Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heftige woorden geschreven hier. Ik kan er niet zo goed op reageren. Wat klinken jullie sterk en wijs en kwetsbaar. Hoop dat 2012 een heel mooi jaar gaat worden voor allen.

Hier heb ik een baaldag. Sorry, ben een beetje egoistisch. Ik had afgesproken om weg te gaan met de kids en wat vrienden op te zoeken, is manlief weggereden met de autostoeltjes in zijn auto. Hij zit ruim 2 uur hier vandaan dus terugrijden is geen optie. Jippie, vast aan huis, en het is mijn verjaardag. Leuk leuk. geen kadootje, niks niet. We vieren het vanwege zijn afspraak pas morgen maar had het toch leuk gevonden om iets van aandacht te krijgen. Ok, ik grijp mezelf in mijn nek en gooi me naar buiten de sneeuw in. Sjagrijn die ik ben terwijl ik zoveel zegeningen heb. Kom later terug met een fris hoofdje. Pff, nu de kidneren drie lagen kleding aantrekken terwijl ze tegenstribbelen.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee ursula, moet lachen om je post :-). Ti's geen Wereldrama, maar ik kan me je gevoel helemaal voorstellen!!! Hij heeft wat goed te maken nu. Ik zeg: zeer uitgebreide massage krijgen voor alle opgebouwde spanning vandaag :-)

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!! Balen zeg dat je nu geen vervoer hebt. Succes met het aankleden van de kleintjes en ga lekker in de sneeuw spelen met ze. Hopelijk hebben jullie morgen wel een fijne dag samen!!!! (ook jou sorres mag er zijn hoor!!)

Henne het doet me verdriet te lezen dat je nu geen hoop meer hebt en je de beslissing met je verstand hebt genomen om door te gaan. Hopelijk komt met de tijd de hoop ook weer terug. Knuf meis. Idd heel stoer hoor om nu nog ff te sporten!!

Hier net de tuin geveegd en de blaadjes van het gras geharkt. Wilde ik nog ff doen voor het zou gaan regenen en toen ik bezig was begon het. Maar ff snel afgemaakt en dat geeft weer een opgeruimd gevoel!!

Geplaatst

Ja was ik mij bewust van! reageerde nu alleen even op Henne. Maar heel super en spannend dat jullie het ook proberen gaan! Het klinkt toch echt als iets dat ook bij jullie het verschil kan maken. En ja dat Interalipid, hadden wij ook om gevraagd. Maar dr. P. vond het destijds (6 maanden terug) niet nodig voor ons specifieke geval. Maar inmiddels wordt het toch ook vaker voorgeschreven. Hopelijk kan de huisarts meewerken! Maar die van jullie is best meegaand he? Fijn hoor dame, veel succes.

Ik nog steeds, t/m week 20 aan de 5mg Prednisolon. Bloedchecks so far so good en ik voel me er gewoon goed op. De schade voor de kleine is nagenoeg niets, wordt al heel lang door reuma patiënten gebruikt en is ook een van de weinige middelen die tijdens de borstvoeding zou mogen. Ik hoop echter wel tegen die tijd zonder te zijn uiteraard!

Testr, we gaan het dit keer ook met prednisolon proberen. Ben heel erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken Kijk er ook een beetje tegenop, zou het wel lukken, maar ja, dat zou ik ook hebben denk ik als we het zonder prednisolon konden doen en dus verder nergens 'last' van zouden hebben. dr. P. stelde ook voor om additioneel itralipid te gebruiken. Wat ik zo lees, moet dit 'wonderen' doen. in elk geval met de huisarts eens overleggen of ik dit evt. bij hun kan laten doen, dat infuus.

hoe voel je je verder? Ben je nog met prednisolon bezig?

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd met je verjaardag en wat balen zeg, daar zit je dus niet op te wachten.

Extra grouphug voor jou, tis wel geen kado maar wel met liefde!

Even voor de duidelijkheid WIJ HEBBEN GEEN VUURWERK.

Dit was op het nieuws dat mensen een pakket van 380,- kopen, wij hebben maar 1x vuurwerk gehaald toen we net hier woonden met de hele familie ik heb er een bloedhekel aan en Jeroen ook, daarbij met ons geluk durf ik het niet eens af te steken en J mag het niet want zal je zien blaast hij zijn Guus Flater dadelijk de lucht in, kan er ook nog wel bij.....

Geplaatst

Sandra fijn dat jullie zo snel al iets horen.

Hier vanmorgen ook de bladeren opgeruimd en al bijna klaar met schoonmaken, was al vroeg bezig.

Hier ook iemand die de staatsloterij wil winnen :-) maar ik kan jullie 1 ding vertellen dat jullie allemaal wat krijgen.

Over once lunch/high tea ik vind maart te ver weg dus ik stel voor dat we lekker 2x plannen voor diegene die willen.....

Wie wil....

IK!

Geplaatst

Ursela gefeliciteerd!! Ik had afgelopen maart ook zoiets: net gehoord dat mijn enige cryo's ooit niet goed ontdooid waren, naar huisje in de Ardennen gegaan ter afleiding maar heel somber weer en manlief en zelfs dochter geen cadeautje meegenomen. Voelde me ook zielig. 's Avonds wel uit eten gegaan maar zelfs dat werd niet echt een succes omdat naast ons een gezin zat met kind van leeftijd onze dochter en baby, die uiteraard voortdurend van elkaar genoten. Bleh, wat een stomme verjaardag!

Wij doen ook nooit aan vuurwerk, vind het maar eng. Normaal vieren we het bij vrienden en die hebben altijd wel wat maar dan blijf ik met de kinderen binnen kijken... Nu gaan we nergens heen dus doen het helemaal niet.

Henne nu ben jij de stoere die gaat sporten ondanks je verkoudheid, hoop dat het goed ging.

Tool ze heeft een stuk beter geslapen gelukkig, ik ging 's nachts bij haar kijken en toen kwam ze wel even uit bed en liep naar onze kamer maar ze was in de war. Ze heeft wel eens vaker gedacht als wij naar bed gingen dat we haar kwamen halen omdat ze naar school moest...

Bah, het regent hier! Had ik niet op gerekend...

Geplaatst

hey Ursela! gratulerer med dagen!!! balen dat je man weg is met de auto en met de zitjes. Hoop dat het gelukt is om de kids hun laagjes kleding aan te doen en lekker in de sneeuw bent geweest...nog een hele fijne dag en ik ben het eens met ivfsh: een heerlijke goedmaakmassage!!! ;-)

wij doen ook niet aan vuurwerk. Syl, moest wel even lachen om je zin: J mag het niet anders blaast hij dadelijk zijn guus flater nog de lucht in, hihihi. Dat kunnen we niet hebben,hihihi.

ik wil ook wel vaker afspreken. effe kijken of manlief dan niet gaat tegenstribbelen.

We hebben overigens net in de auto besloten om er inderdaad nog een keer voor te gaan. brrrr...ondanks de twijfel en de angst op een teleurstelling.

Hoop dat dr. S. en dr. P. ons een goed advies kunnen geven inhet gebruik van prednisolon, intralipid en de hormonen.

Mijn huisarts zal waarschijnlijk niet moeilijk doen. Heb inderdaad geluk met hem, denk ook wel dat ik de bloedonderzoeken via hun kan laten doen.

Caro, zie dat je morgen een echo hebt. succes!!! hoe laat heb je m??

ga weer verder met werken.

liefs,

Tool

Geplaatst

hey Testr, hahaha, bedoelde ook niet dat je ook nog even op mij moest reageren,hihihi. Wist dat je alleen op henne reageerde, maar vond het leuk om ook even te melden dat wij het ook met prednisolon gingen proberen.

Ja was ik mij bewust van! reageerde nu alleen even op Henne. Maar heel super en spannend dat jullie het ook proberen gaan! Het klinkt toch echt als iets dat ook bij jullie het verschil kan maken. En ja dat Interalipid, hadden wij ook om gevraagd. Maar dr. P. vond het destijds (6 maanden terug) niet nodig voor ons specifieke geval. Maar inmiddels wordt het toch ook vaker voorgeschreven. Hopelijk kan de huisarts meewerken! Maar die van jullie is best meegaand he? Fijn hoor dame, veel succes.

Ik nog steeds, t/m week 20 aan de 5mg Prednisolon. Bloedchecks so far so good en ik voel me er gewoon goed op. De schade voor de kleine is nagenoeg niets, wordt al heel lang door reuma patiënten gebruikt en is ook een van de weinige middelen die tijdens de borstvoeding zou mogen. Ik hoop echter wel tegen die tijd zonder te zijn uiteraard!

Geplaatst

Jullie zijn lief!

Het heeft geholpen, een paar uurtjes buiten zijn. Ik voelde me een enorme zuurpomp en heb nu een enorm schuldig gevoel naar degene hier die dit jaar met een onvervulde wens moeten afsluiten. Excuses.

Hmmm, ik ga die massage voorstellen. Goed idee. Hij heeft al heel lief twee keer gebeld.

Bovendien kwam bente langs met een kadootje en heb ik een sneeuwdouche gehad. Merel vind het leuk om een sleetje te trekken en niet om er op te zitten. Laat ze hem van de berg af glijden. Ik er achter aan, een beetje overdreven door de sneeuw ploeterend om haar aan het lachen te maken.....oeps, greppeltje onder de sneeuw en ik onder de sneeuw. Merel kwam niet meer bij van het lachen. En dan besef ik dat ik niet moet zeuren, het grootste kado is die lach van haar vandaag.

Caroline, kon me dat nog herinneren. Bizar hoe het leven uiteenloopt, nu zit je met je bolle buik.

Tool en henne, beiden weer bezig met een nieuwe poging. Hopelijk lukt het jullie hier wat positiever in te staan. Want het is zoals testr zegt deze keer heel anders met prednisol. En henne, wij gaan zo veel kaarsjes aansteken voor julie dat die cryo wel goed moet ontdooien!

Witje, lekker buiten bezig geweest. Doet goed he? Hoe gaat het met ruben?

Syl, dat kan je inderdaad niet hebben. Heb ook hekel aan vuurwerk. Een beetje sier is mooi om te zien maar die rotknallen.

Geplaatst

Op afspreken.nl staat 17 maart aan kop, maar het voorstel van syl m dan ook 28 (pf 21?) januari vast te leggen is natuurlijk prima. Dan kan iedereen kijken welke dag of dagen zij aansluit.

Dus

21/28 januari winterthee

17 maart voorjaarslunch

Als we een knoop doorhakken ook over locaties, kan ik het vandaag of morgen ook even via de mal doorsturen.

Lig nu op bank met dekentje, kruikje en gloeihoofd. Geen koorst, wel zo'n branderige kop en dikke keel. Sporten rustig aan gedaan, minder cardio. Wilde vooral gaan om in het ritme te blijven, niet om me uit te sloven haha. Eind vd middag komen mijn broer en schoonzusje, dus hoop dat ik dan wat opgeknapt ben.

Ursela gefeliciteerd! Nog wezen wandelen?

Syl zo had ik vuurwerk nog niet bekeken lol. J en mijn broer zullen vast wel wat halen, zal ze in de gaten houden.

Tool intralipid werd tegen mij ook gezegd, maar dat is me teveel gedoe geloof ik. Eerst die prednisolon maar. Wel stoer dat jullie de knoop weer doorgehakt hebben.

Ik ga even een tukkie doen. Lekker.

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Tool: op basis van immunologisch onderzoek besloten om verder te gaan met poging 5, met prednisolon en evt. intralipid. aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken (dus eigenlijk ook een beetje al in het voortraject)

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012) 22 dec echo om ligging placenta te bepaling

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

weet niet of ik mezelf nu in het rijtje van het voortraject zou zetten of nog in de pauze zou laten staan...

Weet ook effe niet meer wanneer Dublin bevallen is...

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Tool: op basis van immunologisch onderzoek besloten om verder te gaan met poging 5, met prednisolon en evt. intralipid. aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken (dus eigenlijk ook een beetje al in het voortraject)

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Zwanger:

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Tool gefeliciteerd met jullie besluit! Is toch mooi dat jullie er samen uit gekomen zijn en nu vol er voor gaan, ondanks af en toe twijfels. Doe mij maar na...

Ik heb om kwart over 9 al de echo morgen, daarna gyn om ijzer en suiker te bespreken... Ben daar toch weer een beetje zenuwachtig over.

Manlief is nu naar de huisarts, wil toch een spuit voor slijmbeursontsteking in zijn schouder die nog niet over is. We zaten allebei graag op woensdag of vrijdag omdat dan de vrouwelijke arts er is: blijkt ze weg te zijn, eigen praktijk begnnen in Rotterdam! Balen! En raar dat ze dat niet melden bij de patienten, maar zo is ze een paar jaar geleden ook gekomen: ik dacht naar mijn oude huisarts te gaan, ineens zat zij er. Kennelijk vinden ze het niet nodig de patienten op de hoogte te stellen van komen en gaan, vreemd... Vind het wel jammer dat ze waarschijnlijk niet eens weet dat ik zwanger ben, ze leefde al jaren met me mee...

Ga zo naar rare zingende eekhoorns kijken en luisteren: Alvin & the chipmunks 3...

Geplaatst

Tool ook namens mij gefeliciteerd met jullie besluit!!!

Caro veel plezier met Alvin en de chip munks. Jammer dat jullie niks van de huisartsen wissel wisten. Kan best vervelend zijn vind ik, je bouwt er toch een vertrouwensband mee op.

Hier de administratie weer op orde, wat diensten met collega's geruild en net genoten van een bakje koffie en een slapende kleine man. Nu wordt hij weer sjacho wakker, geen idee wat er aan de hand is hihi. Soms is een gebuiksaanwijzing toch wel makkelijk ;))

Geplaatst

dank jullie wel, maar vind het reuze eng, hahahahaha

gemaild met dr. P. wat het voordeel is van intralipid en het komt erop neer dat het eigenlijk een, ow, even onze kater eten geven (sorry San...)

Geplaatst

owkee...zitten nu te eten, kan ik effe verder mailen.

had dus gemaild met dr. P wat het voordeel en effect is van intralipid en dit was zijn reactie:

The effect of the lipid-infusion is like a high-dose omega-3-fatty acids for a short term. This has an extra effect around the time of the implantation of the fertilized egg. Due to the fact, that the lipids have no significant side effects, it is a useful tool with an extra effect.

Nu alleen dus goed overleggen of we dit ook nog erbij gaan doen. goed overleg plegen met de huisarts en met dr. S. neem aan dat hij er ook wel wat vanaf weet.

dr. P. schreef verder dat het infuus bij een bevriende collega van hem kon worden gedaan. ga toch eens kijken of het niet bij de huisarts gedaan kan worden... en het recept krijg ik via mail toegestuurd.

Geplaatst

Bedankt voor het bijwerken Fren.

Henne beterschap en met wat rust morgen hopelijk wat beter.

Tool respect dat jullie er weer voor gaan.

Caro succes veel plezier meerde echo en succes met je waardes.

Wbt locatie Bunnik en ???, wie gaat er welke datum mee en wat zou locaal zijn, gekkenwerk als we rond Eindhoven zitten om dan naar Utrecht te gaan.

Zal dadelijk eens kijken.

Babeth hoe gaat het met jullie? Tijdje niet gezien.

Geplaatst

twee keer afspreken is prima.

Ik voel me nu wel confident genoeg om met onze Mio overal te komen, hahahaha. en desnoods met de trein!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden