Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

"Ons mam vind je buik prachtig maar schrok van de grote en dat ze er nog 10 wk in moeten blijven. "

Bedankt mam! Tja, ik heb zelf zoiets van: nog 7 weken is ook wel goed, hoop in ieder geval op 36 weken, vaak zijn ze dan groot genoeg om mee naar huis te mogen... Maar ja, ik heb er toch geen invloed op.

Ik heb gestofzuigd, heel langzaam en de badkamer spiegel en wastafel schoongemaakt, de vloer heb ik met mijn voet op een paar schoonmaakdoekjes en dan over de grond gedaan, haha! Op het oog weer schoon, zelf is mijn zus ook geen superhuisvrouw...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee lekker the cronicals of Narnia (voor de zoveelste keer). Hopelijk heeft iedereen nu wel eens lekker geslapen voor de verandering.

Hier in huis is het al weer lekker rustig. Ruben heeft zijn fles leeg en na nog wat druk spelen weer gaan slapen, dus ik heb ff lekker tijd voor hier.

Ik loop zo achter nu hier, maar ga proberen het een beetje weer vol te houden met lezen en desnoods een spiekbriefje maken. Zodat ik ook weer eens wat meer persoonlijk kan reageren en niet zo algemeen.

Oh wat heb ik jullie gemist de afgelopen dagen hihi. Beetje sentimenteel op de vroege morgen, maar wel gemeend!!

Geplaatst

kaar, ik zat heel banaal 3fm te kijken en de binnenkant van mijn ogen en heb ook nog mousse gemaakt voor vanavond. nog lekkerderder dan die van afgelopen zondag, al zeg ik het zelf, hahahahaha

vandaag de laatste kerstdrukte nog eens in. hoop dat het meevvalt en dat de rest gewoon allemaal hun boodschappen wel al hebben, hihihihi.

Geplaatst

Hoi dames, wij moeten ook nog echt even naar de supermarkt....

Kaartje hoe is het in Spanje?

Lieve meiden,

Ik wens jullie alvast warme dagen toe, hoop dat iedereen de feestelijkheden goed doorkomt en dat er ook voor de dames die met een gemengd gevoel of erg verdrietig gevoel deze dagen induiken er toch mooie momenten zullen zijn, met de partner, familie, gezin of wie dan ook......

Liefs Babeth

Geplaatst

Babeth heel mooi gezegd en ik sluit mij er bij aan voor alle dames hier!!!

Succes met inkopen en geniet van jullie prachtige meid en haar eerste kerst.

Sandra gezellie je bent er weer, we voelde ons al verwaarloosd, nee hoor.

Caroline is je zus nog gekomen, jij heel veel succes en geniet van je garnalen.

Kaartje lekker in Spanje kerst vieren, en nee ik geen tvoh.

Ik gelukkig niets te doen voor kerst, geen boodschappen, niet koken, geen werklijsten of overleg voor 3 dagen lang maar alleen zitten, weet trouwens niet of dat lukt, haha. Vorig jaar hebben wij nog een wandeling door een pak sneeuw gemaakt en het sneeuwde toen ook nog volgens mij, nu is het ' warm". Geen witte kerst.

Heb net al weer een goede daad gedaan, de grijze bakken werden opgehaald en het lijkt wel of ik de enige ben die dit weet dus heb ze ook maar van mijn buren buitengezet. Ze waren er al om 08.00 en iedereen lag nog plat.

Iedereen veel plezier waar je ook bent en wat je ook doet!

Geplaatst

Syl, goed bezig!!!

babeth, mooi gezegd, ik sluit me er ook bij aan.

Geniet lekker van jullie meissie!

San, geeft toch niets, je bent er even uit geweest, zowel druk met je werk, als privé wat er allemaal gebeurd is. Je bent er nu weer, gezellig!!!

vriend ligt nu lekker in bed te pitten.

Gaan dadelijk nog even samen zijn kerstkadootje kopen: tondeuse heeft het opgegeven. Gelukkig niet terwijl hij halverwege was met het scheren van zijn hoofd, hihihi.

liefs,

Tool

Geplaatst

Zo iedereen druk bezig met de kerst. Ik merk aan mijzelf dat die ook dit jaar volledig aan mij voorbij gaat. Al het 4e jaar op rij dat ik met lichamelijk herstel bezig ben, dus mijn kerstgevoel is niet aanwezig.

Graag wil ik de aanstaande moeders (zeker van hun eerste) en die voornemens zijn borstvoeding te gaan geven adviseren om je goed te laten voorlichten door een lactatiedeskundige. Zorg dat goed wordt uitgelegd hoe aan te leggen, te kolven, gebruik van hulpmiddelen etc... Dit voorkomt een hoop ellende, want kan je vertellen dat een borstontsteking en kapotte tepels/kloven echt geen pretje zijn.

Verder wil ik iedereen fijne dagen wensen.

Geplaatst

Dublin ik ben het geheel met je eens, een tip bepanthencreme voor baboes mag je ook voor je tepels gebruiken. Misschien heb je het al van iemand gehoord maar ik dacht ik geef het toch even door, sterkte met je herstel!

Syl, heerlijk 3 dagen rust voor jullie, heerlijk meid!!

Geplaatst

Hoi meiden, Spanje is super. Huis van mijn ouders is voor ons ook thuis. Alleen het voordeel van hier is de temperatuur en het uitzicht. Huis staat tegen berg, dus heel mooi uitzicht het dal in. Normaal doen we met kerst meestal kadootjes voor elkaar. Nu zijn we alleen met mijn ouders (normaal ook zus en zwager) en heb ik voorgesteld om ipv kadootjes lekker uit eten te gaan. Vond iedereen een goed idee. Morgen dus uitgebreid uit eten met z'n viertjes. Plan was om 2e kerstdag wel te koken, maar inmiddels wordt het een kerstbrunch en s' avonds gaan we wokken. Hoezo lui? Hihi.

Zit nu wel even braaf achter de compu. Even regelen dat ze in NL wel netjes hun salaris krijgen morgen :-). Verder ga ik mijn facturering vanaf januari uitbesteden. Daarvoor moeten alleen in het systeem wel wat voorbereidingen getroffen worden. Heb dus braaf mijn huiswerk mee. Straks eens even kijken of ik nog dingen moet aanpassen. Heb deze klusjes steeds uitgesteld, maar moet ze nu echt doen van mezelf. Dan heb ik daarna alleen nog maar vakantie. Dinsdag al weer naar huis. We zijn hier gewoon al een week. De tijd gaat echt zo snel...

Dublin, klinkt erg vervelend :-(. Knap dat je het toch nog volhoudt.

Tooltje, jij klinkt een stuk vrolijker of heb ik het mis?

Esther, zag op facebook dat jullie droomhuis al verkocht is :-(. Erg jammer...

Geplaatst

kaartje, gaat op en af. dan voel ik me goed, dan weer ram miserabel. de beslissing om thuis te werken ddoet me wel goed,nu al, merk ik.

henne zei gisteren nog dat ik meteen woorden omzet in actie.Ik weet van mezelf als ik dit niet doe, dan gebeurt het niet. Mss is het niets voor me, de haptotherapie. Zit me nu ook af te vragen of dit dan ook is wat jij hebt/krijgt/doet henne?

oei, volgens mij heeft pink, onze poes, net een poepje gelaten, hihihi. ligt lekker op mijn schoot, stinkt dus nu een beetje, of zou ik het zelf zijn geweest, hahahahaha, bah

vanocchtend trouwens opgestaan met kramperig gevoel: bongi has arrived on day 25....

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Ik heb gelukkig een stuk beter geslapen vannacht, ga het ook wel nodig hebben want pa en ma en hond zijn in aantocht en zus zit beneden... We doen alles in 1 dag, cadeautjes en eten, dus dat wordt lekker druk vandaag. Heb de ramen al gelapt (zul je zien dat de zon ineens schijnt en dan zie je alles) en opgeruimd, manlief gestofzuigt en man en dochter hebben een chocolademoussetaart gemaakt, mmm...

Ik ga maar eens douchen, kijken of ik nog in mijn jurk pas, ben benieuwd...

Allemaal alvast fijne Kerst maar ik kom ongetwijfeld nog een paar keer langs vandaag als ik me even moet terugtrekken uit de drukte beneden!

Geplaatst

Dublin, balen dat je er zoveel ellende van hebt. Ik ben het wel van plan als we ooit het geluk mogen meemaken en zal je tip opvolgen! ik weet van mijn zus dat ze het bij de 3e geprobeerd heeft en ook een tijdje heeft volgehouden, maar het ging haar op een gegeven moment ook pijn doen.

Probeer toch ook te genieten van deze dagen, ondanks dat je kerstgevoel niet aanwezig is, wat wel begrijpelijk is. Al 4 jaar achterelkaar met herstel bezig...

knuffel voor je meid!!

Geplaatst

Tool, herkenbaar hoor dat gelijk actie willen ondernemen. Ik ben zelf nu het getob met mijn rug ook zat. Sinds dat struikelen van mijn paard ook last van mijn nek. In het verleden elke 3 weken naar de manueel therapeut geweest. Wil nu alleen niet dat het met 'geweld' gedaan wordt. Daarom nu afspraak gemaakt bij de osteopaath. Ben erg benieuwd.

Verder wilde ik na de laatste behandeling eigenlijk het liefst meteen door met pleegzorg. Mijn man was daar alleen nog lang niet aan toe en uiteindelijk is dat ook allemaal niet erg. Nu gewoon even rustig denken wat we willen. Waarschijnlijk binnenkort wat meer info verzamelen over pleegzorg en dan zien we wel weer verder.

Hoop dat de hapto jou ook zo gaat helpen als het duidelijk bij Henne gedaan heeft. Misschien gewoone een keer gaan en als het niet bevalt laat je het toch gewoon bij die ene keer?

Geplaatst

Kaartje, wat heerlijk dat je het z naar je zin hebt. Spanje! Geniet er maar lekker van, jullie hebben ook een heftig jaar achter de rug.

Caro, rustig aan een beetje hè! Kerst is ook gezellig zonder schone ramen...veel plezier met je Fam.

Ik ben vanmorgen toch nog even snel op jacht naa cadeautjes voor vin gegaan. Hij wis niks , maar heb toch wat kleinigheden gevonden. Zeg ff niet wat, want hij leest nog wel eens mee, haha. Hij was trouwens vanmorgen al om 7 uur onderwerp om de auto van m'n vader af e slepen, nog vroeger uit de veren dus dan als ie naar z'n ,werk moet. Vanmiddag naar zijn moeder. Lub nu even op de bank bi te komen. Merk dat het allemaal wat zwaarder wordt, maar dat kan ook kome doordat ik gewoon aan vakantie toe ben...

Meisjes, doe allemaal rustig aan, vier kerst zoals dat voor jou goed voelt, met je dierbaren om je heen. Ook als het een moeilijke tijd is of was, bedenk dan da kerst het feest van het licht is en dat er dus voor iedereen hier een lichtje brandt aan het eind van een lange donkere tunnel.

Dank jullie wel voor een mooi jaar waarin we met elkaar gelachen en gehuild hebben!

Dikke kus!

Geplaatst

Hee lieve meiden,

24 december, kerst staat voor de deur. Iedereen zal het met haar eigen emoties beleven... Hoop dt jullie de dagen fijn doorkomen, hoe jullie het ook gaan 'vieren'/doorbrengen. Zelf hebben we twee jaar kerst en nieuwjaar volledig ontvlucht. Een keer in Bangkok en een keer in India. Dat voelde toen goed voor ons. Hoop dat ieder de vrijheid komende dagen in te richten zoals t t best is.

Wil jullie even dikke knuffel geven voor als het even wat lastiger is. Voor sommigen is het een hele mooie en bijzondere kerst: geniet daar heerlijk van!!!!

Hier alles kerstboodschapjes in huis, wij gaan wel lekker koken, maar niet echt speciaal kersteten ofzo. Vooral lekker vis, verder lekkere dingetjes in huis. Komt helemaal goed. Er staan ook wat cadeautjes onder onze alternatieve boom, dus hebben ook nog wat uit te pakken. Verder nog gezellig Skype dates met beide families, moet zeggen dat ik

Ze wel mis nu.

Hele dikke kus voor allemaal!

Geplaatst

Lieve meiden,

Aller eerst wil ik bedanken voor de lieve smsjes, en kaarten die we hebben gekregen, dit doet ons goed.

Ik heb vannacht zowaar goed geslapen, en ik voel me lichamelijk erg goed. Of er niets aan de hand is. Gaan de rest .... tja, hoef ik niet uit te leggen.

Net met manlief boodschappen wezen doen, fijn om buiten te zijn. Vanavond een winter BBQ waar ik wel zin in heb. Iedereen is op de hoogte, dus hoef me niet anders voor te doen, wel zo fijn!

Ik wil jullie even zo toch fijne dagen wenzen voor zover dat gaat. Het zijn dagen van samen zijn, en dat is denk ik het belangrijkst. Ik hoop dat jullie er op ieder z'n manier van kunnen genieten.

Geplaatst

Guusje "fijn" dat je je goed voelt, lichamelijk dan. De rest heeft zijn tijd nodig. Veel plezier op de winter bbq. Er even uit zijn lucht het hoofd en geeft je weer ruimte om verdriet te hebben straks als het komt. Dikke knuffel voor jullie!!

Dublin ik vind ook dat bv nogal opgehemeld wordt. Er wordt geen voorlichting gegeven over wat er allemaal zo fout kan gaan en hoe daarbij te handelen. Het is ook geluk hebben of het lukt. Ook met goede begeleiding kun je kloven en ontstekingen krijgen. Heel veel beterschap!!!! En ondanks dat je kerstgevoel zeer ver te zoeken is, hoop ik toch dat jullie op jullie manier kunnen genieten.

Ivfsh kan me voorstellen dat je je fam nu extra mist in deze bijzondere periode, V weer bijgekomen van zijn spin avontuur gister? Alles nog gelukt met het slepen van zijn vader vanmorgen??

Caro kom af en toe maar lekker buurten voor afleiding hier hihi. Hopelijk pas je nog in je jurk, jeetje wat een buik!!! Dat ze nog maar zeker een paar weken binnen vertoeven. Laat je lekker in de watten leggen en doe wat goed voor je voelt. Je hebt in ieder geval een heel goed excuus om er onflateus bij te lopen, dat mag tenslotte als je zwanger bent hihi.

Ik ben vanmorgen met Ruben bij een oude vriendin op de koffie geweest onverwacht en het was heel gezellig. Vanmiddag met mijn moeder de laatste boodschapjes gehaald voor de kerst. Het was verbazingwekkend rustig in het dorp, had het anders verwacht zeg maar. Wij zullen niet omkomen van de hongen zal ik maar zeggen. Nu ligt mijn kereltje lekker te slapen en mijn man is met mijn broers op stap. Heerlijk ongedwongen en relaxed is het dit jaar. Hopelijk heeft mijn vader de komende dagen niet te veel pijn. Hij vind het echt verschrikkelijk dat hij ons niet kan bedienen, nu zorgen wij eens lekker voor hem. Hij heeft het er moeilijk mee, maar wij vinden het ook eens leuk om wat terug te kunnen doen.

Eigenlijk is alles hier al gezegt. Kerst vieren doe je op je eigen manier en hopelijk kan iedereen dat ook zo doen en voelt niemand zich ergens toe verplicht. Nogmaals een dikke knuffel voor allemaal.

Geplaatst

Guusje, zie nu in je handtekening dat je nog twee cryo's hebt? Lees meestal vooral op telefoon. Maakt de huidige situatie niet minder vervelend, maar ik ben in ieder geval blij dat je nog niet van lijstje hoeft te wisselen ;-). Hoop dat je winterbbq gezellig is. Fijn in ieder geval dat iedereen op de hoogte is. Dan hoef je ook niet kunstmatig vrolijk te doen als je daar geen behoefte aan hebt.

Fren, als ik zo meeleef zoals nu met bv Guusje dan vergeet ik wel eens dat ons jaar eigenlijk ook wel heftig was ;-)

Meiden, wat weten jullie allemaal altijd alles mooi te verwoorden. Geloof dat ik niet zoveel inspiratie heb voor kerst/nieuwjaarswensen. Hoop gewoon dat het voor iedereen een mooi jaar gaat worden.

Geplaatst

KAartje, nee, ik ga gelukkig nog niet naar het gevreesde stuk van de lijst. We hebben niet 2, maar nog 4 cryo's. 31 januari heb ik een afspraak staan bij de ferti arts, en dan zien wel wel weer verder.

Geplaatst

Gaat best goed: ma was in het begin gespannen maar nu gaat het wel weer, zitten aan de borrel, cadeautjes zijn achter de rug.

Straks eten, ouders vinden het rode tafelkleed dat ik heb gekocht en hoe de tafel gedekt is nog het mooist... hadden ze niet van ons verwacht. En mijn jurk past nog.

Ga maar weer naar beneden., later!

Geplaatst

Caro ;-).

vriend is nu bij zijn moeder. komt ergens tussen 7 en 8 naar huis.

dan pas beginnen met eten, hoop dat ik niet intussen alles al opeet wat los en vast zit, erg vervelend als je ongesteld bent, die vreetbuien...

fijne avond allemaal!!

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden