Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

En Syl, fijn dat je eindelijk een goeie nacht hebt gehad en dat julie bessie iets minder last heeft! Hopelijk kun je nu ook met een iets mer gerust hart een weekend weg! Zijn jullie zo aan toe!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miki Foei niet teveel lezen joh!!!! Probeer uit te gaan van het positieve. (moet je lezen wie het typt, ik bleef tot ergens in de 20 weken zeggen "als alles goed gaat" is de uitgerekende datum......)

Over anderhalve week alweer echo, voor jou kan de tijd niet snel genoeg gaan. Hoe bedoel je kriebelen om naar de verloskundige te gaan??? Ik neem aan dat je met jou/jullie geschiedenis onder controle van de gyn blijft? Krijg je ook vaker controles (lees echo's) dan bij de vlos.

Ik heb hier toch stiekum al redelijk wat gedaan, 1 wasje opgehangen, 1 in de droger, 1 in de wasmachine. Rubens bed verschoont, die van ons te luchten gehangen uit het raam. Alles klaargezet in de badkamer om Ruben straks lekker te badderen. Maar zit nog steeds in mijn pyama. Geen zin om te douchen hihi. Waarschijnlijk wordt het een wasje aan de wastafel straks.

Ik schrik nog steeds als ik in de spiegel kijk van mijn korte haar!!!!! Als het lukt maak ik straks ff een foto en dan kunnen jullie ook ff schrikken. P was er wel blij mee hier, dus die man van mij is geen pepernoot wat mijn kapsel betreft.

Geplaatst

Heb met J afgesproken dat als ik het niet vertrouw hij thuisblijft bij muts. Of ik blijf thuis en gaat hij met schoonmoeder, schoonbroer en vriend weg, neeeee dan mocht ik wel gaan, hihi!

Sandra wel grappig dat jij nu al helemaal vrolijk wordt van het lekkere avondeten wat op tafel komt, ik heb dat ook, slecht eten is een slechte dag ;-)

Lekker lui zijn, vooral als je verkouden wordt.

Miki maak je niet gek, het klopt wat je zegt maar ga van het positieve uit en weet dat je er helaas dan niets aan kunt veranderen, het is nu eenmaal een hele spannende tijd. Blijf vertrouwen houden!

Tool die boksbal klinkt goed, even lekker meppen.

Caro en ben je wezen zwemmen?

Henne het wordt denk ik feb en heeft J ook wat meer tijd voor zijn minder roken project en vitamines slikken en zoals hij zegt er komt nu poeder uit dus dat is ook niet goed......

Geplaatst

Ja foto Sandra, ben benieuwd, heb wel eens foto's gezien op hyves tijdens het kamperen, zoiets dan?

Blonde kleur is mooi bij jou en dat langere haar was ook leuk.

Geplaatst

hee meiden!

Tool: flink boxen meid! Even alles eruit, heb nog vaak aan je gedacht, echt niet leuk dat het is mislukt.....

Haha Sylvino: er komt nu poeder uit.... tis cynisch, maar ik moest er wel om lachen

Henne: klaar met werken?

Sen: knuffel voor jou meis, niet fijn als je je zo voelt...

Sandra: foto!

Miki: je hebt je kleintje al zien bewegen op de echo! Dat is super goed! Niet teveel lezen en in de positieve flow proberen te blijven

Henne: al klaar met werken?

Rest schiet er even bij in, ben het even kwijt.

Ik ga zo de deur uit. Zus van ar met man en super schattig dochtertje van 1,5 komen een lang weekend op bezoek. Gezellig! Ik ga straks ook nog ff naar de huisarts, begin toch meer last te krijgen van bekken, dus wil naar fysio om erger te voorkomen. Daarnaast vind ik catootje erg rustig de laatste dagen. Ligt volgens mij ook weer andersom, misschien voel ik daardoor minder beweging, maar wil even gerustgesteld worden.

Fijne dag! Nog steeds zo'n goed weer in NL? Hier de laatste twee dagen werkelijk hondenweer!!!! Regen, keiharde wind.... gelukkig wordt het komende dagen beter!

Liefs!

IVFSH

Geplaatst

Henne en Testr, hoe hebben jullie dat gedaan met dr. P? Gewoon een mailtje gestuurd? Of hebben jullie dit eerst met anderen (huisarts of dr. S of gyn) overlegd?

En wat voor onderzoeken worden dan allemaal gedaan?

Geplaatst

Ja ik heb braaf gezwommen... Was wel grappig, maar ook een beetje verontrustend: toen ik uit het water klom, kreunde ik een beetje. Na gewichtloos te zijn geweest is die buik dan ineens weer zwaar, net als bij duiken, dat je dan ineens die zware fles op je rug weer voelt. Zegt de zwemjuf die aan het lesgeven was: ja, ik weet er alles van, een tweeling. Blijkt zij twee jongens van nu 17 te hebben, eeneiig, maar met 30 weken geboren. Hebben bijna een jaar in het Sophia gelegen, pfff...

Zegt ze: je moet het gewoon tot 34 weken volhouden, dan zijn de longetjes rijp, niks aan de hand. Alsof ik dat voor het zeggen heb... Maar zij had dus uiteindelijk een gescheurde placenta, haar kinderen hadden samen ook maar 1 placenta, die van mij gelukkig allebei een eigen.

Zo zie je maar weer, ik ken dat mens al jaren, maar dit wist ik niet. Nu zijn ze overigens allebei 1 meter 90 en blakend gezond, zei ze er nog bij.

Geplaatst

Lieve tool, zou zo graag willen dat ik je kon helpen. Een arm om je heen te leggen en te troosten. Een dikke knuffel voor jou.

Caro, zo zie je maar dat je soms heel weinig weet van mensen. Wel apart dat ze je het vertelde. Maar jij gaat gewoon een goede zwangerschap hebben toch?

Syl, lekker geslapen met kayla gelukkig. Nu kijken wie er mee gaat en wie niet.

IVFsh, het is hier bewolkt maar droog. Temperatuur rond de 17 graden. Echt warm voor november. Wel mooi al die kleuren. Kijk over de utrechtse heuvelrug en zie echt een bonte verzamelijk van kleuren. Kan er echt van genieten.

Nog 1 dagje dan heb ik weekend. Morgen met een vriendin naar de kreadoe. Heb ik zin in. Probeer niet zoveel geld uit te geven.

Vanavond wil ik al een deel van de hobbykamer/kantoor op zijn plek zetten. En natuurlijk alles afstoffen. Want die bouwstof gaat echt overal tussen zitten. Dat betekend ook alles opnieuw indelen en dat is wel weer leuk.

Druk weekend. Bob's partysaloon en dan zondag naar Simba en JW.

Iedereen succes.

Geplaatst

Mooi he Ruby, al die kleuren. Daar geniet ik ook enorm van, hoewel ik verder echt geen herfst/winter mensen ben.

Tooltje meisie toch..... ik herken uit dat ene zinnetje zoveel wanhoop, moedeloosheid en verdriet. Hoop dat je huisarts fijn reageert en misschien kan helpen. Wat betreft dr. Pf. Ik heb hem eerst gewoon gemaild en kort onze situatie uitgelegd. Gevraagd of hij aanknopingspunten zag. Zijn advies was toen idd om langs te komen voor een bloedtest. Afspraak daarvoor hebben we ook via de mail gemaakt. Hij heeft tijdens de afspraak een hele rits buisjes bloed afgenomen en de volgende dag al kreeg ik het grootste deel van de uitslag per mail. Hij kijkt naar het algemeen bloedbeeld en daarnaast naar alles wat met het immuunsysteem te maken heeft, natural killercells, diverse variante T-cellen en vit D. Alles bij elkaar heb ik 550 euro betaald. Los daarvan kun je hem altijd mailen met vragen of voor advies.

Het is zo lastig te bedenken wat je moet doen he. Bij mij en Miki was er duidelijk iets mis met het innstelen, dan heb je al een beetje een aanknopingspunt en dat scheelt. Aan de andere kant kun je het ook zien als iets om uit te sluiten. Alleen, wat doe je dan weer. Het kost ook allemaal zoveel geld.

Denk dat de stap naar de huisarts in ieder geval een hele goede is. Wanneer heb je de afspraak? Hou vol he.

Liefs,

Henne

Geplaatst

Tool, wij hebben Pfeiffer gemaild (in het engels) met onze situatie en vermoedens qua immuun. Huisartsen zijn hier ook niet echt van op de hoogte, zeker niet in verband met zwanger worden/blijven. Pfeiffer reageert snel en als er aanleiding is, maak je rechtstreeks een afspraak. Onderzoeken zijn alleen bloed, hij test op allerlei indicatoren (diverse T cells o.a.) of je immuun getriggert is en ook op allergie. Wij hebben erna een verwijzing via de huisarts gevraagd (voor allergie) en daardoor de 1e bloedonderzoeken (600 euro) vergoed gekregen. Ik weet niet direct of er bij jullie aanleiding is hoor. Kost wel weer heel veel energie, tijd en geld Heb je last van diarree, opgeblazen buik, jeuk en ander soorteigen reacties na de TP? Ik wou dat we meer wisten. Dit ongrijpbare is zo frustrerend!

Dank voor jullie geruststellingen. Net ook even VU gebeld, die vinden toenemende klachten juist echt heel goed. Ja okay, ik ook ... maar toch... bbrrr. Ik laat het los en ga weer vertrouwen! Ik zeg ook steeds "als alles goed blijft gaan" Witje. :) De familie van mijn man wil graag champagne komen proosten op de nieuwe telg in aankomst. Ik kan het nog net uitstellen tot na de 2e echo. :) Het is niet te geloven maar de eerste rompertjes en sokjes zijn al gegeven (mijn familie, foei). Toch vinden we dat echt veels te vroeg hoor, vanaf nu gaan we een ontmoedigingsbeleid toepassen.

En Witje, als de gyn vaker echo's doet dan de vlos, dan wordt dat hem zeker! Ik dacht juist andersom, dames die zo vaak ze willen naar de vlos mogen komen totdat ze de kleine voelen. Maar zeker, met onze historie en met mijn resus factor is de gyn beter.

Geplaatst

hai meisjes,

Testr, ik ga even streng tegen je zijn: ophouden met het opzoeken van horror-verhalen!! Dat helpt absoluut niet. Natuurlijk hebben we hier op het forum alle horror-scenario's wel langs zien komen, maar verhoudingsgewijs klopt dat echt niet met de statistieken in heel NL. Je hebt een hartje gezien en gehoord, en ukkepuk beweegt al. Ik heb van diverse artsen gehoord dat dan de kans dat het misgaat echt tot een minimale geslonken is.

Tooltje, heb het echt met je te doen meis, zou willen dat ik iets voor je kon doen, maar helaas kan dat niet.

IVF, bijna 31 weken al! Jeetje wat gaat dat snel!! Zou t niet kunnen dat je Catootje minder voelt omdat ze steeds minder ruimte krijgt? (Wordt overigens echt omschakelen naar zijn/haar echte naam en helemaal naar een jongetje, haha! Ben zo gewend aan 'Catootje' en 'zij/haar')

Syl, fijn he, een goede nacht doorslapen! Fijn ook dat Kayla wat beter gaat!

Ik heb lang zitten twijfelen (werkster komt vanmiddag) maar ik neem tóch vrij. Ze poetst maar om me heen. Ik zei het net tegen mn baas en die zei ook al dat ie me gister zo witjes vond, dus even pas op de plaats! Morgen een drukke dag met erkennen (eindelijk!) stof kopen voor wieg en gordijnen met mn moeder, misschien nog naar de jonge gezinnen beurs (iemand ervaring? Ben er zovaak geweest uit professioneel oogpunt, wil nu eindelijk wel eens voor mezelf, maar hoor wisselende verhalen) en 's avonds nog verjaardag van beste vriendinnetje. Druk genoeg dus om vandaag even lekker te niksen...

Geplaatst

oja, testr; mijn gyn is juist helemaal niet scheutig met echo's. Heb er een met 10w gehad, en toen pas weer de 20w echo. Tussentijds wel 2 keer een pretecho gedaan.

Geplaatst

Caro weer gezwommen. Balen he dat alles zwaarder wordt. Tja wat niet gaat gaat niet, maar het zou wel lekker zijn als je het zo lang mogelijk kan volhouden. Schrikken zeg zo'n verhaal van iemand die je al lang "kent".

Maar bij jou gaan we er gewoon van uit dat het goed blijft gaan hoor!!

Rubster weer naar een kreabeurs?? Leuk. Ja bouwstof gaat overal tussen zitten. Je komt het ook nog weken overal tegen en als je denkt dat alles schoon is kun je weer opnieuw gaan poetsen.

Nou hier beloofde foto's, ik vind ze niet zo geniek maar het gaat om het kapsel hihi.

[ATTACH=CONFIG]2718[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2719[/ATTACH]

Geplaatst

Dank je Fren. Dat doe je goed. Nu ff lekker traantjes hier. Dat helpt ook het los te laten merk ik.

Volle agenda Fren, maar wel een leuke! Die beurs nooit geweest, dus kan je helaas niet adviseren.

Rustig aan vandaag wel, beentjes omhoog!

Geplaatst

Leuk a symetrisch kapsel sandra.

Staat je goed en lekker fris weer.

Nou niet weer een kreabeurs. Ik probeer er meestal 2 per jaar te doen. 1 gericht op stempelen in april en de kreadoe in utrecht in november. Kost altijd geld. Maar nu met vrijkaarten dacht ik we gaan toch maar.

wat is het moeilijk om uit te zoeken waarom het niet lukt. Hou je haaks tool. Denk aan je.

Geplaatst

San, leuk kapsel!!!

Maandag om half 5 hebben we de afspraak.

Zaterdag nog een afspraak met de dames van het andere forum in DB bij V. Puff, maar heb totaal geen puf erin.

Henne en Testr, tahnx voor jullie reacties.

Ik zal het mn huisarts wel voor leggen, hij staat hier wel voor open. Ook even bespreken met A natuurlijk. En dan na maandag zal ik verder kijken.

Ruby, veel plezier bij de kreadoe! wij gingen altijd naar de kerstcrea/beurs in eindhoven of DB, altijd heel gezellig en natuurlijk kwamen we altijd met veel te veel spulletjes terug, hahahaha.

Fren, rustig aan! goed dat je vrij hebt genomen!

Testr, het zit bij jou wel goed! heb vertrouwen, dan probeer ik dat van mij ook weer ergens terug te vinden!

Caro, wel lekker gezwommen alleen dat eruit komen is dan weer iets lastiger geworden. Apart dat ze je dat verteld heeft, maar jouw zwangerschap gaat gewoon helemaal goed!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Fren, was juist goed! Haalde de angel ff uit de spanning! Ik durf weer optimistischer te zijn.

Ik kreeg de tip van een lief forum genootje om wat minder op het forum te zijn en meer te cocoonen. Ga ik vanaf nu ook echt meer doen!

Take care lieve meisjes, xxx

Geplaatst

Miki heel goed advies van haar!!!! Veel plezier met cocoonen is echt heerlijk als je je er eenmaal aan hebt kunnen overgeven. Lekker alleen maar met jezelf bezig zijn en met je kindje wat in je groeid!!!!

Geplaatst

Groot gelijk Miki, belangrijk om positief te blijven en dus het meer negatieve even te ontwijken. In wel moeilijk omdat je mee wilt leven en zelf ook bevestiging zoekt, maar één verhaal van een miskraam bij 12 weken en jouw voorzichtig opgebouwde vertrouwen stort weer in. Terwijl dat echt uitzonderingen zijn. Dus lekker opkrullen op de bank, lees een leuk tijdschrift over zwangerschap, maak een dagboekje aan, pak een lekker ontspannen boek of filmpje en relax. Dikke knuf!!!

San, erg leuk je haar. Fris en pittig (ik tikte eerst pottig hihi).

Ik heb lekker gesport. Nu nog even een ronde vragenlijst testen. En dan ga ik zelf ook op de bank met kruikje, dekentje en stapel boeken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden