Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Super zeg syl!!! Fijn om wat dat betreft positieve berichten te lezen van je!

Lachen hé kaartje...! Maar áls we plannen gaan maken wb huizen dan voorlopig geen nieuwe auto!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi meiden

Tool fijn dat je bij de huisarts bent geweest en ookal is hij nuchter, volgens mij was het wel een goed gesprek, ik bedoel hij staat er voor open en kan dus ook meewerken aan de onderzoeken, dat is toch erg mooi! mede omdat dan de onderzoeken mogelijk door de huisarts "voorgeschreven" kunnen worden en deze gewoon vergoed worden zonder poespas?

Ik hoop echt dat het je verder brengt meid, weer een flinke en waardevolle stap gezet! ps. in het topic van meds zag ik dat Shanna iets gepost had....

Esther wat een leuk huis!!! eentje waarin je behoorlijk los kan gaan met ideeen volgens mij, wauw wat leuk, kan me voorstellen dat je er verliefd op bent, en dan die tuin erbij, huge!!!! als mijn man zoiets ziet vraagt ie zich echt af of ik echt niet mee naar het noorden wil haha, hier echt niet te betalen.

Ohhh Caroline wat jammer van de naam Benthe, deze hadden wij op een moment ook in ons hoofd ( moesten nog de eerste behandeling in) en toen had mijn nichtje haar zo genoemd, vond ik nog erger dan het feit dat zij moeder geworden was ;-)

nou een ding is duidelijk, alle namen checken met partner, dat blijkt bij Fren en bij jou haha.

Kaartje wat rot dat je overalzo´n pijn had zeg maar gelukkig gaat het weer beter! wat de pleegzorg betreft, lijkt me moeilijk om te beslissen maar zo te lezen ben jij er al helemaal over uit. Wat dat hechten betreft, lijkt me ook wel een zorg maar mij lijkt dat dit een onderwerp is dat bij velen speelt en waarin ervaringsdeskundigen jullie wellicht over kunnen vertellen?

Ik vind het echt pijnlijk te lezen dat bij enkele de wens van biologische kindjes niet vervuld gaat worden maar wel weer "fijn" dat er ook over dit onderwerp het nodige gedeeld kan worden.....

Syl succes met alle zakelijke perikelen, ik dacht ook dat het wat rustiger was , pffff wat moeten jullie een lange adem hebben, Gelukkig ben en blijf je er rustig onder,top!

Hier geen nieuws, vandaag gewerkt blehhhh veel te rustig naar mijn zin en dan duurt de dag echt lang hoor!

Morgen wat korter...naar de gyn , dan werk ik toch liever ;-)

jeetje morgen is Imke al weer 3 maanden!

San hoe gaat het met jou? moesten jullie niet naar het cb vandaag?

Geplaatst

De fut is er even bij iedereen uit denk ik.

Babethe ga je nu meer werken of blijf je op 3 dagen was het geloof ik. Tijd gaat snel, geniet nog maar even nu ze nog klein is.

Kaartje succes jij, gaat lichamelijk niet zo lekker. Ga toch eens dat QT googelen heel benieuwd wat dat is.

Caroline bronchitis oei lelijk hoor. Beterschap met je schoonmoeder.

Geplaatst

Kalimera!

Kaartje, rustig aan en hoop dat de QT je wat beter laat voelen! Hoop dat pleegzorg jullie kan brengen wat je zo mist.

Babeth, zal eens kijken, maar vriend wil nog niet nieuwe meds 'inslaan' totdat we bij dr. S. zijn geweest. en dat is volgende week. Merk wel langzaam dat ik weer verder wil kijken, ondanks dat ik me nog steeds verdoofd voel, nog niet veel zin heb om iets te doen en nog steeds teleurgesteld ben in mijn lichaam.

Omdat we gisteren ook de bevestiging via de ha hebben gekregen omdat verder in te gaan op het immuunverhaal, gaan we dat ook doen.

vandaag op kantoor zal mijn deur weer eens de hele dag openstaan. heb me de afgelopen week afgesloten van iedereen. Hoop niet dat ze meteen bij me binnenvallen met zn allen tegelijk, want daar heb ik geen zin in.

Syl, het is dus goed afgelopen gisteren! Mooi!

Houdt Kayla zich een beetje? Wanneer gaan jullie ook alweer naar Wenen? volgend weekend?

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, jij een spannende dag gehad gister, wat een toestanden allemaal, wanneer is het er nou eens klaar me. Als we dat eens wisten he?

Babeth, weer aan het werk, zal wel weer even wennen zijn.

Kaartje, lichamelijk even wat minder, hoop dat je je snel wat beter voelt. En jullie zijn je aan het richten op pleegzorg, daar heb ik bewondering voor, ook voor Eef.

Geplaatst

hahaha, ja, het is gelukt. Ook gister op werk. Zo om 9.45 de echo. Ben zo benieuwd!

Geplaatst

guus, spannende dag dus!! Zal eind van de ochtend nog even komen spieken.

Hier gister inderdaad geen fut, met een huilbui aan t eind vd avond op de koop toe.Merk dat t me allemaal wat zwaar begint te vallen, heb het gevoel alleen maar aan het werk te zijn om vervolgens helemaal in te storten van vermoeidheid als ik thuis ben. Lig er vrijwel iedere avond tussen half 10 en 10 uur in en voor mn gevoel doe ik niks anders dan werken. Als ik dan een keer iets leuks doe, betaal ik daar de volgende dag echt de prijs voor, dan ben ik de hele dag kapot. Weet niet goed hoe het op te lossen. Misschien toch morgen maar even met mn baas aan de babbel voor een uurtje minder per dag ofzo...

Geplaatst

Guusje succes straks!!

Syl mooi dat er eens iemand voor jullie opkomt. Hopelijk zet deze toon voort zo.

Hier niet lekker. Gister idd naar CB geweest. Onze kleine man weegt 5074 gram en is 56 cm groot. Jeetje hij blijft lekker klein hihi. Op de fiets erheen, is niet zo ver. Daar aangekomen ineens ontzettende spierpijn in bovenbenen. Ruben heeft zijn 2e keer inentingen gehad en hij kan krijsen kan ik jullie vertellen. Het arme mannentje. Daarna op de koffie bij vriendin. Pijn in bovenbenen werd steeds erger. Eenmaal thui aangekomen kon ik de trap niet op dus heb Ruben in de box beneden gehouden en ben met dekentje op de bank gekropen. Gelukkig kwamen schoonouders nog onverwacht even wat brengen dus hebben geholpen met maken van flesje. Gisteravond ging het stukken beter en nu gaat het ook wel. Voel me wel beetje appelig, raar in mijn hoofd en het lijkt of ik van kijken alleen al moe wordt.

Gelukkig 2 rustige dagen voor de boeg.

Geplaatst

Fren minder werken is echt de remedi. Ik wilde er ook niet aan en ben zo stom geweest het tot mijn verlofdatum vol te houden. Ook al was dat maar therapeutisch. Toen ik eenmaal echt verlof had waren de klachten nagenoeg weg!!!! Denk echt aan jezelf. De zaak draaid ook zonder jou wel door. Hoe moeilijk dat ook is.

Werken kan altijd nog!!!!! Deze zwangerschap kan je maar 1 keer doorlopen!!!!!

Geplaatst

Guusje dank je wel voor het bericht! En succes straks!

Fren zal ie niet zo leuk vinden misschien maar toch aan de bel trekken bij C hoor! Als je je straks ziek moet melden heeft ie helemaal niks meer aan je.

Witje sterkte met appelig voelen, leuk woord maar niet leuk dat je je zo voelt...

Gisteren niet gezwommen, was zo moe dat ik gewoon weer mijn bed in gedoken ben. Nu inhalen, kom op Caroline! Ok dan...

Geplaatst

Guusje succes met de echo!

Fren idd even een stapje terug, het is al vaker gezegd dat jullie nu voor het werk gaan.

Sandra spierpijn bedoel je. Misschien wordt je ziek maar 2 rustige dagen voor de boeg. Lekker tutten met Ruben op de bank en een dvd erbij. En natuurlijk iets lekkers ;-)

Geplaatst

Fren, rustig aan meisje! Denk dat het wel goed is als je een gesprekje aangaat met je baas over je werkuren. Jij en je beeb bent even belangrijker! Werk gaat ook wel door als je er iets minder bent. sterkte!

Guusje, nog eventjes, heb je zenuwen? Duim dat alles goed is!

San, appelig gevoel, niet erg fijn. Wel fijn dat Ruben het zo goed doet! nooit leuk om je kleintje zo te horen schreeuwen als ze een spuit krijgen. wat betreft je spierpijn, goed blijven drinken. Wellicht is de spierpijn gekomen omdat je een tijdje niet meer gefietst hebt? dag 2 is ie altijd het ergst. Hoop dat het zal meevallen bij jou.

Vriend werd overigens gisteren gebeld door het uitzendbureau. we hadden vrijdag gereageerd op een vacature en daarover werd ie gisteren teruggebeld, maar helaas telefoon niet gehoord omdat het netwerk weer eens eruit lag (bij het grensgebied doet dit bepaalde netwerk het vaak niet). Vandaag dus maar effe terugbellen.

Hoop dat het iets wordt.

Geplaatst

Volgens mij hebben we hier massal een najaarsdipje ;-) Zo is het wel makkelijk bijlezen haha.

San, hoop dat je benen vandaag al beter aanvoelen.

Guusje, succes met de echo. Waarschijnlijk is 'ie op dit moment precies (als ze op schema lopen)

Fren, lekker rustig aan doen. Gewoon gesprek met je baas aangaan en anders overleggen met arbo?

Hier ook de balen. Dinsdag is normaal voor mij een vrije dag. Collega is alleen ziek. Moet nu dus hele dag werken en ook nog haar nachtdienst doen. Normaal balen, maar niet zo erg. Nu alleen extra balen. Mijn ouders wonen in Spanje en komen vanmiddag in NL aan. Dan logeren bij ons. Morgen krijgt mijn moeder een nieuwe knie. Had gepland om vanmorgen even lekker huis schoon te maken (nou ja lekker, maar je moet toch wat als je hulp er mee gestopt is...), op te ruimen en boodschappen te doen. Nu zit ik dus de hele dag op de praktijk. Gisteravond laat thuis. Ergste zooi maar opgeruimd en bedden klaargezet. Laatste spullen moet manlief vanmiddag maar opruimen. Conclusie: pas na 1.00 uur in mijn bed (maar als ik niks had voorbereid had ik waarschijnlijk niet kunnen slapen) en vanmorgen weer vroeg eruit. Hoop heel erg dat toevallig een van de buurtcollega's de nachtdienst over wil nemen. Vind het zo rot als ik nu mijn moeder pas na haar operatie zie. Wordt dan door werk pas donderdagavond. Voel me daar gewoon zo rot onder. Wil haar gewoon nog even zien voor ze naar het ziekenhuis gaat. Dat lukt gewoon alleen echt niet als ik nachtdienst draai vanavond. Vanmorgen om 8.00 uur de deur uit gegaan en wrs morgenavond rond 23.30 uur pas weer terug (eerst werken en EHBO les geven). Zucht.

Laten we het maar op een najaarsdipje houden. Kan echt wel janken. Gaat nergens over.

Geplaatst

ach Kaartje, wat lastig en rot dat je je zo voelt. kan me voorstellen dat je je moeder graag nog voor de operatie even wilt zien.

Hoop dat je collegaatje de nachtdienst wilt overnemen. Kun je haar/hem de situatie niet uitleggen? sterkte meid!!!

Geplaatst

Hoi dames,

Nou dat najaarsdipje zit er bij mij ook goed in hoor. Ben ontzettend moe. Gisteravond bij de muziek was kwart voor negen en had echt geen zin meer. Was dus ook al om half tien thuis. Vanavond weer vergadering.

Heb gisteren ook een injectie in mijn tennisarm laten zetten. En ja we hebben last van bijwerkingen. Drie keer raden welke dat is. OPVLIEGERS!!! Had hij wel even mogen vermelden. Wilde er nog over bellen vandaag, maar denk dat ik het toch maar voor lief neem. Verder weer ontzettende last van mijn onderrug. Zou de bongi eraan komen? Volgens mij kan dat nog niet. maar je weet het nooit. Ben ook erg opgeblazen. Vooral mijn buik.

Voor de rest gaan we het allemaal wel beleven. Zou willen dat ik in mijn bedje kon blijven liggen.

Rustig aan allemaal, kies voor jezelf of voor jezelf en je beeb.

Knuffel van mij

Geplaatst

Kaartje, wat enorm balen zeg! Ik hoop dat iemand je avonddienst over kan nemen. Ik kan me helemaal voorstellen dat je je moeder nog even wilt zien voor dat ze naar het zkh moet.

Sandra, wat raar dat je zo ineens pijn in je been hebt? Iets verrekt ofzo?

Fren, pas goed op jezelf en de kleine hoor!

Geen last van zenuwen hoor Tool, meer gezonde spanning.

BSM was goed, en 3 follikels te zien. 1 was al 17 mm en 1 13 mm. Ik blijf de angst houden dat het geen follikel is, maar een cyste. Ze kon het niet direct zeggen, maar zag er wel goed uit. Vanmiddag tussen 15 en 17 uur krijg ik een telefoontje. Dan weten we hoe of wat (urine + bloed onderzoek) Ht zou zomaar kunnen zijn dat het dit keer sneller gaat dan ik dacht..... we wachten af

Geplaatst

Guusje wat een mooie metingen. Hopelijk verloopt alles nu eens wel naar wens.

Die pijn zat in beide bovenbenen en ik denk dat ik wat onder de leden heb. Ben ook behoorlijk verkouden en wat "raar" in mijn hoofd. Gaat ook wel weer over, veel drinken en rusten en als het terugkomt weer aan de paramolletjes.

Kaartje wat balen zeg dat je je moeder niet zou kunnen zien voor de operatie. Ik ga heel hard voor je hopen dat iemand je nachtdienst over kan nemen!!!!!! Knuffel extra voor jou.

Geplaatst

Ik kwam trouwens voor het eerst in het zkh bekende tegen in de wachtkamer. Dat was wel raar. Ik was alleen, ik kan natuurlijk ook voor wat anders komen, maar zij waren samen. Dat zegt al genoeg. Een raar moment!

Geplaatst

Zo.. weer terug op mijn werkplek.... weer even voor melkkoe gespeeld.

Gaat gelukkig goed.

Morgen lekker weer zelf mijn meissie voeden.

Vandaag is JW vrij, en vanochtend na de voeding van 6.00 was madam wakker. JW heeft haar in bed genomen, en ik werd net om 10.00 gebeld.. ze waren net wakker aan het worden... stelletje slaapkoppen.

Geplaatst

Ik ben niet zo thuis in de cryo-gang van zaken; wanneer gaan ze ontdooien Guus? Moet er een grote follikel zijn en dan plaatsen ze een dag of 4 na eisprong terug ofzo?

Zou dus wellicht al eind van de week kunnen zijn?

Geplaatst

San klinkt als een griep, met spierpijn en al... Bah, lekker aan de grog vanavond!

Guusje goed nieuws toch?

Kaartje ik hoop dat je je moeder nog kan zien, kan me voorstellen dat je dat graag wilt. Wat kunnen de omstandigheden soms toch tegenwerken!

En Ruby nu weer opvliegers, jou blijft ook weinig bespaard, sterkte!

Heb gezwommen, nu nog energie dus ga maar even boodschappen doen voor 3 dagen. Nu vriendlief een baan heeft waar hij de meeste avonden voor werkt, kost het me moeite om elke avond braaf te koken voor mezelf en mijn dochter. Gister dus eerst fruit, daarna pizzabroodjes... Af en toe kan geen kwaad maar niet te vaak.

Vanavond is ie thuis dus maakt ie lekker boerenkool, morgen en overmorgen werkt ie en maak ik kip met sojasaus, noedels en groenten en overmorgen pasta met tonijn. En daarna zien we wel weer.

Geplaatst

Guusje, mooie score al! Ben ook niet zo thuis in het gebeuren met de cryo's, maar hoop dat ze goed ontdooien en wie weet, tegen het einde van deze week al een tp??? zou mooi zijn!!

San, beterschap in elk geval!

Simba, morgen weer met je meissie, vandaag moet jw het doen. en idd wat een slaapkoppen, hihihihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden