Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fren, tot dat het goed gaat met de kleine :-)

Syl gelijk heb je, geen toespraak gedaan.

Rubster, wat een gedoe met de badkamer zeg! Jammer dat het niet in 1x goed kan gaan ......

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi dames

Guusje, wat klink je ongelofelijk sterk meid, ik hoop dat alles nog rustig is en wens je alvast heel veel sterkte voor morgen!!! ik zal aan je denken.

Ruby wat een never ending story die badkamer bij jullie jeetje, knap hoe jij je geduld kan bewaren, tuurlijk je kan ook niet veel kanten op maar bij ons was de vernieuwing van de badkamer alles bij elkaar 2.5 week en dat vond ik echt lang genoeg. Succes ermee en logisch dat je enorm pissed bent.

Ivfsh jij weer op controle vandaag, ik moest gisteravond nog aan je denken, zo van hoe ver is ze? ik was een week voor de uitgerekende datum bevallen dus wie weet bij jou ook wel sneller, eerder? wat spannend en dan op de valreep een mega chique feestje, leuk!!!!

Henne ik las hoe jij je weer hebt kunnen herpakken mede door de hapnotherapie, wat goed hoe het werkt en dat je het zelf ook merkt, bijzonder hoe dan ook, Wie weet Tool is het ook iets voor jou, ben benieuwd!

Ursela wat gaat Storm toch hard!!! Imke heeft toevallig vandaag ook een broekje 74 aan, nodig voor de lengte van haar beentjes. Kan me voorstellen dat het niet echt wertk de fysio op zijn slaaptijd.

Syl wat een ellende met Kayla, arm ding, en dan je bed natgeplast, zielig voor haar en ellendig voor jullie!!! blijft wat tobben maar ze boft met een baasje als jij!

Wij hadden vanochtend de intake op het kdv, fijn dat M erbij was ik vond het best pittig, echt een nieuwe fase zeg maar, rond 11.15 weer weg, ze viel compleet in coma!

2 jan. gaat ze 4 uurtjes "oefenen" en dan vanaf de 9de voor het ecchie.

Geplaatst

Morgen moet ik me om 8.15 melden, dan brengen ze gelijk Cytotec in, en om 10.15 op de OK. Als alles mee zit, ben ik s'middags weer thuis.

Geplaatst

He henne,

bedankt! ik heb meteen gekeken en zie dat er twee bij mijn in de buurt zitten. Ga eens contact met ze opnemen! thanx!!

Tool hier kun je kijken of er iemand bij jou in de buurt zit, het is wel belangrijk dat je een goed gevoel bij de therapeut hebt. Dus eerst even bellen en evt een kennismaking afspreken. http://www.haptotherapeuten-vvh.nl/jos/
Geplaatst

Guus, lekker vroeg gelukkig...ook ik heb het ervaren als een opluchting erna, zo van, geen pijn meer, het is eruit en toen kwamen de tranen.

Laat je gevoelens komen en gaan, geef eraan toe, als je wilt schreeuwen, slaan, stampen, huilen, janken, lachen of niets zeggen, doe dat dan ook maar. neem inderdaad de tijd ervoor om het een plekje te geven.

Dikke knuffel alvast!!! hoop ook dat je iets kan slapen vannacht...

Ruby, wat een verhaal zeg met jullie badkamer, never ending story lijkt het wel. Begrijpelijk dat je pissed bent. grmbl...2e kerstdag dus voor jullie een klusdag. 't is dat we zover van elkaar afwonen, anders was ik ook komen helpen!

Syl, ai, balen van kayla. gisteren dus iets te vermoeiend voor haar geweest...jij niet gespeecht...goed zo!!!

Babeth, met imke al voor de intake geweest...gaat snel zeg opeens.

San, hoe istie met jou???

Caro, hoop dat de tips je zullen helpen!!!

Fren, fijn dat bij de check alles in orde was, ben je al naar de wc geweest??? is ook zo onhandig een natte broek, hihihi

ivfsh, vanmiddag check voor jou. veel succes!!!

ik ga nu afsluiten en naar huis. ff uurtje pitten en dan kerstzumba/shape voorbereiden (en nog wat werken tussendoor).

liefs,

Tool

Geplaatst

Hi meisie, lekker vakantie hier!

Fren mooi dat alles goed is. Wel beetje jammer van dat water hihi.

Dublin hoe is het bij jullie? Ik heb een witgoudehartje met briljantjes gekocht na onze MA. Ik had net als jullie behoefte aan iets tastbaars. Wel probeer ik het vooral te zien als steun, als teken dat ik zwanger kan worden en minder als ons verloren kindje.

Guusje luister ook goed naar je gevoel he, overleven is (nu) goed, maar er moet ook een moment komen waarop je het allemaal maar laat gaan en je niet groot houdt. Want groot houden en overleven zonder ruimte voor verdriet, dat gaat aan je vreten. Ben - of was- zelf ook iemand van doordouwen en doorgaan maar daar ben ik goed van teruggekomen. Wij moesten voor de eerste curettage vrij lang wachten. Wat achteraf fijn was, want we hebben in die uurtjes echt samen heel bewust afscheid genomen van de zwangerschap. Bij de bbz hebben we zo'n moment gemist en dat heeft het zeker zwaarder gemaakt. Doe wat voor jezelf goed voelt, maar (mijn advies) doe het wel bewust. Dikke knuf!!!

Tool meten actie, goed hoor. Ik had zelf geen enkel idee wat ik van haptonomie kon verwachten en zelfs nu vind ik het nog lastig uitleggen. Maar ik denk dat het voor veel van ons heel goed zou zijn, omdat je door alle behandelingen je lichaam steeds meer als een (on)ding gaat zien, minder goed voor jezelf gaat zorgen en je gevoel probeert te negeren want wat is soms gewoon het makkelijkste.

Caro hoe is het met je verkoudheid?

Ruby wat een ellende zeg met die badkamer! En dan op 2e kerstdag een vloer eruit bikken, nou ja, wel 'gezellig' samen ;-) Hoe is het verder?

Kaartje aan het genieten in Spanje

Ivfsh wat betreft die kleding zijn we in Nederland ook wel heel erg saai hoor. Hier wordt alles al heel snel overdreven gevonden. Voor de bruiloft van mijn broer (in Athene) hebben we inderdaad ook een avondjurk gekocht. Nou ja, ik niet helemaal, maar wel stukken meer feestelijk dan hier. In Nederland kun je werken, naar de schouwburg en naar de supermarkt in dezelfde kleren. Soms vind ik dat enorm jammer. Was overigens vroeger niet zo. Lang leven de jaren 60 en de ontzuiling, daarmee is ook alle stijl en traditie verdwenen. Hmmm, frustratie van Henne die zich graag optut haha.

Ik ga maar eens kijken of ik wat kerstsfeer in huis kan brengen....

Geplaatst

Guusje fijn zo vroeg en dan ook weer snel naar huis.

Moet je sociaal zijn met kerst of kan je lekker op de bank kruipen.

Ruby kijk je uit met die hamer bij de werkmannen....

Ben niet boos geworden op muts, is niet anders.

Geplaatst

Dank je voor je wijze woorden Henne. Ik vind dat altijd erg moeilijk om er de tijd en ruimte voor te geven. Ik ben een doordouwer, en wil het zo snel mogelijk achter me laten. Ik merk dat ik (onbewust) al afscheid aan het nemen ben, veel over mijn buik wrijven, en ik betrap me er op dat ik tegen mijn buik praat. Ook mijn man wil voor het slapen gaan altijd even over mijn buik wrijven, zo aandoenlijk als hij dat doet. Maar het doet zo'n zeer van binnen.

Geplaatst

Syl, 2e kerst dag komt mijn schoon familie en mijn ouders bij ons eten. We hadden al afgesprokn dat iedereen wat gaat maken. Ik wil het gewoon door laten gaan, mits het lichamelijk niet gaat. Iedereen is op de hoogte, en om nou samen thuis te zitten, zie ik ook niet zitten. Ik vind het zo wel fijn om te doen. En 2e kerst dag hebben we niks, en laten we ook zo.

Geplaatst

Guus het is ook fijn om iets te doen. Het is alleen zo moeilijk om die balans te vinden tussen afleiding en verwerken. Van verwerken doet idd zo'n pijn.

Geplaatst

Met je ouders en schoonfamilie is "eigen" en het is fijn dat ze het weten en je hebt afleiding. Zou anders zijn geweest met kennissen of vage vrienden en een nep smile, nu kun je jezelf zijn in vertrouwde omgeving.

Henne lekker vrij, Joepie!

Geplaatst

Henne, lekker vakantie!!! las het op fb....klein beetje jaloers, maar ook eigen schuld, hihihi, had ik maar niet zoveel verlof moeten nemen aan het begin van het jaar en tussendoor, hahahaha

guusje, wat Syl al zegt, met familie is 'eigen' en dan voel je je toch wat meer op je gemak en wat rustiger. Als het niet gaat, dan snappen ze het en kunnen jullie stappen ondernemen of het eerder eindigen.

ga nu echt de kaarten schrijven en op de post doen straks, hihihihi

Geplaatst

Jeee, moet even een klein succesje delen, met sporten voor het eerst de volle tien minuten crosstrainer gedaan. Plus tien fietsen, elf roeien en twaalf lopen. Als je dan bedenkt dat ik van het zomer op drie minuten van elk begon... Mooie afsluiter van het jaar dan toch.

Guusje wij hebben vorig jaar vlak na de curettages Sinterklaas gevierd met familie. Dat was best moeilijk maar ook heel fijn

Syl gelukkig niet meer hoeven speechen. was het verder wel een leuke avond?

Tool klote dat je dagen al op zijn. Ik heb er altijd tekort, oa ook door de IVF. Heb nu gevraagd of ik bij m'n contractverlenging een aanpassing mag. Ik werk dan 24 uur, maar word betaald voor 22.. De uren die ik 'gratis' werk, spaar ik op als vakantie. Op die manier heb ik 104 uur extra en dat zijn toch ruim vier weken! Hoop echt dat ze ermee akkoord gaan. Zou weer een kleine stap zijn op weg naar een goede balans en meer rust. Och we worden zo wijs onderhand ;-)

Geplaatst

Dames was op het werk toen ik het nieuws van de badkamer kreeg.

Dus 2e kerstdag gaan we aan de slag. Maakt mij echt niet uit of het dus 2e kerstdag is... Wil gewoon die dag de vloer eruit hebben. Dan hebben we dat gehad en kan de aannemer in januari niet zeggen dat het niet hoefde, want dan pak ik de voorhamer en sla zijn hersenpan in.

Maar henne, top zeg. Ik hou het niet tien minuten vol hoor. 5 is de max.

en al 4 weken niet wezen sporten. En toch afvallen. Wel knap van mezelf.

Guusje, ik lijk wel een beetje op jou hoor. praatte toen ook tegen mijn buik en zat er veel aan. Als he goed is krijg je een kamer apart. Want dan kan je gewoon je emoties laten gaan hebben ze mij toen gezegd. Ik vond het helemaal niks in mijn eentje op die kamer. heel veel succes meis... Ik zal aan je denken morgen.

Vanavond even mee zwemmen met die kleine meiden onder de 11. Ze zullen me wel inhalen denk ik. Wel grappig edr zullen er niet zoveel zijn, kerstdiner op school e.d.

Succes allemaal en een dikke knuffel van mij

Geplaatst

Precies, ik denk oomk dat het goed is met kerst, mijn schoonzussen zeiden al dat ze het van me overnemen hier. Ik weet zeker dat het goed komt.

Vakantie dagen, ik koop ieder jaar altijd een week bij. Zo fijn. Door dat ik dit jaar veel ziek ben geweest en weinig uren had opgenomen, heb ik alweken iederen week een extra vanantie dag. Ik bedenk me nu dat het van deze week dan niet door gaat, en volgende week. moet ik niet vergeten als ik weer op werk ben. Is toch weer 2 dagen ;-)

Geplaatst

Rubster, in het LUMC hebben ze op deze afdeling 2 persoons kamers, en bij de laatste operatie lag er een vrouw naast me die ook voor een curretage kwam. Vind ik niet erg geloof ik. Als het maar geen ouwe stink vent is met een gebroken been

Geplaatst

Nou nou, jullie hebben het maa druk gehad vandaag ;-)

Ivfsh, klopt wa je zegt hoor, maar ik ben er altijd wars van, van dat 'doe maar normaal'. Juist me kerst vind ik het leuk om uit te pakken, had dus dinsdag een paars glitter hekje aan en m'n haar mooi opgestoken. Het was toch kerst! Ben begonnen op pumps, maar na een half uur toch maar de platte schoentjes aangedaan die ik ook in m'n tas had, haha.

Guusje, als ik hier niet meer ben, héél veel succes morgen. Ik hoop ech dat het meevalt en dat je naderhand niet te veel pijn hebt of je te beroerd voelt. Mentaal doet het al pijn genoeg. En vind het heel oed dat je je kerst kannen doorzet: toen wij 2 jaar geleden onze positieve test/niet-zwanger-volgens-bloedtest hadden op oudjaarsdag wilde ik ook eerst alles afzeggen, maar uiteindelijk hadden we een huis vol met oede vrienden 's avonds, wat heel fijn was.

Tool, moet je volgende week ook werken? Wel lekker rustig waarsch en de kans om eens op te ruimen en zo.

Henne, goed bezig meid! Ik doe het je eerlijk gezegd niet na... Ik ben meer een tea sporter, je moet mij echt niet op een hometrainer of loopband zetten, want da komt niet goed. Merk je dat je ook in het dagelijks leven profijt hebt van je goede conditie?

Syl, goed opgelost die speech, haha! Het breekt toch altijd de sfeer van een feestje, dus waarschijnlijk heeft niemand het gemist.

Ruby, irritant die badkamer! Wel lekker om je frustratie op die vloer te botvieren!

Verder weet ik t ff niet, ben netpas thuis, dus moe... Helaas straks schoonmams en -zus op de koffie... Het begin van 5 dagen verplichtingen...

Geplaatst

Hihi Fren, ik zag opeens een hoog zwangere vrouw los gaan op zo'n loopband LOL! Voor teamsporten heb ik een get. slechte conditie en het geeft me teveel druk in de om van verplichtingen. Vind dit wel lekker m'n gedachten verzetten. en merk het effect ook zeker, we gaan veel vaker even lopen naar het winkelcentrum, ik loop na de lunch vaker mee met collega's en ik ben gewoon fysiek fitter. Lekker hoor.

Geplaatst

Hee meiden!

Henne en fren: ik ben het met jullie eens hoor: echt wel leuk om aandacht te besteden aan uiterlijk bij bepaalde gelegenheden. Ik heb me op de bruiloft van zus van ar nog verbaasd hoe een aantal gasten eruit zagen, alsof ze een relaxte zaterdag hadden.. Ik merk hier gewoon wel dat de Ierse 'standaard' beetje te hoog is gegrepen voor mij. De hakken die hier worden gedragen: ik vrees dat ik echt zou breken, zeker als ik ook nog eens zoveel zou drinken als de dames hier :-). Vanavond heb ik er helemaal zin in om me op te tutten. Ben al bij de kapper geweest, dus dat is al geregeld. Zit nu nog te wachten bij de gyn, loopt erg uit hier, hoop dat ik zo aan de beurt ben zodat ik nog ff met beentje omhoog kan. Anders pas ik niet in mijn nette laarzen, haha.

Geplaatst

Guusje wil je nog even heel, heel veel sterkte wensen morgen en de komende dagen!

Voor de rest meiden allemaal fijne feestdagen!

Geplaatst

Ik wilde Guusje heel veel sterkte en gezondheid wensen voor morgen, dat de ingreep maar snel, zonder pijn en nare klachten mag verlopen, en dat je maar fijn weer morgen thuis bij je mannetje bent. Doe het rustig aan, zorg goed voor jullie saampjes, en uit je gevoel, ik weet ook niet goed wat te zeggen, behalve dan dat ik aan jullie denk en hoop dat er betere tijden voor jullie komen xxx

Henne, wat goed van je sport prestaties!! heel herkenbaar dat de conditie opbouwen zo lang kan duren, maar wat goed dat het gelukt is, en baat bij de haptonomie, ik ben er zelf ook nieuwsgierig naar ; -) Van dat contract kan ik me goed voorstellen dat je baalt, maar wat goed om te lezen hoe je dit plaatst en verder gaat, nu eerst vakantie!!! geniet ze!! Hier mezelf beloofd vaker naar biowinkel te gaan, en te koken met tarwe vrije produkten, leuk kookboek ontdekt (eigenlijk heet het koolhydraat arm) maar fijne is dat ze van andere produkten gebruik maakt dan tarwe, heel benieuwd ; -)

Ursela, min twaalf! Erg leuk altijd om te lezen hoe je je gezin en dagelijkse gang omschrijft ; -) foto binnekort ; -)?

Ivsh, hoe ging het bij de gyn? tja, dat uitgaansleven...je hebt hier me aan het denken gezet, ga me opdoffen ; -)

Syl, geen toespraak, good for you ; -) doen waar je je goed bij voelt, al een beetje bijgekomen?

Tool, jij doet het rustig aan nu, wat fijn om te lezen dat je zo'n goeie bedrijfsarts hebt, zorg goed voor jullie tweetjes daar xx manlief en ik gaan met oud en nieuw jouw kant weer op, (maastrich) erg veel zin in, lekker niks!

Ruby, wat een kerst! Toch vind ik het geweldig hoe het vordert, hier nog geen tegel uit de muur, en geen afspraak met aannemer, dus geloof me, het kan trager ; -) Zet m op!

Even geen vrijw. werk hier maar oppassen bij vriendin en braaf werken, en kerstshoppen..wordt wat. Zal nog best emo dagen worden deze kerst, ouders, schoonouders en dan met zijn twee naar maastrich, hoop stil te kunnen staan bij wat verloren is, en de kracht te hebben om met een goed gevoel vooruit te kijken xxx

veel liefs iedereen, fijn avondje!

Geplaatst

Oh Eef in dat kookboek ben ik wel geintereseerd! Hoe heet het? Ben zelf redelijk inventief geworden zonder tarwe, maar alle nieuwe tips en trucs zijn welkom.

Ik vind hapto echt een aanrader, maar het is wel heftig omdat je dus echt nergens overheen kun praten, wat bij een psych nog wel eens wil lukken ;-) Och kom ik er vaker blij vandaan dan vernietig. Wel altijd moe. Emoties kosten energie. Maar dat hoef ik hier niet te vertellen.

Cao ik zag je buikloop in het tweelongtopic, wow!! Respect hoor, wat je meedraagt dag en nacht....

Guus, lieverd, heel veel sterkte morgen. Laat voor je zorgen en luister naar je lijf en gevoel. We denken aan je....

Geplaatst

Henne, wat goed zeg!!!!

Guusje, heel veel succes en sterkte morgen!!! Zal een kaarsje voor je laten branden!! Hoop dat je vannacht toch nog iets kunt slapen! sterkte lieve meid!

eef, gezellig met oud en nieuw naar m'tricht. Wij blijven gewoon lekker thuis, ook vanwege de katten.

ivfsh, veel plezier bij het kerstfeest vanavond! Hoop dat het niet al te veel is uitgelopen bij de gyn!

net terug van een supergezellige kerstzumba, hihihi. samen met mijn naamgenootje lesgegeven.

ga me nu even douchen en dan weer bankdrukken.

liefs,

Tool

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden