Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik kom Tool even een megadikke knuffel geven. Sterkte meis, ook voor je vriend!

en Laika nog van harte gefeliciteerd met jullie zoon!

het is allemaal zo dubbel hè...

Geplaatst

kalimera,

weer op mijn werk, maar helemaal geen zin in.

Heb de taak overgenomen van een collegaatje die met burnout thuis zit. En er staat nog heel veel open dat gedaan moet worden. over een half uurtje naar DD bellen.

we zijn alletwee nog steeds verdoofd. A. weet niet wat ie moet zeggen om mij beter te laten voelen, hij voelt zich zelf ook kl**e (griepje en deze shit).Bongi is er nog niet, had liever gehad dat ik dan maar bongi was geworden ipv neit bongi en geen tweede streepje. Toverbollen gebruik ik in elk geval niet meer.

stom lichaam

Geplaatst

Oh Tool, klotezooi!

Bij mij hielden de bollen de ongi meestal ook tegen, kwam dan 2 dagen na stoppen alsnog. Geen stom lichaam dus! Maar stomme bollen. Maar ach, weet hoe ziek je hiervan wordt.

Sterkte met bellen en met de werkdag heen ploeteren. Knuffel, -M

Geplaatst

Tool het is gewoon klote. Je wereld stort even in en het kost tijd om die weer overeind te zetten. Toch sluit ik me wel aan bij de rest, het resultaat was op zich heel hoopgevend. Zou het voor jullie niet iets zijn om ook het immuun na te laten kijken? Zo lullig dat dat ook weer zoveel geld kost....heb mijn declaratie net vd week naar de verzekering gestuurd..duimen.... Ik vraag me toch steeds vaker af of dat niet bij meerdere meiden hier zou spelen. Sen, Esther, Syl, jij...

Homeopathie kan ik overigens wel iets over zeggen, heb het vaak gebruikt de afgelopen twintig jaar. Het lastige van homeopathie is dat middelen in principe echt op de persoon worden afgestemd (daarom is het ook moeilijk wetenschappelijk te bewijzen omdat mensen met dezelfde klachten niet altijd hetzelfde middel krijgen). Natuurlijk heb je meer algemene middelen, als alternatief voor pijnstillers etc. maar homeopathie is vooral bedoeld om de persoon weer in balans te brengen. En dat is voor iedereen anders. Er zijn ontelbaar veel homeopathische middelen, in verschillende sterktes en combinaties. Ik heb van de arts van vorige week twee verschillende middeltjes gekregen, maar moet die ook via de apotheek bestellen. Dat gaat dus al verder dan wat je gewoon los kunt kopen. Ik 'geloof' heel erg in homeopathie en ik denk ook dat zoiets als die Sabina (heette het zo) best een alternatief kan zijn voor pijnstilling bij een menstruatie. Net zoals ik graag arnica gebruik bij kneuzingen. Maar als je in onze situatie homeopathie toe zou willen passen, dan zou ik naar het gehele plaatje laten kijken en niet zomaar hier en daar iets proberen. Het is dan een beetje net als de granaatappelsap, tarwekiemolie (wat dus vit E is), warme voeten, het wandelen etc. Het kan zijn dat het helpt, maar het is nooit bewezen en wie weet doe je met sommige dingen meer kwaad dan goed. Ik dacht altijd heel goed bezig te zijn met extra vit C. Blijkt dit juist mn immuunsysteem de verkeerde kant op te activeren... Zelf doe ik veel 'alternatieve' dingen, maar nooit (meer) op eigen houtje. Daarvoor is een poging me ook veel te kostbaar.

Dames, ik heb eindelijk mn thuiswerkdag op woensdag erdoor (yeah, arbo kon hier niks over zeggen zeiden ze hihi). Zit nog wel in mn pyjama dus moet ff gaan douchen en dan aan de slag. Tool veel sterkte met werken en bellen vandaag. Dikke pakkerd!

Geplaatst

Ja lekker in pyjama achter de pc! Alleen heb ik straks weer een Skype meeting, dus voor die tijd moet ik fris en fruitig zijn. Ahum.

Geplaatst

heb gebeld, dinsdag 15 november om 12.15 uur hebben we het gesprek met dr. S.

zal het allemaal meenemen in het gesprek.

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool bah, maar wel fijn dat jullie een evaluatiegesprek hebben. Het is echt zo oneerlijk allemaal. Je doet er zo veel voor en laat er nog meer voor en dan nog met lege handen achter blijven..... Kan me goed voorstellen dat jullie allebei verdoofd zijn en dat A niet weet wat te zeggen. Hopelijk kunnen jullie wel goed je verdriet bij elkaar kwijt.... Dikke knuffel hoor!!

Henne fijn dat het thuiswerken erdoorheen is. Nu nog wel doen natuurlijk hihi. Wie weet ben je thuis wel productiever dan op de zaak???

Miki jij een skype meeting hihi. Gewoon alleen je gezicht wassen en een blousje aantrekken, ze zien toch niet wat je onder de tafel aanhebt???

Hier even een momentje rust. Maandag was ik overal aan begonnen maar Ruben gaf me geen tijd om wat dan ook af te maken het boefje. 's Avonds naar schoonzus geweest. Gister cursusdag en in de auto traantjes gelaten toen ik mijn manneke achter liet bij het kdv voor een hele dag en nu voor het echie. Even gebelt tussen de middag en hij gedroeg zich als een engeltje. Gister avond had ik nog een Mylène party dus was helemaal gesloopt toen ik thuis kwam. Vanmorgen weer om 5 uur op en heb al boodschapjes gedaan en de nasi voor vanavond staat ook al klaar. Ruben doet nu een dutje en dan kan ik eindelijk mijn agenda eens bijwerken met mijn diensten. Vanmiddag Ruben naar oma en opa brengen en dan ga ik naar de kapper. Lekker kort gaat het worden, ben het zat zo....... Vanavond hopelijk rustig avondje op de bank en morgen mijn bijscholing voor vrijdag voorbereiden. Vrijdag middag heb ik een middagje voor mezelf, Ruben gaat hele dag naar opvang en de bijscholing met toets duurt maar tot een uur of 13. Dan even boodschapje doen en waarschijnlijk kruipt deze vermoeide meid lekker in haar bed om eens een paar uurtjes bij te slapen of gewoon lekker in bed wat te lezen tot P thuis is en dan gaan we ons kleine manneke weer ophalen....

Maar het is wel lekker weer nu en het ruikt nu zo lekker buiten. Daar kan ik echt van genieten. Nou ik ga maar snel naar mijn agenda voor er weer een klein lief jongetje honger begint te krijgen en wakker wordt.

Tot later!!!

Geplaatst

Henne fijn dat het thuiswerken erdoorheen is. Nu nog wel doen natuurlijk hihi. Wie weet ben je thuis wel productiever dan op de zaak???

Miki jij een skype meeting hihi. Gewoon alleen je gezicht wassen en een blousje aantrekken, ze zien toch niet wat je onder de tafel aanhebt???

Hihi, ik ging eens naar een sollicitatiegesprek met een kuitlange broek, was nogal warm maar rokje wilde ik niet want heb een benen complex. Dit ging nog net en ik dacht , zit toch onde de tafel. Was het een glazen tafel!!! Ik heb het halve gesprek met mn enkels zitten draaien LOL

Ik kan overigens thuis wel heel productief zijn hoor. Ben nu alleen erg afgeleid omdat mijn broer vandaag sollicitatiegesprek heeft voor job in Ndl. (of had ik dat al gezegd, waar het hart vol van is...). Het was om negen uur, dus moet allang afgelopen zijn en heb nog niks gehoord van m....durf ook niet te sms-en voor als ie nog wel aan de foon is hihi...

San, veel plezier bij de kapper! Ik ben steeds blijer met mn nieuwe koppie.

Geplaatst

Fijn dat je een relaxed moment hebt Witje, geniet ervan!

Hier ook thuis heel productief. Wordt niet afgeleid enzo, behalve door jullie. :)

Glazentafel, doodeng Henne! Spanend van je broer. Je had iets gezegd, maar wist niet dat dit vandaag was. Toi toi toi!

Geplaatst

Henne, succes voor je broer!! duim voor je en ook voor hem dat het gaat lukken! Fijn dat je thuiswerkdag erdoor heen is!! goed gedaan meid!!!

Testr, lekker idd een blousje aan en effe je haar kammen, wat opfrissen en dan zorgen dat je niet bij een glazen tafel zit, hihihi.

San, lekker relaxed dagje/momentje, heerlijk, geniet ervan!!

druk weekje lijkt het wel dat je voor de boeg hebt, of lijkt dat maar zo? Vrijdag al toets? zenuwen of toch niet? succes in elk geval!!!

dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Ze doen ons goed.

Morgen weer lesgeven, niet echt zin in. maar goed. ik ben niet ziek, dus ik zou niet weten waarom ik niet kan gaan. mss doet het me wel, mijn energie even ergens anders op richten.

Geplaatst

He Tool, je vindt zelf dat je niet ziek bent, maar wat doet het allemaal geestelijk met je? Is dat niet ziek.

Maar misschien is het wel goed om even les te geven. Als ik zie hoeveel energie jij altijd hebt. Dat zie ik ook bij onze instructeur van Sh'Bam. Geweldig gewoon!!!

MAar luister naar je lichaam en doe wat jij denkt dat goed is.

Dikke knuffel voor jullie...

Geplaatst

haha Henne ik zie het voor me van de glazen tafel. Was je wel aangenomen???? Spannend van je broer, ik hoop dat hij ook geluk heeft.

Tool ik heb eerst toets vrijdag en daarna de bijscholing. Als ik het niet haal doe ik het gewoon over, daar maak ik me niet zo druk over hoor.

Ik heb idd een drukke week, hopelijk slaap ik daardoor beter 's nachts.

Dus nu Ruben in de maxi cosi en dan op weg naar mijn schoonouders en dan ikke lekker naar de kapper!!

Geplaatst

he Ruby, ik bedoel ook eigenlijk te zeggen, lichamelijk ziek.

geestelijk/mentaal kan alles me nu gestolen worden.

maar ik kan wel goed een knop omzetten.

Geplaatst

Tool zou willen dat ik "iets" voor je kon doen..was er gewoon zeker van dat het goed zat, mja daar heb je niets aan! denk je aan jezelf meid!

Henne thuiswerken mag in pyama met je haar door de war! Hoop dat het gesprek positief verloopt voor je broer.

Babeth verstandig hoor eindelijk die afpraak gemaakt!

S€n hoe is het met je?

Vandaag niet gesport..ben moe voel me "raar" en mijn hartslag doet 'vreemd" bij de arts natuurlijk niets aan de hand..bloeddruk wat laag 105/75..kan dat? bloedprikken op te snelle schildklier..daar gaan we weer! heb dat hele circus een jaar of 8 geleden al gehad...niet uitgekomen behalve dat ik te mager was, dat probleem is nu echt opgelost hoe zou het nu weer komen, heb weinig vertrouwen in de HA..straks naar de osteopaat kijken of hij er iets mee kan.

Geplaatst

Klinkt bekend Spaatje...had vorige week ook weer paar dagen dat mn hartslag regelmatig een sprongetjes maakt. Probeer me er niet meer druk om te maken. Interessant dat dit met schildklier te maken kan hebben, want die kwam er wel slecht uit bij de electroacupunctuur. Hoop voor jou dat ze dit keer misschien dan wel iets vinden? Of niet eigenlijk, maar wel met een oplossing is soms gewoon fijner dan niets vinden :-) Kan het niet van de adhd medicatie komen? Bloeddruk is trouwens idd de bovendruk laag, maar als dat alles is... Doe lekker rustig aan een paar dagen. Veel slapen en ontspannen.

Mijn broer had een oke gesprek gehad. Het was wel lastig via de telefoon. Op gegeven moment had de manager gezegd dat ze er niet echt 'een gevoel' bij kreeg, toen heeft jij wel aangegeven dat dit misschien kwam doordat het niet live was. Er zijn nog drie andere kandidaten, dus laten we hopen dat hij in ieder geval voor het gevoel ;-) door mag voor een tweede gesprek in het echt.

San, ik ben toen met die glazen tafel wel aangenomen maar zelf op het laatst afgehaakt. Ik had een laatste gesprek, arbeidsvoorwaarden en dat was met een ontzettend naar mens, heel raar. En toen ging ik naar het toilet en dat bleek beneden in een souterrain te zijn waar ook de lunctafel stond en het was daar zo donker en somber dat ik dacht....hier wil ik niet elke dag in....haha. Heb toen dus het contract teruggestuurd, wel erg eigenlijk. Maar het lag in ieder geval niet aan de glazen tafel of mijn enkels LOL

Tool, mentaal ziek is ook ziek, maar ik snap wat je bedoelt. Schuif alleen niet je gevoelens daarmee onder de bank want daar schiet je niks mee op. Aflelding is fijn, 'gewoon doorgaan' ook, maar je zult ook tijd en aandacht aan de teleurstelling en het verdriet moeten geven anders vreet het je van binnen op. Knuffie!

Geplaatst

Hey Spaatje/Henne,

Hartfladders (zo noem ik ze altijd, het voelt alsof er een vlinder fladdert) heb ik ook af en toe en ik heb een bijna niet werkende schildklier, slik medicijnen. Toen ik echt nog ziek was had ik stoornissen, mede doordat ik redelijk snel de dosis moest opvoeren omdat ik vrijwel geen hormoon meer had. Die zijn niet goed, maar dan loop je ook echt wel bij een arts.

Nu is het in principe stabiel, maar zo af en toe voel ik het wel, van die sprongetjes. Zo'n onrustig gevoel past daar ook bij. Ik doe dan wel wat rustiger aan, maar beschouw het niet als ernstig. Het duurt ook vaak niet heel lang. (Dat rustiger aan is meer omdat ik vind dat ik beter naar mijzelf mag luisteren. Iets hoeft niet gelijk een drama te zijn om toch even pas op de plaats te maken ;-)

Dus het kan zeker wel met je schildklier te maken hebben, het is ook een bijwerking van de medicijnen (is gewoon schildklierhormoon, hetzelfde als je lijf aanmaakt), maar hoeft ook niet dramatisch te zijn, enige schommeling in je waardes kan het al veroorzaken volgens mij.

groetjes, Maartje

Geplaatst
thx for asking Spaatje, met mij gaat het naar omstandigheden klote (om maar even Syl dr bewoording te gebruiken)
Het heerst een beetje S€N, jammer dat je er zaterdag niet was.Sterkte met alles!
Geplaatst

Mooie uitdrukking is dat toch :-) Sterkte S€n.

Miki hij had wel Skype vermeld, maar geloof dat het geen optie was. We wachten nu maar gewoon af.

Hier ook weer wat leuks. Op werk lag internet eruit, waardoor ik niet bij mij mail kon en dus niet kon werken. Nu moet ik dus of vanavond nog aan de slag of morgenochtend vroeg voor acu. Beetje balen.

Maartje dank je wel voor jouw verhaal. Mijn schildklier was idd ook minder bij de electro acupunctuur meting, ik heb er nu voedingssuplementem voor.

Geplaatst

Henne, als t internet eruit ligt hoef je dat toch niet in je eigen tijd in te halen? Doen je andere collega's ook vaag niet, terwijl ze t zelfde probleem hadden...

Hier helemaal gesloopt. Al de hele dag eigenlijk. Moest gister naar Antwerpen voor een beurs en lag om half 10 inbed. Was niet genoeg helaas... Heb vrijdag gelukkig vrij, maar zit er over te denken morgenmiddag ook vrij te nemen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden