook de brie ed. Alleen bij de kaasboer zelf moet je wat meer opletten.

Geplaatst

er is mij verteld dat je voorverpakte kazen over het algemeen kan eten, idd bij de kaasboer moet je meer uitkijken. Maar ja kazen die "los" liggen en waar nog afgesneden moet worden kijk ik zowiezo mee uit.

En bij twijfel NIET eten.

Geplaatst

Fren ik vond ergens een link met het zuivelbureau (effe googlen want weet niet meer waar) daar staat duidelijke uitleg op. Het komt er op neer dat het in Nederland verplicht is om au lait cru op de verpakking te zetten als het van rauwe melk is gemaakt, dus als er niks op de verpakking staat, is het veilig. Op mijn gorgonzola staat dat het van gepasteuriseerde melk gemaakt is, daarbij wordt de beruchte listeria bacterie gedood dus inderdaad, alles wat gepasteuriseerd is kun je eten.

Het gaat wel in in de oven (zit er nu in) maar kan niet laten om een klein beetje ervan te snoepen, daar kun je me echt voor wakker maken, buitenlandse kazen, mmm!

Geplaatst

Simba het is de cat it sense. Wij gaan morgen naar de marinedagen.

Gabrie kom gezellig mee kletsen.

Ben best bezorgd over zara. Hoop dat het goed gaat met haar.

Geplaatst

Rubster hoe is het met de lichamelijke klachten???? Hopelijk heb je een geweldig weekend verder. Gister was dus gaaf en morgen weer, betere afleiding kan je niet hebben.

Ja Zara is nu toch een beetje ons zorgenmeisje hier. Hopelijk gaat alles goed met haar.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik hoopte op een berichtje van Zara, Pffffffff wat een toestand zeg, ik hoop ook dat ze bij haar ouders of bij een vriendin is.

Henne, je schreef gek idee dat je over 1.5 week weer aan het prikken kan zijn, ik hou het er op dat je dan ook aan het testen bent hoor, net als caro nu! ;-)

Succes morgen en guusje jij ook!!

Sandra probeer echt je rust te houden hè, logisch dat je in de zenuwen zit !

Geplaatst

Ik ben klaar hoor, met testen! Ja Henne jij mag morgen lekker weer de wachtweken in en om 5 uur op om in een potje te piesen :-)

Pizza was lekker maar toch de bodem weer te zacht. Vind ik altijd zo moeilijk, korst is prima gaar, doe de bodem altijd eerst in de oven zonder iets, maar blijft toch te zacht. Wel vergeten gaatjes er in te prikken, ik geloof dat dat helpt... Volgende keer aan denken.

Geplaatst

Bebeth ik heb de hele dag in bed gedweild en op de bank. Veel harde buiken en krampen gehad. De kleine is ook zo actief pfffff. Hopelijk alleen vandaag van dit soort oefeningen anders ben ik al bekaf voordat het echte werk begint over een paar weken.

Ja 2 dames die een tp hebben morgen!!!!!!! Daar gaan we vanuit natuurlijk. Weer 2 om door de gevreesde ww heen te slepen..... Toppie dat we er zijn voor elkaar

Geplaatst

Henne, jeetje, wat gaat het snel. (ben jnij het waarschijnlijk niet mee eens?) Morgen alweer een tp. Heel veel succes!

Dikke buiken meiden, kan zwemmen aanraden, was zo heerlijk. Jammer dat het zo ver rijden is. Was opeens een veertje, en merel woog ook niets in het water. Kon ik haar lekker tillen en knuffelen.

Ivfsh, veel plezier op vakantie. Ik ben zelf een schotland fan, een soort miniatuur noorwegen. Als je nog internettijd hebt, kan je zoeken op http://www.mountainbothies.org.uk/ Daar heb ik vaak gebruik van gemaakt. Het is niet meer dan vier muren en een dak maar ze liggen op enorme mooie plekken. Er zijn er bv 2 op het eiland rum. Als er wind staat en de muggen wegblazen een aanrader (als je van stilte, natuur en heel veel dieren zien houdt). Dit eiland is al zo lang beschermd dat de dieren helemaal niet bang zijn voor mensen. Moet je wel op een boot, niet te misselijk worden he?! Als je nog niet op skye bent geweest is dat zeker de moeite waard om te bezoeken. Nuja, je vind je weg vast, veel plezier!

Zara, eef, ruby en allen die het nodig hebben, dikke omhelzing.

Nico, vind het erg positief klinken, klinkt alsof alles uit de kast wordt gehaald. Goed gevoel.

Geplaatst

Henne, nou krijg ik wel de zenuwen hoor over die voorgevoelend van jou ;-). Hoop heel erg dat je gelijk hebt natuurlijk.

Mijn mobiele nummer mag ook op de lijst hoor. Altijd handig toch? Kan iedereen toch gewoon aangeven om nummer wel of niet op de lijst te willen hebben?

Sandra, fijn dat het goed is gegaan met je moeder. Nu de uitslag afwachten. Spannend weer.

Rubster, veel plezier dit weekend.

Willen de zwangere dames hun uitgerekende datum (indien bekend natuurlijk ;-) ook even op het lijstje zetten? Dan kunnen we in 1x zien wie er wanneer uitgerekend is. Misschien dan ook op volgorde zetten?

Heb van mijn telefoon net een cursusje swype gehad, dus ben benieuwd als ik volgende keer via mobiel op forum zit...

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Guusje: 2 juli TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d (uitgerekende datum 20 augustus)

Fren: 6 juli 1e echo!!!

Simba: 6 juli controle vk 38w1d (uitgerekende datum 19 juli)

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w. (uitgerekende datum 15 augustus)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden