Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey tool, hoe ging het?

Syl: Pffff, zo'n toespraak verzinnen... Is altijd makkelijk als je zelf goed in je vel zit en het gaat zakelijk allemaal voor de wind. Kan me voorstellen dat het nu wat moeizamer gaat. Succes!

Guusje: hoe voel je je vandaag?

Dikke X voor allemaal!

Geplaatst

he dames,

gesprek is gelukkig goed gegaan.

Kan op dezelfde manier verder gaan met werken: ochtend op mijn werk en 's middags op mijn eigen tempo thuis.

Moet wel zorgzamer voor mezelf worden, meer aandacht voor mijn eigen en niet zoveel zorg hebben voor anderen.

Ook was het goed voor mij om meer te delen met anderen over wat er bij mij speelt en waarom ik niet altijd even goedgemutst ben als altijd. Zowel op mijn werk, maar ook thuis. Dit hoort ook voor een deel bij mijn verwerkings/rouwproces.

Hoeft niet altijd met iemand te zijn die ook tips en andere adviezen voor me heeft, maar een luisterend oor voor mijn mijn gevloek, gehuil, gepraat was al voldoende.

Hij vroeg ook nog wat ik verder naast mijn werk voor mezelf doe...uhm...niets eigenlijk behalve dan die sportlessen. krijg gewoon echt niet de rust in mijn hoofd om bijv. te lezen of iets anders te doen. Ik moest toch echt meer voor mezelf gaan zorgen (en beter).

Ben blij dat ik het op deze manier kan doen en op 1 februari heb ik een nieuwe afspraak met hem. Kijken hoe het met me gaat en hoeveel ik van zijn tips in praktijk heb gebracht en wat voor uitwerking dit op me heeft.

over een half uurtje dus naar huis en thuis werken. Geeft toch een stuk meer rust.

Syl, lukt het met de speech??? je kunt ook zeggen: mijn speech is dat ik geen speech heb, hahahaha...nee grapje...hoop dat je eruit komt. moeilijk jaar voor jullie bedrijfje geweest met alle toestanden. Hoop dat het volgend jaar beter zal worden voor jullie, zowel zakelijk als privé (dit is dus niet een voorstel van mij over je speech, hihihi).

Spaatje, wijffie!!! je bent er weer eventjes!! heb je gemist meid!! Nog flink aan het sporten/tippelen???

Kaartje, was de wandeling lekker? Hebben jullie lekker weer daar??? ik wil ook weer naar de zon, hihihi...

ga nog even wat doen meiden, kom later terug!

liefs,

Tool

Geplaatst

Ruby: fijn dat ze eindelijk gaan starten in jullie badkamer!!

Kaartje: lekker genieten daar in het mooie Spanje! Waar zitten jullie precies??

Henne: wb je contract: ik zou ook vreselijk balen als ik jou was. Er zullen meerdere dingen meespelen, waarbij wrs de belangrijkste buiten jou omgaan, maar het blijft toch wel zuur. Nog een dagje werken, morgen heb je lekker je vrije dag.

Ursula: wij missen al die sociale verplichtingen ook niet. Moet zeggen dat ik dit jaar wel graag in Nl was geweest met kerst, nu het derde jaar op rij dat we er niet zijn. Volgend jaar zullen we zeker gaan. Is het merel nog gelikt door het raam heen te meppen? :-)

Geplaatst

Tool, fijn dat het gesprek goed verliep, ik denk dat het je ook aan het denken zet. Fokke en sukke is natuurlijk niet echt lekker lang lezen.

Ivfsh, ik heb het resultaat niet afgewacht en madammeke naar de barnehagen gebracht alwaar ze de ramen daar uit mag proberen. Ik begrijp inmiddels waarom ze zeggen dat je beter geen nieuwe meubels kan aanschaffen met kleine kinderen.

Wilde nog meer schrijven maar storm wordt wakker.

Geplaatst

hahaha Ursela, zelfs daarvoor heb ik nog niet de puf gehad om Fokke en Sukke te lezen, erg he??!!??

zit de countdown nu te kijken van de russische spaceshuttle die de lucht ingaat met kuipers. nog 1.30 minuten

Geplaatst

Tool wat fijn dat het goed is gegaan je gesprek. Ik was helaas net te laan om de lansering te zien, maar kan nu wel zien hoe het gaat, bijzonder om te zien.

Hier wat gerommel in mijn buik, wat ik niet echt kan plaatsen, last van onderrug en ook meer waterige afscheiding, maar nog geen bloed verlies. Ik hoop zo dat dit niet gaat komen voor vrijdag.

Geplaatst

pfff, guusje, leef met je mee...het ging bij mij ook op en af. dan wel veel krampen, dan bijna niets (en dus hoop dat het toch nog goed zat). Bij mij is het begonnen op de zondag (donderdag kregen we te horen dat er geeen hartactiviteit was), vrijdag en zaterdag in Engeland ivm 40e verjaardag van mijn broer en op de terugweg zondag op de boot, begon het te lopen...maar op maandag en dinsdag ook weer afwisselend. woensdagochtend werd het me allemaal teveel en opgebeld of ik niet toch een curretage kon krijgen. woensdagavond uren op de wc gezeten van de krampen en het bloedverlies. Zoveeel mogelijk proberen op te vangen, proberen om het vruchtzakje op te vangen voor onderzoek. donderdagochtend op spreekuur, wel bijna schoon van binnen, maar vruchtzakje zat er nog (leek wel alsof ukkepuk niet weg wilde gaan). vrijdag opgenomen voor de spoed curretage. en zaterdag was ik weer thuis (werd pas laat op de dag geholpen en mocht dus niet naar huis). zondag stond ik alweer les te geven. ook niet goed natuurlijk en ben daarna ook een tijdje thuis geweest.

meis, heel heel veel sterkte!!!

Geplaatst

Jeetje Tool, wat vreselijk. Dit is dus wat ik wil voorkomen. jou vehaal bevestigt voor mij dat ik de juiste keuze heb gemaakt.

Geplaatst

Ik realiseer me ook ineens dat ik eigenlijk zwanger ben/was van een tweeling. Dat maakt het nog rotter dan het al is.

Net ook wat boodschappen gedaan, en zoals altijd kom je dan bekende tegen. En zoals altijd, hoe is het met je? Ja goed, bla bla bla, lekker vrij vandaag ........ Ik sta er zelf versteld van hoe makkelijk het liegen me afgaat, maar als je dan weer thuis komt ... BAH!

Geplaatst

Overlevingsinstinct Guusje, zo draaien we niet door.

Ik vind het een juiste keuze voor een curettage, bij mijn 2de mk bleef mijn baarmoeder zw als het ware en daar heb ik ook veel problemen mee gehad.

En dat het er 2 zijn maakt het moeilijker zo heb ik het toen ervaren. Het is de natuur maar die is wel hard en dat maakt het niet makkelijker.

Tool fijn dat het gesprek goed is verlopen.

Ik heb niets op papier gezet, krijg het niet voor elkaar, denk dat ik naar de Henne versie ga!

Meiden ik gooi er een knuffel in voor jullie :-)

Geplaatst

Guus, overlevingsdrang en bescherming. Vaak willen mensen niet horen dat het slecht met je gaat, schrikken ze mss wel als je zegt dat het eigenlijk gewoon K*t met je gaat.

dus dat is niet liegen, gewoon de waarheid verdraaien, al zou je het mss wel willeen uitschreeuwen: zie je niet dat het eigenlijk helemaal niet goed met me gaat, ondanks dat ik zeg dat ik me wel goed voel??? we kunnen niet bij anderen naar binnen kijken.

spiegel voorhouden is vaak moeilijk.

Ik hoop voor je dat mijn scenario niet gaat gebeuren bij jou!

en dan nu de realisatie/het besef dat je eigenlijk zwanger was van een tweeling. ben niet zwanger geweest van een tweeling, maar kan me wel voorstellen dat het op deze manier nog rotter is.

ik kan je niet genoeg knuffels geven, maar daarmee krijg je ze niet mee terug...

Syl, kort maar krachtige speech houden. meer kun je niet doen op dit moment. Denk wel dat de meesten het begrijpen, toch? knuffel terug meissie!!!

Caro, hoe istie met jou?

knuffel voor ons allemaal!!!!

Geplaatst

Guusje, hoop voor je dat het tot vrijdag rustig blijft. Het is allemaal al vervelend genoeg.

Ruby, eindelijk verder met jullie badkamer.

Syl, succes vanavond met je toespraak.

Geplaatst

Lieve Guusje, ik hoop voor je dat het rustig blijft,ik denk veel aan je. Ik hoop dat het lichamelijk voorspoedig verloopt zodat je je volledig kunt richten op de verwerking.kan me voorstellen dat het besef dat je er twee verloren bent extra inhakt, wil natuurlijk totaal niet zeggen dat de mk van een minder erg us, totaal niet!!

Henne wat zuur van je tweede tijdelijke contract! Maar goed, wel weer een contract gelukkig. Wat de s-infectie betreft ik kan me alleen maar aansluiten bij de adviezen, bellen, receptje (canesten geloof ik) en je bent het zo kwijt!!

Kaartje geniet van de wandeling, en jij vermoeid?

Tool fijn dat het gesprek zo goed ging en de arts begripvol was, nu nog invulling gaan geven aan zijn adviezen, succes, gaat je vast lukken hoor.

Hier geen nieuws.....

Geplaatst

Babeth, ik bedoel ook zeker niet dat een mk van 1tje minder erg is hoor. Het was meer de vraag waarom allebei, en niet 1tje blijven zitten. Dat maakt me nog verdrietiger.

Geplaatst

Wandeling was mooi. Rondje berg met erg mooi uitzicht. Ruim 4,5 uur op pad geweest. Nu dus wel moe. Hondjes ook erg voldaan. Nou ja, vooral die van ons dan. Hond van mijn ouders is onvermoeibaar. Mijn ouders wonen tussen Alicante en Valencia. Grootste deel vandaag in shirt kunnen lopen in de zon. Heerlijk.

Geplaatst

Guus wat rottig toch allemaal..... En dan wel gewoon boodschappen doen hè. Alsof je wereld niet ingestort is :-( Heb zo met je te doen.....

Tool, gelukkig een goed gesprek. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik: haptonomie. Misschien toch eens overwegen.... Kan het je aanraden. Kaartje zal het aai verhaal nog een keer vertellen hoor ;-)

Hier megadrukke dag, contractgedoe gewoon naast me neergelegd en hard gewerkt. En dat is echt wel effect van de hapto hoor. Heb na de teleurstelling en boosheid nagedacht over hoe ik uit deze positie kom en noe ik me weer goed kan voelen en dat is gelukt. Bes trots dus. Verder zo stom om m'n mobiel te vergeten dus huisarts niet gebeld. Morgen maar even doen. Gelukkig vandaag veel minder last. En nu dan dus vakantie, heerlijk even 1,5 week even niks. enige minpuntje van de dag is dat j zijn trouwring kwijtmaak, waarschijnlijk wel op de oprit dus hopelijk vinden we m morgen.

Lieverds hou je taai allemaal in deze moeilijke dagen voor veel van ons.

Geplaatst

"Caro, hoe istie met jou?"

Lief dat je het vraagt Tool, het gaat eigenlijk niet zo lekker maar ik vind dat dan lastig om op te schrijven, gezeur vergeleken wat Guusje met name meemaakt nu en een paar anderen van jullie ook. Ik ben sinds een paar dagen erg verkouden waardoor ik voortdurend in ademnood ben, aangezien ik toch al minder lucht krijg vanwege mijn nu echt enorme buik (mensen denken dat ik elk moment kan bevallen). Ik slaap erg slecht en heb regelmatig last van mijn buik die in de weg zit, hard is, steekt en geen enkele houding die lekker zit of ligt. Dus het gaat nu echt zwaar worden.

Maar nogmaals: ik weet dat de meesten hier het er zo graag voor over zouden hebben om deze kwalen te hebben nu(dacht ik ook wel eens als ik zoiets las) dus vandaar dat ik me even op de achtergrond hield...

Geplaatst

henne daar zeg je wat. hapto. spreekg me ook eigenlijk wel aan. zal ns kijken of er hier in de buurt ene zit. ben ook trots op je. je hebt toch al veel bereikt met je sessies en relatief in korte tijd lijkt t wel. syl. hoe is gegaan met de speech? kaartje lekker in de zon gelopen.heerlijk! tot later. ben nu mobiel effe bezig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden